[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:49

Nee geen filmpje. Ik weet waar de fouten zitten, ik kan zeker voort. Wil in januari 55% kunnen rijden dus werk aan de winkel.
We krijgen vanaf donderdag op de lrv les van a.nnelies K.rul. Is een lichte tour amazone. Groepsles of niet, die kans pak ik mee! Zeker omdat het me niks kost.

Vanaf volgende week ziet Icaro zijn schema er zo uit: maandag dressuurles thuis, donderdag groepsles dressuur lrv en zaterdag prive springles bij B.ert. De andere dagen wordt longeren, wandelen en vrij, afhankelijk van wedstrijd in het weekend of niet.

Op woensdag heb ik les met Tibor :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:50

Hello!

Dikke proficiat Daphne! Ik denk die L met blitz wel in orde komt ;)!

Moest ik ooit zelf m'n stallen installeren, dan zou ik ook van die rubbertegels leggen in de stal. Lees daar veel goeds van. Zeker niet koud en nooit gladdig. De paarden liggen er ook op. Hun stro wordt nooit zo nat en je hebt minder stro nodig dus.

Hier weer een beetje rust van Canch. Donderdag is tandarts geweest en tandje getrokken, dus tien dagen geen bit in. Heb er gisteren wel met een touwhalster mee gereden. Vond ze erg plezant, ze liep de hele tijd te stofzuigen :D.

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:55

Das best een zware beslissing steph maar ik begrijp je volkomen... Tis nie makkelijk :(

Mooie foto's katherina! Efkes Chance gehad bij de waterbak :oo!

Oei das idd wel heel erg streng gejureerd, een twee zouden ze krijgen van mij als ze geen enkel pas achterwaarts zetten...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:02

Citaat:
Opvallend is het risico dat een val op een hindernis met veiligheidspinnen 1,6 x zo hoog was dan bij een hindernis zonder deze veiligheidspinnen. De veiligheidspinnen zijn in gebruik genomen om meer veiligheid te creëren voor ruiter en paard. Indien een paard hard tegen de hindernis aankomt dan zal de balk of boomstam van de pin afvallen en daarmee een roterende val voorkomen. Echter laten de cijfers in het onderzoek van Barnett zien dat het risico op een val juist verhoogt.

Dt stukje uit het artikel vind ik nogal raar... Dat die veiligheidspinnen het risico verhoogt...hebben ze vergeleken dan met data van vroeger, hoeveel vallen er waren bij dit type hindernissen , toen nog zonder veiligheidspinnen? Ik vermoed van niet... Ik heb die veiligheidspinnen al eens in werking gezien en thank god dat ze er waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:48

Ik denk dat dat in die zin is, als je paard anders over de boomstam zou glijden, dat die nu die "steun" verliest omdat de stam op de grond valt of zelfs gaat rollen? Of dat het obstakel schuin landt en alsnog tussen de benen komt?
Volgens het artikel zouden er op die hindernissen meer risico's genomen worden omdat ze denken "die valt toch wel als het misgaat". Klopt dat? Geen idee. Verder is het wel interessant om de cijfers eens te zien.

Ook belangrijk: er gebeuren meer valpartijen met jongere paarden. Goede motivatie om niet te vroeg te veel te willen, rustig op te bouwen en vooral ervaring laten opdoen!

Bij ons op pension is de bodemlaag gemaakt van treinbielzen ipv beton. Daar kan ook een hoop urine weg door het zand tussen de balken. Daarop heb ik dan een flinke laag houtkrullen en dan pas stro. Moet zeggen dat dat enorm goed werkt!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:44

Dan heb je beide nodig, houtkrullen en stroo, dat lijkt mij dan weer niet goodkoop en efficentient voor dagelijks.

Tussen de benen geraakt dat niet, die bomen vallen recht naar beneden. En dat er risicovoller gereden wordt op die hindernissen vindt ik ook niet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:46

Gisterennamiddag was er een sessie over saddlefitting door cars.ten eng.elke in waregem. Super interessant! Die man had zoveel te vertellen! 4 uur was te kort :P. Als jullie ooit de kans hebben om die man aan het woord te horen, zeker doen :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:55

Ik strooi voorlopig alleen stro bij, gaat prima. Houtkrullen is slechts af en toe.
Gisteren een super les gehad! Ben echt onwijs blij met Icaro, hij kan het echt wel als hij er zin in heeft. Omdat een vriendin mijn baucher aan het testen is heb ik weer met de ongebroken appeltrens gereden. Liep hij echt heel fijn op, lekker vlot aan het been en op zit te rijden. Straks mag hij aan de longe en donderdag op les.

