[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:37

caro29 schreef:
Nee geen filmpje. Moeders heeft een supersimpele camera maar weet nog steeds niet hoe het werkt. Na 4 sec heeft zij weer ergens op gedrukt zodat hij stopte maar volgens haar heeft zij het niet gedaan. Erg balen want dit is al de Derde keer of zo

Dat ken ik :D , zegt mijn vader ook

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:43

Het zijn ook altijd de moeders die het fout doen :D Kreeg laatst op mijn kop dat ik geen goede springfoto's had getrokken maar dat valt vaak nog niet mee in een binnenbak.

Vervelend van je rug Rianne, wel mooi dat je nu net zo'n cursus doet.

Volgens de orthopeed gaat een brace geen meerwaarde geven. Ik heb er vorige keer wel een gebruikt maar nu krijg ik alleen maar meer last als ik die er om doe. Hoop dat het straks weer vanzelf beter gaat, zie het ziekenhuis de laatste tijd veel te vaak van binnen.

Zondag gaat [naam] met Daimler springen in Roosendaal, ben benieuwd. Ze moet nog 4 winstpunten om uit de B te kunnen en ze wil die natuurlijk zo snel mogelijk halen.

Quinn

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:46

Ik moet nu een nl gebruiksaanwijzing gaan zoeken want er zit alleen een Duitse bij. Dat ding is zo simpel in gebruik.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:23

Haha Caro herkenbaar. Vroeg mijn moeder vandaag een foto van mij en mn paard te maken met mn telefoon...drukte ze elke keer ergens op (lang leve touchscreen) dus paardlief moest wel heel veel geduld hebben haha.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:32

Met een gsm een foto maken is ook niet zo gemakkelijk voor ons oudjes ;) Nu ik zelf een smartphone heb kan ik het wel maar daarvoor :n
Ik drukte steeds op het verkeerde knopje en dan was alles weer weg.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:37

Dank jullie wel.
Ik hoop volgende week weer groen licht te krijgen om weer te mogen rijden. Bevalling was nogal heftig met veel bloedverlies en ontstekingen erna. Hopelijk mag ik er weer op! Heb er wel weer zin in!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:44

:(:)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:03

Madelein: ik gun het je zo, hoop dat het het mag!
Percy: mij Moeder heeft ook last van haar twee knieen zij moet ook kunstknie, maar ze kan het aardig uitstellen met goeie fysio. Je zult het ook al vast uit geprobeerd hebben. Ik weer van haar dat het een lastig ding is. Zij kan niet fietsen en traplopen lukt al helemaal niet. Kan me voorstellen juist met paardrijden kwetsbaar is, je hebt toch je knieën geborgen.

Ook herkenbaar, zelfs vriend krijgt het niet voorelkaar een goeie foto te maken, maar bij hem is het meer dat hij niet weet wanneer het de juiste foto moment is. Ja mijn moeder, maakt veel foto's vind alles leuk, maar als ik dan zeg nu! Voor mooie foto is ze te laat, ja dat kan ook ;)

Vandaag heerlijk gesprongen, ik zou eigenlijk instructie krijgen van me kennis. Ze was de afspraak vergeten :\ ze is niet zo lang moeder geworden, toch hoofd ergens anders hihi. Neem het haar niet kwalijk, ben ook moeder en ja soms is de agenda wat vol...
Ik mocht gelukkig wel uitgebreid gebruik maken van haar prachtige springtuin/rijbak, en wat deed paardlief het goed. Voor het eerst alles in galop paar hindernissen achter elkaar gedaan. In een mooi beheerste galop, heerlijk!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:49

Ik zit in de blok (periode voor examens) dus probeer mij eigenlijk niet té hard te laten afleiden door internet, maar toch even een bijleesactie:

Rianne: ruiterfit, is dat een soort club oid? Wat is de bedoeling juist? Nog nooit van gehoord alleszins, maar blijkbaar doen jullie daar wel nuttige dingen... Ik ken er alleszins veel die best wat aan hun fysiek/balans/coordinatie zouden mogen doen zonder op een paard te zitten, en zou het zelf ook best nuttig vinden (als het dat toch is :-) ). Goed dat het rijden toch terug gaat/ging! Kring = dressuur?

Percy: heerlijk de eerste crosshindernissen van Daimler (is het in Overpelt of Meer trouwens?). Knieen: hier ken ik ook het verhaal. Mijn mama heeft geen kraakbeen meer in beide knieën dus zou op termijn nieuwe moeten. gelukkig heeft ze er niet al te veel last van nog niet (ze fietst nog elke dag naar het werk weliswaar electrisch) maar door een bijkomend immuniteitsprobleem zou de operatie toch sneller moeten zijn dan strict lichamelijk nodig... Hopelijk kunnen we het nog een paar jaar uitstellen alleszins! En voor jou: is moeilijke afweging he, zeker als je rond je zoveel mensen ziet die er mee bezig zijn. Gelukkig heb je je dochter nog!
Foto's trekken is ook echt niet makkelijk, tenzij met zo'n mega goed spiegelreflex toestel, dat kan wel eens helpen... Gelukkig heb ik wel wat vriendinnen die daarmee bezig zijn dus als ik foto's wil kan ik het altijd daar aan vragen :-).

