[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 23:07

Wij houden ons hier aanbevolen voor Toby-spam, Billy!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:20

Is goed ;) Ik zal er af en toe ook wel even een paarden foto tussendoor gooien ;)

Fijn PB dat het zo goed gaat! Is wel weer een leuk nieuw projectje voor je!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:22

jemig wat hebben jullie ineens een hoop pagina's gekletst zeg.... :o heb alles gelezen maar niet geraegeerd beetje too much .. :D wel een simmie die een heelrijke buitenrit heeft gemaakt en werkt, PB haar paarden drukte.. ;) Mootje met een geweldige capfoto, Billy nog steeds een dikke knuffel :(:) ......en alle andere bokkers een schouderklopje... :P

Ik ben nog steeds wat aan het beter worden van mijn ziekebedje. Heb vandaag wel weer even lekker losjes gereden, maar mijn god wat kun je het nog benauwd hebben zeg, rotvirusje.... ;( en het alarm wat nu al twee diensten snachts afgaat op de kazerne is dan ook niet echt bevordelijk. :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:29

Goeiemorgen :wave:

Jeetje wat een geklets ineens. Eens zien of ik wat onthouden heb :+

@ mootje: helm staat je goed. Je bent overigens wel fotogeniek :D

@ billy: :(:) Dikke knuffel voor jou. Kun je nog een beetje afleiding vinden?

@ kim: Das wel zuur van je zadel zeg. Ik heb dus ook een Bates en heb er (vooral met crossen) ook te weinig steun aan. Stiekem zoek ik dus ook wat anders. Niets zo irri als dat je het idee hebt dat je er steeds af kukelt.

@ bianca: beterschap voor jou! Maar er zijn er zoveel ziek op dit moment!

En lees dat er een aantal echt niet bang zijn voor sommige hindernissen of hoogtes. Ik ben dan soms echt een mietje :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:49

Goedemorgen!
De beeb is geboren! Een jongen: Xavi. Ik weet het nog niet officieel, want de vader wil ongetwijfeld zijn broer (vriendlief dus) bellen en die neemt natuurlijk weer eens niet op. ;) Ik hoorde het net van mijn schone zusje := Ik heb straks een afspraak in de stad waar vriendje aan het werk is, dus als er dan nog niks is doorgekomen, rij ik wel even langs: Hee s*kkel, je moet je broer bellen NU! :D

@ Bianca, beterschap! :(:)
@ Billy, 5 kilo is veel (volgens mij kun jij die 5 kilo niet missen??). Wel voor jezelf zorgen hoor :(:)
@ Sim, heel veel succes op je eerste werkdag!
@ Kim, jammer van het zadel.

Paps vandaag de eerste chemo.....

Edit: PB, mooi dat Chall weer thuis komt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:51

Goed nieuws Noor, kan jij rustig op vakantie.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:55

Yep. Straks even een cadeautje zoeken. :)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:58

Jeetje wat kletsen jullie veel.
Heb alles wel gelezen maar weet het niet meer precies hoor.

Zag dat Mootje een nieuwe helm heeft, leuk leuk.
Noor gefeliciteerd met Xavi
Kim balen dat je zadel toch niet goed ligt. Wil je een springzadel met veel wrong of juist niet?
Bianca beterschap!
Sim succes vandaag.

Ik werd gisteren binnen geroepen bij de directeur op de zaak. Dus ik dacht, nou komt het.
Niet dus, hij zij alleen dat hij het jammer vond en dat het zo snel ging maar dat hij wel sportief wilde zijn en heeft me succes gewenst.
Hij begon erover dat de uitwerktermijn 2 maanden was. Gelukkig had ik mijn zaakjes op orde en heb ik hem dus fijn even naar het contract en de cao verwezen. Toen was hij even stil.
Mijn direct leidinggevende heeft nog steeds niet aangegeven of hij een gesprek met me wil. Raar bedrijf is het toch.

Maar vanmiddag contract tekenen bij de nieuwe werkgever!!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:00

Gefeliciteerd Marjan! Fijn toch dat het zo snel gelukt is allemaal.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:01

Goeiemorgen!
@Mootje: Je helm staat wel stoer hoor! :D
@Noor: Is het kindje toch nog geboren voordat je naar Thailand gaat :o En veel sterkte voor paps vandaag :(:) Hopelijk valt het hem niet te zwaar....
@Billy: 5 kilo is wel erg veel :oo Op foto's van jou ziet het er ook niet naar uit dat je veel lichter moet worden.... wel goed op jezelf passen hoor :(:) En Toby/paarden spam is altijd leuk :D
@PB: Fijn dat je Challenge weer kan ophalen en hij alles zo gemakkelijk lijkt op te pakken!
@Kim: Wat balen van je zadel zeg! Dus nu maar weer verder met de zoektocht! Ik heb een prestige waar ik erg stevig in zit.
@Bianca: Balen dat je nog steeds niet fit bent :(:)
@Sim: Veel succes vandaag met je eerste dag!

Ik ga zo maar richting het werk, eerst nog even de paarden naar buiten knikkeren ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:09

@ marjan: Blij dat je er weg bent dus. En veel succes vanmiddag he :D

@ noor: sterkte vanmiddag voor jullie. Maar ook gefeliciteerd met de geboorte van het kindje. Kun je idd met een gerust hart richting Thailand!!

