[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:04

nou tandarts ook al geweest, heeft er niks aan gedaan.
Moet even met hem naar de kliniek.
Heb hem toen in maart na laten kijken,was niks aan de hand.
Nu blijkt dat er al jaren niks meer aan zijn tanden is gedaan.
Zijn achterste kiezen zitten helemaal tegen elkaar aan gegroeid zo lang zijn ze.
En nog een heleboel andere dingen.
Volgens de tandarts hebben ze toen in maart zitten slapen, want het kan nooit dat het in zo'n korte tijd zo erg is.
Dit was wel iets wat al een paar jaar bezig was.
Nu maar even de kliniek bellen, moet het wel beetje goed inplannen. Heb volgend weekend en dat erna 3 wedstrijden.
Die kon ik volgens de tandarts gewoon rijden en dan daarna naar de kliniek.
Moet maar even kijken.
Ga nu richting werk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:46

Ingridje16 schreef:
Nu maar even de kliniek bellen, moet het wel beetje goed inplannen. Heb volgend weekend en dat erna 3 wedstrijden.

Wat is nou belangrijker; jouw wedstrijden of het gebit van je paard?
Snap dat niet hoor dat je zelfs maar overweegt om eerst die wedstrijden te rijden en daarna pas je paard van zijn ongemak af te helpen. Verward

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:57

@Ingrid: Ik zit het ook een beetje met verbazing te lezen eerlijk gezegd Verward . De gezondheid van je paard en dat je paard zonder pijn (in zijn mond) rondloopt gaat BOVEN jouw wensen. Als jouw paard behandelt is, en naar ik lees is het niet niks, heeft dat ook nog tijd nodig om tot rust te komen/te herstellen, en dat is ook een reden om een wedstrijd af te bellen of ook; even niet te rijden met bit o.i.d.!! Denk na in het belang van je paard!!

@Vief: Hmmm.. jammer dat ze weer niet passen.. Stevig beenwerk heeft Woll Tong uitsteken .

@Mistid: Toe maar!! Goed verwend, hahaha! Bloos! Go jij! Go jij!

Ik heb een heerlijke luie ochtend.. Loop nog rond in mijn badjas, lekker op de bank met een kop thee, gezellig ouderwets Madelief gekeken Bloos . Kan wel eens even lekker zijn, niets 'moeten' Ja . Maar even aankleden en even keutelen met Wo op stal, heb lekker alle tijd vandaag!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:24

Ik begrijp Ingridje wel...

Als de tandarts zegt dat ze gewoon kan doorrijden, dan mag je ervanuit gaan dat dat kan?
En het veilen van die kiezen is geen enorme ingreep. (ik begrijp dat er niks getrokken of gesneden moest worden?)
Het paard is alleen maar van zijn ongemak af dus prettiger voor het paard.
Meestal kan je na zo'n behandeling ook gewoon weer rijden... Dus het lijkt mij wel prettig als het z.s.m gebeurt, is ook beter mbt het eten en de spijsvertering. Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:10

Goeiemiddag!
Leiden was gister erg leuk Lachen Ik ben in de achtbaan geweest, in de botsauto's en in de zweefmolen van 60m hoog! Die was wel eng!

Gefeliciteerd met je theoriecertificaat Rosalie!
Veel plezier wedstrijdgangers!
Gefeliciteerd met je winstpunt Vief! Had je maar 1 proef gereden?
@ Jenga, Ingrid beschrijft het als een groot probleem, niet alleen de kiezen vijlen. Daar hoef je ook niet voor naar een kliniek lijkt me, dat had de tandarts wel ter plekke kunnen doen.
@ Ingridje, ik snap echt niet dat je je paard nog een maand (want daar spreek je over!!) met zo'n gebit wil laten staan. Alleen maar omdat je wedstrijden wilt rijden, wat een onzin zeg! Dit is nou wat je vroeger dierenbeulerij noemde!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:45

Ingridje: ik zou ook eerst even je paardje van zijn ongemak af laten helpen. Wedstrijden lopen niet weg....
Vief: Jammer dat de beenbeschermers niet passen. Flinke dame dus.

