[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:49

Nee 18 maart toch? Of heb ik zo scheel gekeken? Ga het gelijk checken.

Oja nu zie ik het, eventing derby. Apart. En dan 14 en 15 april nogmaals gewoon B, L en M. Geen idee wat ze met derby bedoelen en of dat officieel is ja of nee, maar meedoen is wel leuk want het is bij ons om de hoek en een mooie om het seizoen mee te beginnen :j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:51

18 maart is Maarsbergen derby, 14/15 april is Maarsbergen SGW. Ik vroeg me dus af wat wat precies is :)

edit: ik zie dat je net gecheckt had :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:14

Als ik google op eventing derby word ik ook niet veel wijzer over wat het nu inhoudt.

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:14

Als ik het goed begrepen heb, is eventing derby de outdoor variant van een indoor cross. Dus zeg maar een indoor cross in de buitenbak

Ik heb in elk geval een mooi lijstje voor volgend jaar gemaakt. Nu hopen dat paard en ik heel blijven

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:31

Thanks voor de info Joki!

Hoeveel wedstrijden starten jullie per seizoen? Ik heb er 11 staan die aardig in de buurt zijn. En hoe zat het ook alweer met de reglementen v.w.b. weekenden achter elkaar starten?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:41

Hier ook 11 die in de buurt zijn, denk niet dat ik ze allemaal ga doen hoor

Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:42

Dat komt mooi uit qua planning! Ik heb dit rijtje, helaas heel vaak weekenden achter elkaar...

9 april - Etten-Leur
14/15 april - Maarsbergen
22/23 april - Amstelveen
25 mei - heerjansdam
18 jun - Ede
24/25 jun - Vlietlanden
30 jun/1 jul - Ermelo
8 juli - Renswoude
11/12/13 aug - Wieringerwerf
23 sept - Lisse
30 sept / 1 okt - Moordrecht
7 okt - Beesd

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:59

Ik heb er momenteel dacht ik 13 gepland staan, maar daar valt vast nog wat af

Chaam
Markelo
Maarsbergen
Kronenberg
Winterswijk
Ede
Ermelo
Renswoude
Gorssel
Neede
Ysselsteyn
Diepenheim
Barchem

Er vanuit gaande dat alles L is. Mocht ik beslissen dat ik overga naar de M omdat het mag en kan dan ga ik nog wel schrappen want dan is dit echt teveel vind ik

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:51

Hoe willen ze een cross in de buitenbak doen daar in Maarsbergen? Die is maar 20-40. Zal wel een ingekorte variant zijn dan van een normale cross. Of een combi springparcours met crosshindernissen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:04

Buitenbak hoeft natuurlijk geen zand te zijn. Ik kan me voorstellen dat ze de springsingel uitzetten en het daarin is

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:21

Leuk! Nieuwe planning maken voor het nieuwe jaar!! Alleen wil ik het dit jaar anders aanpakken als andere jaren. Vind dat ik sowieso niet meer zo veel crossen moet gaan rijden in het M, is toch steeds belastender. Hier ervaringsdeskundigen die een M cross weten waar ik zéker naartoe moet? Ik heb nu een planning gemaakt van ongeveer 1 per maand, twijfel nog of ik in de zomer een pauze wil ingelasten om hem even de tijd te geven om te herstellen en fris weer verder te gaan...
En het doet me gelijk weer denken dat ik mijn conditietrainingen moet gaan inplannen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:49

Heerlijk om al die leuke plannen te lezen!! Hier gaat het misschien iets anders komend jaar..

