[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:06

Heel mooi Varekaj! Past jou echt perfect!

Hmm, jij vindt 40 dus duur... Ik vond dat eigenlijk vrij goedkoop :o
Tis lauria garrelli jasje, maar vind het niet online, dus niet meteen een idee hoe duur het nieuw kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:24

Als het een jasje zou zijn van bijvoorbeeld Pikeur of Spooks waar je anders +250 voor neertelt, dan zou ik het wel doen als je het mooi vindt. Is het volledig gemaakt van wol, dan is het die prijs ook nog waard, op voorwaarde dat het echt netjes onderhouden is.
Is het zo'n jasje dat nieuw €100 kost, van polyester en vaak gedragen, dan zou ik eerder richting €25 gaan qua waarde. Want als het niet past, geraak het dan inderdaad nog maar eens kwijt, zeker van een ongekend merk.

Omdat ik nog steeds last heb van mijn onderrug en schouder rechts na mijn duikpartijen van Tibor wil mijn vriend dat ik bij hem alleen nog opstap met BP. Begrijpelijk. Dus gisteren de mijne nog eens uit de kast gevist. Alleen moeten toegeven aan mezelf dat ik 'm toch te klein heb gekocht :o Meer dan een dunne trui kan er niet onder en met de rits dicht spant ie toch wel + hij komt vooraan nét niet tot mijn onderste ribben. Dus eens kijken voor een andere.
Heb er liefst eentje die goed soepel zit, maar een airbag vest is geen optie. Ten eerste omdat Tibs zich nog meer het apenzuur gaat schrikken als dat ding plots opblaast terwijl ik er nog half naast of op zit bij een foute beweging. Ten tweede, ik verwacht nog periodes waarbij ik meerdere keren per les de grond ga kussen. Als ik dan elke keer zo'n busje moet vervangen ben ik en een hoop tijd kwijt en aardig wat geld.

Iemand die een adres kent waar ze goed kunnen helpen met de aanschaf van een BP? Bij Kerckhaert heb ik er eigenlijk nooit echt andere gezien dan de klassieke, met redelijk stugge delen zeg maar.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:30

De beste Bp's vind ik toch wel die van racesafe, omdat die uit verschillende kleine blokjes bestaat en je dus meer bewegingsvrijheid geeft dan eentje uit 1 stuk. In Waregem hebben ze die alleszins.
Enneuh, gaat uwen tibs da zo blijven doen? Want om de duur gaat hij den aap uithangen omdat hij weet dat hij je eraf krijgt, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:53

Tibs is eentje met een zelfvertrouwen als een kaartenhuisje. Die is zich in feite gewoon onnozel geschrokken de eerste keer omdat ik domweg met mijn voet tegen de omheining kwam, maar dan wel op een donkere plek. Voor hem is dan alles in het donker iets levensgevaarlijk: elke schaduw of geluidje. Eens hij opnieuw kan ondervinden dat het allemaal stress voor niks is, is dat weer over.
Bij het rijden overdag zijn de schrikreacties veel minder hevig en is hij veel sneller weer gekalmeerd. Ik moet toegeven dat het geen ideale situatie is om met zo'n paard aan de slag te gaan, maar een andere optie is er voorlopig niet.

Edit: dat jasje zou wel goed staan bij deze zadeldoek :)
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:57

En wat vindt mijn kritisch publiek hiervan :P

Afbeelding

Wel duurder dan ik eigenlijk wil, mss als kerstcadeau...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:07

Oeh die is leuk! Behalve dan die dikke "stenen" op de bloes dan :P Lijkt me ook mooier qua model/taille dan de vorige. Al zit je bij deze dan wel weer meer vast aan de kleuren bruin en roze ivm set. Bij de andere kan je iets meer kanten uit richting bruin, groen, cognac en crème.

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:15

Onee sorry, dan toch die eerste :=. Die blinkende stof vind ik niets :)...

