[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:58

Wat ook heel lekker is cocquilles met een fijngesneden rauwe tonijn eronder. Beetje soja en sesam zaadjes erbij en klaar
is ook heel lekker.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:59

@ jn gefeliciteerd met je Orun
@ noor wat een raar paard. Foto zal ik binnenkort wel even maken vd hindernis. Ik ga zondag naar Boekelo. Ben benieuwd wat mijn paard er van vind. Barchem was de laatste x dat we hebben gecrosst. Volgens mij doe je ook mee in westerbork of heb ik de verkeerde voor mij.
@ LZ leuk dat Zonanta het goed oppakt.

Lees wat over voeren. Als ik dit lees honger ik mijn paarden bijna uit geloof ik. Mijn paarden zijn beiden 1.70+ en zitten goed in training. Krijgen bij elkaar 1,5 schep sportbrok van Havens, beetje meusli en Luzerne op een dag. Daarnaast 2/3 wortels per dag en 2x normaal hooi. Wij hebben grote ronde balen en doen daar denk ik 3 weken mee. Als ik meer geef dan ontploffen zij. Hebben meer dan genoeg energie. Als zij te druk worden dan krijgen ze minder krachtvoer maar dan gaat er meer hooi in.

Net ruin gereden en daarna maar beide de wei ingedaan. De merrie had kolder in de kop :+ . Hoef het land ook niet meer om te ploegen. Vanavond mag ze mee naar springles :D Als het goed is gat de andere merrie volgende weer op date bij Advance. Hopelijk in 1x drachtig maar ik ga er maar niet van uit. Geeft nooit vroege veulens altijd juni/juli/augustus.

Ben gisteren geslaagd voor mijn EHBO en AED *\o/* . Over 2 weken nog 2 lesjes verbandleer en dan ben ik er voorlopig vanaf.
Laatst bijgewerkt door caro29 op 26-03-10 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:59

moet het een echt voorgerecht zijn of zijn een paar kleine hapjes ook goed?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:06

Kleine hapjes zijn ook goed. Ik heb nu dit bedacht: zo'n klein glaasje tomatensoep en twee crostini's: eentje met een soort spinaziemengsel en eentje met pesto en gerookte kip. Klinkt wel goed toch?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:07

peanutbutter schreef:
Wat ook heel lekker is cocquilles met een fijngesneden rauwe tonijn eronder. Beetje soja en sesam zaadjes erbij en klaar
is ook heel lekker.

Klinkt goed, maar vis was ook not done geloof ik :n. Die meiden eten thuis alleen maar stamppot volgens mij ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:09

Goeiemorgen :Z
Ik heb heerlijk uitgeslapen! Vandaag een cadeautje kopen voor mijn neefje, die wordt morgen 2!

:wave: Marielle! Maismeel is idd een goede, met lekker slobber erdoor. Een halve fles olie lijkt me wel superveel? Moet je zoiets niet opbouwen (vraagje aan de kenners)? Vorstin krijgt ook wel wat meer bix. Ze krijgt 3 kilo sportbrok (wat ik voor nu wel een beetje veel vind), 0,5 kilo haver en 0,5 kilo muesli. En in de winter krijgt ze ook nog iedere dag 2 handen wortels. In de winter krijgt ze goede kuil en in de zomer goed hooi.

Corien, de rij was inderdaad mega :=
Fanatiek hoor Vief! Succes
Lekker gespeeld dus Noor :D
Gefeliciteerd Caroline!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:19

klinkt lekker Noor :j

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:34

Noor, klinkt lekker! Ik vind zelf soep en broodjes met lekkere tapenades altijd wel een makkelijk en goedkoop voorgerecht. Ben ook dol op carpaccio met parmezaanse kaas!

Mijn paard is sneller dik dan dun. Ik dacht eerst dat ze van teveel biks dik werden, maar dat blijkt niet altijd zo te zijn. Die van mij kan beter wat meer biks hebben en wat minder hooi, dan heeft hij een mooier figuurtje. Zal mijn vader er weer eens op wijzen dat Voodoo nu wel wat meer biks mag hebben, aangezien hij nu ook een stuk meer getraind wordt. Op dit moment krijgt hij nog geen kilo per dag denk ik := Dat mag van mij wel 1,5 kilo worden.

Zo, weer weekend! Vandaag nog even een herkansing gedaan, denk dat ik hem nu wel gehaald heb. Zo nog even longeren en daarna aan het werk, morgen ook de hele dag. Gisteravond ging de les echt super, mijn instructeur had nog nooit zo'n goede middendraf gezien van Voodoo. Zijn wel weer leuke complimentjes :D

Morgenavond een personeelsfeest, ons team (incl. ik) gaan in cowboy-stijl :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:44

@ Rosalie: mooi dat je les goed ging!

