[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:47

jipje_niekje schreef:
@Noor: Fijn dat de merrie in orde lijkt! En die foto's zijn inderdaad wel erg confronterend :(:) Heeft de merrie het veulen ook nog 'begraven' in de stal gisteren?? Dit heeft Nika toen wel gedaan en vond ik echt 'eng' om te zien...

Nee, heeft ze niet gedaan. Op een gegeven moment negeerde ze het gewoon compleet. Ze had alleen wat stro over de beentje gegooid, maar niet helemaal begraven. 3 Jaar terug deed een merrie bij op stal dat bij haar levende veulen. Bleek goed ziek te zijn, was inderdaad best eng!
Corien: mooi dat je beugel eruit is!! Nu de hele dag zo :D lopen! ;)

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:51

Shanouk succes!
Begraven is idd eng, maar als ze hebben kunne rouwen en ze negeren het dan is het ook vaak goed.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:52

Jeetje dat heb ik nog nooit gehoort dat een merrie dat doet :o lijkt me idd ook best wel eng :(

Ja noor ik loop idd zo ja :D eindelijk geen blaren meer :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:55

Mijn merrie wilde wel begraven. Wij hebben het veulen uit de stal gehaald en later in een kruiwagen voor de deur gezet zodat zij er wel aan kon komen. Zij stond ook steeds op de plek waar het had gelegen te schrapen en te snuiven met zachtjes hiniken. Was hartverscheurend om te zien.

@ benthe lekker vrij dagje

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:00

Ik vond het vooral zo zielig dat Nudine nog 2 uur bezig is geweest met likken, aanstoten en op het laatst ook beetje bijten. Als ik erbij kwam, meteen hinniken van "doe iets!". |(
Kreeg net bericht dat ze lekker buiten loopt en helemaal de oude lijkt gelukkig.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:01

Nika haar veulen hebben we toen met 2 maanden moeten laten inslapen, ze was compleet van de leg toen. 's morgens kwam ik in de stal en had ze de hele stal op de kop gezet en alle vlas over het veulen heen geduwd.... Veulen hebben we toen op aanraden van de DA ongeveer 24 uur er nog bij laten liggen. Maar ze heeft er nog een lange tijd 'last' van gehad, ze wou ook nooit meer in de stal staan. Nu bij de nieuwe eigenaren staat ze met een jaarling en daar is ze ook pleegmama van ;) Moedergevoelens blijft ze dus toch houden.

@Noor: Weet goed hoe je je voelt! Is naar om je eigen paard zo te zien, je wilt wel helpen, maar je kunt gewoon niks doen.... :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:12

J_N: precies! maar voorlopig lijk ik er meer 'last' van te hebben dan het paard :+

Viertal ligt ook weer eens op zijn gat. Mijn instructrice is eruit gestapt. Er kwam een beetje respectloze reactie op mijn beslissing om vanavond niet mee te rijden en even de tijd voor mijn merrie te nemen en dat was voor haar de druppel. Ik ben er zo goed als klaar mee, maar ga nu geen beslissing nemen. Ga gewoon voorlopig even nergens meer op reageren.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:03

Dat van dat begraven had ik ook nog nooit van gehoord, dat lijkt me ook geen leuk gezicht.

Noor :
Ik vind het ook niet kunnen van iemand om, zeker op zo'n moment als nu, zo respectloos te reageren :n .
Fijn dat je instructrice wel achter je staat, en om even nergens op te reageren klinkt heel verstandig.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:10

Noor: Niet echt een fijne reactie :\
Snoekiej: Veel succes!
PB: Wat leuk zeg, hopelijk doet ie het goed
Corien: Wat lekker zeg zo zonder beugel!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:15

Nou ik heb op een geweldig Passier springzadel gereden. 2 jaar oud en lag echt geweldig goed op Woll. Boommaat 35 :+ Het was eigenlijk ook de enige die echt fijn lag (andere zadels waaronder nog een passier, stubben en barnsby haalde het niet bij deze, dus daar niet eens op gereden..) Enige wat dus absoluut niet de bedoeling was is de 'bruine' kleur en de prijsklasse.. Maar denk toch wel dat ik hem erg graag wil hebben.... :o

Noor: Wat vervelend zeg zo'n reactie :\ Verstandig om er niet op in te gaan..
Shanouk: En?? :)
Corien: Fijn dat ie eruit is *D
Benthe: Nog een scheerapparaat kunnen bemachtigen :D?
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 30-03-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:31

