heel veel sterkte ! het komt allemal op één precies
Katharinaa
Geplaatst: 15-12-15 09:55
Oh Varekaj veel sterkte! Wat een hoop moeilijke dingen op een hoop! Nog even doorzetten en dan gaat het vast wel snel weer beter!
Antonius
Geplaatst: 15-12-15 09:59
Varekaj hoeveel miserie kan je hebben seg??? Zoveel op je bord ineens! Kan je via de huisarts geen uitstel krijgen voor je eindwerk? Die zou toch wel een ziektebriefje willen schrijven? Heel veel sterkte in ieder geval!!
Anoniem
Geplaatst: 15-12-15 11:29
Ziektebriefje verandert niks helaas. De uiterlijke indieningsdatum is 8 januari, daar wijken ze niet van af. Als ik 'm uitstel is dat direct weer naar juni. Heeft onder andere te maken met het zoeken van interne en externe lezers voor de jury en de planning. Vandaag moet normaal de definitieve titel binnen, dat haal ik ook niet. Vrijdag moet ik naar school en morgen een hele dag metingen gaan doen, ik zal daar even polsen hoe en wat.
Het werkt niet mee dat ik ook gewoon ziek ben: hoesten, verstopte neus, kop vol watten, slecht slapen. De thee met honing vloeit rijkelijk, net zoals lekkere gezonde dingen à la fruitsalades, yoghurt etc etc. Licht verteerbaar maar energiebommetjes. Werkt altijd.
Gisteren dan even een laatste groet gaan brengen. Ik ben misschien 5 minuten gebleven, die dame van het onthaal zal ook wel gedacht hebben... Maar ze lag er heel mooi bij, exact zoals ik haar herinner. Klein van stuk, maar zelfs nu toch precies met een trots en fierheid. Dus ik heb er vrede mee intussen. Na het groeten even snel naar stal om op te strooien, hooi voeren en klaarzetten voor vanochtend en water bijvullen. Mijn vriend was mee en tot mijn verbazing in ging hij spontaan kroelen en gek doen met de paarden Meestal blijft hij er een paar meter vanaf. Moest wel lachen toen hij bij Icaro ging "prrrrrrt" doen en Icaro iets erna exact hetzelfde deed. Met een smoel vol slobber = vriend onder de slobber
Aldislamp2
Geplaatst: 16-12-15 09:41
Hey, ben altijd blijven meelezen, maar niet zoveel te melden. Paarden worden klaargestoomd voor mij voor als ik terug kan rijden dus dat is wel leuk . En door zwanger te zijn en een aantal maanden niet meer te rijden veel minder last van het bekken, dus dat mag zo blijven na de bevalling ook! Varekaj, veel sterkte! Dat is echt wel heel veel om te slikken... Veel sterkte in elk geval en hopelijk snel meer geluk.
Veel sterkte Varekaj! Wat een miserie bij elkaar zeg!
Anoniem
Geplaatst: 16-12-15 21:45
Het ziet er niet naar uit dat ik de deadline voor mijn eindwerk nog ga halen. Ik heb nog een massa theorie om te verwerken en te typen. Daarnaast vandaag in Heestert en Dentergem nulmetingen gaan doen + de aanzet tot de resultaten omzetten naar cijfers en dan de uitleg gehad hoe we die cijfers in de database moeten invoeren. Dat laatste is het praktijkgedeelte, en dat is nog VEEL. 1 van de cijfergegevens zou ik nodig hebben voor mijn eindwerk, dus dat moet absoluut nog voor het einde van de kerstvakantie in orde zijn. Dat wil zeggen, alle vragenlijsten sorteren en bijvoegen bij de persoonsgegevens. Alle deelnemers verdelen in vooraf bepaalde groepen, de boel sorteren en dan alles encoderen. Hier ben ik zeker 2 à 3 volle dagen mee zoet. Mijn eindtermijn is 8 januari. Hierin moet dus de eerste theorie getypt zijn, nagelezen, verbeterd, de praktijk verwerkt en uitgetypt en de hele handel afgedrukt. Op 3 weken tijd... krap. Heel krap. Dus ik hou er rekening mee dat ik het niet haal. En in dat geval gooi ik de handdoek in de ring, ik heb er écht geen zin meer in.
