Het zit jullie echt niet mee! Zoals ik al zei op FB, Merelbeke is niet ver en donderdag namiddag passeer ik daar, ik wil altijd even binnen springen voor gezelschap indien nodig. Enig idee hoe het zo plots kon ontstaan? Veel sterkte in elk geval!
hanne: had het ook gezien op fb hoe komt het eigenlijk? lijkt me vrij pijnlijk ook hopelijk herstelt hij er goed van! we zullen duimen in elk geval! belangrijkste is dat hij volledig hersteld!
daaphh: die staat er al een tijdje op hoor. denk een weekje nadat je de voorlopig kalender door gestuurd had er zijn een paar wijzigingen nog dacht ik tussen de kalender van jou en deze op equibel
'k Moet sebiet nog gaan, 'k heb schrik zelfs hoe dat nu ga zijn. :s 'k Hoop echt dat ie nu geen of niet veel pijn heeft... Morgenochtend komt DA terug voor medicatie, en dan overmorgen op nr Merelbeke. De smid ga ook mee! 'k Ben dr toch blij mee, 't gaat dr iemand bij zijn dat 'k ken en voor de opvolging gaat 't ook beter zijn dat hij het ook heeft gezien. 't Ga wel kizzig zijn! Shuddy heeft 2 keer bij de inwendige gestaan, maarja geen vieze dingen ofzo gezien. Nu naar Heelkunde. 'k Ga koude rillingen krijgen als ze erin gaan snijden! Brrrr... Hopelijk de naverzorging ook niet al te complex.
Anoniem
Geplaatst: 08-12-15 19:03
Als je er niet goed tegen kan, niet kijken. Shuddy heeft er niks aan als je ernaast ligt :p
Cool dat je erbij mag zijn, maar voor de rest: wat een rotte situatie weer! Tkomt altijd ongelegen he... Je hebt nu toch ook weer heel veel pech! Veel succes met de operatie en het herstel.
PrietPraat
Geplaatst: 09-12-15 09:39
de kalender staat er idd al eventjes op!
Hanne, tis je echt niet gegund he , ik hoop dat het meevalt wat ze moeten wegsnijden...
Antonius
Geplaatst: 09-12-15 10:21
De kalender had ik ook nog niet eerder gezien Geen Minderhout meer, wel jammer, vind ik een super cross. Ik denk te beginnen met OCC 90 in Gavere en Tielt en dan hopelijk weer vertrouwen genoeg om naar Tongeren te gaan. Waregem in de B vind ik eigenlijk niets aan
We duimen voor je Hanne en voor Shuddy!
lene
Geplaatst: 09-12-15 10:48
Zag de foto van Shuddy ook al passeren op fb, zonde Wat heeft hij nu precies, en hebben ze enig idee hoe het komt? Hopelijk kunnen ze hem snel verlossen van de pijn door de operatie, en kan je dan aan de revalidatie beginnen. Ik heb een tijdje enkel meegelezen omdat ik de fut niet echt had om te antwoorden. Rijden staat hier momenteel op een laag pitje. Mijn vader is twee weken geleden overleden, en sindsdien staat alles nogal op zijn kop. Pony loopt ook nog altijd niet 100% naar mijn goesting, dus we houden het voorlopig bij therapeutische hobbelrondjes en een beetje dressuur. Durf bijna geen planning meer maken voor volgend jaar.
Proficiat trouwens met de verloving!
En Antonius, leuk dat je aan het springen terug een goed gevoel overhield. Fijn dat je ook echt merkt dat je profijt hebt van je lessen je zal wel snel terug je draai vinden op eventing ook!
Samenwonen was mij ook niet bekend E., proficiat! Hier de omgekeerde beweging gemaakt dus dat is net iets minder tof.
En Varekaj, mijn paardje staat momenteel ook nog op de wei, maar die wordt enkel maar eens gesleept, niet uitgemest (is +- 1 ha voor twee pony's dus). Blijft ook nog behoorlijk ok qua modder.
Er is wel een minderhout bij de lrv! ( maar dat is het nationaal kampioenschap)
Antonius
Geplaatst: 09-12-15 11:11
Sterkte Lene!!! Zowel met je vader als het stuklopen van je relatie. Was je vader ziek?
