[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:17

Dan kun je alsnog googlen en daar vind je ook veel informatie over hoe je hindernissen aan moet rijden.
Ik heb mijn eerste cross ervaring opgedaan via de instructie weken van de knhs. Er is overal een weg voor.

Al is het van 2 kanten te bekijken. De knhs moet rekening houden met mensen die werkelijk 0 ervarimg hebben en die toch starten.. dat is toch lastig als ze het niveau op willen schroeven. Rubriek BB is misschien ook n oplossing.

Ookal was er op zondag een crossles. Dus iemand met 0 ervarjng had beter voor die les kunnen gaan. Zelfde afstand dus geen trainingsmogelijkhejd hebben is niet helemaal waar dan

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:37

Ik ben het er mee eens dat je eerst trainingen moet volgen maar aan de andere kant vind ik dat de hindernissen zeker in de B wel zo moeten staan dat het paard nog wat kan oplossen ook als de ruiter het niet goed doet. Anders zou je pas B kunnen starten als je bij wijze van M klaar bent

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:46

Een parcoursbouwer hoort wel rekening te houden met zijn deelnemers, je wilt toch zo veel mogelijk mensen aan de finish hebben (al dan niet foutloos). En daar is het hier wel mis gegaan. Dat je het niveau omhoog wilt hebben...snap ik... en op zich de gewone hindernissen waren prima te rijden door iemand die wel al springt maar geen/weinig crosservaring heeft (al kan ik het nou niet aanraden om -ook- indoor cross te gaan rijden zonder training, je gaat toch ook niet een springparcours in zonder ooit te hebben gesprongen). Wat de KNHS had kunnen doen om het voor iedereen leuk en veilig te houden is vanaf het begin een alternatief voor de wal te hebben. Maar eigenlijk zelfs voor wat er nu stond had de wal er niet in moeten zitten in de B (deze afsprong was geen afstapje en door dit voor te schotelen aan B ruiters laat blijken dat zij dit een simpel afsprongetje vonden voor iedereen, wat zeker niet waar was). Maar ik kan nog steeds niet bedenken waarom (onervaren) ruiters zo idioot op zo een opsprong afrijden, in de B niet, maar ook in de L niet (in de L zou je toch mensen verwachten die wél training hebben gehad). Achja, zo leren we allemaal. De ene op een iets hardere manier dan de ander.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:11

Ik vond de opsprong in ermelo erg pittig. ene kant was ik blij dat mijn paard daar stopte. Vond het zelf al erg spannend en voor mijn jonkie ook hoog zat. Had er in de B een alternatief op gezet of een laag opsprongetje.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:55

Er zijn geen foto's gemaakt geloof ik he?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:05

Eventingphoto en later op de dag victor krijt

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:08

Oh! Dat is tof. Ik had nog niets kunnen vinden.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:27

Nou ben ik wel erg benieuwd naar Indoor Eventing Ambt Delden... :o

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst indoor gesprongen in Balkbrug (en voor de 2e keer L), was een erg mooie wedstrijd. Op zaterdag waren erg weinig combinaties foutloos in het L en was niet makkelijk maar wel gelukt, helaas in de barrage 2 balken. Ad werd wel erg heet en werd moeilijk bij elkaar te rijden, zodoende ook wat vlak.
Aankomende vrijdag in de herkansing bij de Kringkampioenschappen springen in Ambt Delden.

Wel nog een superleuk nieuwtje (al zeg ik het zelf.. :D ).. Gister een paard wezen kijken en ik ben al helemaal verkocht!
Papier & afstamming: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1873326
Hopelijk m'n toekomstige eventer!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:46

Leuk zeg! Dan heb je dus twee paarden?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:58

Leuk.
Ik ben bezig met crosstrainingen plannen en wil er ook 1 tussendoor plannen met mn jonge paard. Ben benieuwd wat hij ervan denkt _O-

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:17

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Nou nu dan natuurlijk nog 1, maar ik wil er inderdaad graag 1 bij! Heb super veel zin in, wel een hele spannende tijd ook als je het mij vraagt.. ;-)

Deze kent ook nog geen crosshindernissen, lijkt me superleuk om mee aan de slag te gaan!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:24

Haha ik heb nog een vos in de aanbieding voor een liefhebber _O-

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:29

@Cioccolato doe je een paard weg? Die knappe vos van je profiel? Mag ik vragen waarom.. ?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:53

De bovenste ja.
Omdat de onderste ook zadelmak moet dit jaar, en hier mijn grootste lol ligt. En niet in het L, of het verder komen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:32

O wij zijn gek op vossen :j helaas kunnen we maar 1 paard hebben ivm werk van ons allebei, eerste wat er komt is ws wel op termijn een kinderpony. Maar geen 2e paard.

Steph_: mooie afstamming! Hij zou zat moeten kunnen springen als je het papier zo ziet.

Ik ben vandaag weer eens de baan op geweest na de vorstperiode. Ben er achter gekomen dat een bevroren waterbak heel eng is. Moest alle zeilen bij zetten om niet keihard aan de kletter te gaan.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:32

Super leuk @Cioccolato, ziet eruit als een veelbelovend project! Wel leuk je bovenste Vos ook ;-) daar kom je vast makkelijk vanaf!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:55

Cioccolato schreef:
De bovenste ja.
Omdat de onderste ook zadelmak moet dit jaar, en hier mijn grootste lol ligt. En niet in het L, of het verder komen..

Is de vos niet iets voor Elke?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:55

Dat dacht ik ook meteen! :)

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:32

+:)+ Wauw inderdaad! Goede tip!

Ja ben heel benieuwd of hij echt zo kan springen, het uitproberen voelde veelbelovend maar vooral ook een klik. Moeten toch eerst vriendjes worden, waar ik het meeste plezier aan beleef. :+:

Zal gedurende de dag het hopelijk horen, hoe nu en wat.. etc.. *\%/*

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:43

Vos ziet er inderdaad leuk uit maar ik mag van mezelf ook geen tweede paard kopen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:11

Vos is ook leuk. T is mn prinses.
Maar Elke zocht geloof ik een iets groter paard. Vos is maar 164. Ik heb ook geen haast, rij met veel plezier nog een seizoen. Om het plezier en niet om voor anderen te presteren. Vervelende prestatie dwang..

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:11

M_Vainqueur schreef:
Cioccolato schreef:
De bovenste ja.

Is de vos niet iets voor Elke?

Ik had haar ook al een PB gestuurd over Elke :P Elke wil wel een ruin en minimaal 1.70 m.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:13

Ik heb weer een nieuw inschrijfdata topic geopend. Degene die de MOD geopend had, is weer gesloten.
Vond het vorig jaar enorm handig dus zelf maar gewoon weer opgestart

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:14

Ja, super veel dank!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:15

FCSA schreef:
Ja, super veel dank!

+:)+ jij thanx voor je PB!