Met mama gaat het redelijk gezien de omstandigheden. Ik probeer dagelijks even te bellen of binnen te springen. Draadjes heb ik er vandaag uitgehaald, wondes zagen er goed uit.
En de paarden, tjah. Ik ga 1x/dag langs tegen racetempo. Hooi de stallen in mikken, eventueel bijstrooien en voer klaarleggen voor de dag nadien. Vandaag heeft stalgenootje ze even op de piste laten crossen. Ik voel me enorm schuldig dat die nu ook "gestraft" worden en eigenlijk 24/7 binnen moeten staan.
PrietPraat
Geplaatst: 17-12-15 09:45
ik denk dat u paardjes het u wel vergeven aangezien de omstandigheden ! Heel veel moed e sterkte gewenst!
Can.ch had er heel veel zin gisteren in de springles . Eerst was de afstand beetje moeilij en ruim voor haar. Ze was de kleine dwerg van de les maar toen we in galop mochten komen kon ze het heel gemakkelijk halen de afstand . En hoe hoger hoe beter ze sprong . Ze mag zo positief blijven . Kijk al naar de volgende les uit
Komaan he Varekaj! Niet de handdoek in de ring gooien, dan ben je zoiezo teleurgesteld! Tis niet lang meer, nog efkes doorbijten! Het zal zwaar zijn, maar het is de moeite waard.
Anoniem
Geplaatst: 17-12-15 13:14
Super fijn van Canch PP! Kleine dame grote prestaties Lijkt alsof ze het plezier om te werken weer terug heeft gevonden.
Ik heb gisteravond van 22u tot 4u45 vanmorgen zitten werken en typen. En dan heb ik nog 2 hoofdstukken die ik compleet af moet krijgen, mijn bronvermeldingen correct omzetten, de lijst afkortingen en woordverklaringen uitwerken en de inhoudstafel aanpassen. Dat is allemaal voor de bespreking van morgenmiddag. Het is gekkenwerk. Ohja de Belgische wetgeving omtrent dementie en euthanasie moet ik ook nog helemaal uitspitten. Interessant,dat wel. Maar zo verdomd tijdrovend...
Ik hoop dat ze er zo een zin in blijft hebben, maarja, heb ik al vaker gehoopt ...
Ben ik blij da ze geschoren is ! Abnormaal dat weer!
Anoniem
Geplaatst: 17-12-15 22:31
Niet normaal hè! Tot nu toe staan ze niet te zweten maar rondracen gaan ze ook niet doen. Bij Icaro heb ik zijn deken er maar weer afgehaald. Het mag wel een keer keihard vriezen zodat de bodem weer hard is ipv een vreselijk zompige boel. Of gewoon opdrogen, maar dat zal wel niet.
Antonius
Geplaatst: 18-12-15 14:09
Aldislamp voor wanneer ben je nu weer uitgerekend? Was dat niet ergens in mei of ben ik mis?
PP super he zo fijne springlessen! Hier net ook top les gehad! Dubbel op 1.25 en B.jorn was onder de indruk hoe goed ze kan springen, was ook de eerste keer dat ze echt zo goed voelde, ze was zo heet als een konijn en dan heeft ze elektrieken beentjes
Varekaj alles beetje ok intussen? Nog een weekje en je mag in Mechelen in de vip ontspannen
Ik heb trouwens nog 2 kaarten te koop voor 27/12 avondsessie als de hengstenproeven zijn, we hadden 4 kaarten maar zullen maar met 2 gaan...
Aldislamp2
Geplaatst: 18-12-15 14:25
Leuk om te horen dat de springlessen allemaal zo goed gaan! Goeie voorbereiding voor het nieuwe seizoen .
Ben uitgerekend voor binnen een maand , midden januari.
Varekaj: nog veel succes met je eindwerk, duim dat alles op tijd aangeleverd geraakt!
Hanne_SP
Geplaatst: 18-12-15 14:31
Hoh ik word jaloers als ik die berichten lees van de springlessen! Aargh ik was nu ook nét aan het beginnen met springlessen te volgen sinds het ongeluk in Tielt. Moeten we die alweer staken! Shuddy al massas veel spieren verloren, zijn toplijn trekt op niet veel meer jammer genoeg. Dus als we weer mogen beginnen werken, zal het van lange duur zijn eer dat hij weer ok is. Als ie dan niet weer iets tegen komt... Maar gelukkig sta ik ondertussen niet stil, 'k mag paard van de stalbaas rijden. Vandaag ga ik voor het eerst ermee springen. 't is nog een jonge, nooit echt goed dressuurmatig doorgereden. Maar springt wel graag blijkbaar. En ik mag ze ook uitbrengen op de wedstrijden.
