[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:05

leuk Gomir..
watdie 2 fase betreft vind ik het nog altijd vaag Tong uitsteken ik heb vorig jaar 2 fase gereden waarvoor ik 2 punten kreeg terwijl ik in de 2e fase volgens mij 2 balken had (ieder geval 1 ) Bloos

tijdje geleden had ik een tijdfout in de 1e fase... maar zal me niks verbazen als de knhs daar ook punten voor geeft Tong uitsteken

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:07

Ik dacht dat je de eerste fase gewoon foutloos moest zijn voor je 2 punten, heb je daar een balk dan heb je 1 punt. Dus eerste fase zien als het basisparcours van het klassiek. De tweede fase is dan zeg maar de barrage. Maar ik zal het wel niet goed begrepen hebben Bloos

@BT: al meer bekend over de SGWay of Life logo's? Zag er in Westerbork echt enorm veel mee rijden en wil zoooooo graag dat logo Ja

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:41

zo dacht ik dat ook rowo, maar dat blijkt met depunten dan weer niet zo te zijn! je moet de 2e fase foutloos rijden voor 2 punten...erg apart maja

ja ik ben van de week gemaild! (sorry helemaal vergeten)
ik weet niet wat de verzendkosten van hun zijn en hoeveel BTW eroverheen gaat...dus durf nog niks van de prijs te zeggen...
maar ik zal even tellen (in mijn inbox) hoeveel mensen er zijn die er 1 willen, dan bestel ik ze wel, en dan ga ik er ook vanuit dat ze daadwerkelijk gekocht worden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:48

Doei!

ben niet bijgelezen, gaat ook niet meer lukken. Mijn verslagje van Overpelt staat in het topic, Zandvoort komt hieronder.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:07

Nou, 2e verslagje.

Zaterdag al vroeg naar Zandvoort gereden (groep van zes: Antoine, zijn broer, mijn moeder, 2 vriendinnen en ik), gelukkig nog voor de files en om 10 uur daar. Ontvangst en een korte uitleg en tegen elven begonnen we met het eerste onderdeel, ijsrijden. Je rijdt dan in een Clio waarvan de achterkant op een een constructie met zwenkwieltjes (soort rollator zeg maar Knipoog staat. Zodra je dus remt of stuurt, vliegt je achterkant weg. Was erg leuk, een slalom viel niet mee. Maar rustig rijden en voorzichtig gas blijven geven in de bochten werkte het beste.

Daarna een slalomproef (ook leuk) en een 4*4 parcoursje met een Hi-Ace en toen het eerste echte race onderdeel. We kregen een korte instructie (achter de voorrijder blijven, geen gat laten vallen en zo) en toen mochten we de baan op. Het was wel een heel aparte ervaring, ik begon best voorzichtig maar dan merk je dat als je gas geeft in de bocht, je auto alleen meer meer aan het asfalt gaat plakken. Dus met wat proberen en steeds meer durven voelde het 2e rondje toch al wel erg stoer. Ik vond alleen de andere - snellere - auto's op de baan eng, vroeg me steeds af of ik niet ging snijden.
Daarna lunch, en toen het echte racewerk. Met een Porsche Carrera het circuit op. Dat was toch nog wel iets heel anders dan de BMW, als je daarmee gas geeft begint die motor te grommen en je wordt echt in je stoel geplakt. Ik was inmiddels ook wat meer gewend, en heb toch best door wat bochten gescheurd waarbij ik mezelf helemaal tegen de deur geplakt voelde. En op het rechte stuk voor de Tarzanbocht een keertje vol gas, dat was waanzinnig.

De onderdelen daarna waren wel erg rustig dan, een rondje vliegend tapijt (quad op een dolly rijden, en zo ver mogelijk ziet te komen) en karten.
En weer terug naar de baan voor het onderdeel formule 3 rijden. Echt zo'n Schumacher auto, sigaar tussen 4 banden en plat op het asfalt. Na de introductie twijfelde ik wel of ik dat nog durfde, er werd zo op gehamerd dat je wel goed moest schakelen anders blies je de motor op, en ook met wegrijden kon er van alles mis gaan. Uiteindelijk toch maar besloten om te gaan, en het was geweldig! Het voelt echt extreem hard (hoewel de Porsches sneller gingen) maar die auto ligt zo fijn in de bochten dat ik het wel het simpelste vond van allemaal. Ik had echt genoten, kwam er stralend uit. Daarna ben ik nog een rondje meegeweest met de kopauto, dat was ook wel heel gaaf.

Als afsluiter zijn we nog een rondje gaan driften met een ervaren coureur (gaaf!), en als anti-climax nog een quad rondje door een mini 4*4 parcours. Antoine heeft daarna nog met onze eigen auto (Ford Mondeo TDCI) een rondje over de baan gedaan, dat was ook wel heel gaaf om te zien (en doen).

Kortom, het was echt super. Het kost veel geld, maar als je autorijden en bv karten een beetje leuk vindt, is het echt een aanrader. Het is niet eng, je wordt heel goed geïnstrueerd en het voelt echt veilig. We hadden natuurlijk ook schitterend weer, ik was flink verbrand. Daarna nog lekker gegeten op het strand, en tegen half elf was ik - doodmoe - weer thuis.

Ik zal nog wat foto's uploaden.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:18

Klinkt helemaal super Lielle!!! Echt gaaf!! Wat kost zo'm dagje nou? Want ik denk dat Stijn dat ook wel heel erg leuk vindt, en ik stiekem ook wel...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:20

klinkt echt gaaf, ik denk dat ik Tom hier ook echt een plezier mee zou kunnen doen!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:24

Verhaal van Lielle is me nu even te lang.

