[SGW] SGW Dijkgatbos 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:13

Iedereen vandaag heel veel plezier en succes!
Rianne het staat wel heel leuk op film! Verder gingen jullie echt super! Volgens mij had jij tussen de landhekken 1 galopsprong en die ernaar kwam 2 of niet? Ik reed die namelijk op 2 en 3 galopsprongen

Edit: hetismij super! Gefeliciteerd met je prijs

Mister T

Re: SGW Dijkgatbos 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:52

Hier ook alweer onderweg naar huis!
Beetje tegenstrijdig dagje, maar wel met een super gevoel naar huis. Dressuur (boven verwachtingen) 197 punten met een 4e plek. Helaas daarna stomme springfouten in het parcours en 3 weigeringen in de cross. Maar wel controle en dat is fijn na afgebokt te zijn in Ermelo. Nu nog middenweg qua tempo vinden waarbij ik controle heb zodat meneer geen kans heeft om te weigeren.
Op naar Ede! :)

Noor, fijn zeg!
Bvw, super debuut dus. Topper!
Hetismij, gefeliciteerd

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:05

Bvw wat een super debuut zeg!
Hopelijk gaat het in Ede weer zo goed.

Hetismij super, gefeliciteerd!

Mister T fijn dat je met een goed gevoel afgesloten hebt!

Ik ben zo trots.. dressuur zo hard en stout, 184 punten.
Springen was ze super heet icm met mijn zenuwen, verder in t parcours wel braaf, 1 balk, te dicht erop.

Cross echt fenomenaal.. het was onze 4e keer en iedere keer was ik te onzeker, ging ik te hard en viel ik.
Nu express meer teruggereden, paar keer lekker op mijn kont gaan zitten.
Op de greppel 2 weigeringen (bleef te lang stilstaan) en daarna foutloos door.
Als jullie iemand heel hard hebben horen schreeuwen (JE KAN HET LYNN GOEDZOOO) dan was ik dat, sorry :+
Oooh wat voelde ze fijn in de cross, vertrouwen na mijn val is nu volledig terug.

Mooie cross, leuke vrijwilligers!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:08

Ook weer thuis, hier ook een dubbel gevoel. Dressuur ging waardeloos (175, viel me nog mee), ze liep super tot ik de ring in ging. Springen deed ik een beetje stom, Cas was heel fijn gelukkig, 1 pechbalkje.
Toen de cross in.... Vond het begin toch wel erg heftig, over 1 heen kunnen drukken. 2 ging ze op het laatste moment in de ankers. Daarna helemaal verstijfd van angst. Hindernis 3 deed ze dan wel weer braaf, bij de greppel 4 (die ze elke keer heeft gedaan) sloeg ze weer af, ze was echt bang... De ruiter achter me kwam er toen gelukkig al aan dus door kunnen drukken er achteraan. De wal erachter had ik niet genoeg tempo en stonden we stil. Keer er op weer bijna, maar wilde toch echt verder rijden dus er met moeite overheen kunnen drukken.
En vanaf daar ging het vlekkeloos. Heerlijk stuk galopperen. Als we hindernis 2 wat later had gestaan in de cross had ze hem zeker in 1x gesprongen. Maar nu was ze ineens weg bij de andere paarden en nog geen ritme := De boom bij het water vond ik ook wel pittig, schoot nog een beetje uit de bocht ook daar, wel super er overheen en toen liep ze ook heel braaf het water in. Daarna pakte ze het zelf weer op en ging ze er weer voor in volle galop. Heb tussendoor geen een keer hoeven drijven.
Baal wel echt van het begin, maar ben wel ontzettend blij dat we daarna het vertrouwen terug vonden. Sprak meer mensen die hetzelfde hadden :j
Afbeelding
Afbeelding
http://youtu.be/om-rm6G2K6c :+:

Was trouwens blij dat ik redelijk op tijd moest want die bodem werd ontzettend mul := Inspringen voor de cross was waardeloos, 2x gesprongen en 2x bijna op der knietjes... :\

Hahaha ja jou heb ik gehoord :D Zo leuk! Toen was je net door de dubbel :))
Laatst bijgewerkt door Goldie op 11-08-13 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:21

Goldie, ik had precies hetzelfde bij het inspringen! Totaal niet fijn.. Ook niet voor het vertrouwen van paardje

