M_Vainqueur schreef:Ik was degene die de trainingen in Gelderland een keer heeft gevolgd en had ook mijn ongezouten mening gegeven (was niet iedereen blij mee, maar wel zo eerlijk toch). Het is volledig afhankelijk van je niveau of je iets hebt aan de lessen. Ik moet toegeven, door deze lessen is mijn paard wel heel goed en safe geworden op op en afsprongen (netjes met de juiste techniek en niet die afschuwelijke sprongen die je vaak op wedstrijd tegen komt waar de arme beestjes nog net niet de benen breken). Dus ik heb er aan de basis wel wat aan gehad maar had toendertijd meer verwacht. Ik was dan wel al L springen en had een braaf paard die op het water na alles simpel mee deed zonder daarvoor ooit te hebben gecrosst. Als ik toen had meegedaan in de gevorderde les had ik mij denk ik prima vermaakt. De beginners club zijn wel echte beginners. Wat is jouw/jullie ervaring in springen en crossen? Misschien kan ik je helpen met een inschatting maken over het nut van de trainingen. Zelf train ik voornamelijk nog zelf en zo nu en dan een les met 1 andere om specifieke dingen te oefenen, kennis maken met de hindernissen is niet meer nodig.
Bedankt voor jou ervaring!
Giovanni is vijf en we zijn nu een halfjaar/8 maanden echt aan het crossen en springen. We hebben wel echt flink les al gehad, omdat hij op het begin voor letterlijk alles stil stond. Daarnaast rij ik vaak clinics/onderlinge wedstrijden/oefenspringen mee.
Inmiddels hebben we dusdanig ervaring dat we parcour springen op 110, alleen ben ik nog niet officieel gestart omdat hij de eerste hindernis soms nog spannend vind en ik wil voorkomen dat ik op hindernis 1 uitgebeld word en weer naar huis kan. Echter gaat dat nu al stukken beter dus eigenlijk wordt het wel tijd om te starten. Het is een D-pony maar omdat ik volwassen ben moet hij gewoon tussen de paarden starten. Dit maakt de drempel om B te starten voor ons letterlijk iets hoger
maar het raakt wel tijd voor ons debuut.
Wat crossen betreft hebben we ook al best aardig wat les gehad. Hij springt nu alle standaard dingen zoals heg, boomstam, opsprong, afsprong, droge bak, puntjes, smalle stammen en derglijke. De waterbak doet hij wel, maar vind hij erg spannend (eerste keer gaat hij er aarzelend op af) en voor een greppel wil hij ook nog wel eens remmen.
Verder rijden we nu L+5 dressuur dus de basis zit er netjes in. Controle gaat in principe ook goed.
Ik heb voordat de regiotraining begint ook nog gewoon les, oefencross en hoop voor die tijd ook springen nog wel te starten.
De regiotraining lijkt mij erg prettig om meer routine op te doen en meer parcourervaring te krijgen voor beide. Mocht je suggesties hebben wat het niveau betreft hoor ik het graag, wil mezelf niet overschatten zodat iedereen "last" van ons heeft en op ons moet wachten. Aan de andere kant ben ik zelf ook wel echt fanatiek en heb ik ook geen zin om 6 trainingen rondjes te hobbelen. Zeker gezien het best een stuk rijden is voor ons