Hanne_SP
Geplaatst: 09-12-15 11:58
Ah lene dikke knuffel!
Wat het is weet ik niet precies... Ik hoop iig dat de schade toch wat meer meevalt dan gedacht. 'k Ga maar morgen weten of ie lang in Merelbeke gaat moeten blijven of niet.
Ohh veel sterkte met het verlies van je vader! En het stuklopen van je relatie! Dat is ook alles op ene hoop zeg!
lene
Geplaatst: 09-12-15 12:37
Lief van jullie! Om toch ook een positieve noot toe te voegen, heb drie weken geleden wel mijn doctoraat gehaald aan de diergeneeskunde (tussen de beslommeringen door), rond het natuurlijk voorkomen van bepaalde anabolica bij paarden. Hij is begin november met spoed opgenomen met een bacteriële hersenvliesontsteking. Dit leek twee weken lang de goede kant uit te gaan, antibiotica sloeg goed aan, en hij mocht eigenlijk al bijna terug naar huis volgens de dokters, maar is onverwachts overleden in zijn slaap. Hij had wel twee jaar geleden ook al kanker gehad dus mogelijks heeft het daar wel iets mee te maken. Hij was net ervoor nog wel officieel kankervrij verklaard, dus dat was vrij cynisch… (was een zeer aggressieve kanker die ze na twee jaar al terug "vrij" verklaren omdat het ofwel niet ofwel snel terugkomt). Aangezien hij ook de stal deed bij ons komt dit er ook wel bij, dus het is vrij hectisch op dit moment
Ben benieuwd wat ze in Merelbeke gaan zeggen, hopelijk valt het idd nog mee!
Zag trouwens net de licenties voor VLP passeren.. Het wordt er ook niet goedkoper op
Laatst bijgewerkt door lene op 09-12-15 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Antonius
Geplaatst: 09-12-15 12:45
Pfieuw heftig Lene! en dan toch nog proficiat met je doctoraat! Wat zijn je verdere plannen? Werk je aan unief?
licentie idd alweer duurder... Ga dit jaar enkel nationale licentie nemen, internationaal sowieso een jaartje in de koelkast steken
Veel sterke lene!! Maar toch ook proficiat met je doctoraat.
PrietPraat
Geplaatst: 09-12-15 15:37
Wat vreselijk Lene !! Heel veel sterkte , hopelijk heeft hij het niet beseft... In alle stilte heen gegaan maar wel heel onverwacht zeg . En dan nog andere miserie er bij ook . Maar toch een dikke proficiat met je doctoraat! En laat je pony het lichtpuntje zijn in deze dagen !
Anoniem
Geplaatst: 09-12-15 15:45
Veel sterkte Lene! Zeker met de "feest"dagen die eraan komen, die leegte is niet te beschrijven. Toch een welgemeende proficiat met je doctoraat!
Anoniem
Geplaatst: 09-12-15 20:35
Ik heb vandaag op 30min 4x fiks vliegles gehad van Tibor. Behalve dat ik flink beurs en stijf ben en 2 pijnlijke vingers valt het nog mee (en een gedeukt ego). Wat ik echter het ergste vind is mijn helm. IK had mijn uvex op. De eerste val ben ik knal op mijn achterhoofd neergekomen. Het draaisysteem hoorde ik klikken, en bij het rechtstaan zat dat 2 gaten losser met een flink scheefstaande helm tot gevolg. Mijn kinriem hield hem eigenlijk op mijn hoofd. De 3 andere duiken ben ik op mijn rug en kont neergekomen, maar telkens zat hij tikje losser. Hoewel er niks aan te zien is vliegt dat ding de vuilbak in. Het hoort absoluut niet dat het draaisysteem los schiet bij een harde klap! Vanaf nu alleen nog mijn samshield op. Ik verwacht nog vaker stuntvliegen met Tibor en het idee dat ik mijn helm dan laten nakijken geeft nu een veiliger gevoel.
Hij schrok telkens van iets. Het bokken en sprinten zit ik makkelijk uit. Hij stopt echter immens kort met 180 graden draai en dan weer een wip met de kont. Dat is tikje teveel van het goeie en daar ga ik dan
Lene sterkte in heel de situatie! en proficiat met je doctoraat. toch een beetje een positief iets in deze periode. Hopelijk kan je pony idd je licht punt zijn en komt hij er ook weer helemaal boven op dat je volgend jaar opnieuw kan starten.
