[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:46

Ik ben er ook weer, maar jeeetje die bodem :n
Ik heb stukken gedraafd omdat ie echt diep wegzakte, hij kón gewoon niet meer aantrekken en afzetten in die mega blubber. Heb dus heel veel laag gedaan, heb geen zin in ongelukken. Piano/afsprong en waterbak ging ik vooral voor en die deed die allebei heel fijn.

Als ik had geweten dat het zó nat was was ik niet gestart, dus mijn advies voor degene die morgen moeten: Ik zou niet starten.

Ondanks dat was het allemaal wel weer goed geregeld! +:)+

edit: Heb me overigens echt in moeten houden toen ik even een paar groepjes bij de waterbak zag (vooral de insprong). Kwamen allemaal in volle galop aangejakkerd, hand wegsteken, pony's totaaal niet ondersteunen en daar gingen ze 1 voor 1 bijna allemaal op de kop eraf. :n Leek wel een cursus 'hoe rijd ik mijn pony de vernieling in'. 1 sprong er ook nog over die paal aan de zijkant weg, ging nog maar net goed.

tequila

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:15

Helaas, ik heb ook besloten om morgen niet te gaan. Als ik jullie berichten zo lees dan is de bodem echt in een slechte staat, en ze voorspellen voor morgen nog meer regen. Heel erg jammer, want ik had er echt naar uitgekeken! Maar ook ik ga geen risico's nemen, dus dan is dit de enige juiste beslissing.

Zonde ook voor de organisatie zeg, die zullen wel flink balen van het slechte weer...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:19

Hmm klinkt niet ideaal, wij gaan waarschijnlijk het wel proberen morgen.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:32

ik ben ook weer terug!
het was Lobcke haar eerste cross, we hebben alles (laag) gesprongen! :D
wel 3 weigeringen, in het begin snapte ze de bedoeling niet echt, dus de 1e hindernis (officiele) gelijk al een weigering.
En verder die grasmatten (weet ik veel wat dat was) hadden we beide een weigering, Ilja zelfs 2..
Toch een leuk koppaardje, als die van Ilja niet durfde, spoorde ik mn held op sokken aan en ze sprong!
En de waterbak een weigering, maar dat had ik stiekum ook wel verwacht.. :P

Ik vond de bodem ook écht slecht, heb al tegen de eigenaren van Lobcke gezegd; als ik volgend jaar weer meedoe, en het heeft zoveel geregend, doe ik niet mee.
Wij hebben vooral veel gestapt tussendoor (op mijn verzoek), de ijzers zaten al wat los, en Ilja draaft altijd keihard, dus dan tikt Lobcke haarzelf aan, en met afzadelen hebben we er al 1 ijzer afgekregen :p

Overigens; goed georganiseerd, leuke hindernissen, was zeker te doen met mn springfriesje!
En erg mooie omgeving zeg!

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:35

Ik ga morgen helaaas ook niet, bodem té slecht.. Niet erg paardwaardig door de bodem vind ik.. Verdel wel top organisatie en mooie hindernissen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:38

Hoe was de brug aan de onderkant? (De afsprong dus) Was het daar glad?
Ik vind het wel lastig, we gaan wel sowieso (Alleen nu weer iemand nee zegt op bokt wordt het wel twijfelachtiger) en kijken dan nog wel, gewoon volledig op safe, Goldy is een sterke pony maar het moet wel te doen blijven, zij zal niet opgeven maar het moet wel eerlijk blijven :j

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:38

Erg jammer van het weer hé..
ben trouwens erg benieuwd naar de foto's!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:41

Ook ik heb zojuist besloten om morgen niet te gaan.
Er komt nog zoveel regen en als het nu al niet haalbaar is.
plus dat ik aan het einde van de dag had moeten starten zie ik het niet zitten :n

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:44

Ik zit echt te wachten totdat ik hoor afgelast, lijkt me uit de verhalen ook vrij logisch. Jammer dat ze het parcours niet zo zouden kunnen verleggen. Ik zie het nog even aan, maar zie het somber in. Ik weet wel dat als we toch zouden rijden we niet in de buurt van de ideale tijd zullen komen :P
Laatst bijgewerkt door Nessie op 08-10-11 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:46

Wacht daar maar niet op Nessie en denk zelf goed en besluit wijselijk. 2 jaar terug zei iemand toch dat het ook zo erg bagger is maar het wel gewoon doorging. ;)

Maarja, er zijn altijd mensen die hun eigen plezier boven het paard willen, maar ik houd m'n paard graag heel, het is erg jammer want had graag gewild, was een leuke oefening, hopen maar voor volgend jaar..!
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 08-10-11 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:47

ik denk dat het 2 jaar terug minder erg was hoor :)
want toen heb ik fatsoenlijk kunnen rijden, maar met het weer wat morgen komt durf ik het nu niet aan.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:48

balen zeg! :(:)

@rianne, ik heb jou gezien met uitstappen! Je had een opvallend paardje, ik weet niet waarom maar hij viel me op :P
Denk niet dat je mij hebt gezien, wist ook niet dat je een bokker was anders had ik wel even hoi gezegd :))

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:50

Ik mag van mijn ouders het gewoon aanzien wanneer ik dat wil, terrein bekijken enniet starten is ook geen probleem ookal is het dik een uur rijden. Ben eigenlijk ook benieuwd naar foto's, of het te draven valt.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 08-10-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:52

Heel verstandig besluit om niet te gaan.
Heb nog wel een filmpje van de waterbak:
http://tinypic.com/player.php?v=qyj1qf&s=7 Was blij dat ie er zo met vertrouwen in liep, was in neede wel anders dus daarom ook voor safe gegaan.