Eef: haha zalige foto! Die ziet er ook nog best puppy uit of komt dat door de vacht?

Top dat het springen zo goed ging, Neesa! Zit er zoveel bloed in de jouwe op papier ook of is hij gewoon heel erg energiek?

Verder: ik ga elke dag of om de dag een grote wandeling doen van ongeveer een uur met mijn jonkie aan de hand. Had wel haar ijzers er terug laten afhalen maar ze loopt super gevoelig. Denk dat ik wel ze opnieuw laat beslaan maar wacht een beetje op de sneeuw (die niet wil komen)... Na mijn examens hoop ik terug te kunnen beginnen. Hebben jullie zo wat doelen voor 2014 of zien jullie gewoon wat er op jullie af komt?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:28

Oliefanter: Ruiterfitheid is een cursus die ik volg. Ik doe dat bij een vrouw die zelf humaan en paardenfysio is. Het doel van de ruiterfit is dat je leert controle te hebben over je bekken/romp/rug en je bewust bent van je lichaam en je houding op het paard. Wij doen hier allemaal oefeningen, core stability, op een fitnessbal, op een balance board etc. en ook hadden wij zowel aan het begin als straks aan het eind een test op de flexchair. http://www.youtube.com/watch?v=XGQNByigeDQ
Vind het echt ontzettend leuk en leerzaam. In het begin kon ik op de flexchair bijvoorbeeld niet eens naar links mijn bekken kantelen en kreeg ik het balletje niet eens naar A (op het filmpje is dat rond 1.50). Dat gaat nu al steeds beter. Je kunt daarna ook precies zien op de uitslagen wat je lastige kant is etc. Echter nu doordat ik gevallen ben zit mijn onderrug vast aan de rechterkant en dit zie je dan gelijk terug op de flexchair en met de oefeningen. Hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:33

Madelein: ik duim voor je dat je weer kan gaan paardrijden. Wat naar dat de bevalling zelf ook zo zwaar was.

Oliefanter: succes met je examens, welke richting studeer je eigenlijk? De zwarte is niet Daimler maar Shetan. Daimler doet het best goed allemaal.

Er zijn toch veel mensen die knieproblemen hebben. In het knieëntopic hier op bokt las ik iets over een kraakbeentransplantatie. Maar als er helemaal geen kraakbeen in de knie zit zal dat wel lastig worden. Ik ga maandag maar weer een afspraak met de orthopeed maken, kan nauwelijks lopen op het moment.

Zelf heb ik een canon spiegelreflex camera en meestal lukt het me wel om aardige foto's te maken maar het valt niet altijd mee om een goede plek te vinden en als het wat donkerder is (binnenbak) wordt de sluitertijd wat langer en dat maakt het soms ook lastig.

Dat klinkt wel heel gaaf Rianne en heel nuttig ook.

[naam] heeft als doel in het L te gaan crossen en springen en de L1 dressuur uit te komen met Daimler. Met Shetan wil ze heel graag half april de vierjarigen competitie mee rijden. Dat is 1 meter dus we hopen dat hij dat straks aan kan. Misschien in de loop van het jaar eens een oefencross maar dan moet hij wel wat handiger worden.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:50

Oliefanter: Ze heeft Emilion x Damiro x Ramiro Z in haar. Succes met je examen!
Rianne: Wat interesant dat ruiterfitheid, vast heel leerzaam.

Mijn doel: Om in de lente te kunnen starten voor een B proef dressuur, hopen door naar de L en B springen. Het liefst zou ik dit jaar (najaar) een B cross willen starten.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:52

Ik stel geen doelen meer naar alle ellende van de afgelopen jaren, waarbij vorig jaar echte het meest rampzalige jaar ooit was. Heb 1 doel en dat is mn paard en mezelf heel houden. Verder zou ik het wel heel leuk vinden om in Markelo mn B-debuut te maken, maar dat is meer iets wat mooi meegenomen zou zijn en geen concreet doel. Ik kijk wel wat er op mijn pad komt :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:24

Interessant, Rianne!! Heel leerrijk denk ik... Zo'n dingen zijn denk ik voor belgen véél te vooruitstrevend haha! Ook fijn als je dan echt vooruitgang ziet!

