[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:56

15 euro? Ja hallo dat is ook genoeg zeg. Als ze mensen willen weren in de sport moeten ze zo doorgaan, straks zijn er geen deelnemers meer voor het hele seizoen omdat het te duur wordt. Zeker als de inschrijving hetzelfde voorbeeld volgt.

Ik vond zo een click wel handig. Bij warm weer en zweten zet mijn hoofd wat uit en met een klassieke helm knelde dat, met serieuze hoofdpijn tot gevolg. Door hem iets losser te zetten was dat opgelost.

Hij stond niet speciaal hevig. De bakrand zijn betonnen palen met groene hokjesdraad ivm de aangrenzende paddocks en de verlichting is niet echt goed. Ik ben domweg in het begin heel even met mijn voet tegen die draad geweest en dat geluid was lancering 1. Vanaf toen zag hij overal in het donker spoken en vloog er bij het minste vandoor. Stal baas zette de stroom op en dat gaf een tik in de draad vanachter op een donkere plek. Hoppa, vol gas naar voor gespurt, plotseling stop met volledige draai, wip van de kont en daar lag ik opnieuw. Tibor is echt gevoelig op dat soort dingen. Een startende auto op de parking is dan weer niks, rammelende hooi kar ook niet. Omdat hij dat goed kan zien.

Oh PP bedankt voor de tip! Ik heb de dag voordien ook springles, dus ff kijken of dat haalbaar is voor 2 dagen na elkaar. Anders maak ik daar een dressuurles van op zaterdag :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:19

Ik moet eigenlijk ook nooit zo een cap met draaisysteem hebben, zelfs bij de manege-kinderen die ik vroeger lesgaf, was dat altijd heel snel kapot.
Gelukkig geen ergere schade Varekaj, maar toch maar wat voorzichtig zijn! Helpt het niet om hem eerst wat moe te maken aan de longe?

Wbt prijs licentie, vlp kan het zich permitteren hé, elke wedstrijd zit volzet, dus zelfs met hogere prijzen, hebben ze deelnemers genoeg...

Die les van HD vind ik eigenlijk wel duur :o Ik heb vroeger nog les genomen bij hem en vergelijk het nu met B.jorn en ik betaal nu €25 voor privé springles en leer véél meer bij. Als jullie toch al tot Deurle willen rijden, kan je evengoed eens tot bij mij komen en bij hem les nemen :D

Mila: weet je waarom ze stopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:04

Zeg Antonius, kijk anders eens of hij zo een dag les ziet zitten? Je woont redelijk centraal dus zou leuke dag worden.

Geen schade behalve dus 2 stramme vingers. En een verkoudheid die koppig doorzet. Rug en kont zijn stijf maar dat lost zichzelf op als ik ff rondloop. Longeren bedacht ik ook, maar zou dat helpen? Hij schrikt van iets en vliegt er vandoor. Het is niet uit onnozelheid of joligheid. Die pijp is na 2 rondjes draven al uit momenteel :))

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:18

Als er hier nog wat animo zou zijn voor een les bij hem, wil ik dat zeker eens vragen!
Vanmorgen is hij papa geworden, dus ik wacht nog even af of mijn les morgen zal doorgaan, hij heeft een goed excuus om af te bellen ;)

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:38

ja heb het ook gezien van hendrik. ik kan ook niet de 20 ste maar mss wel in de toekomst.

Geen idee waarom ze stopt.Heb wel de indruk dat ze buiten wel beter springt dan binnen maar toch. ze is enorm kijkerig en ja gisteren gewoon enkele sprongen genomen niet in een les. omdat ik zondag op jumping wil en mijn les geefster ( iris van.der.scheuren) deze week geen les kon geven heb ik zo wat sprongen genomen. ik reed naar een oxer en vlak langs de oxer stond er een hindernis met een rood hekje onder. was dat een drama! na 2 keer weigeren krijg ik ze er dan wel over maar toch. ze springt in de cross alles en dan op jumping zo kijken altijd :(

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:10

Ik spring nooit meer alleen, dat is zowiezo een ramp dan... Ik ga nog eventjes wachten met jumping, eerst nog beetje gewoon springen. Mss eind januari eens :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:57

ik spring ook bijna nooit alleen hoor maar ja kwou op jumping dus ja denk ga toch maar nog eens springen. maar ja zou het mss beter ook niet meer doen ;)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:08

Hanne, hopelijk valt het uiteindelijk nog mee met Shuddy! Ik ben benieuwd hoe het gegaan is in Merelbeke.

Pff Mila, lastig seg, zo'n stoppend paard. Kijkt hij gewoon naar speciale dingen? Of stopt hij vooral als het niet uitkomt ofzo? Wel apart dat hij in de cross nergens naar kijkt.

