[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:57

FCSA schreef:
Oh thanks! Ik kon het via Google idd ook niet vinden. Utrecht is wel ietsje duurder, maar dichter in de buurt (en zowaar gegeven door mijn eigen springinstructeur!). Ik ga eens data vergelijken :)

Edit: na lezen van bovenstaande toch misschien beter/zinvoller om zelf af en toe met groepje te gaan trainen..

Grootste verschillen zijn volgensmij

Prijs
€100 regio Gelderland - 5 lessen+oefencross+theorie avond (inhaal mogelijkheid bij missen les)
€165 regio Utrecht (als je buiten de regio woont tenminste) - 5 of 6 lessen (geen inhaal mogelijkheid bij missen van een les)

Datums:
Gelderland-> Verschillende tijden mogelijk. Vrijdag middag andere dagen op avonden. Twee keer per maand.
Utrecht-> Altijd op zaterdag, tijden geen idee. Eens in de maand.

Gelderland-> Lunteren 1x in Ermelo. Theorieavond in Otterlo
Utrecht -> Baarle Nassau, Valouwe, Renswoude, Lelystad & Maarsbergen

Helaas heb ik geen idee hoe groot de groepen bij utrecht zijn bijv.

FCSA

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:23

Thanks voor de vergelijking!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:18

MisticRider schreef:
FCSA schreef:
Oh thanks! Ik kon het via Google idd ook niet vinden. Utrecht is wel ietsje duurder, maar dichter in de buurt (en zowaar gegeven door mijn eigen springinstructeur!). Ik ga eens data vergelijken :)

Edit: na lezen van bovenstaande toch misschien beter/zinvoller om zelf af en toe met groepje te gaan trainen..

Grootste verschillen zijn volgensmij

Prijs
€100 regio Gelderland - 5 lessen+oefencross+theorie avond (inhaal mogelijkheid bij missen les)
€165 regio Utrecht (als je buiten de regio woont tenminste) - 5 of 6 lessen (geen inhaal mogelijkheid bij missen van een les)

Datums:
Gelderland-> Verschillende tijden mogelijk. Vrijdag middag andere dagen op avonden. Twee keer per maand.
Utrecht-> Altijd op zaterdag, tijden geen idee. Eens in de maand.

Gelderland-> Lunteren 1x in Ermelo. Theorieavond in Otterlo
Utrecht -> Baarle Nassau, Valouwe, Renswoude, Lelystad & Maarsbergen

Helaas heb ik geen idee hoe groot de groepen bij utrecht zijn bijv.

Ik was degene die de trainingen in Gelderland een keer heeft gevolgd en had ook mijn ongezouten mening gegeven (was niet iedereen blij mee, maar wel zo eerlijk toch). Het is volledig afhankelijk van je niveau of je iets hebt aan de lessen. Ik moet toegeven, door deze lessen is mijn paard wel heel goed en safe geworden op op en afsprongen (netjes met de juiste techniek en niet die afschuwelijke sprongen die je vaak op wedstrijd tegen komt waar de arme beestjes nog net niet de benen breken). Dus ik heb er aan de basis wel wat aan gehad maar had toendertijd meer verwacht. Ik was dan wel al L springen en had een braaf paard die op het water na alles simpel mee deed zonder daarvoor ooit te hebben gecrosst. Als ik toen had meegedaan in de gevorderde les had ik mij denk ik prima vermaakt. De beginners club zijn wel echte beginners. Wat is jouw/jullie ervaring in springen en crossen? Misschien kan ik je helpen met een inschatting maken over het nut van de trainingen. Zelf train ik voornamelijk nog zelf en zo nu en dan een les met 1 andere om specifieke dingen te oefenen, kennis maken met de hindernissen is niet meer nodig.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:41

M_Vainqueur schreef:
Ik was degene die de trainingen in Gelderland een keer heeft gevolgd en had ook mijn ongezouten mening gegeven (was niet iedereen blij mee, maar wel zo eerlijk toch). Het is volledig afhankelijk van je niveau of je iets hebt aan de lessen. Ik moet toegeven, door deze lessen is mijn paard wel heel goed en safe geworden op op en afsprongen (netjes met de juiste techniek en niet die afschuwelijke sprongen die je vaak op wedstrijd tegen komt waar de arme beestjes nog net niet de benen breken). Dus ik heb er aan de basis wel wat aan gehad maar had toendertijd meer verwacht. Ik was dan wel al L springen en had een braaf paard die op het water na alles simpel mee deed zonder daarvoor ooit te hebben gecrosst. Als ik toen had meegedaan in de gevorderde les had ik mij denk ik prima vermaakt. De beginners club zijn wel echte beginners. Wat is jouw/jullie ervaring in springen en crossen? Misschien kan ik je helpen met een inschatting maken over het nut van de trainingen. Zelf train ik voornamelijk nog zelf en zo nu en dan een les met 1 andere om specifieke dingen te oefenen, kennis maken met de hindernissen is niet meer nodig.