Wat doen jullie nu overigens met de dekens? Ze hadden bij mij sinds vorige week een twijfelaar op, maar daar ga ik ze met 22 graden overdag niet mee buiten zetten :n Ze hebben dus nu 2 dagen niks op gehad. Maar vannacht wel weer... Ik ben niet van het wisselen, maar dit weer maakt het haast onmogelijk :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:12

Ik had ze vorige week (donderdag) 1 dag onder een o-grams en nu weer bloot hoor. Ik vind het nu echt te warm voor een dek. Jer gaat zo snel zweten...

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:12

Die van mij staat overdag bloot buiten en 's avonds krijgt hij een zomerdekentje op.
Maar hij word volgende week geschoren dus maakt het niet veel uit als hij nog wat vacht aanmaakt.
Als hij geschoren is gooi ik denk ik de 200 grams op.
Het is wel erg lastig nu met het weer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:13

Ik heb ze vannacht de twijfelaar weer opgehad en net het dek weer afgedaan. Maar de overgang is dan wel ineens erg groot.
Helaas heb ik geen 2 zomerdekentjes... dus moet ik kiezen. Als het zo blijft qua temperatuur laat ik ze denk voorlopig maar helemaal af.

Idd is dat met dekens lastig met het weer, maar ik vind het verder wel echt super de puper :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:16

Idd, liever dit weer dan nu al elke dag van die k-regen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:18

Ow zeker wel, over het weer hoor je mij ook echt niet klagen.
Heerlijk, zo mag het van mij wel blijven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:35

Noor, Wens je vader succes vandaag! Hopelijk verdraagt hij het goed. Anders zou een kuur paardenmelk nog een optie zijn.
Marjan, Stomme baas dat hij dat probeert zeg! Lang leve mensen die wel hun contract en CAO doorlezen ;) Succes met tekenen!

Ik heb mijn geschoren paard onder een zomerdeken staan, want een nulgrams was echt veels te warm! Hij heeft nu al varkensharen :=
Pff, Mijn leidinggevende weigert inmiddels werk van mij te controleren -:(-

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:35

Gdm wat een geklets!
Noor gefeliciteerd! Sterkte voor je pap!
Mootje mooie helm!
Billy :(:)
Bianca ook betershap!
Kim balen van dat zadel!!
Caro balen Dat Je barchem en bathem af moet zeggen!

Denk dat ik hattem ook af zeg heb eerlijk gezegd niet veel In om twee sagen weer in touw te zijn en dan mischien weer zo'n bodem te hebben

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:24

Goeiemorgen!!

Mandy, TG en Bari staan weer in hun naki. Had ze een 0 grams op maar ze stonden te zweten op stal. Best warme stal ook waar ze staan, ook even wennen voor T natuurlijk.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:29

Ik heb hier de paarden wel gewoon onder een dunne deken (200) staan. Blijft de vacht mooi dun en het is snachts echt te koud om ze af te laten. Mythy heeft natuurlijk al wel weer een teddyberen vacht :( De rest is nog mooi dun in het haar, maar de dekens liggen er dan ook al een paar weken op. Deze dagen zijn idd wel verwarrend, ik heb de dekens nog op gelaten, maar als het weer zo warm wordt krijgens ze overdag de vliegendeken weer op en snachts deze. Hebben jullie ook zo veel last van muggen? Hier worden de paarden helemaal gek als ze bloot buiten lopen }:0

Ach en over die 5 kilo minder, dat kon er nog wel af, maar meer ook eigenlijk niet, helaas kan ik er niks aan doen eet nu wel weer, maar wordt gewoon van binnenuit opgegeten :o

Noor gefeli met een nieuw neefje! En sterkte vandaag voor je vader, hij zal julie steun de komende tijd hard nodig hebben!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:32

Ik ben altijd verbaasd dat jullie de paarden onder van die dunne dekens hebben staan.... Wij kregen vorig jaar op onze kop van Lucinda dat we ze in de winter maar onder twee dikke dekens hadden staan :o

Ik denk eigenlijk wel dat het merk van de deken ook heel veel uitmaakt, ik heb meestal goedkope dekens van Divoza, maar daar krijgens alle paarden toch nog haar onder ondanks dat het 370 gram is. Nu heb ik er ook een Bucas en een anky bij waar ze een heel mooi dun vachtje onder houden. Naar mijn idee heeft dat vooral te maken met de voering.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:33

200grams vind ik overdag echt veel te warm. En s nachts is het echt niet koud. Althans afgelopen nachten was het 15 graden en IMO is dat echt niet koud.

Maar hier ook mega veel muggen hoor. Ze worden er soms echt gek van. Maar ook qua vliegen is het weer heel erg.

En wel oppassen dat je niet nog meer afvalt he. 5kg in zo'n korte tijd is echt veel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 09:40

Billy, Mijn paard stond zondag in zijn geschoren vachtje zonder deken te zweten.. Dan vind ik het sneu om hem een andere deken dan een zomerdeken op te doen. En jouw paarden (2 ervan) staan natuurlijk in een buitenstal. Mijn paard had al 6 weken een deken op (als enige bij ons op stal :oo ), maar het heeft toch niet mogen baten.
Als er bij jou 5kg afkan, hoeveel kan er bij mij dan af ;)

Vliegen zijn hier nu helemaal een drama (zeker met een geschoren paard). Ook word ik gallisch van alle wespen, het is oktober en er vliegen er zoveel in de rondte....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:42

Mijne hebben pas sinds Neede een deken op en hebben beide nog een super strak velletje. Gelukkig maar, want heb echt de schurft aan scheren :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 09:43

Ik denk dat die van mij over een paar weken nog een keer moet :o Het kost mij 40 euro, een spuit tranquigel en een vrije middag ;(