Mooi dekje!!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:18

Wel je geen rood? Past op wit en later uw bruin paard en is opvallend en chique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:22

Dekje is ook van lauria garelli zoals het 1e jasje dat Antonius gepost had en nu in de aanbieding bij agradi :D Vind het stiekem ook mooi haha. Alleen heb ik zwart tuig en dat vind ik er niet bij passen (en ik heb al genoeg dekjes...)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:37

Ja rood is ook wel tof hé! Of bordeaux?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:38

Ik vind beide jasjes m'n ding niet. :P De ene te klassiek en de andere te bling bling. :P
Moest 'k t geld hebben zou ik een Horse Pilot donkerblauw jasje willen, met de accenten in bordeaux. :)
Maja da kost zo veel geld! :+ 400 euro ofzo zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:39

Dat hangt er weer van af wat voor bruin je paard is :P Op een schimmel past eigenlijk alles.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:31

Ik ben heel blij met m'n uitset :)! Heb er al vaak complimentjes van gehad :D kga nie snel veranderen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:40

Het staat jullie inderdaad heel goed! Maar er is al zoveel blauw en als je dan van een knallende kleur houdt of iets apart is het eventjes zoeken.

Ik hou me bij oranje/bruin en lime/donkergrijs. De lime/grijze past ook nog eventueel op mijn vlekkenbeest.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:56

Rood of Bordeaux vind ik niet echt mooi.
Dat bloesje onder dat laatste vestje is ook mijn smaak niet, maar het jasje,ja, het is veel bling maar dat zie ik wel graag.
Hoe mooi ik jou met canch ook vind, PP, ik wil nu wel graag iets meer opvallend.
Serieus aan het overwegen om toch die met roze te bestellen... Eens horen wat ze hier thuis te zeggen hebben :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:01

Voor je gaat bestellen: zijn er zadeldoeken te vinden in bruin met roze? Anders is het ook best jammer dat je geen set kan maken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 18:08

Ik vind het 2de jasje leuke dan het eerste. Alleen ik zou een ander kleurtje pakken omdat ik niet voor roze ben.

Dressuurwedstrijd ging wisselend.
Blits was niet zo goed. in de eerste piste had hem heel veel spanning, hij schrok van alles. gelijk een echt dressuurpaard :p
2de piste was hij super braaf in het begin, allemaal 7's. Tot als hij icarus hoorde en ze op elkaar begonnen te roepen, daar ging men proef. Haha, opzich niet zo erg.
De eerste wedstrijd met icarus, had er niet zoveel van verwacht omdat icarus op wedstrijd heel vaak een stressbom is, zeker als hij eerst een van onze paarden heeft gehoord en die dan weg is. Maar ik vond dat het nog heel goed meeviel. Tuurlijk wat foutjes, maar over het algemeen tevreden. Zal eens kijken of ik de video kan plaatsen straks of morgen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:58

Antonius: ik vind het tweede jasje wel leuk :) maar ik hou ook van iets opvallend :D hehe het eerst lijkt mij inderdaad meer iets om op een jachtrit aan te doen. maar das elk zijn smaak natuurlijk :)

lene: ik heb inderdaad al ondervonden als ik ze vlotter kan rijden ze veel beter door springt. maar ze heeft het gewoon echt niet voor indoor springen denk ik.
proficiat met het veulentje trouwens :)

Gisteren dan toch opnieuw een poging gedaan in moorsele. en ohhh wat was ze nu weer zo lief eh. opnieuw 2 x 90 cm ingeschreven. we waren de zaterdag al geweest met het ander paard die eerst keer 1m15 gesprongen heeft. Hij is normaal totaal geen kijker maar er stonden 2 auto's in de piste waarvan 1 op een spiegel. hij was erg onder de indruk eigenlijk van die spiegel met die auto erop. toen dacht ik al bij mezelf als hij al zo kijkt wat zal dat voor mij dan morgen geven . gelukkig mochten we met 4 in de piste binnen en had ik heel wat tijd om rond te rijden.
Het eerst parcours had ik 1 balkje op de 1 (roze steil sprong met van die 8 hoekige balken) de rest keek ze wel maar liep ze wel door :) de afstanden zaten wel niet altijd correct maar ik had iets van nu moet ze gewoon door lopen en geen tijd geven om te kijken.
2de parcours was echt super. ze sprong alles echt vlot had 1 balkje beetje lomp van haar maar eigenlijk sprong ze echt super. had zelf tussen in de tijd om galoppassen mee te tellen :d Ik was dan mss net iets te euforisch en ja niet meer echt opgelet veel te dicht op de laatste hindernis en daar terug een balk. maar missie geslaagd ze heeft niet gestopt.
had deze week ook wel extra geoefend en ze stond erg hevig in de inrijpiste. Meestal als het zo is en ze trekt echt naar de hindernis dan heb ik al ondervonden dat ze dan ook veel vlotter door het parcours gaat.
Conclusie is idd zoals daaph zegt veel wedtrijden rijden en veel kilometers doen denk ik. mijn volgende springles ligt ook vast voor nu in het weekend :) dus we laten er geen gras overgroeien.

