[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:26

hoe is het verder met je neus renske??

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:32

hij is aan de bovenkant dik en pijnlijk. Hopen dat het snel wegtrekt.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:33

Oei renske..(F)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:34

Even een vraagje: Wat is een fijne M-cross om mee te beginnen?

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:37

Ik heb geen idee Knipoog ..
Is Piet al verkocht? *zie zijn advertentie niet staan Knipoog

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:38

Ik ga ook mooi nu, maar eerst even extra truitje aantrekken
My god, het is koud!!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:40

Biem; nee er is ook nog niemand komen kijken, maar wel heel veel reacties... Ga hem maar een keer op marktplaats zetten denk ik.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:43

renske wil je al snel overstappen?? chaam is goed te doen in het M. maar als je nog wp over hebt kun je chaam ook in het L nog doen en dan in etten-leur overstappen...

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:54

Bimob komt volgende week weer ff op blote voeten te staan Lachen Knipoog

Ik duik mijn nest weer in Frusty hoofdpijn Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:06

Auw Renske, hopelijk is het snel over!

Biem, echt een verschrikkelijk verhaal zeg. Sterkte ermee Ach gut

Hoeveel winstpunten mag je nog Renske?

Ik heb vandaag tentamen psychologie gehad, was echt moeilijk. Ik denk dat een herkansing er dik in zit, maar dan is er nog niks aan de hand gelukkig Lachen

Nu ben ik de rest van de week vrij en hoef ik even helemaal niks, heeeeeeeeerlijk! nouja, alleen een verslag maken maar daar maak ik niet zoveel werk van Vork

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:30

Renske, auwie.. sterkte met je neus!
Birme, verschrikkelijk, ik wens je vanaf hier veel sterkte.
Renske, wil je het voorjaar al overstappen? Dan zou ik direkt Chaam M starten. Ik zou Etten-Leur moeilijker vinden om 1e keer M te rijden als Chaam, maar dat is mijn mening

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:45

Grrr bericht weg Boos!

Biem sterkte Ach gut

Sjaan super van Valdi. Weet jij wat er met Linda is gebeurd?

Renske, sterkte met je neus. Was jou moeder die aardige DA in Bathmen?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:49

GvdT, Linda ging super in de cross, tot de trakhener...
Ze heeft 1 keer geprobeerd te trakhener aan te rijden die weigerede hij, vervolgens kreeg ze hem met geen mogelijkheid over het alternatief.. vandaar helaas uitsluiting.
Echt jammer, ze ging super dit najaar!
Cheval is me dr ook wel eentje... Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:00

Wat jammer Chantal!
Renskes moeder was wel de DA in Bathmen GvdT, dus dat kan heel goed! Mijn moeder heb je misschien ook wel gezien, die hielp Renskes moeder namelijk Knipoog

