[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:55

Leuk al die berichten over afvallen of juist niet :D Ik doe er neit aan mee. Zou graag wat kilo's afvallen, maar ben daar een tijd in doorgeslagen dus ik ga het niet meer proberen. Zit nu al een hele tijd op hetzelfde gewicht, dus dit zou wel bij me horen zo. Ik heb een tijd terug ook expres al mijn te kleine of iets te strakke kleren weggegooid. Hoef ik daar ook niet meer in te passen :D

Vies is net behandeld en vond het niet leuk. De rug was erg gevoelig, vooral aan de rechterkant. Vies heeft gekke bekken staan trekken wanneer het gevoelig was en gelukkig was hij verder erg braaf. Meneer is nog een uur bezig geweest ook nog.
Stappen schijn ik verkeerd te hebben gedaan :P ik moet Vies echt met zijn neus op kniehoogte laten stappen zodat hij zijn bekken genoeg kantelt en zijn rug bol maakt. Moeders gaat zo bij de boerenbond op zoek naar touwtjes die ik om kan knuppen en dan ga ik dat morgen eens proberen.
Het is de bedoeling dat ik dit nog een goede week blijf doen (maandag komt hij weer) en daarna mag ik opbouwen onder het zadel. Hij moet dan onder het zadel eerst weer zo laag lopen... nou... ben benieuwd of dat lukt!
Ik ben er trouwens wel steeds meer zeker van dat hij dit altijd al gehad heeft. Ik ben nu alleen gerichter aan het trainen gegaan, meer gaan springen en nu komt het pas echt naar buiten. Stiekem waren er altijd al struikelblokken en hopelijk lost het nu op en zo niet, dan blijven we lekker door het bos banjeren als dat wel kan. We zijn in elk geval nog een goede 3 weken zoet, dus dat wordt geen wedstrijd op de manege met Vies, geen oefencross Naber en geen cross in Helden rijden. Waarschijnlijk duurt het langer, dus ik ga er vanuit dat ik deze hele zomer aan het verbeteren en opbouwen ben. Ik vind het wel heel erg jammer, maar hoop echt dat Vies dalijk lekker soepel en pijnvrij wordt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:57

Nou net naar schalkwijk geweest met trakkie om te keuren. Volledig goedgekeurd en hij is gelijk meegegaan met zijn nieuwe eigenaresse. Hij gaat naar iemand die er lekker mee gaat buiten rijden.

Evony

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:00

Zo lau straks lege stallen!
Ben druk strafrecht aan het leren maar heb geen zin meer :+
Morgen nog de hele dag strafproces leren, en kreeg net mailtje dat ik om 16:40 een assesment heb in het engels, echt oliebol want had springwedstrijd opgegeven met Beat en weet niet of ik dat nu nog ga redden ^)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:03

Karin super van je CIC* debuut :D

Mirthe welkom home

verder sluit ik me aan bij de bijleesacties van anderen :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:07

Lau, fijn dat Trakkie goedgekeurd is!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:19

Dat is ook snel gegaan met Trakkie Laura. Wel 'jammer' opzich dat hij naar iemand gaat voor enkel buiten rijden, hij kan zoveel meer! Maar wel fijn dat hij een goed tehuis krijgt. :)
Fijn dat het met Jack zijn oogjes beter gaat Corien!
Leuk dat jullie allemaal naar Nokere gaan. :) Had ik eerst ook op de planning, maar is geen L helaas. Nu misschien Beverlo en Brugge. Al twijfel ik sterk over Beverlo.
Dat is goed nieuws van Wendel Eef!
Dat is Balen Evony!
Ik moest ook poosje met Vero zo stappen Annetje. Goed te doen wel en anders zweepje in je ene hand en hem tikje geven onder zijn buik zodat die bolt.

Hier net bericht gehad van de verzekering, het is nu officieel met Vero. Moet nu alleen nog de keuze maken om haar of naar de slacht te brengen of een spuitje. Heb altijd gezegd spuitje, maar zit nu toch te twijfelen ineens. Lastige beslissing toch nog uiteindelijk, ga er eens goed over nadenken. Til het toch over mijn tentamens heen, anders weet ik vrijwel zeker dat ik die ga verpesten. En over 1.5 week ben ik daarmee klaar..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:23

Lastige keuze hoor Sann! In mijn ogen is niets mis met de slacht. Dat gaat vaak nog sneller dan met een spuitje. Plus dat je geen nare taferelen hebt met het idee dat ze door de Rendac opgehaald worden.

Lau, fijn dat Trakkie goed was.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:29

Fijn dat hij goedgekeurd is Laura!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:33

Ik ga helemaal mee met Tientje.. Heb toen gezien hoe het afliep met een paard wat bij mijn vorige stal zijn been had gebroken en hiervoor een spuitje kreeg.. Toen ik afscheid moest nemen van mijn pony dan ook bewust niet voor een spuitje gekozen..