Nou ik heb even flink geld uitgegeven net.. Boodschappen voor vanavond (incl. een voorraad rosé uiteraard). Het wordt tomatensoep, een crostini met gerookte kip en een heerlijke pesto van de markt en een soepstengel met parmaham en rucola :). Toen stiften halen bij Ooteman, was nèt mijn lang geleden bestelde jasje binnen gekomen. Zat als gegoten dus die kom meteen mee. En toen nog voer voor de paarden halen, merriebrok, muesli en slobber. En dat alles binnen 1,5 uur! ;)

Merrie is net geënt. Kreeg complimentje van de DA dat ze er erg goed uitziet, precies goed in conditie :D Ik vind haar behoorlijk vet, maar goed. De DA zal er meer verstand van hebben. :Y)

Even lekker op de bank en dan in de kleren voor vanavond.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:46

Succes met koken en een gezellige avond Noor!

Mijn moeder heeft net mijn nieuwe wedstrijddekje opgehaald belde ze net door. Ze moest vlakbij Drunen zijn om een paard te kijken dus heeft hem gelijk opgehaald. Ben heel benieuwd hoe hij is geworden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:48

Goedenavond!
Ik heb echt een leuk cadeautje voor mijn neefje gekocht (al zeg ik het zelf :D)
Daana ben ik naar Vorstin geweest, en net ben ik nog even wezen hardlopen. Was weer kapot := Lang lopen is geen probleem, maar met echt hard lopen ben ik zo kapot.

Fijn dat je zo lekker gelest hebt Rosalie! Veel plezier vast morgenavond!
Knap dat je dat allemaal red in zo'n korte tijd Noor! Ben benieuwd naar je jasje! Veel plezier vanavond!
Ben benieuwd naar je dekje Caroline!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:17

Goedenavond :wave: .

@ Jn: Gefeliciteerd met je Orun
@ Lz: Leuk dat Zonanta het zo goed doet
@ Caroline: Fijn gesprongen?
@ Rosalie: Fijn dat Voodo zo lekker kan uitstrekken.
@ Noor: :9 veel plezier vanavond.
@ Pb: En is je dekje geslaagd?
@ Snoekiej: Leuk dat je zo'n geslaagd cadeau hebt, wat is het?
Ik las wat over voer, Bam is de eerste anderhalf jaar dat ik hem had nog best mager geweest, toen ben ik maismeel gaan voeren en na 2 maandjes was hij eindelijk lekker vol, alhoewel de nieuwe stal waar hij nu 3 x per dag een grote berg kuil krijgt daar ook aan bijgedragen heeft.
Hij kreeg in het winterseizoen 3 kg prestatiebrok per dag en 10 kg peen per week , nu 3,5 kg en als het seizoen dadelijk echt begint weer 4 kg en het hele jaar door 1 kg slobber per dag en vanaf een paar weken ook een scheut zonnebloemolie door de slobber.

Shanouk:
En als ik het eventingboek van Alice Naber-Lozeman mag geloven, moet je dat inderdaad langzaam opbouwen die olie ;), en gelijk een halve liter lijkt mij ook niet echt gezond .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:53

Goede avond!!

LZ ze doet het goed he! leuk!!
Carolien lekker gereden dus?
Noor lekker :P
Snoek ja vind het jammer, maar ja als de dvd (dekrijpe-vrijgezellen-dame) _O- koop ik hem meteen!!

Jackson staat op pavo voer:
S'morgens 3 kwart sportfit halve kilo Explosive
S'avonds het zelfde
En hij krijgt 3 x per dag hooi in wortel kist gewoon gevult niet met een kop er boven op.

Nou moet ik hem op ander voer gaan zetten van me instructrice voor lange duur afstanden dus.

Op granen mix van pavo met haver en sportfit er bij 3 x per dag.
Dus geen bix meer (aangezien hij snel dik is, Hij krijgt dus ook bijna tot nooit wat lekkers)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 08:52

Morgen :wave:

Noor: En viel het in de smaak? :D
Rosalie: Fijn dat Voodoo zo lekker ging!!
PB: Wat voor dekje is het :)?
Shanouk: Wat voor geniaal cadeau is het geworden :D?

En vandaag is het de grote Woll-verhuis-dag :):)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:10

Mogguh!
We hebben weer een erg smakelijke en gezellige avond gehad. Plofte bijna uit elkaar.. Hoofdgerecht was gevulde varkenshaas en nagerecht yoghurtbavarois met aardbeien :9 . Dat gepaard met genoeg rosé en de avond kan niet meer stuk.
Heb verschrikkelijke spierpijn van mijn rondje bos gister. Ik ben niet gebouwd voor de verlichte zit! Jer gaat straks eerst een paar uur in de paddock, zal vanmiddag eens kijken of hij ook last heeft. ;)
Nu eerst even aan het werk.