ik betaal voor mijn dressuurles 30/uur en springles 15 euro. het meisje waar ik springles van krijgt geeft weinig les alleen aan mensen die ze een beetje kent. zelf rijd ze proeven van 1m30-1m40 en veel jonge paarden.

blijkbaar hebben wel veel paarden last toch van stress bij een dressuur wedstrijd. Die van ons hebben daar beide ook veel last van :( en ook bij ons is het zelfde probleem als ze elkaar horen of zien is het al gepasseerd. we proberen dit dan uiteraard te vermijden :)
goed daaph dat je toch nog leuke punten hebt gekregen ondanks hij zijn vriend gehoord had :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:45

Parcoursen buiten staan toch vaak ook ruimer, ale ja in een ruimere piste, nee? Dat opgeslotene van die muren is er ook niet. Hoor wel vaker dat indoors springen niet altijd even vlot gaan als outdoors. Ook omdat ze soms binnen een heel technisch parcours zetten met draaien en keren waar paarden soms moeten wringen om deftig de lijnen te kunnen volgen die de ruiter vraagt.

Ik heb getwijfeld, maar ga het dan toch in de groep gooien. De laatste 3 weken zijn een kleine hel geweest.
In eerste instantie kreeg ik te horen dat mijn broer glaucoom heeft. Dat is een aandoening waarbij je zicht vermindert en wegvalt, tot je uiteindelijk blind wordt, door te hoge druk in/achter de ogen. Mijn broer is fysiek gehandicapt en licht mentaal, maar woont wel alleen in een eigen appartement aan de kust, onder begeleiding (vanop afstand) door mama. Mama kan niet dagelijks heen en terug voor druppeltjes in zijn ogen te doen, dus hadden we een thuisverpleegster gevraagd. Dat bleek niet alleen pokkeduur, nu wil het ziekenfonds hem volledig herscoren ivm zijn uitkering. Om die te verminderen -O-

Een goeie week daarna kwam nog meer slecht nieuws: mama had borstkanker. Afgelopen maandag is ze daaraan geopereerd. Die operatie is goed gegaan, vrijdag het nieuws gehad dat alles eruit was én dat ze er net op tijd bij waren. De cellen waren aan het evolueren om te gaan uitzaaien. Borstkanker zit bij ons in de familie, dus ik moet me vanaf nu jaarlijks daarvoor laten opvolgen.
Ik was echter zo gefocust op mama en de operatie, dat ik vergeten ben om naar een dag van metingen te gaan voor mijn eindwerk. F*ck. Mijn medestudent en de coördinator hadden echter alle begrip en hebben het probleemloos zonder mij kunnen doen. Mijn deadline voor indienen werd verzet van vorige week donderdag naar volgende week vrijdag.

Zaterdag ben ik naar springles geweest. 's Avonds kreeg ik telefoon van mama: oma ging heel sterk achteruit, en lag in een soort van slaap/lichte coma. Oma was al enkele jaren dement, ze wist al 3 jaar niet meer wie ik was. Mama herkende ze ook niet meer sedert een jaar. Mama heeft toen samen met de verpleging en de HA beslist om een pijnpomp te installeren. Zo kreeg oma toch nog haar pijnstillers (voor een hernia aan de buik) en laatste comfortzorg. We wisten dat het niet lang zou duren, maar gisteren middag is oma overleden.

