[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:56

celine14 schreef:
Ik sta bij de nautena aan de bosruiterweg tussen zeewolde en almere
Sta jij bij lozeman?

Nee, bij een andere, kleine pensionstal. Wel vlak bij Lozeman, hemelsbreed 500 mtr. :D
Wel mooi waar jij staat. Als ik me niet vergis kun je van daar uit de Zeebodemtrail rijden toch?

Ja Lau, vertel!

_lautje_

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:01

4e na dressuur, foutloos gesprongen en 1 langsloper in de cross doordat ik verkeerd reed. En verder zo simpel rond gereden. Hij is zo fijn alleen wel bups tijdfouten. Bochtig parcours ligt ons niet.

Hetje 2e na dressuur. Liep echt toed. Nul gesprongen en in de cross echt heel bang. Heft zich toch oversprongen in EL. Was gewoon sneu.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:09

Maat is kleuter-af, maar dat wisten we eigenlijk al wel.
Zonde van Hetje zeg! Misschien een training om het vertrouwen weer op te krikken?

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:12

_Sim_ schreef:
celine14 schreef:
Ik sta bij de nautena aan de bosruiterweg tussen zeewolde en almere
Sta jij bij lozeman?

Nee, bij een andere, kleine pensionstal. Wel vlak bij Lozeman, hemelsbreed 500 mtr. :D
Wel mooi waar jij staat. Als ik me niet vergis kun je van daar uit de Zeebodemtrail rijden toch?

Ja Lau, vertel!

Ja idd klopt heb m zelf alleen nog nooit gereden :p misschien wel een stuk maar nooit bewust
ik heb niet standaard crosstrainig maar heb wel af en toe les bij alice en we gaan met de club meestal 1 keer of 2 keer ergens crossen en we hebben bijde club een waterbak en een paar hindernissen en ik ga dit jaar op sgw week bij het knhs

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:17

Super van Maat en jammer van Het, Lau!

Hier ook een toppaard :D , 189 in de dressuur, springen en cross foutloos en derde, net buiten de prijzen met twee seconde verschil!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:24

Super hoor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:43

Welkom Celine!
Lau, Wat <3 van maat en sneu van Het :(:)
EB, Wat super zeg! Was dit ook weer M?

Vandaag eerst grote weggooi-actie op stal gehouden, toen met de kar een rondje naar buiten en daarna nog zelf een rondje gereden. Ik heb mij 6 uur lang vermaakt.

Verder nog mijn zadel gepoetst en foto's voor de verkoop gemaakt. Ben nu een verkooptopic aan het maken.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:11

Welkom Celine!
Laura: wat fijn dat Maat zo heerlijk aanpakte vandaag. Sneu dat Het toch zijn vertrouwen een beetje is kwijtgeraakt en EL.
Evie: wat goed zeg! Dan sta je nu weer op M+0 of niet?
Mootje: is grote opruiming aan het houden! Wel lekker buiten gereden?
Sim: lekker gebost vandaag.

Ik heb ook heerlijk in het bos gereden vandaag. Alleen gestapt, want Pancho is verkouden geworden. Is vrijdag de DA nog bijgeweest. Nu aan de medicijnen. Zijn hoest en vanile vla uit zijn neus zijn al helemaal weg. Maar hij mag toch alleen stappen de komende dagen. En waar kun je dat nou beter dan in het bos!? Het was heerlijk rustig met super lekker weer. Ik heb de hele tijd aan een lange teugel achter pa met Weltsieger aangestapt en dan kijkt hij nergens naar. Moet Pancho wel flink doorstappen om bij te houden, maar dat is alleen maar goed voor zijn longen nu.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:22

Welkom Celine, je woont ook dichtbij mij in de buurt! Woon in Putten.
Top Lau dat je zo tevreden bent met Maat, had ik ook wel verwacht! Jammer van Het zeg!
Jij ook gefeliciteerd EB.
Nog steeds blij met je beslissing om te stoppen Mootje?
Sim en Sussie zijn lekker het bos ingeweest.

Ik heb vandaag me toch ruk gereden. Hoe fijn het springen en de cross gaat met What, hoe ruk het dressuur gaat. Hoop dat 't wel beter wordt voor Castenray anders haal ik die 160 punten denk ik niet eens. Ook even met Veer en de honden gewandeld door het bos.
Wordt komende week wel super mooi weer!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:24

Je bedoelt 165 Sannn :P
Ja, ik ben er helemaal klaar mee :o

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:28

Celine welkom!
Laura super van Maat en jammer van Het.
Noor :(:)
Sussie en sim lekker buiten gereden dus.
Heleen wow schrikken zeg.
Annetje jammer dat je geen wps had. Maar toch gefeliciteerd met je prijs!

