[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:32

Clubgenootje was er gisteren ook afgevallen bij de opsprong idd :=

Jammer had hem wel willen zien morgen baha

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:38

Ik ben ook uitgesloten op de opsprong gisteren. Mijn paard deed het de eerste keer en de tweede keer die moest sprong ze erop en stond te rillen van angst en is er via de a kant weer afgegaan. Ik durf van mezelf te beweren dat ik beide keren niet onverantwoord reed en mijn paard is ook niet onervaren. Ik heb ook beslist niet meer in Ermelo mee te doen als de opsprong er staat

Desondanks deed ze het fantastisch dus ik heb nog steeds een goed gevoel

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:55

Ik heb t ook alleen over de mensen die dus wel onverantwoord erop af stuurden hoor. Niet over anderen.
Ik had m eigenlijk graag willen doen. De kleine ging wel fijn.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:06

Soms zie je inderdaad combinaties die uit onervarenheid en niet denken over de risico's volle galop op dat soort combinaties af gaan...

Best een risico om zoiets dat neer te zetten, super dat ze geen risico meer wouden lopen verder en hem eruit hebben gehaald.

Je mag verwachten dat ruiters weten wat ze doen, alleen zie je veel combinaties die kennis willen maken via zo'n indoor cross en totaal niet weten hoe je bepaalde hindernissen rijtechnisch aan moeten rijden.

Zijn er ergens foto's of Is er beeldmateriaal?

Degene die fijn gereden hebben, goed zo !! Leuk om te horen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:11

Ben blij dat ik daar niet gestart ben als ik dat zo hoor. Ik ben ook wel nieuwgierig naar beeld materiaal.

Hier vandaag paard van de wei gehaald loopt ze op de wei echt kreupel gelukkig op het harde rechtuit wel iets maar minder als in de wei. Volte op zachte was weer niet wat. 1 warm been maar leek niet helemaal goed op beide voorbenen. Ff afwachten en dan beslissen of ik eerste de hoefsmid laat komen of eerste de da

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:32

Voor dw rest was het prima te doen hoor. De opsprong was wat 'apart' maar denk voor veel combinaties met ervaring prima te doen. Al hadden z vanaf het begin een alternatied erin moeten zetten. Die ging in vanaf se L ponys. Dat zal volgens jaar hetzelfs zijn.

Ik heb filmpje van mij gehele parcour, alleen staat dat nog niet online. Kan m op youtube gooien

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:42

Graag ben wel benieuwd

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:43

Ja ik ook!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:44

Uploaden loopt _O-

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:44

Ik ook zou leuk zijn!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:45

Ik ga morgen met de les me helmcamera uitproberen, zal nog wel een beetje hetzelfde parcours staan denk/hoop ik :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:04

Als t goed is, moet ie t doen

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:18

Leuk dier heb je zeg! Ziet er goed uit. Inderdaad wel een mooi en goed te doen parcours! Die op en afsprong was dat degene waar het bij vele wat lastig ging? Zo op het filmpje zie ik hem niet zo duidelijk

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:23

Dankje. Ben ook erg blij met r haha.
De op en af sprong die op t filmpje te zien was, ging het niet om. Maar vanaf t zicht de rechterkant. Dus op, op en dan af. Vanaf rechts naar links. Na hindernis 6 van de crosshindernissen zie je me ook van hand veranderen in die lijn. Daar zat die in, de verplichte doorgang was ernaast, dus ik reed er langs.

Snapje? _O-

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:14

In Utrecht zat ook zo'n ding. Geen idee of dat nu weer is. Verder ziet het er mooi uit zeg

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:23

Ik ben gister middag-avond even langs Ermelo geweest. De opsprong was niet echt een faire hindernis, dat is zeker waar. Hij was smal, had geen tijd om even een galopsprongetje te maken erop door de verhoging en er was weinig aanleuning. Maaaaaaar dat maakt nog niet dat je er maar als een volledige malloot op af moet galopperen! Jeetje wat werd er beroerd op af gereden, het is niet gek dat sommige paarden er aan de achterkant meer vanaf vielen dam eraf sprongen of dat ze boven dachten...doeii ik ben gekke henkie niet. En dat was zeker niet de 'schuld' van de hindernis.
Heb er nog even met de parcoursbouwer over gehad, maar we waren het er wel over eens dat het niet de meest vriendelijke hindernis is. Maar Ermelo wilt van het 'snoepjeswinkel rond ren parcours' af en meer niveau krijgen. Volgend jaar komt er een nieuwe op em afsprong, een grotere, die de KNHS zelf gaat maken. Deze hindernis was nu gesponsord en werd 1.5 uur voor de start pas gebracht (de bielzen).
Maarja...zo zie je maar weer dat er veel mensen op af komen in de lagere klasse die het gewoon eens voor de leuk doen of nog maar weinig ervaring in de cross hebben. En daar wordt het toch echt wel een gevaarlijke sport van...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:59

Ja precies dat! Dood eng.
Was het in de hogere klasses net zo erg? Ik verwachte dat die wel wat meer ervaring zouden hebben. Ik was natuurlijk weg na de B paarden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:15

Ik vind het niet erg dat je het niveau omhoog wil hebben maar doe dat dan met technische lijntjes ipv een hindernis waar paarden bang van kunnen worden en die flinke ongelukken kan veroorzaken als het mis gaat.

