[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:17

Lau gave foto's!!
SM mooi zeg van dat jongetje, echt super dat hij een leuke dag gehad heeft.
En zag verder nog veel mooie foto's, zo even in het topic van.Henny kijken.

Vandaag voor de dressuur geweest. Perfect was eerst, gewoon braaf rond gestuurd want het is hier vies benauwd.
Eerste proef 189 punten. :) Tweede 177, heel vreemd want ik kreeg juist super positief commentaar en hij vond dat ik haar zo fijn rustig reed. Maar die jury staat bij ons op stal, zal navragen wat er dan anders moet.
En Tessa liet me in de steek, stomme koe. Alle oefeningen wel uitgevoerd maar gewoon niet eruit gehaald wat er in zit.

Viel toch tegen om met zonnesteek te rijden -O-
Maar voor Perfect wel een geslaagd weekend!

suikermeisje

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:32

Danielle, jammer van Tessa maar wel gefeliciteerd met je puntje met Perfect!

Leli, lekker dat Giga weer beter ging en leuk naar Alice!
Ik heb 7juli oefencross in renswoude, en als de kring nog een keer bij Rob doet wil ik er weer heen.

Die jongen was dit weekend trouwens voor het eerst op die zorgboerderij, dus was allemaal ook heel erg wennen. En hij woonde bij zijn vader voordat deze overleed. Maar hij praat er gelukkig wel over, hij zegt dan wel er geen last van te hebben, maar als hij praat dan zal die het toch op een of andere manier wel verwerken.
Op mijn stage school zijn ook dat soort kinderen, autisme, adhd en dan ook nog een erg laag IQ. En een jongen is uit huis geplaatst, alleen wist niemand echt wat er was... Heb zo te doen met die kinderen en met die leerling maak ik dan maar extra praatje, en misschien was afgelopen woensdag de laatste keer dat hij er was...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:46

Danielle netjes voor met dit weer te rijden.

Ik lig in het zonnetje met een goed koud glas water en een bakje poocorn. (slecht maar had er zo'n zin in)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:05

Snapte alleen niet waarom met springen het zomertenue wel was toegestaan, en met dressuur niet..
Pff ga nu maar op bed liggen, zonnesteek werd nog redelijk onderdrukt met 2 ibuprofen... Drink al zoveel mogelijk..

Jantine heb ik nog zien los springen, leuk paard! Hoe is het gegaan?

SM ja sneu is dat voor die kinderen. Ideaal dat ze zo wat leuks kunnen doen. Omgaan met dieren is sowieso goed voor autistische mensen, dacht ik.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:24

Leli fijn dat het trakhenerprobleem bij Rob in ieder geval is opgelost
Sm wat goed dat je die kinderen een leuke dag bezorgd
Danielle een zonnesteek is wel heel naar. Gefeliciteerd met je wp met perfect
Itsme lekker popcorn
Sm ga je niet naar panningen

Vanmorgen al Ferrose gereden maar ook toen was het al warm. Maar toch even echt getraind want op concours moet er ook gepresteerd worden

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:36

Lau, sommige mensen zijn gewoon echt gek. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat zelfs nu niet.

Daan, gefeliciteerd met je winstpuntje!

Net klaar met werken, het was nog druk ook! Zo meteen lekker BBQen. :) Paardjes hebben een vrije dag.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:51

xxitsmexx schreef:
Ik lig in het zonnetje met een goed koud glas water

Hier nog 1 in bikini in de tuin... :D is lang geleden dat ik even zit te niksen....ga vanaaf wel lekker chinees halen, vrienden komen misschien ook eten en heb toch geen zin om te koken

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:53

danielle, rot zeg een zonnesteek! En voor mijn broer was het ook altijd goed denkt dat dat ook komt omdat dieren niet opeens heel anders doen. Mensen zeggen ja en doen dan nee, en dat werkt dan niet voor die kinderen.

Joki, nee ga niet naar panningen. Ik heb een gelimiteerde startkaart en mag dus 4x starten. Ermelo laatste keer B en daarna een L wedstrijd. Mag opzich ook wel meer rijden en bij betalen van moeder maar probeer het dan liever in het L.

Evelien, lekker BBQ. Voor paardjes ook niet verkeerd een keertje vrij.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:55

Lau, Bel is echt een knapperd! snap wel dat je aangesproken werd ;)
TG, leuk dat je een nieuwe topper hebt waar je even op kunt focussen
Danielle, heeft een geslaag CC-weekend. gefeliciteerd!
Itsme, haha nu popcorn? luxe zwembadje trouwens!
SM, goed dat je zulk werk doet!
mistid, beterschap! alvast succes met je examen engels!