Ik had wel bijgelezen afgelopen dagen maar nog niet gereageerd..
Noor, echt erg van het veulen, en zo sneu voor Nudine. Gelukkig lijkt ze er niet veel last meer van te hebben. Wat een rotreactie van die instructrice zeg, ik zou er idd ook niet op ingaan.
Shanouk, hoop dat de fysio een goed bericht heeft voor je!
Corien, fijn dat je beugel eruit is! Lekker gevoel is dat he!
Vief, mooi dat dat Passier zadel zo goed zat. Ging je 2e hands zadels passen of nieuwe?
Anthea, hoe gaat het nu, nog last van je stuitje van je val zondag?

Pff ik heb het druk op het moment. Moet nog veel voor school doen en dat ga ik niet redden voor de deadline. Vind het wel fijn dat het nu weer zomertijd is, kan je 's avonds iig weer wat doen buiten! Straks nog maar even rijden. Heb ook plannen om de bak te veranderen/ kwartslag draaien en groter. Bak is nu eigenlijk net te klein om fijn in te kunnen rijden en de bodem is de laatste 2 jaar bagger. Als we dan toch de bodem willen verbeteren dan heb ik zoiets van: doe het dan direct allemaal goed. En nu maar even zien wanneer mijn plan tot uitvoering gebracht kan worden, financieel gezien dan.. :o

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:01

Noor: Lekker zo'n reactie. Daar zit je net op te wachten :\.

Vief: Een goed passend zadel is toch ook wel heel fijn ;). Dan maar in de 'verkeerde' kleur :P.

Rosalie: Succes nog even met je drukte.
Ik ken het, heb donderdag ook een deadline, maar heb het gelukkig bijna af. Moet ook wel want morgen ben ik de hele middag/begin avond in Tolbert.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:17

Fijn dat je beugel eruit is Corien!
Fijn dat Challenge zo goed goed en dat je hem hebt ingeschreven voor de open regiokampioenschappen PB!
Alle tandartsgangers :(:)
Fijn dat je skiweekend top was Mo!
Balen Bianca dat je gelanceerd werd!
Niet echt een fijne reactie Noor! En als dan degene die zo respectloos reageerde zelf iets heeft mag niemand erover zeuren zeker...
Fijn dat het zadel wel pastte maar jammer dat het dan de verkeerde kleur en prijsklasse is Vief :Y)
Succes met je deadline halen Rosalie! En Kim ook (en succes morgen!)!

Cuby ging vandaag weer super, morgen even een dagje vrij. Wat een braaf beest, alsof ie het al jaren doet. :+:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:20

[quote="mistid"]exd
Niet echt een fijne reactie Noor! En als dan degene die zo respectloos reageerde zelf iets heeft mag niemand erover zeuren zeker...quote]

Klopt, 2 weken terug hebben we niet getraind omdat haar paard wat mankeerde. Toen was het niet erg dat de bak voor ons gereserveerd was en nu wel. Nou ja, we zullen zien. Ik heb een vrij duidelijke mail gestuurd, kunnen ze daar vanavond even lekker over roddelen.

Fijn dat Cuby het zo goed doet, mistid!
Spannend van Challenge PB! Hoe gaat het nu onder het zadel?
Rosalie succes!
Snoekiej, wat vond de fysio van Vorstin?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:36

He Noor, wat een narigheid allemaal. Zo'n dood veulentje is vreselijk, maar dan ook nog die onbegrijpelijke reacties. Sterkte ermee.
Ga je donderdag wel naar de crosstraining? We zitten samen in een groepje he. Leuk!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:25

Goede avond!

Snoek hoe was het met de fysio?
Vief wel gaaf nieuw zadel, wel een mooie foto maken he als je gaat rijden ;)
Noor maar vind het idd beetje kansloos als je zo reageerd, laat ze lekker in het soap gaar koken! ;)

Zo heb heeerlijk (droog) op het strand gereden was echt heerlijk :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:30

Goedenavond,
Ik heb goed nieuws: Ik mag weer gaan crossen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
De fysio vond Vorstin weer goed verbeterd. Onder het zadel nog wat tips gekregen, en we hebben aan mijn houding gewerkt. Op dit zadel zit ik namelijk ineens scheef. Dus ik moet het even filmen, zelf bekijken en de zadelmaker bellen. En kijken of ik het zelf kan verbeteren. Crossen mag, zolang ik maar echt aan het dressuurmatige aspect werk. Dus in galop echt die achterhand activeren maar van voren rond blijven. Dat was ik al van plan, dus dat is mooi :D
Eindelijk weer supernieuws <3

