[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:37

Haha.. Jitkse, zie je wel dat crossen veel beter is voor je paard

Goeie Morguh trouwens, ( eerst )

Ik ga maar eens ff werken. tot vanmiddag!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:44

Jitske, is dat in Poppel bij Max? meen ik aan de achtergrond te zien.

Ik ga zometeen Online aan de andere kant scheren.

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:08

Scum schreef:

leuke methode gebruik jij
Hoe ziet de eerste kant er uit qua kleur?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:25

Veel lichter, zoals ik al gedacht had. Online is redelijk donker voor een vos. Ik vind het niet oerlelijk zoals ik het wel vaker bij een vos heb gezien, maar zijn eigen kleur is wel mooier.
Maarja, ik doe het omdat het functioneel is. Bij Ienie ziet het er gewoon hetzelfde uit als ze geschoren is.

Heb jij Os ook geschoren? Die is toch ook vos?

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:44

Scum schreef:
Veel lichter, zoals ik al gedacht had. Online is redelijk donker voor een vos. Ik vind het niet oerlelijk zoals ik het wel vaker bij een vos heb gezien, maar zijn eigen kleur is wel mooier.
Maarja, ik doe het omdat het functioneel is. Bij Ienie ziet het er gewoon hetzelfde uit als ze geschoren is.

Os hebben we in oktober geschoren, die werd toen ook lichter, maar niet superlelijk. Nu heeft ie alweer een mooie eigen kleur en een lekker dun vachtje, dus hij hoeft niet nog een keer. In het najaar had ie ook niet echt veel haar. Hij heeft wat dat betreft echt een super fijn vachtje!

Talida

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:31

viefdepief schreef:
Ben nou wel een beetje jaloers op al die mensen met geschoren paardjes.. Sam begint nu al weer heel erg te verharen..
Vind poetsen best leuk, maar dat geros om al die haren eruit te krijgen vind ik echt niks

troost je, tal is en geschoren en ik poets me versuft!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:37

minnie_muis schreef:
Toen nog naar het bedrijf van zijn broer geweest van Alwinn Schokemohle. Die heeft dravers. Dat was een veel mooier bedrijf. Met een buitendrafbaan van nou ja het einde kon je haast niet zien. En hij had de grootste overdekte drafbaan. Die was volgens mij wel 2.5 km lang! Ook echt groot! Verder wel leuke dag alleen erg lang!

Daar heb ik ooit een blauwe maandag gewerkt, voor een springruiter, die huurde zeg maar stallen bij Alwin. kon je rondjes uitstappen over de overdekte drafbaan, of rondjes scheuren over de renbaan die daar ook ergens lag

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:40

Scum schreef:

hehe ik ben weer helemaa bij

Tal is ook donkervos, en met scheren bleef ze dus helemaal dezelfde kleur, van een afstand zag je niet eens de overgang bij dr benen of hoofd. was bang dat ze beetje muis/licht zou worden, maar ze bleef heel mooi bruinrrood. Nu met dr omervacht wordt ze weer meer koffie ipv rood

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:56

gelukkig dat hij niet zo lelijk is geworden..
ik heb me net op kunnen geven voor volgende week zondag voor het BB springen met Oetje B was iets te veel gevraagd maar ik heb even kunnen regelen om een BB rondje te mogen springen(ook nog eens zonder startkaart )

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:57

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:56

Wat een stilte
Iedereen is zeker aan het rijden
Ik ga vanmiddag rijden.. zal je net zien dat het dan heel druk is hier, kan ik weer alles bijlezen (wat ik helemaal niet erg vind)

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:26

heeej

Ik ga zo even buitenritje maken met emiel
(en hilde-->giloni hiero )

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:31

Scum schreef:

Nee, dit was hier in de buurt bij iemand van onze ponyclub in de buitenbak

rest moet ik nog even bijlezen
ga nu eerst douchen, zometeen komt bezoek voor Piet's verjaardag

kim; veel plezier!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:05

Hallo!!
Was ik ook weer. Het is echt heerlijk paardrijweer! Heb wel gewoon gelest in de binnenbak, maar we hadden achteraf met zijn 2tjes veel liever naar Ijsselsteijn gegaan...
Gaan we ook snel weer doen.. Kim moet toch galop training doen..