Hier vanochtend alweer gekorfbald. Stonden 3-9 achter na de pauze. Minuut voor tijd stond het 9-9 en we hebben gewonnen met 10-9. :D :D Staan dus nog bovenaan!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:30

165 idd, 160 moet nog wel lukken. :')
Mooi dat je nog steeds achter je beslissing staat Mootje!
Gefeliciteerd Margriet, top! Hoelang duurt het seizoen nog?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:35

Wel jammer dat het dressuur niet wil. Bij mij dus ook al niet en dat is erg frustrerend. Nu vielen mij de punten van gister mee. Maar dan heb ik eigenlijk geen contact en hij loopt wel. Zodra ik er meer aan wil rijden is het alleen maar verzet.

Nog 3 wedstrijden. Weer tegen dezelfde dus het moet kunnen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:38

Dat heb ik dus ook. Hij kan heel mooi lopen, maar dan loopt hij in zijn eigen houding. Maar dan is er geen sprake van contact/ aanleuning etc. Dus dat wil ik niet.. Wel heel frustrerend.

Oh, dat moet dan wel goed komen! En dan mogen jullie ook klasse promoveren? Of werkt dat bij korfbal niet zo dat de 1e promoveert en de laatste degradeerd?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:40

Precies dat heb ik dus ook. Irri.

Ja dat mag, maar moet niet. Dat doen wij dus niet. Het is voor ons allemaal gewoon gezellig en als je dan constant verliest is er niks aan. Dus wij blijven lekker in deze klasse!

Gister trouwens ook nog een feestje gehad, dat kon ik vanochtend wel merken. Kan ook niks meer hebben.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:43

Ja idd, kan je het beter zo hebben! Leuker en ook beter voor de sfeer.
Haha, die feestjes zijn niet meer goed voor je. Je wordt oud. :P

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:00

Ja ik merk het. #) Beetje jammer dat nu juist de feestjes er weer aankomen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:16

_Sim_ schreef:
Gefeliciteerd Bianca! Toch de goede keus qua paard gemaakt dus!

niet helemaal, frits zijn dressuur punten vielen minstens 20 punten lager uit dan verwacht waardoor hij "maar" 3 punten meer had in de dressuur dan Wiso. Normaal is Wiso heel snel in de cross, maar Frits heb ik goed achter de kont aan gezeten en die is handiger met al dat geslinger waardoor hij 5 sec sneller was dan wiso! We waren ook maar 19 sec buiten de tijd, voor Frits een super prestatie en helemaal ten opzichte van de rest!

Heb sinds vandaag ook een klokje dus we kunnen helemaal los :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:18

Goedenavond!
Vanochtend eventjes gewerkt, en toen Vorstin gereden in het zonnetje. Ze ging heel fijn :D Na een minuut of 20 ging de turbo aan en dat heeft ze aardig lang volgehouden! Helaas zijn bulten boven haar ogen nog niet minder, dus dinsdag kan ik geloof ik de DA weer bellen. Wel staat Vorstin heerlijk iedere dag weer een uurtje op het land, echt genieten voor haar!

Je rondje met What ziet er goed uit hoor Sann! Jammer van die eerste balk, maar je eerste wp is binnen :D En heb je al dressuurles gehad met What? Anders dat gewoon structureel oppakken?
Super debuut met Bobo Kim! Had je voor deze week al een keer met hem gecrosst of was dit eigenlijk de tweede keer?
KJ is groot geworden alweer Noor :D
Netjes hoor Margriet!
Jammer van je punten Itsme
Jeetje, gefeliciteerd weer met je winstpunt Corien! Ik ben jaloers, wat gaat het jullie toch allemaal makkelijk af!
Gefeliciteerd met je zusje Tientjeh!
Fijn dat je lekker getraind hebt Lielle. Volgende week mogen wij ook weer, en over 2 weken weer :D
Hij is braaf zeg Evelien!
Gefeliciteerd Bvw, super!
Wat jammer van je proeven Annetje
Welkom Celine
Klinkt weer heerlijk Sim!
Wat super van Maat Lau! Jammer van Het, toch zelfs hem wat te ruig gegaan in EL dus :(:)
Heerlijk daggie gehad dus Mootje!
Sneu dat Panch een koutje heeft Sussie

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:22

Celine: Welkom!
Lau: top van Maat en balen van Hetje. :(:)
EB: super goed, daar kun je heel erg trots op zijn!
Sann, komt bekend voor. Is hij ook te los in de aanleuning? Caap is vaak veel te los, echt moeilijk! Dan kunnen ze nog beter stug zijn.
Snoek: fijn dat Vorstin zo goed ging.

