[SGW] SGW Vlietland 8/9 september - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: SGW Vlietland 8/9 september - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:48

Weet niet of ze braaf is als Online hoor, en zeker niet zo ervaren Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:49

Talida schreef:
Lielle schreef:
De eigenaresse van Vos rijdt zelf in Vlietlanden *LOL*

ha kan je mooi Tal starten hoef ik niet Clown

niks ervan, dat doe jij fijn zelf Ja Ik praat je wel moed in *LOL*

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:50

Talida schreef:
Lielle schreef:
De eigenaresse van Vos rijdt zelf in Vlietlanden *LOL*

ha kan je mooi Tal starten hoef ik niet Clown

Ja hoor dan rij je zelf helemaal geen wedstrijd dit jaar!! En je vond het zo jammer dat je lisse af moest zeggen Clown

Ibonn

Ik zag net op de planning dat de dressuur voor de L pas om 12u30 begint dus dat betekent lekker relaxt vertrekken en wat later thuis. Denk dat Ruud dit leuker vindt dan voor Gorssel want dan moeten we al om 5u30 vertrekken Bloos hij twijfelt nog of hij wel meegaat want we moeten op zondag en dan zijn er geen bekenden om mee te kletsen.
Vlietland vond hij vorig jaar als amateurfotograaf erg leuk met die doorspringhindernissen dus dan gaat hij zeker mee Haha!

@ Talida: gewoon meerijden, de kick achteraf is groter dan de angst vooraf Extreme duivel

Talida

hmgrmpfff

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:51

ibonn klopt de L begint niet al te vroeg, exact weet ik het niet uit mijn hoofd maar de l-ruiters hebben het wel relaxt Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:52

Mooi, dan hoeven wij zaterdag ook niet al te vroeg weg voor Michael Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:57

En toch komt er een punt waarop ik afhaak maar dat ik denk dat Tal nog wel potentie heeft (lees: B cross)en ik wel zou willen zien hoe ze het ervan afbrengt!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:00

ik vind niet dat je na 1 oefencross al moet gaan bedenken op welk moment je gaat afhaken, gewoon veel gaan trainen en oefencrossen en je ziet wel hoe ver je komt!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:02

Is wel erg lekker want Vlietlanden is voor ons de verste cross van het seizoen en dan zijn deze tijden wel erg relaxt. Zeker omdat we op vrijdagavond de oefencross voor onze clubkampioenschap bouwen en ik tot hoofdcrossbouwer benoemd ben Bloos .
Is vrij vervelend als de bouwer om 20u al vertekt omdat-ie om 21u in bed wil liggen Haha!
Ik hoop dat we s'avonds op een schappelijk tijdstip thuis zijn want zondag is het clubkampioenschap en dus weer vroeg dag.

@ talida: het klinkt misschien gek als het van de grootste Bokt-schijterd komt maar toch verleg je steeds weer je grenzen. Toen ik er 3 jaar geleden mee begon, had ik helemaal geen plannen om te crossen, ik wilde alleen een paar keer trainen maar hoe meer we trainden hoe leuker we het allebei vonden. Uiteindelijk heb ik met angst en beven ingeschreven voor mijn eerste cross op het terrein waar we 6x getraind hadden en toen kregen we echt de smaak te pakken.
Toch heb ik nu weer kriebels in m'n buik als ik eraan denk dat we zondag weer gaan crossen en soms als we parcours verkennen, kan ik het me niet eens voorstellen dat ik er een uur later in vliegende galop overheen ga Haha! Soms werkt ons verstand in ons nadeel Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:04

mooi gezegd ibonn!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:07

Naja voorlopig kom ik nog niet eens in de buurt van een gewoon B springparcours dus die keuze is makkelijk Duivel

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:08

Maar voorlopig kan je toch nog lekker gaan oefencrossen tot dat die als een trein gaan! Je ziet wel hoe lang je het leuk vindt!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:10

nou ik betaal wel op de wedstrijd dag zelf Ja

anne wat heeft tie?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:11

Daar heb ik ook nog steeds moeite mee (geeft ze toe met het schaamrood op de kaken) Springen is niet echt mijn ding terwijl ik het crossen geweldig vind.