Varekaj gelukkig niet meer schade van te vallen! Denk inderdaad dat als het echt verschieten is, longeren niet zo veel zou helpen, maar je kan het altijd eens proberen, je kan er niets mee verliezen he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:23

Longeren in het donker kan ik proberen, dus met de verlichting aan, maar dan nog. Dan moet ik bijna een paard in de donkere paddock zetten zodat daar beweging is om het ietwat te simuleren. 't Is toch ne speciale zenne :P Ik had gehoopt hem in januari of februari mee te kunnen pakken voor een initiatie zonder draf op een onderlinge vlakbij, maar kga het nog eventjes laten voor wat het is. Ik grapte altijd "als ik er nog op zit op het moment dat ik de piste binnen kom is de proef geslaagd". Gelijk hij nu echter deed vrees ik dat dat wel eens dikke waarheid kan worden, en anders word ik tijdens de rit sowieso gelanceerd. Het is er alleen muisstil binnen als de L-proef bezig is... omdat dan de meeste kinderen al naar huis zijn en er geen vriendjes meer meerijden.
Aan de andere kant, hij doet ook niks bijzonders als er op stal kinderen aan het spelen zijn in het donker en hij zal het toch ooit moeten leren.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:44

Voor mij is jouw lesgever ook om de hoek Antonius, dus ik ben zeker geïnteresseerd om ook eens een (basic) lesje te komen volgen. Is ook helemaal niet duur! Volg(de) soms les bij eventingruiter hier in de buurt en daar betaal ik 35/40 euro ;)

Tussendoor ook een klein streepje goed nieuws. Eén van onze manegepony's, afkomstig van een handelaar die niet zo nauw omspringt met merries/hengsten, is gisteren bevallen van een toch wel heel schattig merrieveulentje *\o/* Jaja… Midden in december… We wisten pas sinds deze zomer dat er een veulentje in zat, dus hadden gééén idee wanneer het geboren zou worden. Pony is in ons bezit sinds begin deze zomer.

http://i109.photobucket.com/albums/n59/ ... rfm2fy.jpg

Mijn vorig paard was ook een gigantische stopper Mila, en in de cross toch supersafe. Ik heb altijd gedacht dat ze moeite had met het wenden en springen en dat je in de cross toch een iets hoger basistempo + langere lijnen rijdt? Misschien eens proberen van meer "crossgewijs" te springen qua ritme?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:11

Wat een leuk ding Lene! Enig idee wie de vader is? Volgens mij is dit het laatste bokt-veulen ook van dit jaar :) Niet dat ik dat opvolg, maar er is een tijdje een topic gepasseerd ergens dacht ik, al waren dat waarschijnlijk bewust gefokte veulens.
Enig nadeel gaat wel zijn als ze vergeleken gaat worden met andere veulens van hetzelfde jaar, maar ik gok dat dat bij merries anders ligt dan bij hengsten?

Bij Giel betaalde ik ook iets zoals jij Lene voor die stagedagen, en dat was 1 tot 1,5u intensief bezig zijn. Maar dan wel crossles. Voor springles betaal ik nu ook €30/u (die persoon zijn dressuurles is even duur). Voor een clinic van Noor Tanger heb ik €60 betaald maar die kwam wel uit Nederland, dus de reisonkosten werden bijgeteld naast de lesprijs en verdeeld onder het aantal deelnemers. En ik geloof dat bakgebruik er ook bij zat. Binnenkort volg ik een clinic van Patrick Molenaar in de dubbele longe en daar zit ook weer bakgebruik in de prijs bijgeteld. Dit soort dingen doe ik maar een paar keer per jaar, dan vind ik het niet erg dat het wat meer kost.
En dressuurles bij Annelies Crul (in groep weliswaar) is gratis want dat gaat via de lrv :D Gisteren de eerste les gehad, waren met 4 van verschillende niveau's. Hele vriendelijke meid, heb weer paar dingen opgestoken dus ik ga toch proberen om die lessen te blijven meerijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:46

Oooh lene een bontje! Dat is ook nog een van dromen, een zelfgefokte bonte merrie waar ik in de eventing mee aan de slag kan :D proficiat!
Heb vandaag geen les omdat hij dus net papa geworden is, maar zal volgende week eens polsen of hij zijn lesactiviteiten wil uitbreiden, heb daar eigenlijk geen idee van. Kan zijn dat hij het bij mij niet durft laten omdat ik zijn buurvrouw ben :)

Qua prijs, ik wil meer betalen als iemand het waard is, maar heb vroeger nog les gehad van r.ik g, vroeg toen 45/uur en sorry, heb daar niets van geleerd. Erover was goed, maar ja, mijn paard springt altijd dus was het altijd goed, maar als ik nu B.jorn hoor, heb ik nog meer als fouten genoeg }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:07

Ik ken er in de regio een paar die makkelijk rond de €60/uur of meer zitten. Die kunnen een aardig staaltje sturen en ja, ze kunnen het ook overbrengen. Het blijft wel een klap geld, en in de eerste plek rij ik nog steeds voor de lol. Als ik hetzelfde resultaat bereik bij een goedkopere lesgever, maar dan iets trager, vind ik dat prima.
Daarnaast, ik rij niet altijd even regelmatig. De ene keer sta ik dagelijks met mijn paard te werken, de week erna rij ik 'm maar 1x tijdens de les. Dan is het zonde om er echt hele bakken geld aan te besteden, en met wat ik nu meekrijg als huiswerk kan ik ook al een eindje verder.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:50

Ooch proficiat! Leuk een bontje :D!