Mijn vermoedens over Caap zijn gister bevestigd. :( Heb zijn vorige eigenaar gister gesproken, waren een paard kijken bij hem en hij vertelde dat zijn vorigd ruiter niet met Caap overweg kon.
Het kwam er op neer dat de ruiter zich regelmatig niet kon inhouden en daar heb ik dus een half jaar plezier van gehad. Als je iets niet moet doen is boos worden want hij is zo super gevoelig.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij aardig wat klappen heeft gehad omdat hij zo panisch kan reageren als er iets gebeurd tijdens het rijden, echt angst.
Daarnaast is hij ook een keer flink ondersteboven gegaan in de waterbak dus het is niet zo gek dat hij zo achtelijk inspringt. Aan de andere kant had de vorige eigenaar hem nooit willen verkopen als hij een goede ruiter voor hem had gehad. :D Elk nadeel heeft zijn voordeel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 18:42

Celine, welkom.
Evie & Lau, goed gereden dus. Jammer van Hetje, Lau. Even stapje terug in de training?

Jer liep weer geweldig :D
Verder gaat het but.

Ga nu patat eten en Harry Potter kijken ;) (en wijn drinken, smaakte me gister niet).

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:57

arme caap
Annetje gefeliciteerd met je prijs, maar zonder wps toch wel jammer. Ik wil wel naar je proeven kijken als je wilt pb me maar als je dat wilt. En duizendmaal sorry voor de k*t-locatie.
Lau top dat Maat zo super ging. Jammer van Hetje
Sann lastig dat de dressuur niet ging
EB gefeliciteerd met je goede prestatie

Nou ja ik was ook in Driel. Annetje was nog vriendelijk over de buitenbak. Ik durfde het er niet echt op te wagen en heb dus 3 rondjes losgedraafd en 2 losgegalopeerd en verder over de weg gestapt. In de ring was Ferrose bang van het publiek en bang van het houtsnijwerk van een paard, maar kreeg haar er na 1x wel redelijk langs. Goed ging het niet maar dramatisch ook zeker niet. Ik verwachtte ergens in de 170, begin 180. Tussendoor mijn punten gekregen 160. Dat is voor mij een diepterecord, zelfs toen Ferrose in de L2 uit angst voor een meneer in een gele jas de halve bak niet doorging had ik nog 165 (en was daar tweede mee :+ ). Voor de 2de proef bij het ingaan van de ring maar flink wakker geschud (in het kader misschien was ze niet goed aan mijn hulpen) en echt een fijne proef neergezet. Van de punten verwachtte ik al niks meer en dat klopt 165. Het tempo was het probleem niet, maar ik reed mijn paard niet diep genoeg, je moet je paard achter de LL rijden. En ik maar werken aan die oprichting met mijn trainers want je rijd toch M 8)7

Mijn mama heeft nog 2 foto's gemaakt van de set, cap moet nog donkergrijs
voor
Afbeelding

achter
Afbeelding

en op het haakje
Afbeelding

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:00

Beetje apart inderdaad joki. Je hebt een super mooi jasje!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:25

Ben ook weer zu hause. Mijn verslag staat in verslagentopic. Ik ben happy met mijn diva. Foutloze cross en uiteindelijk van plaats 10 naar de 4e gestegen.
Ga nu even bankhangen en beetje bijlezen.

Helaas na alle stress van gisteren is er nog geen veulen...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:30

Super Snoek dat het met Vorstin weer goed ging! Jullie zijn lekker op de goede weg terug he? +:)+
Jeetje Eef, dat is wel even schrikken. Maar zoals je zegt ieder nadeel heeft zijn voordeel. ;)
Mooie set Joki, mooi jasje! Jammer van je wedstrijd.
Gefeliciteerd met je 4e plaats Caro!

Heb 2 mei 1e dressuurles met What gepland staan Snoek. Eerder lukte niet helaas. Kan wel met hem naar de club, maar daar zit ik in de M/ Z les. Dat is nu ook niets. Je kan het ook wel te los in de aanleuning noemen, hij loopt gewoon heel graag in zijn houding. Zodra ik er dan ‘aanzit’ gaat hij er tegen in. Morgenavond ga ik naar Rob, crosstraining, maar ga hem even ook hiervoor vragen. Bel morgen ook de tandarts op, kan ook dat het aan zijn tanden ligt. Want hij eet ook niet makkelijk.