Bedankt voor jou ervaring!

Giovanni is vijf en we zijn nu een halfjaar/8 maanden echt aan het crossen en springen. We hebben wel echt flink les al gehad, omdat hij op het begin voor letterlijk alles stil stond. Daarnaast rij ik vaak clinics/onderlinge wedstrijden/oefenspringen mee.

Inmiddels hebben we dusdanig ervaring dat we parcour springen op 110, alleen ben ik nog niet officieel gestart omdat hij de eerste hindernis soms nog spannend vind en ik wil voorkomen dat ik op hindernis 1 uitgebeld word en weer naar huis kan. Echter gaat dat nu al stukken beter dus eigenlijk wordt het wel tijd om te starten. Het is een D-pony maar omdat ik volwassen ben moet hij gewoon tussen de paarden starten. Dit maakt de drempel om B te starten voor ons letterlijk iets hoger :') maar het raakt wel tijd voor ons debuut.

Wat crossen betreft hebben we ook al best aardig wat les gehad. Hij springt nu alle standaard dingen zoals heg, boomstam, opsprong, afsprong, droge bak, puntjes, smalle stammen en derglijke. De waterbak doet hij wel, maar vind hij erg spannend (eerste keer gaat hij er aarzelend op af) en voor een greppel wil hij ook nog wel eens remmen.

Verder rijden we nu L+5 dressuur dus de basis zit er netjes in. Controle gaat in principe ook goed.

Ik heb voordat de regiotraining begint ook nog gewoon les, oefencross en hoop voor die tijd ook springen nog wel te starten.

De regiotraining lijkt mij erg prettig om meer routine op te doen en meer parcourervaring te krijgen voor beide. Mocht je suggesties hebben wat het niveau betreft hoor ik het graag, wil mezelf niet overschatten zodat iedereen "last" van ons heeft en op ons moet wachten. Aan de andere kant ben ik zelf ook wel echt fanatiek en heb ik ook geen zin om 6 trainingen rondjes te hobbelen. Zeker gezien het best een stuk rijden is voor ons

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:23

Hoi allen,

Zelf ben ik ook aan het zoeken naar een regio training in de regio Overijssel (Twente), iemand hier ervaringen mee? Ik kom deze training tegen, helaas is de site nog niet geupdate en is dus inschrijven en data bekijken nog niet mogelijk geloof ik. https://sites.google.com/site/sgwtrainingregiooost/home

Ik zag laatst ook een Regiotraining waar je je per locatie en datum kon aanmelden (geloof ergens midden NL) weet iemand waar dit mogelijk is?

Vanavond openen ook de inschrijvingen voor de KNHS instructieweken, wie heeft er ervaringen met de Eventingweek (paarden) of leuker nog, wie gaat zich ook inschrijven?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:40

Steph__ schreef:
Hoi allen,

Zelf ben ik ook aan het zoeken naar een regio training in de regio Overijssel (Twente), iemand hier ervaringen mee? Ik kom deze training tegen, helaas is de site nog niet geupdate en is dus inschrijven en data bekijken nog niet mogelijk geloof ik. https://sites.google.com/site/sgwtrainingregiooost/home

Ik zag laatst ook een Regiotraining waar je je per locatie en datum kon aanmelden (geloof ergens midden NL) weet iemand waar dit mogelijk is?

Vanavond openen ook de inschrijvingen voor de KNHS instructieweken, wie heeft er ervaringen met de Eventingweek (paarden) of leuker nog, wie gaat zich ook inschrijven?

We organiseren bij manege Snorrewind in Markelo ook regelmatig crosslessen. Voor data' kijk op onze site of Facebook

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:59

Steph wij gaan altijd na Michiel Mulder maar dat is voor jou wel stukje rijden. En geloof dat hij tot de L doet.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:14

Steph__ schreef:

Ik ga me ook inschrijven voor eventing paarden (6B)! Heb een aantal keer allround gedaan, maar wil nu toch wel wat meer crossen. Heb met deze week dus nog geen ervaring.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:37

Hier geen ervaring met de knhs eventing week. Wij zijn gewoon erg verwend wbt trainen en terreinen hier in de buurt. Genoeg mogelijkheden dus mijn man heeft geen behoefte het verder op te zoeken. Voor de wedstrijden maken we al genoeg kilometers.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:41

Niet mer de eventing week, enkel de allround weken. Voor ons dit jaar geen instructie week _O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:03

Ik ben nog in twijfel om de driedaagse eventing op te geven :') :=

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 05:01

Opgegeven voor de tripalon in gorssel, mooie start van het buitenseizoen (pas 1 cross gereden dus dan begin ik lekker zo :D )

Nog meer mensen daar heen?