Alleen geven ze weer hele week regen. Rotweer.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:41

Cars.ten En.gelke idd de moeite!! Jammer dat ik het niet helemaal kon zien!

De les is zaterdagochtend 8u30, vroeg opstaan, maar 't zal gemakkelijk gaan hehe! :D 'k Ga denkik niet zo goed kunnen slapen van de spanning beetje. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:39

Stuiter maar niet van je paard af :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:20

Al hoop ik dat hij niet te veel meer stuitert zoals bij en na het longeren vandaag. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:36

Ik heb normaal morgenavond weer les met Tibor. Ik hoop maar 1 ding: dat het beter weer wordt dan vandaag. Wat een hoop regen is er uit de lucht gekomen zeg, pffft.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:13

En? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:29

Les is uitgesteld tot maandag. Lesgeefster is kleuterleidster en er moest iets georganiseerd worden voor vrijdag wat veel meer tijd in beslag nam dan voorzien, dus heeft ze afgebeld. Gezien de stortbuien die hier regelmatig naar beneden komen vond ik het niet erg.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 11:05

Jammer dat de les niet is doorgegaan! Maar opzich als het zo regent, toch ook een beetje leuk.

Hier was de springles wel doorgegaan. Blits loopt iedere week veter en beter. Ik heb steeds meer en meer vertrouwen op hem, in de les springen we nu een parcourke van 110. Dus denk dat ik zaterdag op jumping maar eens de 1m ga starten. Hopelijk gaat het goed!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:12

Voorbije dagen was het echt str*ntweer, enkel maandag heb ik gereden, en ik hoop vanavond even te kunnen wandelen en dan morgen terug springles.
6 dec heb ik me ingeschreven voor jumping in de br*eemeersen, 80 en 90, proberen net zo te rijden als in de les, zonder dat ik moet stresseren over de hoogte.

Daapph: denk dat jullie zeker 1m aankunnen :j

Spannend Hanne voor zaterdag! Gelukkig al vroeg op de dag, moet je niet te lang stresseren :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:49

't Is nog een kwartiertje vervroegd, 8u15! :P 't Ga nog maar amper licht zijn haha. :P Papa moet nog weg erna, en had gevraagd voor kwartiertje vroeger en 't was direct goed! :)

Oehhh leuk wedstrijd! :D Succes alvast! Antonius en Daapph!

Ikke ook jumpingetje gepland! :D 11 december oefenjumping. :P Sommige verklaren me al gek zo vroeg alweer op jumping. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:09

Bloed kruipt waar het niet gaan kan :D Toch geen les vanavond. Iets te hectisch met planning helaas. Zaterdag wel springles, kijk er naar uit! Enige nadeel is dat mijn vriend terug komt uit Kroatië en rond 9u55 landt in Zaventem, dus die moet ik gaan oppikken. En ik moet om 14u op stal kunnen vertrekken naar Opwijk :')

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:43

Succes Antonius en Daaphh op jumping! Ik wil ook :) ! Nog een lange weg te gaan helaas...
Laat weten hoe de springles was Varekaj, ben benieuwd!

Heb weinig tijd om te reageren/bij te lezen en feitelijk ook om te trainen... M'n vriend heeft me ten huwelijk gevraagd op vakantie dus ben vollop bezig een zaal te zoeken (en believe me, dat is de hell...) - als jullie nog tips hebben: zeer graag! Zeker als het iets met paarden te maken heeft... wil er wel iets persoonlijk van maken en ben dus niet zo'n fan van de zalen waar elk weekend drie huwelijken plaats vinden...