Van dat begraven ken ik inderdaad. Ook als ze al ziek zijn. Dat voelt zo'n merrie dan toch aan. Echt hartverscheurend dat je niets kan doen. Nogmaals sterkte Noor :(:) En die instructrice zou ik me maar niet druk om maken. Haar pakkie an, niet de jouwe!
Succes vast met scheren Benthe
Fijn dat je een passend zadel hebt gevonden Vief! Klinkt super! Nu alleen nog beslissen dus :+ Sterkte voor je portemonnee ;)
Ben benieuwd of het lukt met de bak Rosalie! Succes met de deadline
Leuk van Cuby Mirthe! Is dat die nieuwe pony of denk ik nu fout?
Lekker dat je op het strand hebt gereden Corien!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:41

Gefeliciteerd Snoekiej! Eindelijk goed nieuws dus!
Misschien was je oude zadel scheef en ben je daaraan gewend geraakt? Heb je bij je nieuwe zadel ook nieuwe beugelriemen, of je oude, die misschien ook nog scheef zijn? Ik check dat vaak bij mensen, je wilt niet weten hoe vaak die lengte verschilt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:42

dat is inderdaad goed nieuws shanouk! :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:50

@ Heleen, bedankt :D Ik ben echt helemaal in de wolken dat we het weer mogen proberen <3
De beugellengte leek eerst scheef te zijn, maar als ik mijn beugels uitdeed, waren ze even lang. Ik trek mijn rechterbeen iets op, waardoor het niet zo leek. En ik heb ook nog even op Lilian's zadel gereden om te testen of het wel/niet aan het zadel lag, maar daar zat ik recht op. Dus het licht echt aan mijn nieuwe zadel. Hij heeft ook een meer gedwongen zit dan mijn oude zadel. En toen we hem gingen inspecteren leek hij links aan de voorkant van de kussens (het stuk wat net achter de schouder ligt) iets zachter dan rechts. Dus misschien is het gewoon vanwege het inzakken. Ik ga vanavond iig even de zadelmaker bellen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:53

Snoek dat is nog eens goed nieuws zeg!! Lekker
Ga je al wat plannen dan nu kwa trainingen/wedstrijd?

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:56

Wat een goed nieuws Shanouk! Super dat je alweer zo snel kunt crossen!

Nou, wij maken hier thuis ook iets mee. Rond half 6 kwam er een meid aan de deur met een soort bakfiets, met de vraag of ze hier vannacht mocht slapen. In de schuur dan, 'in' haar fiets. Ze heeft zelf een fiets gebouwd waar ze een tocht door NL maakt en in kan slapen. Ze komt uit de buurt van Utrecht en is via N-H en Texel in het noorden gekomen, eerst door Friesland en vannacht is de dus hier bij ons in Drenthe! Dit is haar afstudeerproject van de kunstacademie. Vind het wel grappig dat ze bij ons heeft aangebeld!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:02

Wat grappig Rosalie :D En mag ze blijven?

Corien, ik houd gewoon de planning aan en kijk dan hoe het gaat. Ik houd er rekening mee dat ik dingen zal moeten schrappen. Nu heb ik bijvoorbeeld al gelijk 3 weken achter elkaar crosstraining. Al doen we nog niet voor 100% mee, het zal misschien toch te zwaar zijn. Dus dan schrap ik gewoon wat. We zien wel hoe ze het aanpakt!

In de planning staat nu:
11 april crosstraining Moordrecht
18 april crosstraining Biddinghuizen
25 april crosstraining Lelystad

8 mei crosstraining Nieuwveen
22 mei SGW Vrouwenpolder

5 juni SGW Oudkarspel
12 juni crosstraining Ursem
26 juni SGW Vlietlanden

3 juli SGW Maarsbergen

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:08

lekkere planning!
Die ziet er al beter uit dan de mijne, maar ik heb ook niet zo veel mogelijkheden om te trainen

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:14

Zo Shanouk, jij hebt al een volle planning gemaakt!

Ja, dat meisje mocht hier wel bijven van ons hoor, zo gastvrij zijn we wel ;)