[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:40

Etten-Leur is zeker niet "minder professioneel", integendeel.
Prima en enorm groot terrein. Ervaren crossbouwers en er staat zeker geen "banketstaaf" crossje.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:43

Ok, ik las dat de (inrij)bodems niet zo goed zijn en dat het een toegankelijke cross is, maar dat was natuurlijk maar 1 mening.

Wat zou jouw advies zijn voor een beginnende combinatie, Maarsbergen of Etten-Leur?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:10

Het ligt er aan, maar dat is bij veel crossen zo. Als het flink heeft geregend is de bodem slechter ja, maar dat heb je bij alle crossen. Onder normale omstandigheden is het een prima bodem in EL.
Ik zou voor maarsbergen kiezen als beginnende combi. Minder open veld wat vaak prettiger is voor de paarden, minder overweldigend.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:11

Maarsbergen is toch wel erg dichtbij hier := eens ff kieke wanneer die is

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:44

Sim schreef:
Het ligt er aan, maar dat is bij veel crossen zo. Als het flink heeft geregend is de bodem slechter ja, maar dat heb je bij alle crossen. Onder normale omstandigheden is het een prima bodem in EL.
Ik zou voor maarsbergen kiezen als beginnende combi. Minder open veld wat vaak prettiger is voor de paarden, minder overweldigend.

Ok dank! Dat is wel een belangrijk argument. We kiezen maarsbergen :)

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:56

Yesssss, gelukkig was ik niet de enige die al die tijd heeft uitgekeken naar de kalender en nu al niet kan wachten tot het volgende SGW seizoen!

Wij trappen aankomend jaar ook af in Maarsbergen en dan kijken we maar eens waar het schip strand. In totaal nu 11 crossen ingepland, zal vast nog wat uitvallen. Wat rijden jullie gemiddeld? Ik ben tenslotte nog maar een SGW groentje en kan wel wat tips gebruiken.

Daarnaast ook nog mensen hier die ervaring hebben met de KNHS Instructieweken, en dan vooral het verschil tussen de Allroundweek en de Eventingweek?? :) Ben benieuwd, ik wil voor het eerst gaan! We gaan zeker, maar welke is nog de vraag..

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:01

Ik begin in alphen chaam, wil daar altijd al eens starten.

Hoop dat ik trouwens kan starten.. maandag klap gehad van een paard.. fiks hard. Konden niet op foto zien of gebroken is ivm bloed in gewricht.

Nu op vakantie in druk verband, vind best eng.. voel het kraken..

Na vakantie direct weer foto's maken.. duimen dat het mee valt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:37

Wat een pech Dany! Heel veel sterkte.

Ik twijfel nog denk ook aan maarsbergen helemaal na de verhalen hier. Wil niet te moeilijk beginnen na ons einde vorig jaar

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:00

_Natasja_ schreef:
sorry voor het inbreken. :-)

Maar weten jullie nog crossterreinen die te huur zijn in de "buurt" van Tiel.
Mag best een eindje rijden zijn hoor.
Maar niet naar het puntje van Noord-Holland oid.

Kijk hier eens: http://www.bokt.nl/wiki/SGW_Training#Oefenterreinen.

Dany wat een pech zeg. Klap tegen je knie gehad?

Voor het NK veteranen hoef je niet te selecteren hoor. Mijn man heeft geen enkele veteranen wedstrijd gestart en mocht zo mee doen. Stuk eenvoudiger als bij de KNHS.

Etten-Leur ook geen ervaring mee. Wij gaan altijd naar Maarsbergen want dat is lekker dichtbij. En prachtig terrein zo op het landgoed. Veel water valt wel mee, er is 1 waterbak.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:13

Wat leuk om te zien dat iedereen weer actief is geworden. Ik heb mijn vorige seizoen bizar afgesloten.
Met het winnen van de Broekelo SGW om vervolgens enkele weken later mijn eventingpaard te moeten laten inslapen wegens peesblessure.
Ik hoop op dit jaar meer geluk.

Ik heb een nieuwe topper op stal staan en wij gaan a.s. Zaterdag naar de indoor SGW in Bathmen om te trainen. Gaan er nog meer mensen hierheen?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:23

Tjee, dat is verdrietig Dewi. Wel heel fijn dat je al een nieuw paard hebt!
@Dany: ook sterkte, klinkt vervelend!

