gr_roos schreef:BB is voor een jury ook niet het meeste leuke om te jureren en dan vooral omdat er niets mee gedaan wordt en je van een bb ruiter nog wel eens een grote mond krijgt ook.
Ik vraag me dan wel af waarom iemand dan BB start... Ik start zelf nog BB voor de B, omdat ik dat fijner vind (lees: B is nog steeds een beetje eng!). Maar omdat ik vaak het gevoel heb dat ik in de BB beter rij zou ik graag ook daar mijn stijlpunten vernemen, puur voor het leermoment. Zwart op wit, in de vorm van een protocol hoeft dan ook weer niet, maar het zou bv wel omgeroepen kunnen worden.
De afgelopen 2 jaar ben ik wel een aantal keer naar een BB wedstrijd geweest (ik mocht toen nog geen B starten) en dat was toch wel heel erg leuk hoor! Nu is BB echt een oefenrondje waar je dus niet echt wat van leert.
@ manic: dat is inderdaad wel zuur. Maar dan is het volgens mij toch nog steeds zo dat cross en springen niet op priecies dezelfde wijze wordt beoordeeld. Springen mag je het hele parcours zitten en ik begreep dat dat in de cross toch echt not-done is bv. Dus goede punten in B springen is wat dat betreft geen garantie voor goede punten in de cross...