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:34

@ Rosa: super gedaan voor de 1ste x L!!! Komt vast goed! en wauw wat een stoere foto kwam hier van jullie voorbij! :j

@ BVW: ONVOORSTELBAAR STOER! echt heel gaaf! _/-\o_

@ Noor: super gereden! zag je nog voorbij komen! TOPPIE! :D

@ Riannuh: wat ontzettend jammer zeg! -O- ik heb je filmpje gezien! je ging zo mooi! :j

@ Roos: Jeetje, wat ontzettend jammer dat vrijwilligers die schaars zijn en zich zo inzetten op concours zo beledigd worden… ik begrijp dat het heel vervelend is als je paard even niet wil in de cross… maar er bestaat ook zoiets als overmatig zweep gebruik en daar kun je gewoon een officiële waarschuwing voor krijgen bij de KNHS dus ik vond je opmerking nog behoorlijk meelevend voor paard en ruiter! is de TA er nog op terug gekomen??

@hetismij: TOPPIE nog in de prijzen las ik! YES! *\o/*

@goldie: fijn dat je je weer kon herpakken en je vertrouwen terug hebt! heel belangrijk en je hebt er voor de volgende keer vast profijt van! :j

Nu mijn verslagje! :D Breeze was weer als vanouds fijn in de dressuur! ik had ook een heeeeeeeeeeeele goede voorlezer geleend ;) bedankt BVW voor het lenen van je moeder :P 209 punten en 4x een 8 en zelfs een 9 op het afgroeten! GAAAAAAAAAF! :D Springen foutloos en cross ook foutloos!!! maar lekker safe gereden in de cross en de veilige lijnen gekozen ivm hier en daar de zware stukken in de bodem... daardoor wel tijdfouten waardoor ik mijn eerste plek terecht af moest geven en er met het rode lint vandoor ging! SUPER tevreden! heb het vertrouwen weer helemaal terug in de waterbak! het blijft worstelen maar we komen er wel!!! :D <3

Nog een GROOT compliment aan de organisatie! want een cross organiseren op B, L, M en Z niveau en dan de hindernissen stuk voor stuk zo netjes afwerken en de variatie was SUPER! mooie lijntjes! Ik vond persoonlijk de lijnen verschillend in afstand, maar daar zag ik juist uitdaging in! idd zoals al eerder verteld werd daar ligt juist de truc en het spel in bij de cross! maar mijn doel was ook rust en controle en niet de snelste tijd ;)... ik vond juist dat de hindernissen vaak met zijn 2en stonden erg prettig! kon je goed testen of het gas en rem het deed! :D TOP GEDAAN!!! ik heb genoten! ik vernam het einde van de dag wel wat onrust over de duur van de uitslagen van de L paarden... misschien waren we allemaal teveel verwent met equiscore in Oenkerk ;) misschien iets voor de organisatie om eens in te verdiepen en te overwegen. ik heb geen idee wat dat kost en of dat de moeite waart is, maar het voorkomt al die vragende deelnemers bij de rekenkamer... (ik zou er gek van worden namelijk :P ) Catering was TOPPIE! gezellige mensen en lekker eten! TOP! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Horsemaniac op 11-08-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:43

ik hoor veel goede verhalen, maar ook wat mindere. iedereen die fijn heeft gereden, mn Rosa, Horsemaniac en BVW: super gedaan!!

Bij mij ook een wisselend gevoel.
De dressuur ging voor Quick zijn doen ontspannen en geen gekke dingen, maar slechts 176 punten, met als kritiekpunt nog altijd de spanning, en daarmee 3-na laatste in de dressuur in mijn ring :-( (en dat met een Z2 paard ;-))
Springen begonnen we wat lauw, hierdoor een balk op 2 en een pechbalk op 5.
Voor de cross heb ik de inspring hindernis maar overgeslagen want er zat een meter diep gat in de landingsplaats... Dus maar meteen de cross in en ging super goed over 1-3, op de greppel iets twijfel maar hij ging stoer door. Ik was zo euforisch dat we de greppel overleefd hadden dat ik vergat te rijden en een stop had op 5. Daarna in een fijn, constant tempo doorgereden, alles fijn gesprongen tot 13, daar zag hij spoken en ging echt 20 meter ervoor al op de rem, even in stap laten kijken en toen was het goed. Op 14 voorzichtig aangereden, bang dat hij daarna voor het water op de noodrem zou gaan. Hierdoor een beetje rare sprong op 14, maar daarna wel in een drafje het water in en fijn over de finish. voor stijl een 6.5 en (terecht) een 5 bij 13-14.
al met al dus wel tevreden naar huis. Hij wordt heeeeel langzaam aan iets dapperder op vreemd water en ik kan steeds meer in een constant tempo blijven rijden en niet steeds terug te nemen voor de hindernissen!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:48