Wij rijden Ermelo indoor, dan een aantal trainingen en daarna starten we in Maarsbergen. Zoveel zin!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:41

Hier ook opgegeven voor bathmen maar ga toch niet, heb nachtdienst dus erg onhandig allemaal..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:42

Weten jullie toevallig mensen/iemand die het leuk vindt om zo nu en dan te groomen op wedstrijden? Ik vind het altijd zo lastig om iemand te vinden die een hele dag mee kan/wil...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:45

Ik vind het heel leuk, maar ben al bezet :j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:47

SusanH schreef:
Ik vind het heel leuk, maar ben al bezet :j

Op zoek naar een Susan #2! :)

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:18

Ik ben ook van de partij in bathmen

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:33

Nooit geweten dat dit topic bestond! Super leuk! :D

Heb inmiddels ook een planning gemaakt (16 crossen, zal vast nog uitvallen), wil het dit jaar anders doen. Vorige 2 jaren veel pech gehad, dus nu wil ik gewoon de crossen rijden die ik nog niet ken en mij heel gaaf lijken ipv alleen maar crossen in de buurt uitzoeken.

We hopen het echte seizoen te beginnen met Alphen-Chaam, die heb ik in 2015 ook gereden en was echt een super mooie cross! :D Voor nu staat eerst indoor SGW Ermelo op de planning.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:05

Bedankt voor de lieve berichten.

1 klap op mn elleboog/ onderarm
1 klap op mn onderrug. Hield mn arm voor mn gezicht.. echt mazzel dus.

Leuke planningen! Indoor crossen doe/deed ik niet. Wordt mijne te heet van

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:17

Dany94 schreef:
Ik begin in alphen chaam, wil daar altijd al eens starten.

Hoop dat ik trouwens kan starten.. maandag klap gehad van een paard.. fiks hard. Konden niet op foto zien of gebroken is ivm bloed in gewricht.

Nu op vakantie in druk verband, vind best eng.. voel het kraken..

Na vakantie direct weer foto's maken.. duimen dat het mee valt

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Sterkte!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:31

@FCSA zitten wij nog altijd bij elkaar in de buurt? Dan wil ik gerust eens mee hoor! Ga komend seizoen zelf waarschijnlijk toch weinig/niet starten zoals het er nu uit ziet.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:49

Ik ga zondags na Bathmen vind het stiekem ben er toch vorig jaar in Bathmen flink af geknald en h3b daar nog steeds last van.

Ik vind ook moeilijk om iemand te vinden die de hele dag mee wil. Mijn vriend wel maar die wil niet voorlezen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:46

Dany sterkte

Ik ga proberen om in chaam te beginnen maar om de een of andere reden kom ik daar nooit tussen (en ja ik zit wel tijdig achter de pc). Renswoude is dan weer de cross die ik altijd op geef en nog nooit gereden heb (altijd pech bij mezelf of als ik geen pech heb bij Renswoude), dus dat wordt ook poging 6 ofzo

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:42

darkadia schreef:
@FCSA zitten wij nog altijd bij elkaar in de buurt? Dan wil ik gerust eens mee hoor! Ga komend seizoen zelf waarschijnlijk toch weinig/niet starten zoals het er nu uit ziet.

Oh dat zou heel handig en gezellig zijn! Thanks, ik hou je op de hoogte! Ik sta inderdaad nog steeds bij de buren :) Doe je ook niet mee aan SGW Amsterdamse Bos?

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:02

Goh, wat een vervelende berichten @DewiFoto @Dany. Laten we hopen dat komend seizoen beter verloopt!

Ik ga niet naar Bathmen, ga na een winter-wedstrijdstop aankomende zaterdag een rondje springen in Vragender. Wel heb ik me net ingeschreven voor Indoor Eventing Twente in het L, heb dit nog nooit eerder gedaan en ben dan erg benieuwd! Wie gaat nog meer? Hierbij de link;
http://www.startlijsten.nl/storage/lijs ... i_2017.pdf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:12

Wij gaan als het goed is wel naar Amsterdamse bos. Indoor doen wij niet. Qua oefening voegt het niks toe vinden wij en je krijgt er geen punten voor. Dan starten we liever springen en dressuur, en gebruiken de wintermaanden ook om daar extra in te trainen.

Joki jammer dat Renswoude steeds niet gelukt is, het is een mooie wedstrijd altijd en dat zeg ik niet omdat ik bevooroordeeld ben. Ik ga weer helpen als vrijwilliger :j wel fijn dat het nu in de zomer is, hopelijk mooi weer :D al zegt dat ook niet alles want vorig jaar toen het in de zomer was zijn we weg gespoeld door de regen :')

Dany: succes met opknappen dan maar. Je hebt wel geluk gehad zo te lezen. Had ook heel anders af kunnen lopen :(:)