Percy: nee die mogelijkheden zijn allemaal al overlopen voor de knieën, waarschijnlijk is ze ook veel te laat hulp gaan zoeken. Tot nu toe houdt ze het nog wel uit dus fingers crossed. Ok Shetan, is dat de jonge dan? Daimler is het schoolpaard van Caressa?

Da's het begin natuurlijk, paard heel houden. Ik hoop in de zomer eens een B dressuur proef en misschien A (= BB) parcoursje te starten, en dan zien we wel weer :-). Gelukkig kan ik waarschijnlijk nog een paard van mijn vriend starten (in dressuur weliswaar) zodat ik mij niet téveel fixeer he. Ik denk dat ik rap te snel wil gaan :-).

Ik studeer trouwens bio-ingenieur aan de KUL, 2e master + thesis. Heb alleen mezelf nogal veel druk opgelegd omdat ik graag volgend zou willen doctoreren... Ik hoop dat dat lukt alleszins!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:50

Hier niet echt doelen, maar is wel de bedoeling om crosstraining (en oefencross) te rijden, springles rijden en (oefen)parcours. Maar eerst mag ze paar dressuurproefjes lopen, kan ze mooi paar keer mee ervaring opdoen. Verder lekker genieten :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:16

Vandaag weer gereden. Ben wel een stukje mn vertrouwen kwijt door die val wat doorpakken betreft. (en dat heeft ie nou net nodig op het moment) -O- Nouja komt wel weer, moet het even de tijd gunnen en even weer hulp nodig van mn instructrice die kan me altijd dat beetje vertrouwen geven.

Mama had nog wel fotos geprobeerd te maken, maar ze waren of op een heel verkeerd moment of veel te donker. Nog eentje over gehouden. Niet bijzonder maar voor het idee... hij zit iig nog helemaal strak in zn velletje. Geen gedoe met scheren gelukkig. (ik heb er nog een bodyprotector onder dus kan zijn dat het er een beetje raar uitziet :p Beugels mogen ook een paar gaten langer maar voor nu vind ik dit wat fijner tot ik er weer helemaal safe op zit)
Afbeelding

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:29

Rianne: het is je moeder nog wel gelukt, mooi!
Oliefanter: interessante studie doe je. Welke richting wil jij afstuderen? Volgens mij best pittig studie.

Net voor het donker even gereden, ze was heerlijk los ze begint het steeds beter te snappen, heerlijk. Wie weet kan ik deze winter al voor een B gaan ;) ik heb wel geleerd om er geen druk achter te zetten, want zo verlies ik ook het genieten, dat gaat inderdaad wel voorop @Tiahastrona

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:16

He Rianne, hele beer is dat al of ben jij niet zo groot? Wordt ie er vijf nu misschien? Hij ziet er wel ferm uit alleszins, hopelijk geraak je terug op de goede weg!

Neesa: ik studeer af optie landbouw - veeteelt en met een minor in Human Health Engineering. Pittige studie maar zeer interessant en ik ben nogal vlot met leren dus dat valt verder wel mee :-). Top van je paard!

Ik was gisteren nog even gaan longeren. Normaal altijd bijzet eraan maar omdat ze zich daar soms wat op kan vastzetten (vooral in het begin), en I ngrid K limke, mijn groot voorbeeld (haha) altijd met touwtjes (ze noemen dat driehoeksteugel) longeert, ook eens geprobeerd. Eerst heel lang gezet, maar dan deed ze haar hoofd naar beneden en trapte ze er bijna op. Dus iets korter en dan had ik héél veel chance dat mijn vriend erbij was, want ze blokkeerde daar helemaal op eenmaal in draf... Op het einde was het wel beter (ze stonden nochtans echt niet zo kort) en ik hoop dat ze het met wat opbouwen wel begint te snappen binnenkort. Had alleszins niet verwacht dat dat zo'n verschil zou geven met een gewone bijzet, maar natuurlijk met die rek erin scheelt dat waarschijnlijk wel weer... Hopelijk kan ik het na een paar keer dan ook alleen want mijn vriend kan niet altijd mee en ben niet graag afhankelijk van mensen haha!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:59

Oliedanter: tis idd een stoer paard om te zien haha. Hij wordt in juni 5. Ben zelf 1.70 en hij ong 1.65 dus denk dat het zo lijkt omdat ik voor een dressuurzadel vrij kort zit.
Nieuwe manier van longeren is altijd even wennen komt vast goed! En klinkt idd als een pittige opleiding zeg.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:33

Mooi Rianne!

Ik heb gister voor het eerst in maanden weer gereden, kon het niet laten. Lekker galop werk gedaan, wissels geprobeerd. Was heerlijk! Aap was zo happy dat er bij iedere wissel een mooie vreugde bok kwam :D. Daarna wel weer veel buikpijn dus ben bang dat ik vanmiddag te horen krijg dat ik nog niet mag rijden...