Laura: Gefeliciteerd met de verkoop!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:39

sannn ik snap wel dat de keus moeilijk is. Ik zou ook niet weten wat te doen. In elk geval nogmaals sterkte :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:52

Sannn toevallig heb ik er laatst nog over gebrainstormd, maar ik zou ook echt niet weten wat ik zou doen. Aan allebei de mogelijkheden zitten voordelen en nadelen.
Inslapen kan fijn thuis, soms zelfs met vriendjes erbij die dan meteen afscheid kunnen nemen. Thuis is emotioneel gezien voor jezelf misschien wel fijn omdat je niet in een vreemde omgeving bent.
Slager is sneller gebeurd in alle opzichten. De daad zelf is binnen no time klaar (ook voor het dier) en als je naar huis gaat is het ook meteen 'klaar'. Je hoeft je niet meer druk te maken over het afvoeren.

In elk geval een mega lastige keuze *hele hele dikke knuffel*

Vief ben jij er bij de pony bij gebleven?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:57

Annetje: Nee, mijn ouders hebben hem toen samen naar Nijkerk gebracht. Was wel heel blij dat ik niet mee ben geweest. Mijn ouders vonden het al moeilijk zat :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:59

:(:) Sann.

Lau, jij bent echt snel in verkopen! Als je nog eens iemand voor een D pony weet, wij hebben Yoeri te koop.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:08

@ sannn idd een hele moeilijke beslissing. Bij ons thuis laten wij alleen inslapen bij de kliniek zodat wij er zeker van zijn dat het over is. Mijn vader gaat dan met het dier naar de kliniek. Verstandig dat je eerst je examens gaat doen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:36

Ik heb beide opties al eens meegemaakt met mijn vorige paarden. Ik zou bij een eventuele volgende keer weer voor Nijkerk kiezen. Inslapen vind ik echt tig keer zo zwaar als Nijkerk. Verdriet heb je toch wel.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:43

zo even op het werk een berichtje.
Ik zelf heb ook al 2 paarden na nijkerk gebracht. Dit ligt mij toch een stuk minder gevoelig dan het laten inslapen en dat het ophalen door de rendac. Tuurlijk allebei even erg wat er meot gebeuren hoor maar als ik een keus zou kunnen maken weet ik het wel.

Marijke dat is nog eens een mooie aanbieding. en ach dat deukje zie je dus niet eens.
lau mooi dat trakkie is verkocht maar inderdaad wat sannn ook zegt jammer wat er zit zoveel meer in dat paard dan buitenritjes. Maarja goed tehuis is het belangrijkste (vind ik)

zo maar eens aan het werk. Spreekuur begint over half uurtje.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:15

Fijn dat de vliegenkap goed werkt Corien!
Hopelijk komt het allemaal goed Eef! Maar als ze 4x per dag scannen zal je hem iig niet snel missen :+
Da's een mooie koop MM!
Jammer dat je alles af moet zeggen Annetje, maar hopelijk ben je er op tijd bij en komt het allemaal goed met Vies
Gefeliciteerd Lau! Fijn dat Trak goedgekeurd is. Nu moet je toch echt serieus op zoek naar een nieuwe :D
Da's balen Evony
Jeetje Sann, ineens gaat het echt gebeuren dus. Ik zou voor inslapen gaan, dan kun je echt afscheid nemen (al lijkt dat me wel echt heel emotioneel) en ik vind het een fijner idee. Maar in principe is er ook niets mis met slachten. Voor het paard gaat het snel. Rendac hoef je toch niet perse bij te zijn denk ik?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:32

Merrie is niet drachtig, er was nog wel een geel lichaam en restant van het vruchtje te zien. Zo ga verder met balen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:36

Sh*t Roos!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:41

Jeetje zeg dat is echt goed balen! :(:)
Lau fijn dat trakkie goedgekeurd is!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:49

Geslaagd!!!!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:49

Gefeliciteerd margreet!
Wat ontzettend balen roos

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:52

Wat onwijs balen Roos

Noor en Margreet, gefeliciteeeeeeerdd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:57

Roos, een dikke knuffel voor jou.
Zitten nu aan de borrel met de burrie van Utrecht!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:00

Een :(:) voor Roos! Wat ontzettend k#t.
Sannn, jij ook een :(:) ik heb ook bewust niet voor de spuit gekozen.
Noor, wat ontzettend goed *\o/* +:)+ gefeliciteerd!
Zag dat Texelse op bezoek ging bij Sim :D

Ik wilde naar de sportschool, maar heb gisteren de halve dag boven de wc gehangen, dus van het huishouden is het gisteren niet gekomen... Dat moet dus nu vanavond ;(