Ik heb het eventjes helemaal gehad. Ik ben er al jaar en dag aan gewend om aardig wat tegenslag en slecht nieuws op mijn bord te krijgen, ik grap vaak genoeg "ik trek dat aan". En nu weet ik het niet meer. Mama heeft mij nodig, al is mijn stiefpa er natuurlijk ook. Maar die moet ook werken, en ik ben voltijds thuis, net als mama die sinds juni op pensioen is. Echter, deze middag mee naar de begrafenisondernemer en vanavond nog een laatste groet, testament naar de notaris brengen, alles regelen... Het betekent dat ik mijn eindwerk niet kan indienen. Ik krijg het gewoon niet meer af. Tenzij ik echt 24/7 eraan werk, maar iets met concentratie en foetsie...
Dinsdag moet ik naar een lezing, woensdag moet ik een hele dag metingen gaan uitvoeren en gegevens encoderen. De finale indiening is 8 januari maar het moet nog gelezen en verbeterd worden.
Timing is ook alles: mijn vriend is 3 maanden weg geweest, toen 10 dagen thuis en sinds woensdag weer weg. Gisteravond en deze avond is hij uitzonderlijk thuis, overdag op cursus. Morgenochtend na de cursus vertrekt hij weer voor 6 weken. Maw, ik moet er alleen door, al begrijp ik volledig dat hij door zijn werk geen andere keuze heeft.

Het enige positieve is dat ik vanaf februari/maart wel plek heb voor de paarden om 2016 te overbruggen, zodat mijn weiland aangepakt kan worden. En dat ik bij de paarden mijn ei wat kwijt kan. Al doe ik momenteel niet meer dan voeren, af en toe even buiten zetten, wat stro bijgooien en af en toe een lesje rijden (en zand happen).

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:56

Ach Varekaj, wat een opeenvolging en opeenstapeling van rotsituaties. Ik wens je met alles veel sterkte, maar het ziet er naar uit dat je geen van alle situaties echt in de hand hebt. Lijkt me vreselijk.

Als ik iets voor je eindewerk kan doen, nalezen oid of wat structuur brengen, dan stuur je maar een pb. ik kan me voorstellen dat je hoofd er niet naar staat, maar als het je toch zou lukken ben je er hopelijk voor altijd vanaf...

Verder lees ik wel mee, maar ik kom er niet toe te reageren. Als ik wat meer boeiende (paarden)dingen te vertellen heb zal ik wel terug wat meer posten :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:15

Structuur is niet zo'n probleem. Alles wat ik lees en wat belangrijk is duid ik aan met verschillende kleuren. Geel gaat om kwaliteit van leven, oranje is prevalentie en incidentie, groen gaat over behandeling/therapie en hulpverlening, rood over pathologie en paars omtrent overheidsbeleid, wetgeving etc. Na het lezen is het dan gewoon alles onder het juiste kopje zetten en verwerken.

Dementie is zo'n uitgebreid onderwerp, ontzettend boeiend maar ook lastig en bovendien op dit moment enorm confronterend. Ik moet zeer regelmatig even iets anders doen (zoals bokt) of ik kan het helemaal vergeten voor die dag. Mijn concentratie is meestal al niveau goudvis, dat is er nu niet op verbeterd.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:50

Jeetje... Lene en Varekaj, veel moed gewenst!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:33

Sterkte Varekaj... Wat 'n pech jeetje!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 19:26

Ohh wat een pech Varekaj! Veel sterkte.

Hoe gaat het met Shuddy Hanne?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:25

Hij is wreed kalm, ie is 't al beetje gewend van op stal blijven denk ik. Maar 't blijft ook gwn niet leuk voor hem. Ie fleurt op als hij een paar stapjes buiten kan zetten! :) Vandaag z'n hoef nog eens extra ingepakt met ducttape en plastiek die wat dikker is. Voor die paar meters op beton tot in de piste.
Hij vond 't rollen zalig! :D Bleef efkes onbewegelijk liggen. 'k Was mij dood verschoten! Vals alarm, alsof dat ie daar lag, mss ziet ze me nu niet. :+