Licentie zijn inderdaad weer een stuk naar boven geld klopperij allemaal :s
auw varekaj hopelijk geen pijn gedaan? Jou helm zou toch absoluut niet mogen los komen :s stel je voor. Ik had ook eens een helm met draai systeem en moet ik ook nooit meer hebben. Hier ook altijd met de samshield op ben ik zeer tevreden van staat ook erg stevig vast.
gisteren hier weer even balen bij het springen pfff de frustratie was enorm dan denk je weer op de goede weg te zijn begint ze terug te stoppen probeer nu al een tijdje op regelmatige basis te springen in de hoop dat ze toch iets vlotter naar de sprong gaat maar helaas telkens ik weer een goede les heb de keer erna lapt ze me het terug
Anoniem
Geplaatst: 10-12-15 09:39
Ik heb last van 2 vingers aan mijn linkerhand. Ze zijn niet dik of blauw maar bewegen is niet leuk zeg maar. Aan mijn knokkels, dus overgang vinger-hand is ook gevoelig. Ik moet zo dadelijk gaan voeren op stal, zal snel weten wat ik nog kan. Vanavond stond er dressuurles op het programma. Wil erg graag gaan maar weet niet of het een goed plan is. Voor de rest stijf, beurs en bovenop nog verkouden ook.
Stel dat dat draaisysteem was afgebroken en in mijn hoofd geprikt. Brrrr. Moet er niet aan denken. Pas met die duik ben ik daarbij stil gaan staan dat zoiets kan, het is lang niet zo stevig als gedacht.
Hanne veel succes vandaag met Shuddy!
Straks de prijzen van de licenties eens bekijken. Als het te duur is start ik alleen lrv komend jaar.
PrietPraat
Geplaatst: 10-12-15 09:40
oesje amaaie die stond hevig precies! Idd erg van die helm! Ik moet ook wel nooit een helm hebben met click systeem, nooit gehad, maar het idee klinkt gewoon slecht, wie dat er dat heeft uitgevonden...
Ja idd duur! Nationale licentie 15 euro duurder! Idd geldklopperij :s. De inschrijvingen zijn paar jaar terug ook al bijna verdubbeld!
Ik gisteren terug gesprongen na 3 maand, amaaie ze had er beetje te veel zin in, khad er niets aan te zeggen . Nog veel werk aan de winkel...
Stoem Mila bij mij gaat het in de springlessen normaal altijd goed, maar op jumping lapt ze het mij om de keer wel iets ... Van wie heb jij springles?
PrietPraat
Geplaatst: 10-12-15 09:47
Voor de geïneterseerdern, er zijn dressuur en springlessen in Deurle door He.dnrik deg.ros:
Hopelijk zijn jullie en de paarden, weer bijgekomen van het afgelopen wedstrijdseizoen. Omdat wij graag alweer beginnen met het trainen voor volgend jaar, bieden wij jullie een nieuwe lesdag aan.
Aangezien wij het zeer belangrijk vinden dat de combinaties zowel dressuurmatig als in het springen klaar zijn voor de eerste wedstrijden, zijn wij op deze planning uitgekomen.
De lesdag gaat door op 20 december in Deurle. Op deze dag zal elke deelnemer in de ochtend 45 minuten dressuur les krijgen. Vervolgens krijgen jullie in groepjes van 3 in de namiddag spring les wat ongeveer 1,15 uur zal duren. (het is dus niet mogelijk om alleen dressuur, of alleen spring les te kiezen) Ben jij geïnteresseerd om aan deze lesdag deel te nemen? Geef je dan snel op door te mailen naar firmadegros@hotmail.com (let op: beperkt aantal deelnemers mogelijk!)
Het is de bedoeling om elke 3 weken een lesdag in te plannen, dus kun je deze datum niet maar ben je wel geïnteresseerd? Schrijf je dan alvast in voor de volgende keer.
De kosten voor de volledige dag incl. een broodje tijdens de middag en gebruik van de accommodatie bedragen 85 euro. (Drank is te verkrijgen aan de bar in de manege)
Ik kan niet de 20sten normaal, maar kvind het wel leuk idee...