Ondertussen is m'n grootmoeder ook nog redelijk onverwacht overleden dus het is even "pfff" momenteel...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:17

Proficiat met de verloving! *\o/* *\o/* *\o/*

En sterkte met het verlies van je grootmoeder... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:24

Proficiat en sterkte tegelijkertijd Steph. Van welke regio ben je ook alweer? (geheugen = zeef) kan altijd eens rondvragen bij mijn paardenvrienden voor locaties :)

Het is hier weer druk, drukker, drukst. Vandaag huis gepoetst en moet nog deel opruimen, morgenochtend snel naar stal, paardjes buiten + voeren en dan met de trein richting de luchthaven om vriend op te pikken. Tegelijk gaat de smid van de stalbaas dan Icaro zijn ijzer er weer onder zetten, mijn eigen smid krijg ik niet te pakken. Maar die zit denk ik om medische redenen even "out of business". Vriendje thuis afzetten, eten, rond 13u weer naar stal en Icaro opladen voor springles. Ik hoop rond 17u30 ten laatste weer op stal terug te zijn om te voeren + paarden naar binnen en dan rond 18u30 thuis. En zondag komen ze zo'n 150 balen hooi voor me brengen en 20 voor stalgenoot. En tussendoor moet ik zorgen dat vriend zijn verjaardagscadeau niet ontdekt, want dat krijgt hij pas maandag haha :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 15:23

Gefeliciteerd met je huwelijk!! Super leuk!!
Maar ook sterkte met het verlies!

Hoe was je les Hanne? En de jumping Anthonius?

Hier was de jumoing wel goed. Eerst rondje 90, 2x nul. Daarna de 1m. 2 balkjes maar totaal mijn fout. Had hem meer bij mij moeten houden en niet zo weg rijden, maar het parcours stond wel super technisch. Dus Twas ook geen makkelijk

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:14

De les ging super! :D In het begin eerst wat platwerk gedaan, cirkeltjes verkleinen en verzamelen, cirkel vergroten en verruimen. :) De sprongen stonden elk op een lange zijde naast hoefslag en 1 op diagonaal. Eerst balkjes gedraafd, zo iedere keer beide lange zijdes en dan op diagonaal van hand veranderen. Daarna 't zelfde met kleine kruisjes in draf, maar 't waren gelijk nog drafbalken voor Shuddy. :+ Voor iedere sprong ook rustig cirkel rijden. 't Zelfde in galop. Dan heeft ie rechtjes gemaakt van 50-60 cm ofzo. En die oefening paar keer in galop gedaan. Na een goed rondje zijn we gestopt. :) Shuddy was wel onwennig nog, hij moest nog vré zoeken naar de afstand, hij moet 't ook nog gewoon worden. :P Want in het begin sprong ie af en toe vre raar :P
Dus nog vrij weinig op zich, maar ben er blij mee! 't Geeft me 'n gerust gevoel dat de basis goed gaat zitten voordat we hoger gaan. :) 'k Ben blij dat de lesgever niet te snel gaat. :)

Na die 'simpele' les, stond Shuddy wel helemaal te zweten, en stond ook vre te dampen... Ik twijfel om 'm te laten scheren in jachtmodel of dekenmodel. Want 't was bijna uur en half later eer dat hij droog was, en als 't echt koud begint te worden ist ook niet echt gezond zo lang nat. En 'k ga wel regelmatiger springles volgen, en rijden zal ik ook genoeg kunnen doen omdat 'k toch al niet veel schooldagen heb. Wat denken jullie?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 18:21

Hier worden ze niet geschoren, hebben ook geen dekens op. Blits staat niet zoo lang in zijn haar dus snel droog en cas heeft langer haar. Maar als het koud is, laat ik ze snachts op stal staan met deken. Kan geen kwaad denk ik. Scheren is voor ons praktisch echt geen oplossing

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:16

'k Ga normaal in jachtmodel laten scheren. Niet scheren niet echt optie als 'k nog tegoei springlessen en wat intensievere ritten wil rijden. Maar helemaal kaal is nu ook niet nodig. :)
Afbeelding
Normaal volgende week zaterdag al. Spannend! :D 'k Ben vooral benieuwd naar z'n kleurtje!
Al vermoed ik wel sterk dat het dit zal zijn!
http://thumbs.dreamstime.com/z/horse-blanket-clip-27816300.jpg