Ik weet heel zeker dat de punten over de tweede fase gaan, daar hebben we hier al wat over gefilosofeerd Haha! (volgens mij oa toen BT wel haar punten kreeg Knipoog )
kan het dus alleen niet vinden in het reglement en daar ging het nu juist even om Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:25

Ik denk dat ik Frank niet meer mee naar huis krijg als hij daar zou zijn.....
Hij is pas in januaru jarig dus ik heb nog even om te sparen... Sigaar

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:29

Klinkt echt gaaf zeg Lielle! Was een geslaagde dag dus OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:33

Ik zal straks voor je zoeken gomir.

Kosten zijn 239 euro voor een zaterdag, 229 voor een doordeweekse dag. Absoluut een aanrader maar ik zou dan zeker ook zelf meedoen, alleen kijken is wel saai.

Wollie, dode lijn gehaald trouwens?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:34

klinkt gaaf Lielle...ik vind karten altijd al zo leuk! Haha!

Gomir... ja heel vaag...ik heb het wel eens aan juryleden gevraagd, maar ze zeggen bijna allemaal wat anders Bloos!
en bij de KNHS hebben ze er ook geen kaas van gegeten volgens mij Tong uitsteken
ik vind 2 fase best grappig, maar wat Rowo zei van 1e fase is je klassiek en je 2e is je barrage klinkt mij beter in de oren Haha! je rijdt toch niet voor niets de 2e fase op tijd Knipoog
net zoals progressief... dat vind ik ook wel zo dom parcours Bloos (haha komt ook alleen maar door slechte ervaringen Lachen )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:36

Lielle, klinkt als een geslaagd dagje Zandvoort, maar ook erg vermoeiend lijkt me.

Gomir aan mij heb je niks met regelementen Bloos .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:36

Lijkt me echt supergaaf Lielle. Ben benieuwd naar de foto's!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:38

Met de BMWs
Afbeelding
Afbeelding

Porsche
Afbeelding
Afbeelding

De Formule 3 auto
Afbeelding
Afbeelding

Quad rijden, zo was de bodem in Overpelt trouwens in de cross met Pablo.
Afbeelding
Afbeelding

Onze eigen auto (de voorste stationwagen) op het circuit
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lielle op 16-04-07 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:39

uit de wiki

Citaat:
aarbij geldt als extra regel in een 2 fasen wedstrijd dat het resultaat in de 2e fase telt voor de winstpunten.

Citaat:
Daarbij geldt als extra regel in een 2 fasen wedstrijd dat het resultaat in de beide fasen telt voor de verliespunten.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:41

Lielle schreef:
Wollie, dode lijn gehaald trouwens?

Haha! Dode lijntje gehaald, maar ik heb er gewoon het hele weekend last van gehad! Do om half acht thuis en toen thuis nog tot half twaalf doorgewerkt. Vrijdag weer extra vroeg begonnen (terwijl ik normaal op vrijdag vrij ben) en wonder boven wonder was ik om half vijf klaar! Wow! Hyper! Om een of andere reden ben ik het hele weekend een beetje lam geweest....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:43

Dat met die quad ziet er ook gaaf uit. Zat je daarna niet helemaal onder het droge zand?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:43

Stoere foto's Lielle! Kan me voorstellen dat andere auto's eng zijn als je zelf in een formule 3 auto zit! Alle anderen lijken natuurlijk gigantisch!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:44

daar snap ik nu helemaal niets van, zo moe zijn Knipoog

KNHS reglement artikel 200 lid 13
Citaat:
13 Wedstrijden voor prestatiepunten
b. Wedstrijd in twee fasen (art. 274), waarbij het resultaat voor winstpunten in de tweede fase (tabel A/art. 274.5.a, 5.b en 5.c) in aanmerking wordt genomen en voor verliespunten het resultaat in beide fasen in aanmerking wordt genomen.
Indien een twee-fasen parcours voor prestatiepunten wordt uitgeschreven, dan dient dit te worden verreden volgens art. 274.5.a voor de klasse B en volgens art. 274.5.a, 274.5.b of 274.5.c voor de klasse L en hoger.

Scum, nee, helemaal niet. Eigenlijk was het best tam.

Wollie, dat viel toen eigenlijk wel mee. Ik had het vooral in de eerste ronde met de BMW.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:47

Ja echt super vet hoor! heb je een site ofzo van die organisatie? Ik vind de kosten nog wel te overzien!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:54

Gaaf hoor Lielle!
Overigens is de Zwaluwhoeve ook een goed idee (had je een tijdje terug opgeschreven), ik vind het echt een supermooie sauna. Ja

Go jij! Go jij! Ik heb de uitslagen bekeken en ik was inderdaad foutloos met Junior in Westerbork! Joehoe, de eerste 2 punten zijn binnen! Ik was wel bijna 2 minuten over tijd, en lijkt nu net of ik 1 of ander ontspannen buitenritje ervan heb gemaakt. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:00

Goed gedaan Canter! En ik heb idd goede dingen gehoord van de Zwaluwhoeve, heb er ook echt zin in.

http://www.raceplanet.nl Ik heb de Racing experience gedaan.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 16-04-07 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:08

oh dat ziet er echt VET uit Lielle... leuk cadeautje voor mijn broer Haha! alhoewel ik dan welw at slachtoffers moet hebben die mee betalen Knipoog
maar deden jullie allemaal mee of stonden er ook een paar aan de zijkant? mag je er dan ook gewoon bij staan enz?!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:12

kijkers mogen gewoon mee, en die waren er ook veel. In onze groep (17 rijders, alleen maar mannen, alleen ons clubje had 4 vrouwen) waren er heel veel toeschouwers (vrouwen en kinderen van).