Ik vond zo een click wel handig. Bij warm weer en zweten zet mijn hoofd wat uit en met een klassieke helm knelde dat, met serieuze hoofdpijn tot gevolg. Door hem iets losser te zetten was dat opgelost.
Hij stond niet speciaal hevig. De bakrand zijn betonnen palen met groene hokjesdraad ivm de aangrenzende paddocks en de verlichting is niet echt goed. Ik ben domweg in het begin heel even met mijn voet tegen die draad geweest en dat geluid was lancering 1. Vanaf toen zag hij overal in het donker spoken en vloog er bij het minste vandoor. Stal baas zette de stroom op en dat gaf een tik in de draad vanachter op een donkere plek. Hoppa, vol gas naar voor gespurt, plotseling stop met volledige draai, wip van de kont en daar lag ik opnieuw. Tibor is echt gevoelig op dat soort dingen. Een startende auto op de parking is dan weer niks, rammelende hooi kar ook niet. Omdat hij dat goed kan zien.
Oh PP bedankt voor de tip! Ik heb de dag voordien ook springles, dus ff kijken of dat haalbaar is voor 2 dagen na elkaar. Anders maak ik daar een dressuurles van op zaterdag