Verder super veel mooie actiefoto's! :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:06

bianca1980 schreef:
hennydehart schreef:
Irritant zeg FE. Zou het geen brandmelder of CO melder van de buren kunnen zijn. Daar wordt ik vaak zat voor gestuurd. Soms slaan die dingen op hol. Bij ons moet dan altijd de brandweer komen want is het daadwerkelijk een CO melder en is er wel CO in het huis dan kunnen de bewoners bij thuis komst iets minder goed ervan af komen. Dus vreemd dat de brandweer niet komt en gaat kijken waar het vandaan komt. Eventueel met de politie samen de deur opend en gaat meten. (dat is hier de procedure hoor, weet niet hoe het bij jullie is)

Dat zei ik ook al, in Amsterdam gaat gewoon je deur eruit hoor.... :D :D :D en dat doen we met plezier...... }> Daarnaast kun je meestal aan het soort gepiep nog wel afleiden of het gaat om batterijen of niet. In die geluiden zit soms wel verschil.

LAU @ gaaf hoe Belizaar aanpakt en geld hebben mensen in deze tijden niet meer, die zijn steil achterover geslagen denk ik....

HH en Bianca, ik snap die laksigheid dus ook niet. Ze konden gisteren het betreffende huis niet vinden, de buurt niet en de agenten ook niet. Ze zijn het stoppen toen gestaakt. Anders hadden ze het huis vast wel in gegaan. Wel vreemd dat ze stoppen met zoeken, voor het zelfde geld was er wel echt wat mis.
Maar.......het piepje is weg!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Tijd voor een ongestoord tukkie in de tuin. :D

Ben net terug van Aerdenhout. Supertrots op mijn race-eend maar een stuk minder op mijzelf. :o Edge was lang zo kijkerig niet als ik van hem gewend was. En heeft totaal niet gebokt. Het niet bokken bracht mij wat uit mijn doen, dacht dat ik temperament zou missen. Niets was minder waar. Hij begon super in de 90cm. weigering op 3 omdat ik k*t aanreed. Daarna zonder steigerpartij weer verder, toppie! Weigering op de muur, geeft niet, hij mag best 1 keer stoppen op iets "engs" hij ging daarna netjes verder, dus prima. Ondanks dat het best glad was met die droge grond en het gemaaide gras, bleef hij prima in ritme. Voelde hem af en toe glijden maar hij liep heel fijn door, de knapperd. In de B 2 weigeringen omdat ik weer teveel wilde regelen, eigen schuld. Wel een paar mooie sprongen er tussen en hij voelde erg goed aan. Helaas dus geen winst, dat heb ik echt zelf verpest. Wel 67 punten voor stijl, daar ben ik heel tevreden over en ik ga met een goed gevoel naar Oud Karspel. Springen op gras is blijkbaar geen probleem meer (zolang ik niet teveel wil regelen tenminste :+ )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:19

@ FE jammer want aan je stijlpunten te zien reed je goed.

Pfff net een gat in de grond gespit voor mijn droogmolen..is dat ding kapot. Stang gebogen en wil niet meer open. Heeft de 2 jaar werkeloos in een hoekje staan helaas niet overleefd :(

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:28

Caro: dan moet je hem nu maar snel in dat gat begraven := .

FE volgende keer niet meer prutsten ~~}> . Lekker laten gaan! Wie weet wat je dan voor een stijlpunten krijgt!
Fijn dat de piep weg is!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:40

Enkeltje gemeente kan die krijgen. Nu op zoek naar een nieuwe. Beetje jammer dat zij best prijzig zijn..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:03

Goeiemiddag

@ Laura wauw Beli is knap!!! Loopt ook lekker makkelijk op het filmpje!!
@ Henny balen dat Max weigerde op H1 en H2. Ritme is wel vaker het probleem en vrij makkelijk op te lossen :) Leuke foto's ook van jou!! Jou setje lijkt zo heel donker, misschien is een witte broek net wat lichter/frisser :)
@ F_E hier gaat het wel, heb normaal al een gruwelijke hekel aan warmte en nu voel ik me net zo'n zeekoe. Terwijl iedereen maar blijft zeggen '' huh jij nog 7 weken'' je buik is nog veel te dun. Nou ik voel me gigantisch! Mijn bliksemschichten zijn weer volledig terug en ben net ook al 2x weer bijna op mn giegel gegaan. Maar voor de rest gaat het wel ;) O:)
@ Margriet ik ben erg benieuwd hoe het met je vriendin is. Ik duim voor mooi weer as vrijdag!!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:14

Fijn dat het verder wel gaat MM :+ :(:) . En gaat het met Geert ook nog zoals het hoort?
Danielle: doe voorzichtig aan met een zonnesteek! Lekker dat het rijden met Perfect goed ging, balen van Tessa :(:) .

Even kleine foto spam:

Vandaag m'n traditionele verjaardagscadeau van mijn ouders gekregen: de bloembakken zijn weer gevuld. Twee met Petunia's, twee met Geraniums en eentje tegen het huis met bolbegonia's. Het is allemaal weer net echt!

Afbeelding

En dan nog twee foto's van vanochtend:
Op deze foto vind ik Giga zo ontzettend typisch een Connemara. Dat koppie <3 (en de bolle buik ook wel ^) ).

Afbeelding

En dit was aan het eind van de les: voor het eerst over de grote trakehner achter in de bak. *\o/* *\o/*

Afbeelding

En voor wie nog zin in meer heeft:

http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 280512.htm

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:25

Gave foto's Leli!