Ik ga in elk geval indoor crossen laten met een opsprong want voor mijn paard haalt dat de lol eraf en we doen het voor onze lol

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:02

Vandaag met de crossles hebben we hem wel gedaan, maar dan vanaf de zijkant het lage op en af sprongetje. Als je dat in rust deed was het echt prima te doen, het was zeker geen makkelijke want het was op en af, maar niet unfair. En dan zijn wij nog best groen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:24

Ik heb jou zien rijden, Cioccolato, mooi rondje!
Inderdaad goed dat ze 7 eruit hadden gehaald, een halfuurtje eerder was er een combinatie achterover aan de zijkant af gevallen, in de hindernis ernaast := Probleem was volgens mij niet de hoogte, maar dat 'ie zo smal was dat paarden die achterwaarts gingen en gemakkelijk van af konden vallen.

Wij hebben ook fijn gereden, 2x weigering bij opsprong 14 maar verder alles zonder twijfel :)

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:02

Ja de kleine op en af bleef ook in het parcour. Maar als je daar in volle vaart op af gaat springt je paard er bijna overheen. Dus ook dat is link als je niet weet dat je zoiets in rust aan moet rijden. Een drafje kan zelfs prima.

Wat leuk! Ja die zag ik dus ook vallen.. gelukkig ging het goed, maar voor het zelfde geld was dat goed mis. Zag er akelig uit..
Fijn van je rondje!

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:31

Ik had een aantal combinaties vrijdag gezien.
Sommige sloegen 7 over en pakte wel het kleine op sprongetje , 14 was dat dan geloof ik...
Ik heb veel paarden gezien die vierkant naar beneden sprongen...lijkt me niet echt bevorderlijk voor het vertrouwen van een combinatie in de toekomst op afsprongen...

Ik vind het zelf geen prettige hindernis indoor... en dan voor de B paarden al helemaal niet. Dat kleine dingetje was denk ik meer dan genoeg geweest. Op/ afsprongen zijn toch echt meer iets voor buiten vind ik.....

Maar dat is mijn mening...

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:37

Als beginnende combinatie moet je toch ergens beginnen en dan vind ik dat je van Ermelo mag verwachten dat ze daar correct mee omgaan. Niet iedereen is gezegd met een oefenterrein in de achtertuin en ook wordt er niet bij iedereen in de buurt training gegeven waar je iets dergelijks kunt oefenen. Dus dan probeer je via bb of B wedstrijden een beetje ervaring bij elkaar te sprokkelen.
Waarom er dan zo laatdunkend over de beginners wordt gesproken, snap ik dan ook niet. Alsof de gevorderden allemaal hoog begonnen zijn.
Sommige mensen hebben op
Hun achtste leren rijden en konden met 14 een verantwoorde cross rijden. Anderen zijn veel later begonnen of later van discipline geswitcht en dan ben je dus als volwassene een beginnende crosser.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 01:37

Morniclum schreef:
Als beginnende combinatie moet je toch ergens beginnen en dan vind ik dat je van Ermelo mag verwachten dat ze daar correct mee omgaan. Niet iedereen is gezegd met een oefenterrein in de achtertuin en ook wordt er niet bij iedereen in de buurt training gegeven waar je iets dergelijks kunt oefenen. Dus dan probeer je via bb of B wedstrijden een beetje ervaring bij elkaar te sprokkelen.
Waarom er dan zo laatdunkend over de beginners wordt gesproken, snap ik dan ook niet. Alsof de gevorderden allemaal hoog begonnen zijn.
Sommige mensen hebben op
Hun achtste leren rijden en konden met 14 een verantwoorde cross rijden. Anderen zijn veel later begonnen of later van discipline geswitcht en dan ben je dus als volwassene een beginnende crosser.

De SGW is een tak van sport welke veel meer gevaren met zich mee brengen dan bijvoorbeeld de dressuur! Dat vergt gewoon training! Ik heb ook geen terrein in de achtertuin en ook zeker niet om de hoek, dat is nou eenmaal zo! Ik rij 120 km enkele reis voor goede instructie. Het is maar net wat je zelf belangrijk vind... Snel starten of verantwoord starten. De meeste hier kiezen, net als ik voor het laatste! En ja, dan praat je zo over degenen die dat niet doen, aangeziem je hun gedachtegang gewoon niet begrijpt.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 01:39

En ik cross ook pas sinds 4 jaar en rij pas wedstrijden in het springen en de cross sinds ik een eigen paard heb (8 jaar nu). Als je net zoals ik enorm veel pech heb, start je meer niet vanwege allerlei blessures. Dus nee, ook niet iedereen is enorm ervaren.