We zitten lekker op Texel nu. Ja hier in Madura hebben we draadloos internet Tong uitsteken . Heb vandaag een hele tijd bij de cross gekeken. Gisteren lekker met paardje en hondje uit wezen waaien op het strand. Merel staat lekker al de hele dag op een mooi droog en klein weitje te genieten van de Texelse frisse lucht (lees: het is hier flink waaierig en niet zo warm Bloos ). Vanavond Mereltje opknappen en knotten erin en morgenochtend richting wedstrijdterrein.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:59

ijsselsteyn ging super.. na de dressuur had ik 58 strafpunten.. Springen ging foutloos en cross was ook foutloos.. reed in 5.35 minuut en optimale tijd was 5.36.. Zelfs de punt nog gesprongen waar ik eigenlijk alternatief wou maar ze pakte zo goed aan in het begin dat ik maar gewoon geprobeerd heb met goed resultaat.. Hoor morgen hoeveelste ik ben geworden, ga nu op verjaardag

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:02

Goed gedaan Luxket! Fijn dat de punt geen probleem was!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:03

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:59

Ai Ingrid, klinkt niet fijn.
Ik zou niet gaan rijden en al zeker niet crossen zoals je het beschrijft Knipoog
Oa uit eigen veiligheid enzo Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:01

Ingridje16 schreef:
nou tandarts ook al geweest, heeft er niks aan gedaan.
Moet even met hem naar de kliniek.
Heb hem toen in maart na laten kijken,was niks aan de hand.
Nu blijkt dat er al jaren niks meer aan zijn tanden is gedaan.
Zijn achterste kiezen zitten helemaal tegen elkaar aan gegroeid zo lang zijn ze.
En nog een heleboel andere dingen.
Volgens de tandarts hebben ze toen in maart zitten slapen, want het kan nooit dat het in zo'n korte tijd zo erg is.
Dit was wel iets wat al een paar jaar bezig was.
Moet maar even kijken.
Ga nu richting werk.

Bloos! Pardon? En jou wedstrijden zijn belangrijker dan het gebit van je paard? Sorry, maar waar ben je dan in godsnaam mee bezig vraag ik me af Verward

@ luxket: super toch?? En je vond het best hoog en moeilijk toch?
Met deze punten heb je vast en zeker prijs Ja
Laatst bijgewerkt door rowo op 04-10-08 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:03

@ Mistid; wat voor een cap heb je gekocht? Knipoog

Vanmiddag ongelukje gehad met Excell, hij schrok ergens van, en is toen met zijn been langs een scherpe rand ijzer gegaan, Verdrietig
het was flink aant bloeden,
na een tijd was het gestopt maar hij durft er echt niet goed op te steunen!
Straks nog een keer ontsmetten en dan even kijken wat we verder het beste kunnen doen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:28

Gefeliciteerd Luxtet! Gaaf hoor!
Ai Marieke, dat is niet fijn Scheve mond Sterkte met Excell, hopelijk komt het snel weer goed!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:46

viefdepief schreef:
De beschermers passen voor trouwens net Lachen Achter zijn ze iets te veel air-cooled Boos!
Qua lengte zijn ze prima, zouden ook niet veel hoger moeten zijn, maar ze heeft schijnbaar een grote pijpomvang Verward
*Streept weer een merk van haar lijstje af..*

vreemde maat heeft je paard dan. Hopelijk vind je er toch nog die goed passen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:57

Ai Marieke!
Klinkt niet zo fijn Nagelbijten / Gniffelen

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:11

Net nog even ontsmet, Lachen

Ga zo weg, wordt wel gezellig denk ik! Knipoog

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:22

@Marieke: Wat een pech zeg!! Hopelijk valt het mee, mede door het ontsmetten. Ach gut
@Rowo: Ik vraag me dat inderdaad ook af.. Verbaas me er echt over dat er zo laconiek over gedaan wordt... Verward