Even verslagje DA van vanmiddag.
Hadden een afspraak om 14.15 uur. Sambal uitgeladen en Jan-Willem even laten voelen en kijken. Niks te voelen en even verteld hoe hij de afgelopen week gelopen had. Eerst moest Sambal gelongeerd worden op het harde. De DA wilde de longe eraan doen maar toen schoot Sambal al helemaal naar achteren. Hahaha het is echt zo'n mietje dan Clown
Maar hij liep echt superbraaf zijn rondjes Lovers
Zoals verwacht rechtsvoor nog steeds niet helemaal lekker. Dus op naar de behandelkamer. Daar nog even de tang erop gezet. Sambal had geen zin om mee te werken dus de praam moest op. Stond ie echt heel zielig te kijken, maar uiteindelijk lukte het wel. Maar hij gaf hier geen reactie op. Volgende wat we gingen doen was Sambal lokaal verdoven. Jan-Willem gaf hem een prikje bij zijn kootholte wat er voor zorgde dat een deel van zijn hoef verdoofd werd. Arme Sam bloedde in het begin ook Ach gut. Toen even een paar rondjes met hem gestapt en daarna weer de longeercirkel op het harde in gegaan. Toen weer laten lopen maar hij liep echt een stuk beter Haha!
Dus dat was in ieder geval fijn. Wisten we in ieder geval dat het iets in zijn hoef moest zijn. Werd nog even opgesomd wat het zou kunnen zijn (hoefzweer, hoefkatrol, andere ontsteking, iets met de hoefwand, enz) Dus Sam weer naar de behandelkamer. Dit keer voor een spuitje zodat hij zo suf als een garnaal werd zodat ze rustig een foto van zijn hoefje konden maken. Was ook wel nodig denk dat ie anders in paniek was geraakt omdat dat röntgenapparaat op de goeie plek werd gemanoeuvreerd. Iets wat Sam behoorlijk eng had gevonden Knipoog Maar hij had nu al moeite met op zijn pootjes blijven staan dus en bewoog alleen maar een oortje. Ik moest achter de deur blijven wachten omdat ik nog geen 18 ben mocht ik er niet bij zijn. Mijn moeder hield Sam dus vast met een groot short voor. Nog even met Wendy Ligtenberg gepraat tijdens de foto’s (die liep daar namelijk stage) en toen mochten we mee naar een kamertje waar de foto’s besproken werden. Vond ik toch wel een beetje spannend hoor Bloos
Je weet het gewoon toch niet. Maar de foto’s waren gelukkig goed! Niks geen enge dingen te zien. Zag er allemaal heel netjes uit! Alleen wel een zwart plekje in de hoefwand.
Hier zat het probleem dus. Onder het sneetje in zat dus toch een ontsteking. Deze ontsteking was er van onderen in gekomen, en is zich toen een weg eruit gaan zoeken. Dit was dus naar boven. De weg van de ontsteking had een soort kanaaltje achter gelaten en dat verklaarde ook waarom Sam niet lekker op het harde liep. De druk van zijn gewicht op die ontsteking doet dan gewoon zeer. Maar het kanaaltje moet er dus uitgroeien. De hoefsmid van de kliniek werd gelijk gebeld en die kon dit morgen al doen! Das wel heel fijn, dus we hebben maar besloten om Sam daar een nachtje te laten staan Ach gut Mijn ouders moeten morgen namelijk allebei werken en de hoefsmid kon alleen ’s middags.
Het kanaaltje wordt dan door de hoefsmid wat bloot gelegd zodat het beter kan genezen. Doordat ze dan een verbinding met het leven van de hoef maken is de kans veel groter dat het netjes dicht groeit in plaats van om het kanaaltje heen, wat uiteindelijk natuurlijk de bedoeling is.
Volgens de DA groeit een hoef per maand ongeveer 0.8 mm dus dat eruit groeien schiet helaas niet al te erg op… Maar ja als Sam maar weer beter wordt, dat is natuurlijk het aller belangrijkste!!
Verder weet ik niet precies hoe ik niet fanatiek kan rijden. De eerste week wordt zijn voetje wel weer helemaal ingepakt omdat het na het openmaken natuurlijk goed beschermd moet worden zodat het niet gaat infecteren. Dat moet er dan ongeveer een week om heen blijven zitten.
Wat er daarna precies gaat gebeuren weet ik nog niet. Dat ga ik morgen even vragen. Omdat hij verder op een zachte ondergrond veel beter loopt was het wel zo dat ik wel een beetje mocht rijden. Weet niet wanneer dat dan kan, maar dat scheelt ook wel Haha!

Verder ook nog even naar zijn peesschede gekeken en die was gelukkig ook al weer een stukje dunner als een week geleden. DA dacht dat het vocht vanzelf wel helemaal weg zou trekken. Nu we toch bezig zijn laten we het gewoon natuurlijk wegtrekken en als dat niet helemaal gebeurd kunnen ze het altijd nog wegzuigen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:03

Oeh das wel fijn vief dat je nu weet wat het is..
Wel balen natuurlijk.. Maar het komt iig weer goed!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:07

Vief, Dat is wel een meevaller! Je krijgt toch altijd een beetje buikpijn als je naar zo'n kliniek moet. Maar gelukkig zijn de vooruitzichten goed. Geef Sam maar een hele dikke knuffel!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:45

fijn dat het meevalt.en dat je nu eindelijk weet wat er is vief.. Lachen

Ik ben net terug van mijn dressuurles. ging echt heel fijn Ja Morgen kan ik niet naar les, moet nog veel voor woensdag (school doen), ik ga nu ook nog even wat doen, hoeft dat morgen niet meer Knipoog

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:51

Vief: Gelukkig weet je wat er met Sam aan de hand is!

GvdT: Ja dat zou wel eens kunnen!

En ik denk dat ik in Chaam M ga starten. Samen met mijn vader al de foto's bekeken en hij kreeg er ook al zin in Tong uitsteken. Fijn zo'n SGW-man als vader Lachen

Sjaan: Ik heb Cheval gezien, was heel raar dat hij niet over het alternatief wilde. Beetje aanstellen Tong uitsteken

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:13

Fijn dat het niet zo ernstig is Vief!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:34

Fijn dat het wel een beetje meevalt Vief, maar het blijft natuurlijk balen. Geef Sam ook maar een knuffel van mij Lachen

Nou mijn tentamen vandaag ging ook knap waardeloos Boos! Was economie en ik ben daar echt een ramp in, vooral in die berekeningen. Zal wel een herkansing worden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:35

Ach gut

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes!! Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:36

Fijn dat het meeviel Vief! Is toch een hele opluchting!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:48

Gelukkig weet je wat er met sam z'n hoefje is Ach gut

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:50

Das een hele opluchting Vief! hopelijk duurt het allemaal niet te lang.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:52

Ja, hoop ik ook Ja
Vind hem wel zielig hoor. Hij stond daar echt helemaal wankel en klein in die box daar Ach gut