Ik heb besloten om mijn merrie te verkopen :( onze koek samen is op. Het springen gaat steeds meer bergafwaarts en ik heb er totaal geen lol meer in..
Nu opzoek dus naar een iets minder ingewikkeld paard waarmee ik de lol weer terug krijg met het springen :)

Ik heb al wel stiekem een lijstje gemaakt hihi

Ik heb vorige jaren steeds beetje rond de 12 crossen gereden. In juli augustus iets minder en dan verder om de week.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:57

Oh spannende maar dappere beslissing Elke! Je hebt er een hoop tijd en energie in gestoken om het te verbeteren maar als het niet gaat, gaat het niet. Heel sneu, maar het zal voor beide fijner zijn om te doen wat jullie ook willen/leuk vinden! En nu op zoek naar een leuke nieuwe :) succes met de zoektocht!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:24

Jammer zeg, maar we doen het allemaal voor de lol dus logisch dat je dat doet!

Ik ga er denk ik 6/8 rijden, ik ben meer dressuurruiter en met 2 paarden en om het weekend werken moet dat wel lukken

Net indoor cross gereden in nijkerk! Wat een gedoe zeg haha, maar hij gaf echt geen kick! 1 stop omdat ik hem er veelste haaks op trok, die had ie echt niet kunnen springen. Alleen 22 hindernissen onthouden is wel een dingetje hoor :+ dus ik vergat er 1, helaas maar hij sprong zo fijn, niet kijken gewoon gaan <3 mijn dressuurknol

Afbeelding

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:30

Ik denk ook dat een ruiter die meer ervaring heeft in het springen en handiger daarin is nog best hoger op kan komen met haar.
Dank je wel, heb er ook wel zin om weer rond te kijken.

Jester wat leuk! Inderdaad op een klein stukje veel onthouden ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:14

Elke dappere keuze maar ik kan uit ervaring zeggen dat het crossen zoveel leuker wordt met een paard wat gewoon door alle drie de onderdelen heen vliegt

Jester ziet er leuk uit. Ik had ook naar nijkerk gewild maar kon geen vrij krijgen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:17

Net al in het springtopic gereageerd, maar ook nog eens hier: moeilijk maar verstandig! Gaat Alice je helpen bij het vinden van een nieuw paard?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:09

Ja gelukkig wel gaat ze helpen! Ik ga samen met haar opzoek. Ik kijk al wat op sporthorses etc maar zij hebben iets meer connecties natuurlijk :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:10

Veel plezier met de zoektocht!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:24

Succes! Wat voor soort paard in welke prijsklasse zoek je? Vriendin van mij heeft altijd wel doorlopend leuke springpaarden staan

CioccolatoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:11

Jammer elke maar wijze beslissing! Belang bij een vos? _O- _O-

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:15

Heeft iemand iets over Staphorst 15 april gehoord? Of dat een echte officiële sgw is?
Ik kom zelf namelijk uit die buurt, en heb er niks van meegekregen, hebben altijd alleen 2e paasdag een oefencross.
Iemand op de kalender vergadering meer info gehoord?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 15:55

Ik heb net door het reglement gebladerd maar kon het zo snel niet vinden, maar jullie kunnen vast helpen: hoeveel opeenvolgende weekenden mag je ook alweer achter elkaar starten?

Edit: gevonden bij de wijzigingen:

Was:
6. Paarden en pony’s mogen niet vaker dan één maal per week en maximaal twee weken achter elkaar op een
eventingwedstrijd worden uitgebracht waarbij een week van maandag tot en met zondag is. Op advies van de
bondscoach kan dispensatie worden aangevraagd bij de KNHS voor kaderleden of deelnemers die zich
hiervoor moeten kwalificeren.

Wordt:
6. Paarden en pony’s mogen na een start op een eventingwedstrijd pas na 5 dagen op een volgende
eventingwedstrijd gestart worden.

>> is dit dan óp de 5e dag, of ná de 5e dag? Dus zou 9 april Etten-Leur en 14 april Maarsbergen mogen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 16:20

Ná vijf dagen is voor mij duidelijk. Dus de zesde dag na een wedstrijd, niet op de vijfde dag dus.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 16:32

Leek mij idd ook (maar ik hoopte dat het anders was :) )