Gewoon meedoen voor de lol is het allerbelangrijkste en vooral genieten. Maar een beetje spanning vooraf hoort er ook bij, hoor Clown

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:18

weet iemand waar je zo'n rugdrager koopt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:19

op de wedstrijd zelf staan er twee ruitersportzaken, daar hebben ze ze wel en anders bij canter!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:19

oooooooooh Haha! super

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:20

Ben echt benieuwd als ik nu de hindernissen zie straks. Heb wel al vaker bij iets van oh die kunnen we hebben!
Heb al een andree carriere bedacht als ik crossen te hoog vind, dan ga ik TREC doen, ik geloof echt dat we dit heeeel goed kunnen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:25

Ziet er leuk uit op die website, hé. En het allerbeste, na 2 pogingen op een hindernis mag je erlangs zonder uitgesloten te worden Haha!

Maar eerst een SGW-carriere proberen voor je andere uitzoekt Haha!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:28

jah idd je mag 3 x weigeren Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:32

Ibonn schreef:
Is wel erg lekker want Vlietlanden is voor ons de verste cross van het seizoen en dan zijn deze tijden wel erg relaxt. Zeker omdat we op vrijdagavond de oefencross voor onze clubkampioenschap bouwen en ik tot hoofdcrossbouwer benoemd ben Bloos .

Same here (al was Wieringerwerf NOG verder). Maar ik heb al gezien dat de dressuur voor de B-paarden al om 8 uur begint Bloos
Wat leuk dat jullie een eigen cross bouwen! Mag jij de hindernissen dan zelf bedenken?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:34

Nou als ik die hindernissen niet zou kunnen dan schaam ik me toch wel. En als ik foto's van wedstrijden zie denk ik mensen neem eerst een wat les Bloos

Ach eerst nog ene paar jaar Vlietlanden totdat we dat in 1x rondkomen! Met alle hindernissen gesprongen Haha!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:42

Ibonn, bij welke club zit je? Wij hebben ook altijd een cross bij de clubkampioenschappen van de kring, is echt leuk. De meeste doen mee omdat ze dan mee mogen crossen Haha! .

Ik heb zaterdag nog getraind en het ging echt weer geweldig, het vertrouwen was er helemaal,
Pino had zijn oortjes naar voren en wilde alleen maar over die hindernissen. Alleen bij het water twijfel bij de insprong maar toch daarna heel goed gedaan. Ik was echt super blij en had meteen weer zin om naar de vlietlanden te gaan.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:47

Ik zit bij St. Jan, Merselo, N-Limburg en we doen dat al jaren. Tijdens deze clubkampioenschappen heb ik de allereerste keer aan het crossen geroken. De broer van Huub Janssen is lid bij ons en hij bouwde tot 2 jaar terug de cross. Vorig jaar ben ik voor het eerst gevraagd en de hindernissen worden een combinatie van vaste hindernissen en gewone hindernissen. Wil ook enkele verplaatsbare hindernissen van Ysslesteyn lenen als ze daar mee akkoord gaan.

Alle ruiters doen mee, zelfs de fanatiekste dressuurprikkers en de jongere ponyruiters dus ik moet voor iedereen bouwen. Er komen een schansje, smalletje, huisje, opsprongetje en een grote strobaal in, natuurlijk ook alternatieven voor de moeilijkere hindernissen. Ook maak ik een puntje met springbalken en een groot stuk karton om de bovenkant op te vullen. Hiervoor durf ik geen vaste hindernis te gebruiken. De verlengde armen van de punt vormen aan de andere kant het alternatief, een dubbelsprong op 1 galopsprong.
De meeste ponyruiters gaan de vaste hindernissen nemen want die heb ik al een paar keer meegenomen naar Ysselsteyn en die hebben daar alle B-hindernissen al gesprongen. Enkelen doen in het voorjaar ook mee met de trainingen.

Ik probeer vooral de jongere ruiters enthousiast te maken maar het probleem ligt helaas bij de ouders Haha!

Nu ik de actuele foto's van de hindernissen gezien heb, denk ik dat ik hier het M wel gehaald zou hebben. Ook respect voor de bouwers, om ieder jaar weer vanuit het niets te beginnen is een vreselijk werk. Fijn is echter wel dat het parcours dit jaar helemaal anders is dan vorig jaar.

@ Talida: Dat wordt een langzame carriere: 2x per jaar crossen Haha!