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:25

Online is weer helemaal klaar. Toen we hem in de wei deden ging hij helemaal maf rondrennen en rollen. Volgens mij heeftie ADHD

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:48

Of hij had het gewoon koud

BT: hele gave foto's zeg! Vooral die Calvados vind ik erg gaaf, ben benieuwd hoe die Lux daaruit is

Hoe mijn wedstrijd vandaag ging ben ik al vergeten, maar ik kan jullie wel vertellen dat het crosstempo net iets te hoog ligt voor een dikke 1.20-proef in een binennbak Dan hoor je ongeveer een keer of 6 'plok'

Maar nu even serieus. Op het voorterrein wilde het niet zo, er stonden een stuk of tien mensen op het midden en daar is hij altijd nogal bang van dus hij bleef naar rechts springen en gluren.
Ben ook nog een keer bijna van mijn paard getrapt en een keer of drie half omver gereden dus ging allemaal echt lekker

In de ring werd hij ineens heel stoer. Normaal moet ik de eerste drie hindernissen altijd even aan blijven knijpen, maar daardoor gingen we nu ineens ontzettend hard...
Kon hem ook niet meer opvangen of een keer een terug-afstand rijden. Hij werd superlollig, oren naar voren en gaan... En omdat ik steeds een balk kreeg tussendoor kon ik ook niet blijven zitten wachten, want dan staan we na een fout stil
Alles bij elkaar een beetje hectisch en niet helemaal zoals ik gewend ben om te rijden, maar Otje is iig wel weer helemaal enthousiast

Ik ga vanaf deze week proberen de training weer serieus op te pakken en ook weer wat vaker op concours te gaan en dan komt het weer helemaal goed
(ik had nu iig geen tijd om het hoog te vinden onderweg )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:53

renskek schreef:
Scum: Fijn dat Oline zo braaf was ! Had je hem wat gegeven?

Vief : Haha plukken Dat doe ik bij de Shet! Oja kom je een keer karretje rijden als de zandweg weer wat droger is?

Simmie: Mmm.. Als ik jou was zou ik scheren, maar ik kan ook niet zo goed tegen een dikke vacht. Scheren vind ik altijd makkelijker.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:57

Ach ja als je paard er maar lol in heeft Gomir

Ik ben ook net terug uit Barchem.. Beetje laat geworden, maar dat krijg je met zo'n verenigingswedstrijd, wel heel gezellig
Zal zo even vertellen hoe het gegaan was.. Eerst even eten en troep opruimen anders krijgen we een boze mama en dat moeten we ook niet hebben

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:41

Maar ik had vandaag dus wedstrijd in Barchem
Was wel een lang dagje hoor. De prijsuitreiking was pas om half zes ofzo en om 9.15 reden we al bij de stal weg

Met losrijden was Sam braaf
Ook de proef ging goed. Alleen de SB had nog iets scherper gemogen, maar hij houd zich in de proef vaak nog een beetje strak waardoor het moeilijk is om genoeg lengtebuiging te krijgen. Verder lekker gereden
Toen de prijsuitreiking. Bleek ik eerste te zijn geworden van de M1/M2-DE met 169 punten!!! Dat betekent dus dat ik M1+10 ben en dus over twee weken gaan we M2 starten

Uiteindelijk waren we met de club nog vierde geworden, helaas net een plaatsje te weinig voor een taart
Maarja is nog even afwachten of we doormogen naar de finale want volgende week wordt er nog een wedstrijd voor andere verenigingen georganiseerd in Gorssel. Pas dan weten we hoe we geeindigd zijn. Van de 13 clubs, mogen in totaal de beste 7 door. Wij zijn nou een keer 2e en een keer 4e geworden.

Na m'n proefje ben ik trouwens nog even het bos in geweest. Echt heel mooi gebiedje daar met ik dacht de Lochemse Berg. Er was ook echt een ruiterroute (=Zandpad) Dus nog even gecrossd Daar ging Vief met der witte rijbroekje en der dressuurzadel

Toen zag ik daar opeens "de ultime plas" liggen. Was zo'n 3 meter breed en denk 2 meter lang. Dus ik gas geven. Vloog ie me der toch hoog over
Dus snel weer omgedraaid en nog een keer nu nog hoger, was wel even lastig op m'n dressuurzadel maar echt tof!!
Echt grappig Sam springt altijd huize hoog over die plassen

M'n moeder had ook nog even een foto gemaakt. Zal zo even kijken of die nog een beetje gelukt zijn

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:44

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:44

gomir schreef:
Of hij had het gewoon koud

Ik denk zelf dat het eerder de frustratie was dat hij al 2 dagen niet buiten is geweest en nog de jeuk.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:52

Zijn er eigenlijk al foto's van Wadhnu's eerste sprongetjes verschenen (ben niet zo heel veel online geweest de afgelopen week...)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:55

Netjes Vief!

Ik ben benieuwd hoe GvdT gister gereden heeft! Ik heb haar vandaag even gezien, maar niet gesproken, was aan het babysitten (best leuk zo'n kind, voor een uurtje ofzo )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:10

gomir schreef:
Zijn er eigenlijk al foto's van Wadhnu's eerste sprongetjes verschenen (ben niet zo heel veel online geweest de afgelopen week...)

Volgens mij is Lielle ze vergeten
Of ik heb ze ook helemaal gemist..

Hier nog wat foto's van Sam op de Lochemse Berg.
viewtopic.php?f=53&t=542043&hilit=

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:15

Niet vergeten, maar ook nog niet aan toegekomen.