Vief: Succes met verhuizen!!!!! :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:11

Klinkt als een heerlijk diner Noor. Waarmee was de varkenshaas gevuld?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:18

Euhm.. met abrikoos en verschillende kruiden ennnn nog iets..(wel een vrij belangrijk iets haha). Het was echt heerlijk!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:18

Goede morgen!

Vief succes :)
noor klinkt lekker!

Tis heerlijk weer zeg hopen dat het zo blijft.

Vanmiddag jack rijden, er is zo een clinic van nico verwer op stal dus ga straks kijken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:57

viefdepief schreef:
En vandaag is het de grote Woll-verhuis-dag :):)

Oeh spannend Vief! Ze ging naar Sjoert toe toch? Mooie stal lijkt dat zo op zijn site :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:28

KLinkt erg lekker Noor!

Ik ben vanmorgen op concours geweest met trakkie en amati. Trakkie had 2 foutjes in de B en Amati liep super ruig rond met alleen een langsloper op de muur waar hij iets te overenthousiast op af ging :D Was super trots op hem voor zo zn tweede parcourtje. Heerlijk beest is het toch. Volgens m'n moeder had hij overal een halve meter lucht over het stond in de B niet bepaald laag :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:37

Hoiiiiiiiiiiiii!!

Mijn laptop is er mee op gehouden :( , niet internetten nie.. :n .. nu zit ik op werk even te Bokken ;) ...

Ik heb nog niet bijgelezen.. maar ik lees wat over voer.. Wolin krijgt 's ochtends en 's avonds een kwart basisbrok en een kwart Marstall Champion, zij wordt ook eerder te vet dan te dun.. Daarnaast wil ik dat ze veel ruwvoer krijgt, liever teveel als te weinig.. bij ons kieperen ze er liever een kilo brok en geven ze hooi alsof er een cavia op stal staat :? . Ze krijgt hier wel iets een buik van, omdat ruwvoer vocht vast houdt in de darmen, maar na een ritje heeft ze een mooie strak buikje :) . En daarnaast; Wo komt gigantisch snel in conditie, maar ze heeft wel een grote borstkas, als ik mijn hand over de buik haal, kan ik zo de ribben tellen, zonder ze te zien. Ze krijgt Champion, omdat dit een muesli is die energie lievert op basis van oliën en niet op basis van suikers, wat zoals de meesten wel weten; superslecht is ;) . Ze doet het voortreffelijk op de Marstall :) . Wo is even van de Equilin af gegaan, maar ik merk dat ze weer wat hectisch wordt in het koppie, dus ik ben weer met de magnesium aan het opbouwen tot aan het landseizoen, gewoon 1 cupje Equilin per dag.

Van teveel olie kunnen ze aan de schijt aan, moet wel langzaam op gebouwd worden :j .. Maar ik geef het eigenlijk nooit.

@Vief: Verhuisze ;) .. Hopelijk verloopt het allemaal soepel!! ;)
@PB: Ben benieuwd naar je wedstrijddek!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:37

Goeiemiddag!
Vorstin vandaag weer gereden. Ik vond haar weer niet zo lekker, dus ik heb afgesproken dat mijn instructrice haar voorlopig 2x in de week gaat rijden en ik 1x in de week. Kan maar beter op tijd ingrijpen, dan dat ik het straks weer verpest.

Enn.... Meet Flexibel (ook wel Flex) :D
http://www.paardenfokkerijpleunis.nl/nieuws2010.html

Mijn neefje geef ik trouwens dit: http://www.bartsmit.com/shop/productDet ... w%3Dsearch. Echt geniaal is het niet, maar ik vond het vroeger geweldig. En als ik mijn zus mag geloven vind Wesley dit ook stoer :D

Spannend het verhuizen Vief!
Klinkt lekker Noor! Sterkte met je spierpijn ;)
Veel plezier met clinic kijken Corien!
Gefeliciteerd met je winstpunt PB! Netjes van Amati :D
Balen dat je pc het niet doet Lotte!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:24

Heb een donkerblauw dik dekje van equiline met een bronzen biesje erlangs. Ende sponsering staat er ook in brons opgeborduurd.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:27

Hoi,

Vandaag van 8.00 tot 17.00 moest ik helpen bij de onderlinge wedstrijd. Ben letterlijk gesloopt...
Gisteren ging het springen in de les wel goed maar volgens mij waren alle bakspoken weer terug van vakantie. Dat dier was enorm kijkerig. Er waren een paar nieuwe lampen in de bak die wat andere lichtvlekken gaven en dat is vreselijk eng!!
Morgen ga ik trainen in teesinkbos. Ik ben benieuwd hoe dat daar is en hoe het paard het gaat doen maar ik heb er veel zin in :+

Ga nu op de bankhangen en nix meer doen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:27

Mooi veulen snoek!!

Mensen heb een trailer gekocht!!!! ben supuuuuuuuper blij :D