[SGW] Planning 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Planning 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:11

Ik ook, ik zit heel erg te twijfelen of ik in september 2 weken achter elkaar zal doen. Alternatief is een cross minder en ik wil graag nog mijn ritme hervinden dit jaar.

Maar ben het met lielle eens, daar maakt ieder zo zijn eigen keuzes in Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:12

Twee weken vind ik echt goed te doen, blijven ze een beetje in het ritme! Je hebt ook weleens een crosstraining het weekend voor de echte cross en dan spring je meestal veel meer dan tijdens een wedstrijd.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:14

dat ben ik op zich met je eens Wuppie, ik vind ook eigenlijk dat vooral een lange reis en een lange dag op de trailer een wedstrijd zwaar maken!

Os is het op de terugweg wel altijd echt zat en als ik hem thuis het land in zet dan loopt ie in een keer weg, normaal dan kan ik nog een klopje of aaitje geven maar na een cross is ie gelijk pleite Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:15

Nou dat weet ik ook allemaal nog niet zo zeker hoor. Paard kan het wel, dit is met de vorige ruiter ook gebeurd, ik denk dat er wel een kans inzit dat ik Bathmen en Diepenheim niet start maar ik geef het wel op. Als hij goed aanvoelt doe ik het, heb ik het gevoel dat hij vermoeid is doe ik het niet. Ik schrijf liever teveel in als dat het niet meer kan. Ik moet het even bekijken. Het ligt ook aan het resultaat wat ik behaal in de andere crossen, wil wel graag het NK starten en daar moet je 8 punten voor hebben.

Barchem en Hattem wil ik wel heel graag starten dat vind ik echt hele mooie crossen en wil ik graag bij zijn. Dit is mijn voorlopige planning en ik weet niet hoe het gaat lopen. Begrijp jullie "bezorgdheid" en ik rijd Noquatja echt niet kapot Knipoog!! Daar is hij me veels te dierbaar voor! Wat wel zo is is dat hoe meer ik in het cross-ritme zit hoe fijner die gaat lopen. Chaam bv was hij nog een beetje terug, maar Etten Leur liep hij weer als een trein, hij wist het precies, dus ik bekijk het nog even.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:22

miss_jumpy schreef:
dat ben ik op zich met je eens Wuppie, ik vind ook eigenlijk dat vooral een lange reis en een lange dag op de trailer een wedstrijd zwaar maken!

Ja dat is waar. Maar ik probeer ze er altijd wel tussendoor af te halen, gewoon even wandelen en wat laten grazen. Uren op de wagen vind ik ook niks....scheelt wel dat ze nu lekker ook 's nachts buiten staan, dus dan heeft ie al een hele nacht in de wei gestaan voordat we gaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:23

Ik heb ook 2 keer 2 crossen achter elkaar. 29 juni M'bergen en 7 juli (8 dagen later dus) Ede. Dan in september het eerste weekend Gorssel en de week erna Vlietland. Daarna zorg ik er voor dat er tussen de crossen die ik dan nog hoop te rijden, minimaal 2 weken zit. Mijn paard begint net, dus ze moet het wel leuk blijven vinden en niet zoiets hebben van "moet ik weer".

Ik start weliswaar nog B dus dat is minder heftig als bv M.
Tussen die wedstrijden door pas ik dan wel mijn training aan.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:24

SGWuppie schreef:
miss_jumpy schreef:

Ja dat is waar. Maar ik probeer ze er altijd wel tussendoor af te halen, gewoon even wandelen en wat laten grazen. Uren op de wagen vind ik ook niks....scheelt wel dat ze nu lekker ook 's nachts buiten staan, dus dan heeft ie al een hele nacht in de wei gestaan voordat we gaan.

ja dat is het voordeel van de zomer he! Mijne staat 's nachts binnen maar wordt 's ochtends vroeg buitengezet om lekker de benen te strekken ed. Hij plast ook alleen in de wei/ of op gras. Op wedstrijd haal ik hem er dan ook meerdere keren uit hihi

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:25

Het hangt ook van het paard af, maar ik zal zelf niet snel twee weken op rij M crossen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:26

SGWuppie schreef:

ja, dat probeer ik inderdaad ook. En Os staat wel rustig op de trailer, dus dat scheelt ook. Heb jij de paarden nu ook dag en nacht buiten lopen? Ik vind dat ook erg lekker, zeker voor en na de cross!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:45

Ja, staan lekker dag en nacht in de wei, ze vermaken zich prima! Met slecht weer een regendekje en anders een vliegendeken en vliegenkap.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:55

Zou het erg zijn als ik verder helemaal niet meer getraind heb, om dan oefencrossjes te doen? Of kan ik dat ook als training zien?