Kom net bij Wootje vandaan. Haar re-pees zag er alweer droger uit dan afgelopen dagen, dus daar ben ik erg blij mee. Ben dan ook net Eucalypta Nagelbijten / Gniffelen met mijn Traumeel druppels en Pees Compositum, hahaha ROFL . Wootje was weer gezellig, knuffelkont Lovers . Maandag even bellen naar de smid van de kliniek.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:36

Goedenavond!
Ik ga morgen naar de zwarte markt in Beverwijk, ben er nog nooit geweest dus ik ben benieuwd Lachen

Marieke: oei, das wel balen van Excell Ach gut
Luxket: netjes hoor, gefeliciteerd!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:50

jenga_8 schreef:
Ik begrijp Ingridje wel...

Als de tandarts zegt dat ze gewoon kan doorrijden, dan mag je ervanuit gaan dat dat kan?
En het veilen van die kiezen is geen enorme ingreep. (ik begrijp dat er niks getrokken of gesneden moest worden?)
Het paard is alleen maar van zijn ongemak af dus prettiger voor het paard.
Meestal kan je na zo'n behandeling ook gewoon weer rijden... Dus het lijkt mij wel prettig als het z.s.m gebeurt, is ook beter mbt het eten en de spijsvertering. Knipoog

Inderdaad.
Er staat volgens mij duidelijk in mijn bericht dat het in overleg met de tandarts is.
Ik rij hem al maanden met dit gebit, en hij heeft er tijdens het rijden geen pijn aan.
Dat was voor mij het belnagrijkste om te weten, anders had ik er meteen niet meer op gereden tot dat er wat aan gedaan was.
Vind het een beetje raar dat er meteen word gereageert met dierenbeul, slaat echt nergens op. Beetje kinderachtig.
Maar misschien heb ik het ook niet goed neergezet in mijn bericht, waardoor het onduidelijk was.
Er is alleen een kans dat hij zijn eten niet makkelijk meer kan verteren daarom is het iets wat gewoon moet gebeuren binnen kort.
Tijdens het rijden heeft hij nergens last van zolang ik niet op hoog niveau rij waarbij hij teveel stelling moet aannemen.
Nou dat doe ik niet dus zijn er geen redenen waarom ik niet meer zou kunnen rijden.
Ik probeer voor aanstaande week nog een afspraak te maken, maar de tandarts zei al dat ze erg vol zaten.
En dat het best nog een paar weken kon wachten. En de dressuur wedstrijden kon ik gewoon rijden, was geen enkel probleem.
Dan ga ik daar vanuit. Als hij er geen pijn aan heeft kost het mij meer geld en tijd om alles af te melden en te verzetten dan dat ik het gewoon rustig op mijn gemakt kan regelen zodat het ook meteen goed gebeurt.
Als hij er pijn aan had gehad, had ik hem meteen op de trailer naar bodegraven gezet.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 04-10-08 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:57

Als de wiedeweerga een andere tandarts zoeken!
Ook al heeft je paard geen pijn, hij heeft er wél ongemak van.
Zoals je zelf al zegt is het niet goed voor de spijsvertering.
Kennelijk vind jij je wedstrijden en het geld belangrijker dan het welzijn van je paard.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:10

Wat bezielt jou!! Eerst loop je steeds te klagen over dat je paard steeds met zijn hoofd schud, en nu heeft hij er ineens geen last van met rijden. Je spreekt jezelf voortdurend tegen (en dat is niet de eerste keer). Als je je wedstrijden afzegd voor de sluitingsdatum, hoef je geen startgeld te betalen. Dus dat is ook al een slecht argument.
Ik snap echt niet wat jou bezield om zo met je paard om te gaan Frusty

Je paard verdient beter dan dit.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:14