Hanne: leuk dat je terug een nieuwe uitdaging hebt, zal ook goed zijn voor jouw vertrouwen om terug van start te kunnen gaan. Hoe gaat het ondertussen met Shuddy?
Ok, hij mankt toch al veel minder. Stapt best goed nu. Maarja in de stal blijven vindt ie eenmaal niet zo leuk... 't Zullen nog lange weken zijn!
Anoniem
Geplaatst: 18-12-15 23:29
Is dat die haflinger Hanne? Leuk ding! Springen lijkt best wel vlot te gaan met je enkel Had het toen al gezegd, jij gaat gewoon terug lekker kunnen crossen met Shuddy hoor!
Antonius, nog eens héél erg bedankt daarvoor! Kijk er echt naar uit. Ik krijg zelden iemand mee voor zo'n dingen en dan is het meestal nog dressuur ook. Terwijl ik springen eigenlijk liever zie haha. Of mennen, da's ook de moeite. Als iemand volgend jaar juli mee wil naar de cross op CHIO Aachen, geef maar een seintje trouwens!
Eindwerk beoordeling was vanmiddag. Ik had zelf het gevoel dat het echt rotslecht was qua inhoud, teveel in elkaar geflanst zeg maar. Blijkt mijn promotor amper opmerkingen te hebben en net prima tevreden te zijn. OEF! Moet wel nog een paar delen verder uitwerken, maar de insteek is ze heel tevreden over. En dan nog paginanummers invoegen, bronnenlijst, afkortingen en woordenlijst aanvullen, hier en daar afbeeldingen toevoegen en het is klaar. Ga me tot zondag bezig houden met het praktijkgedeelte: de scores van de vragenlijsten uitrekenen, alles groeperen/sorteren en dan beginnen met encoderen, zodat de masterstudent alles in statistieken kan omzetten. Terwijl zij dat doet kan ik dan de theorie weer even oppakken. Sowieso wordt het nu even serieus doorwerken.
Voor de rest... het gaat. Oma is vanochtend gecremeerd, de urne staat nu thuis naast die van opa. Wel even een ontzettend spooky moment gehad. Mama en ik waren even naar iets tussen juwelen van oma aan het kijken dat op de tafel in de woonkamer lag. Ze wil graag een juweel laten maken van de trouwringen van opa en oma, als aandenken. Plots horen we 1 seconde een raar geluid. Kijken elkaar aan. Het geluid deed me denken aan zo'n verjaardagskaart die wat afspeelt als je ze open doet, en oma had vroeger zo'n kaart met een kinderliedje dat ze liet afspelen. Ik wist alleen niet meer welk en heb die kaart al ruim 10 jaar niet meer gezien. En echt, nét als ik tegen mama het deuntje wil neuriën, begint plots datzelfde muziekje te spelen... "altijd is kortjakje ziek". Niet lang, een paar seconden. Klaar en duidelijk hoorbaar. Denk dat bij beiden ons hart een paar tellen fiks heeft overgeslagen. We hebben de bron van het geluid trouwens niet kunnen vinden.
Hanne_SP
Geplaatst: 19-12-15 01:34
Ja inderdaad. Paardrijden gaat veel beter of stappen eigenlijk! Gewoon omdat ik mijn voet niet moet afrollen en niet volledige gewicht op die voet zit. En crossen ik weet het nog niet zo zeker hoor! Ook al heb ik gesprongen vandaag, 'k had direct het gevoel dat 80cm al zo hoog was, terwijl dat ik het toen zo gewoon was met Shuddy! Het ging wel niet altijd zo goed vandaag. 1 minder goeie afstand (pony pakte toch nog pasje bij terwijl ze het eigenlijk wel zou halen, al zou 't mss beetje groot geweest zijn) Maar goed ze kan haar achterhand wel omhoog wippen! Daardoor vloog ik grotendeels uit 't zadel.
Maar ze kan 't wel goed!