Met Geert gaat het best goed. Durf het niet echt uit te spreken want ik ben erg benieuwd wat ze er donderdag in het zh van zeggen. Hij wil nu van 8 paracetamol naar 6 paracetamol per dag. Dus qua pijn gaat het goed :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:36

Leuke foto's Leli! Lekker getraind dus. :)
Hoe gaat het met je vriendin Margriet?
Dat is positief Marijke!! Donderdag dus controle in het ziekenhuis? Slaap hij ook wel een beetje en alles?

Ik zit beetje in dubio... Heb 2 uur tussen dressuur en springen zaterdag in OK. Dat is opzich wel te redden met cross lopen toch? Maar twijfel nu toch wel omdat het 1e keer M is. Anders wordt het half 6 weg of die avond ervoor weg, maar dan moet ik ff wat met stage regelen dat ik eerder weg kan.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:41

donderdag heeft hij een afspraak bij de gipskamer, voor een kleinere spalk waarschijnlijk. Hoop dat ze dan ook ff kijken naar hoe het gaat en de wondjes controleren.
Anders wordt het volg. Week dinsdag, dan moeten we voor de rontgen en de nietjes verwijderen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:49

Spannend MM!
Sannn, ik zou met 2 uur er tussen niet extra heen en weer rijden of heel vroeg vertrekken: alleen als je twee keer wilt lopen, is het wel nodig??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 18:51

Spannend Marijke! Lijkt me wel fijn een kleinere spalk :)

Sannn: Ik heb er 1,5 uur tussen zitten en dat leek me ook wel haalbaar, maar ik loop dan wel een B-cross natuurlijk..
Lelie: Mooie foto's en mooie bloemen ook :j

Heerlijk de hele middag op het terras gezeten met 2 vrienden en Joost. Wat een weertje 8-)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:03

ik had in castenray 1,5uur. Had een fiets mee en kon toen 2 keer. Anders zou ik proberen 1x ervoor 1x er tussen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:10

Caro, soms lijkt het alsof het kwartje valt, hihi, en dan blijf ik netjes rijden zonder te rommelen. Fijn om dat ook terug te zien in de stijlpunten. En idd Lelie, volgende keer helemaal niet prutsen, dan komt het goed. :D Paar weken terug had ik een parcours waar ik netjes van die voorkant afbleef en jawel, toen had ik een foutloze ronde met 71 punten. Maar dat was in een binnenbak, dan kan je zo lekker afremmen op de muren. :o

MM, blijf wel goed om jezelf denken hoor, met die warmte!
Lelie, gave foto's trouwens, ziet er goed uit! Trakehner was duidelijk nog spannend, hihi.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:15

Even een snelle reactie tussendoor. Ik heb echt een druk weekend gehad. Wel ook leuk. Zaterdag en vandaag concours. Met Weltsieger in het L1 in allebei de proeven 186 punten. Had hele goede stukken, maar ook wat foutjes. Met Pancho in het Z1 had ik van allebei de jury's 198 punten. Hij bleef er ondanks de zware bodem erg goed aan trekken, maar hij was ook wat jolig. De bokkensprongen werden niet gevraagd. Tussen de bewegingswonderen zat er vandaag niet meer in. Ik moest starten na D. Fillion met een paard van de President stables. Erg goed paard en dan valt mijn Pancho wel in het niet. Toch wel tevreden.

Vief: heerlijk op het terras vandaag!
Sann: met 2 uur ertussen kun je in principe een keer lopen en nog een keer fietsen. Ik zou niet eerder vertrekken of een dag ervoor gaan lopen. Maar als jouw vertrouwen daardoor beter is zou ik het wel doen!
Marijke: spannend! Hopelijk is alles goed verbeterd donderdag.
Leli: mooie foto's weer!
Laura: ik zag de foto's al op facebook. Knap paard!
Danielle: kijk je uit met je zonnesteek! Kun je behoorlijk ziek van worden.
Mendy: heeft het zwembad schoongemaakt. Kun je erin is het mooie warme weer over.
En ik lag nog rotnieuws over Teegee. Karen echt enorm balen! Gelukkig heb je alweer een nieuw project van schoonmams gekregen om te rijden. Maar dat is toch anders dan je eigenste. Hopelijk wordt TG een goed dressuurpaard. Pancho was ook afgeschreven en die loopt nu ook weer lekker dressuurwedstrijdjes. Wel met beleid maar toch.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:18

Leli gave foto's
FE nette stijlpunten haal je
Sussie gefeliciteerd met je wps met Weltsieger

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:24

Denk er nog even goed over na, kijk ook even of de mogelijkheid er is om de avond er voor al te gaan. In het B/ L had ik het wel gedaan tussen dressuur en springen, maar voor de 1e keer M wil ik wel goed de tijd hebben om de cross te lopen. Moet zelf ook What helemaal doen, dus dat moet ook in die 2 uur tijd. Geen zin in extra gestress vanwege te weinig tijd, zal al wel genoeg gestressd zijn. ;) Heb er wel zin in. :D

Lekker gedaan Sussie!! Tegen zulke mensen red je het dan inderdaad niet. Gaat het wel weer helemaal goed met je?