Ooh ik heb geen idee wat ik voor stijl heb eigenlijk := Komt vast ook online :+

Fijn dat hij lekker het water in ging! Erg he dat gat :=

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:56

Zo, ik ben ook weer thuis! Heb 2 dagen echt genoten! Ik ga zo even alle pb's beantwoorden en alle foto's uitzoeken en nabewerken!

Ik heb vandaag bijna alles vanaf nummer 50.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:00

Gefeliciteerd alle amazones die goed/lekker hebben gereden! Jammer voor degene waarbij het wat minder ging, hopelijk gaat het de volgende keer beter!

Ik had vandaag mijn 2e SGW wedstrijd. Dressuur ging heel lekker, hierbij had ik 203 punten en stond eerste in baan 6 (B pony's). Springen ging het wel lekker, alleen had ik bij de laatste hindernis een pechbalkje. Bij mijn debuut was ik best buiten de tijd, dus probeerde vandaag wat meer door te rijden. Pony lief had nog nooit een greppel gedaan, dus sprong er wat raar overheen, waardoor ik niet meer lekker in balans was, dus een weigering op de hindernis erna. Tussen hindernis 5 tot de 'geld'hindernis gingen echt heel lekker. Alles fijn gesprongen en wat meer tempo gemaakt. Kwam helaas wat raar over de 'geld'hindernis, dus was uit mijn ritme waardoor ik een stop op de boom voor het water had. Water deed hij daarna iets aarzelend. Helaas ben ik uitgebeld op de laatste hindernis, hij vond de hindernis zelf wat spannend en ging wat aarzelend en toen ketsten die steentjes tegen de melktonnen. Dus ik baal er wel van, vooral omdat bij de eerste hindernisssen juist lekker ging! Maar ik denk dat ik op het laatst zelf ook wat moe werd, dus ik had mijn been er denk ik ook niet goed bij. Helaas, maar volgende keer beter! Maar ponylief heeft wel zijn best gedaan!
(mocht iemand foto's hebben, ik was startnummer 129)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:06

Super gedaan allemaal dames!

Ik heb ook erg fijn gereden..
Eerst de eerste nummer 4. 193 punten met de dressuur, was wat tam gereden maar evengoed genoeg punten..
Daarna springen, ging fijn maar kon beter.. Paard heeft goed meegedacht, dat was erg fijn. Was een half jaar terug nog anders. Foutloos rond gesprongen.. Met een hartslag van 72 de cross in.. Normaal is ze vrij tam, maar nu al op de achterbenen in het start hok :D Ze pakte super aan, dacht heel fijn mee.. Bleef er fijn aan galoperen.. Wel nog te langzaam, 316 seconden inplaats van 271.. Maar al een stuk beter dan vorige keer.. Foutloos rond gecrost met een 6,7 en 6,5 voor stijl.. Dik tevreden..

Toen krimpie, dressuur 184 punten, niet heel hoog maar is ook niet ons sterkste punt.. Springen foutloos, ze had er duidelijk zin in na 5 weken niet springen.. De cross ook fijn, 1 en 2 goed, 3 niet fijn, 4 het slootje ging ze er hoog over, zat terug zelf en daardoor niet helemaal mee. Teugels wat lang en daardoor raar op 5. Verder ging ze erg fijn. Kwam daarna weer in m'n ritme, en erg fijn rond gereden.. Helaas heeft ze zich onderweg aangetikt op de hoefbal, hierdoor liep ze niet helemaal rad en is ze eruit gehaald.. Wel een heel veel gevoel van haar gekregen. Ik had een 6,7 en een 7,5 voor de stijl...

