[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:51

Ziet er vrolijk uit vief Haha!
Heb vanmorgen ook wel lekker gereden.

edit: als ik post, begin ik best vaak met een nieuwe pagina Vork

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:53

Heeft Canter ze niet? En anders andere eventingshops, meen me te herinneren dat ik die CO helmen regelmatig zag als ik op dat soort webshops aan het kijken was.
Vief, wolletje is echt al een mooi paard aan het worden! Leuk hoor.

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:56

Ingridje16 schreef:
Is misschien eigenwijs na me vorige fout maja er is nu uiteindelijk na onderzoeken vast gesteld, dat het wel iets aan Voll ze rug was.
Iets wat ze met de keuring niet gezien hebben.

Hallo allemaal, ik kom ook even binnenvallen ondanks dat ik geen sgw-muts ben maar een dressuur-muts Clown
Ik kan het even niet laten om hierop te reageren en wil graag weten waar Ingridje deze wijsheid vandaan heeft?? Ik ben onlangs naar Voll geweest om nog eens naar hem te kijken, maar er zijn geen onderzoeken geweest......... Bloos
Even voor de nieuwsgierige onder ons: ik had hem al eerder gezien en toen had Ingridje hem voor me neus weggekaapt Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:58

Kunnen jullie dit per pb bespreken? Is niet relevant voor dit topic verder.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:59

Ik heb net ff egt genoten!! ik ben nou bezig het jonge paard een beetje hand mak te maken. Vd week kon ik zo een hoofdstel op doen met bit.. Geen probleem. Dat heb ik dus net weer gedaan, ging super. Gelijk peesbeschermers voor omgedaan, deed niks. En een longeersingel. Ik had papa er ff bij geroepen voor het geval ze iets raars zou doen. Nou dus egt niet. Ze stond er zo ontspannen bij, ook toen pap de singel ff hard aan trok. Heerlijk gevoel is dat! Vanmiddag komt een vriend van me, Remember rijden en dan vragen we gelijk of hij deze ook zadelmak kan maken! Morgen gaat ze ook door de box, kijken of ze hengstig is! We willen er 1 veulen bij fokken en dan mag ze de sport in!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:37

Sim: Canter (en ook wat andere eventing webshops) heeft de Gatehouse Airflow Hickstead, ook mooi maar net ff iets minder dan die van Charles Owen vind ik. Duitse webshops hebben de CO wel maar dan zit je dus weer met dat passen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:41

Dan was ik daarmee in de war. Die op de site van Canter lijkt wel op de CO.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:46

Ik heb mijn CO gekocht bij het Ruiterslot in Bornebroek. Is geen crosshelm maar neem aan dat hij ze wel kan bestellen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:47

Doei!
Zonet het veulentje weer even buiten gehad Lachen. Lekker aan het rondspringen en gek doen. Wel grappig Knipoog.

Straks naar Centerparcs, even te zwemmen Lachen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:55

Ik wil ook geen nieuwe crosshelm maar een gewone helm.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:08

Pff, net mocht bonny voor het eerst zijn stal uit een stuk lopen, zoals ik eerder zei..
Dus heel braaf, ineens gaat ze dribbelen, en ze schiet als een kanon schuin vooruit, bijna mij ook omver, zo herkende ik d'r zowat niet. Bloos! Nagelbijten / Gniffelen
En ze mocht vandaag ook weer de wei in, maar heb d'r maar in de bak alleen gezet, anders gaat ringo lopen opfokken.
Wat doet ze, kanonnehard rennen en bokken.. Nagelbijten / Gniffelen
Moet ze niet doen, schrok er wel van. Nagelbijten / Gniffelen
Maar dat deed ze vorige week nog niet, toen draafde ze niet eens vanuit zichzelf... dus het gaat al vooruit, ook word ze al wat dikker! Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:10

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe cap.. Ik heb ooit een casco gehad, maar die dingen zitten inderdaad voor geen meter en ze zien er ook niet uit.
Ik denk dat ik binnenkort eens bij decathlon langs ga. Daar hebben ze ook zo'n sportief modelletje voor 50 euro Haha! . En anders wordt het nog hard zoeken denk ik...

Vief: heb jij een kavalkade?

Ingrid: paardje ziet er leuk uit. Wel verstandig dat je hem alsnog hebt laten keuren!!!

Vief: wol kijkt echt alsof ze heel har dhaar best aan het doen is Haha! .

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:13

goedemiddag!

Net al 2 paarden gereden, liepen best wel fijn.
Vanmiddag nog 1 springen, en dan vanavond met m'n eigen paard springles!
Lekker paarden dagje zo.

Ik heb een kavalkade cap, ze zeggen dat die excact het zelfde is als de HH.
Maar van de HH kreeg ik hoofdpijn en deze niet.
Ook een tijdje een pikeur cap te leen gehad, die zat helemaal als gegoten alleen die prijs.......

Ingrid, heel leuk paardje met een mooi hoofdje! Ga ook meeduimen dat hij goedgekeurd wordt.