Er is niks mis met mijn tandarts.
En ik vind mijn geld en wedstrijden niet belangrijker dan het welzijn van mijn paard.
Maar mijn geld moet er wel voor zorgen dat dat paard gewoon goed verzorgd word. En als ik maar met geld ga lopen gooien terwijl het niet nodig is, wel nodig maar niet noodzakelijk want hij heeft er zelf geen last van, nog niet. En wat ik al zei, ik ga voor aankomende week een afspraak proberen te regelen. Lukt dat niet dan word het toch de week erna of ik die wedstrijd nu wel of niet rij.
Dat maakt geen verschil in de agenda van de dierenarts.
En als ik nu zaterdag terecht kan ga ik natuurlijk niet die wedstrijd zondag rijden.
Maar omdat het waarschijnlijk is dat ik aankomende week nog niet terecht kan omdat het geen spoed geval is, word het volgende week. En ik heb daar geen problemen mee zolang er niks ernstigs aan de hand is.
Stop nu maar met discuseren, heb denk weinig zin zo van achter de computer zonder te weten hoe of wat.

Snoekiej; Dat hoofschudden heeft volgens de tandarts niks te maken met zijn gebit, de plekken waar het niet goed zit zijn helemaal achterin.
Voorin heeft ie een prima gebit, dat is waarschijnlijk ook de redenen waarom er bij de keuring in maart overheen is gekeken.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 04-10-08 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:14

Idd Ingrid, wat Snoekiej zegt is waar.
Ik ben even uit dit topic geweest, dus niet alles gevolgd, maar idd vaak tegenspraak van jezelf

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:17

Zoals gewoonlijk wil je niet openstaan voor de mening van anderen als zij het totaal niet met je eens zijn.
Wij reageren nav hetgeen jij zelf zegt, dus niet lopen miepen als je daar commentaar op krijgt.
Diep van binnen weet je dat wij gelijk hebben, daarom wil je het er ook niet verder over hebben.

Ik zou toch eens wat beter nadenken: die tanden en de bijkomende spijsverteringsproblemen zouden vast de oorzaak kunnen zijn van het schrale uiterlijk van je paard.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:23

Ik zeg ook niet dat jullie geen gelijk hebben, ik geef ook toe dat ik dat eerste bericht van vanochtend te snel heb getypt en dat het daarom nu ik het nalees erg raar overkomt.
Ik heb geen verstand van paarden tanden. Dus waar ik op af ga is het advies van mensen die er verstand van hebben.
Als de tandarts mij die dingen verteld dan ga ik er vanuit dat dat goed mag zijn.
Ik heb de tandarts idd gebelt omdat ik vond dat ie erg in de weer was met zijn hoofd, dit heb ik ook gezegd maar hij heeft me duidelijk verteld dat dat niks met zijn gebit te maken heeft.
Dat hij niet zo snel dik word, wat voor mij een tweede reden was om de tandarts te bellen komt ook niet door zijn gebit.
Hij kan op ten duur moeite krijgen met de spijsvertering, maar dat is nu nog niet het geval.
Het probleem zat bij zijn achterste kiezen, waar hij niet bij kon met gewoon vijlen, vandaar dat ik naar de kliniek moet voor electrisch vijlen.
Waarschijnlijk zijn die tanden gewoon overgeslagen want de rest van zijn gebit zag er goed uit.
Als ik mijn eerste bericht lees snap ik de reacties maar nu heb ik het net uitgelegd hoe het zit, en dan krijg je nog rare reacties.
Dus daarom wil ik het er niet meer over hebben. Ik geloof de tandarts, ik wil er zelf ook gewoon zo snel mogelijk vanaf zodat het weer goed zit, maar ik heb geen invloed op de agenda van de kliniek.
Heb ook een doorverwijs brief van de tandarts, daar staat ook op dat het geen speoed behandeling is maar dat het wel even moet gebeuren binnen kort.