Ik heb nu eens dressuurles gehad van HD en dat was niet weinig nee, maar theeft mij wel enorm geholpen waardoor ik wel een tijdje weg kon (binnenort wel nog eens een les plannen)... Ik heb ook soms les van een nederlandse en dat is 45-50 euro, daar ben ik ook tevreden van. Ik denk dus van af en toe te wisselen...

Opzich vind ik die stage oke van prijs priveles 45 min en springles met drie van 1u15min + pistegebruik + maaltijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:54

't Is dat, het is én dressuurles én springles én accommodatie en maaltijd. 2x les aan pakweg €30 + €10 voor de piste en €5 voor een broodje... dat valt nog mee.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 15:01

Tokken met zo een draaisysteem heb ik ook nooit gehad..
idd de licentiie weer duurder...

voor springles betaal ik 10€. Wel met 4 in een les. Maar dat vind ik leuk. Dan moet je niet constant bezig zijn. Hele goede lessen.
En dressuur is het 50, maar wel heel intensief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:44

Vorige springles waren we met 2. Kijken naar anderen is inderdaad leuk, daar leer je ook weer van. Dressuurles heb ik bij hem nog niet gehad, maar overweeg ik wel. Maar ik overweeg ook om daarheen te verhuizen met de paarden, waar ik nu sta is alleen stalverhuur in de winterperiode. In de zomer zijn ze gesloten.

Ga straks eens kijken naar de prijs van de andere licenties.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 15:59

ik ga dit weekend voor het eerst dressuurwedstrijd met Icarus! ben eens benieuwd!

Ohh over dat stoppend paard: Ik zou net heel veel op wedstrijd gaan. Veel nieuwe ervaringen, nieuwe dingen. In het begin is dat niet leuk, maar ik heb wel het gevoel dat ze daar uit leren.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 23:57

Ik weet niet of nog iemand online is, maar de indoorcross van Geneve is online te volgen via T.im L.ips zijn blog staat een link

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:49

Wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:28

Lijkt gekreukt :P

Niet mijn ding, maar met cognac/bruin tuig, laarzen, cap en witte of crème broek wel een mooie en klassieke combi. Ik heb het niet voor ruitjes bij een rij-jas. Doet me teveel aan een gewone blazer denken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:27

Nie mis, mr niet mijn stijl, kvind zo wat teveel jacht outfit en niet zo zomers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:31

Maar het is wel een keer wat anders dan steevast grijs, blauw, zwart en donkergroen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:44

PP ben ik volledig met je eens, niet om te dragen als het 30° is.
Ben zelf ook beetje aan het twijfelen, maar langs ander kant, kost €40, stel dat het toch tegenvalt, kan ik het wel weer te koop zetten zeker?

En ja, idd Varekaj, het is eens iets anders. Vind het moeilijk om iets te vinden dat ik echt wauw vind, tenminste voor een betaalbare prijs. Heb er wel al gevonden van Romeo en nog wat, maar tegen de €500 kan ik er nu niet aan geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:58

Ik zou nooit €40 geven voor zo'n jasje, tenzij het van een gekend merk is of echt hele goeie kwaliteit (bijna of volledig wol bijvoorbeeld).

Afbeelding

Was het compleet vergeten, dit is trouwens een foto van mij met het jasje van Horsea. Ik ben 1m60, jasje is maat 34, ik weeg iets van een 51kg gok ik. En niet royaal voorzien bovenaan, alles zit op de bips en de billen -O- Heb mezelf even vakkundig onthoofd, en let niet op de charmante omlijsting van de spiegel. Cadeautje van mama, al had ik zelf iets geheel anders in gedachten toen ik een keer liet vallen "ik mis een grote spiegel in de slaapkamer" :+ We hebben nog verf van de schilders over, denk dat ik dat er een keer overheen smeer. Dan past hij nog in het interieur haha :Y)

Met Horsea nog een dingetje gehad trouwens. Wel in positieve zin. Ik had dus dat jasje besteld, en op een ochtend, ik denk dag of 3 later al ondanks een feestdag ertussen, stond de postbode op de stoep. Met 2 dozen. Huh? Bleek dat ze het jasje 2x hadden gestuurd, hoewel ik echt maar 1x had betaald. Heel even getwijfeld om niks te zeggen en het 2e zelf door te verkopen maar eerlijkheid won en heb ze netjes op de hoogte gebracht. Heb de verzendkosten voor het terug sturen netjes op de rekening gehad.