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:47

Ik hoop voor jou van niet, Madelein, zo te horen heb je van deze eerste rit al wel kunnen genieten!!
echt tof ook je western foto's in je profiel! Ik ben onlangs met een vriendin mee geweest naar reining stal- was super boeiend!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:02

Haha grappig dat je dat zegt :)
Ik sta op een western stal, en lange tijd was ik de enige 'engels' rijdende ruiter. Dus moest er ook aan geloven ;)
Mijn paard is sowieso all round beleerd. Doordat ik les krijg van de staleigenaren ( ook western rijdend, maar ze geven ook les in dressuur en springen) heb ik ook wat meer meegekregen van de western dan anders. Ik vind het wel leuk voor de afwisseling, maar mijn gup is wat te onstuimig voor het echte werk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:00

Grappig, zo'n multifunctioneel paard Madelein! Ik hoop dat je straks groen licht krijgt.

Goh, nu weet ik eindelijk wat een driehoeksteugel is. [naam] had daar op school wat over gehad maar ik noem dat ook touwtjes. Ik gebruik zelf regelmatig die duitse longeerhulp en een gogue. Die vind ik fijn maar die liggen op school dus hier heb ik alleen de bijzet en de dubbele longe. Van de dubbele longe flipt Daimler, daar moeten we nog verder op gaan trainen.

Allebei de paarden zijn "schoolpaard" Olifanter. Er staat er een thuis waar wedstrijden mee worden gestart en er staat er een op school. Na elke vakantie wisselen we de paarden om. Nu is Shetan dus voor het eerst mee naar school. Hoop dat het goed gaat.
Hij ging gisteren voor de tweede keer op de trailer en hij liep er zo op. Wij blij, onderweg ook superbraaf maar op school was het een drukte van belang.
80 paarden die na de vakantie terugkomen met bijna even zoveel trailers en veewagens en ouders en kinderen. Je kan je voorstellen dat het dan een beetje gekkenhuis is.

Ik loop weer op krukken dus kon niet helpen en [naam] had alvast de klep van de trailer naar beneden gedaan maar mijn man was nog niet bij de trailer. Shetan zag al die drukte en wilde de trailer af maar daar zat de stang nog. Daar schrok hij van dus hij schoot naar voren maar kwam tegen de voorstang aan waarop hij weer naar achteren schoot en toen weer naar voren etc. etc.
Uiteindelijk kwam hij er uit. Heb nooit geweten dat eens tussenschot een panieksluiting heeft en dus losschiet op zo'n moment. Helaas trok hij zijn halster los en daar stond [naam] met een losse hengst te midden van een heleboel paarden :o
Gelukkig was hij zo onder de indruk dat Shetan bij haar bleef staan. Een andere vader is gauw in onze trailer zijn halster gaan pakken en om gaan doen dus dat wat eind goed al goed.

Maar hij was wel onrustig daarna, hij heeft in zijn nieuwe stal zeker een kwartier staan brullen.

Dat is zeker een fors paard Rianne, mooi dier. Als we elkaar een keer tijdens een training treffen zal ik wel eens proberen foto's te maken ;) Je hebt wel gelijk dat je doelen kan stellen wat je wilt maar dat het allerbelangrijkste is dat het paard heel blijft. Trouwens, ook wel fijn als de trekauto heel blijft. Mijn man is met mijn auto uit de bocht gevlogen dus tot we een andere hebben moeten we steeds een trekauto huren. Ik baal echt heel erg, was gehecht aan die auto. Ik wil ook exact dezelfde terug maar dat kost natuurlijk wel weer wat.
Gisteren wel met gehuurde auto voor we naar school vertrokken naar wedstrijd geweest. [naam] had een foutloze eerste ronde maar twee balkjes in de barrage. Toch nog net prijs want er waren er niet veel foutloos in de eerste ronde. Ze stond boven Jan van Beek :D Nu nog maar twee winstpunten en dan kan ze l starten.

Jammer dat er voor je moeder geen mogelijkheden meer zijn Olifanter.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:28

Ik mag weer rijden! Wel rustig aan, en met gezond verstand. Dus als ik veel buikpijn heb na het rijden toch wat rustiger aan, en een paar dagen niet rijden. Maar mag er in ieder geval weer af en toe op :D:D

@percy: wat een verhaal met je paard! Gelukkig schrok hij er zelf van!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:45

Wat fijn voor je Madelein!! Geniet er van en, inderdaad, luister naar je lijf maar het gaat vast goed komen.

Dat hij er van schrok was niet zo erg maar hij begon nogal te panikeren. Hij is natuurlijk nog zo jong en onervaren.