Anoniem
Geplaatst: 19-12-15 01:37
Met zo'n pony voelt 80 idd heel anders aan dan met een paard. Mooie charmante foto trouwens Eens je de pony beter kent en met Shuddy volgend jaar weer op pad bent komt dat allemaal wel goed!
Antilamp2: Ohh Spannend! Nog even op de tanden bijten dan!! Hou ons op de hoogte he!
Hanne: Leuk zo een nieuwe uitdaging! Altijd leerrijk om met een ander paard te mogen rijden!
Varekaj: Fijn dat je promotor je proefwerk toch leuk vindt! & wat gek met dat deuntje!
Hier vandaag op jumping geweest. 90 dubbel nul. & Meter was niet zo goed, ik moet leren niet zo te stressen :p Maar dat had ik in het begin van de 90 ook. Dus zal ook wel weer komen. Cas was Nul op de 110. In de barrage 1 balkje, maar adt was eigenlijk beetje D. zijn fout. Maar toch goed van Cas, hij was super braaf!
Anoniem
Geplaatst: 19-12-15 21:26
Is er een reden waarom je stress hebt daaphh, of is het gewoon omdat je het spannend vindt?
Vandaag weer springles gehad. Icaro doet het echt zo fijn! Heb geen vol uur gereden, na een paar keer een lager parcourtje een stuk of 4x 70-80 (denk ik) gereden. Zaten 2 gebroken lijnen in, 2 mooie oxers en een dubbelsprong met 1 galoppas. Denk dat hij 2x een balkje heeft meegehad omdat de sprong niet uitkwam en het eerder een noodsprong was, dus niet echt netjes haha. Vanaf het moment dat de hindernissen richting 70cm gaan voel ik 'm zo aantrekken. Meestal is het gewoon zitten, meeliften en goed aansturen. Moet zeggen dat die springlessen zo tussen alle miserie en tegenslag door echt super zijn om mijn hoofd leeg te maken. We hebben nu 3x les gehad. Had NOOIT gedacht dat we nu al parcourtje van 70 zo vlot zouden rondrijden. Icaro heeft er lol in, hij trekt goed aan, doet zijn stinkende best. En ik kan echt met vol vertrouwen rondrijden. Vroeger kreeg ik hoogtevrees en faalangst bij hetzelfde parcours als vandaag, en bij Bert lijkt het de normaalste zaak van de wereld. Op zo'n korte tijd heb ik al een hoop nieuwe dingen geleerd en Icaro ontwikkelt zich echt in heel positieve zin. Met als gevolg dat ik héél hard uitkijk naar de eerste crosslessen volgend voorjaar én zowel gewone jumpings als crosswedstrijden
Bij mij ook, 80cm vind ik nu al slikken, terwijl dat 'k zonder vrees jumpings en crossen van 80cm reed..
Anoniem
Geplaatst: 19-12-15 22:42
Gaat het dan om het feit dat ze voor zo'n oxer steviger afzetten dan voor een stijlsprong? Dat gevoel herken ik wel. Een stijlsprong is 1 ding, als ik zo'n "dikke" zie staan knijp ik 'm ook. Het heeft mij vandaag eigenlijk onbewust geholpen dat ik die oxers niet vanop de grond heb gezien, zoals wanneer je een parcours gaat verkennen.
Bert laat me steeds parcourtje springen en dan rondje "uitblazen" met lange teugel. Terwijl we zo stappen praat hij tegen me met tips and tricks, en intussen gaat hij de hindernissen verhogen. Ik merk dat echter niet, omdat ik geconcentreerd ben op het rijden en wat hij zegt. De oxers heeft hij eerst smal laten staan en gewoon verhoogd, en dan bij de laatste 2x keer blijkbaar 1 ervan een stuk breder gezet. Net omdat mijn focus op andere dingen lag heb ik 'm dat niet zien doen en ben ik vol vertrouwen er naartoe gereden en had ik geen stress in de aard van "oei oei nu die oxer". Hij zegt ook nooit hoe hoog ik spring, en ik vraag het ook niet. Ik weet alleen aan de manier van springen van Icaro dat het rond de 70cm zit.
Nog zoiets, Bert zegt steeds "niet aantrekken of de galop fout is, dat hij loopt als een giraf. Het voornaamste is dat hij naar de sprong en er overheen wil. De rest komt later wel". Dat geeft op zich best wel rust en maakt het rijden een hoop eenvoudiger.