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 05:25

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:17

Morniclum schreef:
Steph__, Regio Noord-Zuid Holland heeft de mogelijkheid om losse lessen mee te doen:

https://www.facebook.com/venmstables/po ... 3509855080

Ziet er ook wel super leuk uit, maar mij iets te prijzig... Misschien dat ik eens een losse training volg

Gorssel vind ik net iets te ver rijden voor ons, 1,5 uur ga ik het niet mee redden.

Ik heb me zojuist aangemeld voor de regio training Gelderland, 20-21u van Monique op de dinsdag avond *\o/*

En heb me aangemeld voor de Eventing drie daagse van het KNHS *\o/* *\o/* *\o/*
En gelijk wat dressuur wedstrijden gepland, teller staat nu op L1+5 en hoop voor de knhs dagen toch wel al leuk mee te rijden in de L2/rustig aan richting M1 te gaan trainen :) . Al met al zijn wij weer van de straat voorlopig :Y)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:28

Leuke plannen allemaal! :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:06

Als ik zo de terreinen zie van Utrecht, zou ik zeker voor Utrecht gaan. Super mooi allemaal en qua hoogte kun je er alle hoogtes wel zo'n beetje springen.

Ik heb alleen maar goeie verhalen gehoord over de regiotrainingen can Zuid Holland dan. Zelf nooit mee gedaan, omdat ik zelf wil kunnen bepalen wanneer ik ga trainen. Dit vanwege werk en wedstrijden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:54

Ik wou miss ook wel naar de knhs weken maar 2x was me teveel en hij zit al vol haha.

Zijn de regio trainingen in gelderland leuk? Ik twijfel nog :=

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:07

Gisteren in Ermelo gestart. Paard had natuurlijk sinds mei geen crosshindernis gezien en na mijn laatste controle mocht ze een aantal weken niet springen dus de laatste hindernis had ze in december gezien. Maar ondanks de belabberde voorbereiding gaf ze een geweldig gevoel. Meteen weer fanatiek en safe. Mooi commentaar gehad van Jan van Beek. Dus ik heb genoten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:21

Ah lekker zeg!! Mooi parcours ook? Ik heb wel zin in morgen in de les :j

He jij gaat ook week 4 toch? Wou je niet naar de eventingweek?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:14

Ja voor een b echt wel een dik parcours

Wat betreft de eventing week. Ik train al bij de instructeur die ze daarvoor vaak laten komen. Daarnaast wil ik dressuurles op een hoger niveau dan daar gegeven wordt. Daarbij is dressuur in ons geval het werkpunt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:31

Zo wat was die op en afsprong spannend zeg. Gelukkig hebben ze m eruit gehaald halverwege de B paarden.
Durfde bijna niet meer te kijken _O-

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:52

Was het zo erg ja ? Hoor dat veel eruit zijn gegaan / niet rond gekomen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:55

Het was doodeng om te zien. Voornamelijk veel mensen die gwn in volle galop erop af gingen. Sommige paarden gingen (gelukkig) in de ankers. Andere kwamen erop maar kregen daar de schrik van hun leven toen de bodem ineens ophield :Y)

Nee. Zo geen succes bij mensen die niet weten hoe ze zoiets aan moeten rijden.. 1 viel dus aan de zijkant van de opsprong eraf.

Niks neagtiefs naar die mensen toe ofzo, maar dat was wel een onverantwoorde hindernis. Gelukkig is die eruit gehaald..

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:18

Klinkt inderdaad behoorlijk onverantwoord. Als je als beginner ergens les neemt, mag je toch verwachten dates hindernissen aangepast zijn naar nivo. En dat in jet geval van een op en afsprong, er altijd een alternatieve weg naar beneden is zoals op de foto Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:32

Misschien was in dit geval een stuk uitleg over 'hoe te rijden' al behoorlijk nuttig geweest.
Ik had gekozen voor een veel lagere optie. Zoals op het oude crossterrein in ermelo, de laagste. Nu zat er enkel achter in het parcour nog een lage op en af sprong. Maar ook daar hield ik mn hart vast bij sommige.