Ik ben zo aan het hopen dat het morgen gaat meevallen met het weer wat voorspeld is.
Ik wilde namelijk gaan oefencrossen bij alice, maar om met windkracht 9 de dijk over te gaan zie ik toch niet echt zitten......

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:13

Ingrid, succes met de keuring.
Moet zeggen dat ik al een beetje wantrouwig wordt, want de eigenaar had dit verhaal dus helemaal niet aan jou verteld en qua leeftijd/sportprestaties is dit paard ook niet erg duur...
Ik hoop dat het gewoon toch goed is, want het is je gegund om weer lekker te kunnen paardrijden!

Mel, fijn dat het beter gaat met Bonny, leg zo'n dier maar eens uit dat ie zich rustig moet houden Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:29

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 14:32

floor01 schreef:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe cap.. Ik heb ooit een casco gehad, maar die dingen zitten inderdaad voor geen meter en ze zien er ook niet uit.
Ik denk dat ik binnenkort eens bij decathlon langs ga. Daar hebben ze ook zo'n sportief modelletje voor 50 euro Haha! . En anders wordt het nog hard zoeken denk ik...

Decathlon heb ik ook die grijze cap vandaan van casco!!!
Hebben ze nu ook mooie???

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:34

Goeiemiddag!

Die CO helmen zijn idd erg mooi. Ik heb nu een kavalkade, die vind ik wel fijn zitten. Die van pikeur vond ik ook super zitten maar die vind ik echt te duur.

Vief: mooie foto! Jullie vormen een mooie combi Lachen
melanie: leuke foto's Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:38

Afbeelding
Ik wil dan ook graag de grijze, ik zie dat jij daar ook mee rijdt Jenga. Nog nooit commentaar gehad op een dressuurwedstrijd?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:45

Hello!!

Ik schaam me dood Bloos
ik ben hier enorm lang niet geweest!!

Het gaat hier over cap's zie ik Knipoog dat is toeval, een tweetal uur geleden heb ik een crosshelm gekocht!! Ben er echt heel blij mee!
Vorig jaar was dus mijn eerste cross seizoen en het was de bedoeling om dus zeker voor het volgende toch een echte crosshelm te hebben Lachen en die is er nu Lovers

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:46

Kan iemand mij dan uitleggen wat er verschil in een gewone en een crosshelm zit? Bloos Blond (beetje domme vraag) alleen dat er dan meestal geen klepje op zit?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:47

miss_jumpy schreef:
Ingrid, succes met de keuring.
Moet zeggen dat ik al een beetje wantrouwig wordt, want de eigenaar had dit verhaal dus helemaal niet aan jou verteld en qua leeftijd/sportprestaties is dit paard ook niet erg duur...
Ik hoop dat het gewoon toch goed is, want het is je gegund om weer lekker te kunnen paardrijden!

Hij staat pas een week bij de hoefdsmid op stal, de mensen waar hij hem van gekocht heeft deden er niks meer mee.
Ze hadden dezelfde dierenarts als ik nu heb en de hoefdsmid ook heeft. Door die dierenarts is hij gekeurd.
Hij mocht terug naar die eerste mensen als ie afgekeurd zou worden, dan zouden ze hem weer op het land zetten.
Omdat ie gewoon goedgekeurd was hebben ze niet meer aan dat twijfel geval gedacht, vandaar dat ze er nu pas mee kwamen.
Het is inderdaad een beetje een raar verhaal, ik snapte het ook zelf niet helemaal dus weet ook niet of ik het nou goed vertel Clown

Nouja ik zie het wel, de dag gaat wel vreselijk langzaam zo Clown

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:53

MelanieB schreef:
Kan iemand mij dan uitleggen wat er verschil in een gewone en een crosshelm zit? Bloos Blond (beetje domme vraag) alleen dat er dan meestal geen klepje op zit?

De losse klep is zoiezo veel veiliger (tegen blauwe/gebroken neuzen, gezichten, ...)
En er is een uitsparing voor je atlas, een bot in je nek? Als ik het juist heb hé Vork

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:24

Pff 2 dagen zonder internet is best lastig Scheve mond haha! We hadden gewoon helemaal geen verbinding, nu gelukkig weer wel!

Vandaag maar 1 uur les gehad, net met een paar vriendinnen friet gaan eten Tong uitsteken
Straks Joery weer eens lekker rijden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:41

Ik heb een irh cap, zal even plaatje zoeken

Heb gereden ging topie Haha! Tot er een kat in een soort maschine kroop en me paard de "capriol" deed stijgeren en met der achter benen bokken Clown

Vandaag ook me laaste dag je gewerkt, zal het wel missen Verdrietig
Maandag beginnen op me nieuwe werk Haha!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:49

Alvast succes op je nieuwe werk Corien!
Ik weet nog niet wat ik vanmiddag verder ga doen.. ik verveel me een beetje. Oja ik weet wat, ik ga de dressuurbordjes verven Clown Dat is ook hard nodig, je kon haast geen letter meer lezen Tong uitsteken