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:55

Mijn paard wil 's nachts niet buiten blijven. Er staat een haflinger in de wei naast hem en die gaat 's nachts naar binnen (type ik eet mezelf rond) en dan wil hij ook naar binnen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:59

Talida schreef:
Zou het erg zijn als ik verder helemaal niet meer getraind heb, om dan oefencrossjes te doen? Of kan ik dat ook als training zien?

Tuurlijk! Waarom niet? Ze heten toch niet voor niets OEFENcrossen. Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:08

Ik voel me na een training toch wel iets zekerder dan als ik zo hups een cross in moet, ook al is het oefen. Clown Naja dan kijk ik mn videootjes nog wel van de training van het voorjaar, dat ging ook goed Haha!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:20

Ik heb het lijstje van Lielle letterlijk over kunnen nemen.
Ik ga ervan uit dat ik in W'werf mijn eerste cross weer rijdt. Ik vond het eigenlijk ook veel Vlietland en Neede 8 dagen na elkaar. Neede is dus onder voorbehoud, als Tenda zich goed houdt ( en ik niet toevalligs iets breek Verward ) Ze heeft ook lang vakantie nu dus dan mag ze in het najaar wel wat extra werk doen.
- 25 augustus W'werf
- 8 september Vlietlanden
- 15 september Neede
- 6 oktober Ysselsteyn
- 21 oktober Bathmen (als het niet mag dan P'hage)
- 3 november NK Hattem

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:21

Dan gebruik je het losspringen voor de cross toch als voorbereiding....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:22

leuk dat je weer naar vlietland komt sabine, jij had vorig jaar toch onwijs goed gereden bij ons?!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:31

ja, op de een of andere manier is dat al 3 jaar op een rij mijn gelukswedstrijd. Heb daar 3 jaar gewonnen en 3x een extra prijs meegenomen. Ik was van plan om dit in ere te houden Tong uitsteken

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:37

Ik ga gewoon proberen rond te komen, als het even kan helemaal in galop Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:39

Goed plan, zowel van sabine als van talida!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:43

Ik heb mijn planning zo ongeveer ook gemaakt. Waarschijnlijk moet ik Diepenheim overslaan, vind ik erg zonde want het is nog geen kwartier rijden.

Ik start:
7 juli - Ede
2 sept - Gorssel
15 sept - Neede
Bathmen
28 oktober - barchem.

Als ik diepenheim mee pak zou die drie weken achter mekaar lopen. Beetje teveel van het goede. Misschien pak ik Vasse nog wel mee, maar moet ik nog ff kijken.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:49

Ook ik heb nu een planning voor het najaar Lachen

- 30 juni Maarsbergen
- 1 september Gorssel
- 13 oktober Diepenheim
- 20 oktober Bathmen
- 2/3 november Hattem (als ik dan 8 winstpunten heb natuurlijk Knipoog )

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:00

ik heb ook nog wat op de planning staan
eerst dan maarsbergen
dan nog ede
inderdaad wel 3 wedstrijden achter elkaar, maar momenteel hoef ik haar niet meer 5x in de week te rijden.
Ze is zo lekker op conditie dat ik alleen nog naar de lessen hoef te gaan en daar doen we dan voornamelijk gymastieken om te kijken of ze nog steeds soepel is.
afgelopen dinsdag was ze ook veel soepeler dan na castenray dus naarmate het seizoen vordert, gaat mijn merrie ook beter lopen
dan wieringerwerf
gorssel
ysselstein
p'hage
misschien barchem, dit is mijn reserve wedstrijd voor als het ergens nog zo vreselijk mis loopt dat ik wat moet inhalen
en dan hattem als het mogelijk is.
als ik bv niet naar hattem kan gaan, ga ik naar barchem.
dus we zien wel hoe alles gaat lopen. Ik heb er iig nog steeds heel veel zin in...en mijn nanea ook gezien haar enthousiasme op de wedstrijden.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:01

Iedereen die niet naar Ysselsteyn komt mist echt iets. Kei mooie wedstrijd met een gezellige organisatie Haha!
Mag je niet missen.
begint met haar actie om deelnemers binnen te halen Cool

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:04

Wanneer is Ysselsteyn? Denk dat het voor ons toch wel wat te ver weg is...