Hopelijk is het snel over voor haar!

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:30

geen idee hoe oud je bent Xdebora, maar aangezien je nog bij de pony's rijdt sowieso nog geen 18 jaar dus ;) knap ge-evalueert dan! knap zoals je naar jezelf reflecteert en niet zomaar je pony de schuld geeft! ervaring opdoen helpt en het komt vast snel goed met jullie! je bent er goed mee bezig! kunnen velen nog wat van leren ;) wie weet ik ook wel ;)

@ Bonny: Wat jammer dat je 2de paardje niet goed liep na de cross. sterkte met het herstel! en houd het goede gevoel vast!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:35

Ik heb rond de 700 foto's, ik probeer alles zo snel mogelijk te beantwoorden en te plaatsen maar het is superveel werk hahah het uitzoeken alleen al! Maar komt in orde!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:39

Leuk! Neem je tijd! Ben erg benieuwd.

Waar stond je?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:15

Ik stond bij de waterpartij, nouja, stond haha ik zat!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:21

Oooh leuk! Ben benieuwd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:26

Heleen, mijn complimenten over hoe Henk bij ons langskwam :j
Hij ging zo netjes beheerst en pakte direct het alternatief.
Pff, hier op na 2 volle dagen vrijwilligen bij de sgw! Op naar Texel :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:33

Ha Mootje, dan "hoef" je bij ons maar een halve dag, hahahaha, maar het was een prachtig weekend in Dijksgatbos, en jij had als poster genoeg te doen bij de piano en het slootje.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:34

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's!
Debora zoals ik jou verslag lees had je twee weigeringen en was je dus nog niet uitgesloten.
Bonny netjes toch! Jammer dat krimpie zich pijn heeft gedaan, hopelijk is hij snel weer rad!
Annika dat water overwinnen jullie vast wel!
Anne topper!!
Goldie wat een mooi paard heb je :D
MisterT je bent nu in elk geval boven gebleven, volgende keer halen jullie de finish!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:35

Mootje, hier nog iemand die het end in de bek heeft :D

Heleen en Annika, ik vond Henk en Annika zelf echt verbeterd in de rijderij. Echt top.

Deborah, leuke pony had je en je was niet de enige die vergat te rijden na 4.

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:41

Hier ook een super dag gehad!

Complimenten voor de organisatie!! _/-\o_ _/-\o_ Wat een luxe dat iedereen zo dichtbij kon parkeren zeg!
Wat wij alleen wel jammer vonden is dat bij de waterbak het geluid van de cross heel slecht te horen was. Misschien kan daar voor volgend jaar nog naar gekeken worden.

Vanmorgen lekker gedressuurd, punten vond ik tegenvallen, maar evengoed nog 188. Met springen was het rommelig in het parcours maar wel foutloos rond. En in de cross als een raketje ervandoor! Hij krijgt steeds meer lef en dan wordt hij zelf ook super fanatiek! Foutloos rond en nog 6 sec over dus perfect getimed!!
Uiteindelijk bleek dat ik van de 9e naar de 2e plek gestegen ben *\o/* *\o/* !!!
Super trots en blij met ons dressuurknolletje! :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:41

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:43

Gefeliciteerd Vascol!

Roos en Mootje echt top dat jullie twee dagen hebben zitten posten! +:)+

Edit: Joyce ik vind dat je het netjes oplost hoor! Maar dit waren inderdaad twee weigeringen. Wel super commentaar van je moeder :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:16

Leuk om te horen, Mootje en Roos! Henk zijn paard springt dat slootje slecht, daardoor had hij zelf besloten om direct het alternatief te nemen. We hebben samen de cross gelopen en ik had hem op zijn hart gedrukt dat hij bij het aanrijden al "alternatief!" moest roepen zodat het niet leek alsof hij het slootje wilde springen. Dat heeft hij dus kennelijk ook zo gedaan :D

Leuke foto's Goldie :P
Bonny, ik heb van jou ook een paar springfoto's met Cadeautje.

Leuk om alle positieve verslagen te lezen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:16

Gheghe, wij zitten op de achtergrond op jouw filmpje Joyce, ik zeg dat je een.tweede weigering hebt ;)
Goed gedaan.
Was een prachtig weekend. Iedereen bedankt en graag tot volgend jaar!