Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wil je nu wel ook eens met blond zien!
Er zal nog wel iets anders komen aanwaaien...
Zou bij mij toch zo zijn moest ik zo een klasbak staan hebben!
Hij blijft wel moeilijk in de omgang met ons (mij dan vooral). Mijn man en 1 vriendin kunnen hem vastpakken, knuffelen, kuisen... en ik en diegene bij wie hij stond om te spenen kunnen er niets mee. Hij dreigt al niet meer om aan te vallen, maar hij vertrouwt ons niet. Hij kiest blijkbaar zelf zijn volk uit...
Maar ik zal zeker die oefening eens proberen! Vnvnd mss.
Dankje voor de tip!
Heb vorig jaar de B2 gewonnen op de club animo, maarja 'k was lijk niet helemaal content mr geen commentaar om erop te werken...
Dat we kunnen plannen voor volgend jaar haha.
Benieuwd of er in W.a.regem meer wordt georganiseerd met die nieuwe piste en vernieuwing vd paddock. Dressuur daar zou echt wel leuk zijn.
En hopelijk in Moorsele ook weer!
ik heb ook al elke dag gekeken maar nog niets
nu zijn er inderdaad al enkel perioden gepasseerd wanneer welk kampioenschap is.
bijvoorbeeld bij stress volle situaties zoals transport, wedstrijden, hoefsmid,... ze zouden er kalmer van worden. vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft
? Ik ben toch wel benieuwd
.
!
En op hoefslag ook eens geprobeerd die oefening van de A7, lange zijde middengalop, bij hoekletter arbeidsgalop en midden korte zijde draf. En op 't laatste voelde ik wel dat hij goed reageerde op m'n zit! Ie durft zich erdoor te drukken met z'n hoofd/hals, maar nu mooi lichte contact, ook in de overgangen.
Maar op verplaatsing is hij meestal wat heter en loopt ie te graag om op lichte hulpen terug te komen. Oefenen oefenen oefenen zal 't zijn hehe. 
Achteruitgaan ook vrij goed voor hetgeen dat het is, gewoon nog wat traag.

nog een leuk oefeningetje is zoals een spiraal de cirkel verkleinen en vergroten, moeten ze ook op het achterbeen kunnen blijven. Doe ik ook geregeld in galop. Overgangen galop stap ook eventueel op cirkel doen als rechtuit nog moeilijk gaat. Of afwenden of de lijn EB en op het moment dat je de hoek maakt, dan de overgang vragen. Door de 90°bocht zitten ze ook al meer op het achterbeen.
Zeker in de L met de middellijn in galop, moet je kort kunnen draaien.
Wisselen op middellijn lukt ook wel, maar moeilijkheid is na het terug vertrekken in galop, kan 'k niet zo goed rechtuit rijden, omdat ie lijk dan direct draait. Mr das ook oefenen. 
Stap-galop is easy met Shuddy, hij vertrekt graag!
Maja da terugkomen eh. 

Als 'k daar ooit weer zou durven rijden, dan les van V.inc.ent ze.
En volgende is dan mr eind februari maarja 'k weetniet of dat 'k dan al A7 en L7 ga rijden of nog steeds E7 en A7. We zullen wel zien!
! Hoewel ik ook niet mag klagen, is zo'n schuur/loods toch wel handig!
.
!