Bailey: Oh haha ik zal even in je profiel spieken of ik je herken, jammer dat je niks gezegd hebt :+
edit: Je hebt geen foto's nu weet ik nog niet wie je bent hihi.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:56

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:15

Ik ben vanmiddag om 3 uur gestart, en ik denk dat het een heel verstandig besluit is om morgen niet te starten :j

Bij mij begon het al goed, volgens mij weet m'n pony inmiddels wanneer hij in een echte cross zit :Y)
Hij wilde meteen heel hard van start, maar dat mocht niet van mij :P
Daardoor kwam ik niet echt in een lekker ritme dan anders, en kreeg hij blijkbaar de gelegenheid om te gaan kijken. Hindernis 1 wou hij niet bij in de buurt komen (nadat hij hem de afgelopen 2 jaar zonder problemen heeft gesprongen := ), even laten kijken en daarna deed hij het goed.
2 en 3 gingen wel goed, 4 (houtstapel) had ik sowieso al besloten laag te doen, omdat de bodem gewoon echt slecht was bij de afzet (beide trouwens, maar dan spring ik toch liever de lage) en dat ging goed.
Maar toen.
M'n pony ging voor zichzelf denken en nam de bocht na de houtstapel iets krapper dan dat ik mee kon komen :')
Dus ik bleef met m'n knie achter een minuscuul boompje haken en vloog er aan de andere kant af :P
Gelukkig stond m'n pony 10m later stil :D
Maar toen kwam ik er dus ook achter dat mijn beugel eraf was, niet kapot, maar gewoon los.
En bij mijn oude zadel krijg je dat niet zo makkelijk weer vast, dus met 3 man geprobeerd die weer vast te zetten (waarvoor dank! :P ) en na ongeveer 5 min dan ook eindelijk gelukt. Ondertussen al 2 anderen voorbij gekomen :P
Daarna nog rustiger dan daarvoor de cross afgemaakt. Ik heb bijna alles laag gesprongen, behalve de afgebrande schuur, brug, piano, paddenstoelen, holle boom en waterbak. Dat ging allemaal goed :)
Hij wilde alleen nog steeds harder dan dat ik wilde :P
Hij is een paar keer bijna onderuit gegaan omdat hij zelf zo nodig zo hard moest gaan, dus toen heb ik hem ook terug gezet naar stap (draf wilde hij niet, ging hij meteen weer in galop).
En verder de echt zware stukken, bijv het laatste maisland heb ik gewoon volledig in stap gedaan.
De waterbak ben ik wel heel blij mee. Vanuit een simpel drafje gedaan, maar hij ging zonder twijfel meteen erin! :D
Want hij vindt water niet eng, maar via (af)sprong het water in doet hij meestal niet in 1x...
En de tijd zat ik dik overheen door dat gedoe met die beugel en al die stap tussendoor. Ik moest om 14:59 starten en toen ik over de finish kwam zag ik op dat schermpje 15:25 staan _O-

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:18

Nessie schreef:
Hoe was de brug aan de onderkant? (De afsprong dus) Was het daar glad?
Ik vind het wel lastig, we gaan wel sowieso (Alleen nu weer iemand nee zegt op bokt wordt het wel twijfelachtiger) en kijken dan nog wel, gewoon volledig op safe, Goldy is een sterke pony maar het moet wel te doen blijven, zij zal niet opgeven maar het moet wel eerlijk blijven :j

De brug hadden ze constant mensen staan die de plaats van landing bij hielden. Die was als 1 van de weinige hindernissen dus wel goed te doen :)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:22

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:23

Uitslagen staan er ook al op!
bij mij staan er wel twee fouten in.. maar prijs had ik toch niet :')

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:30

Vanmiddag heeft mijn bijrijdster met mijn pony mee gedaan samen met een andere ruiter en zijn ze 3e geeindigd in groep 5. Het terrein was zwaar maar ze hebben verstandig gereden. Alles hoog en alleen trakhener en monument laag.

Het viel me bij de waterbak wel op dat iedereen er perse in wilde, er werd naar mijn idee best te vaak de zweep gebruikt, ook wat ouders die maar eens wat vaker naar de reclame moeten kijken over het te fanatiek aan de zijlijn staan ! Zeker in deze omstandigheden.
De andere bijrijdster starte met de c pony en bij de waterbak ging ze nog net niet tot aan de knieen in de blubber.

Als het nu droog zou blijven is er met verstand nog best te rijden,maar valt er nog een plens (of wat) aan water is het wel gebeurt denk ik.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:31

Met val en 3 weigeringen toch maar 2.30 minuut van de ideale tijd. 60 strafpunten voor de tijd en 60 voor de 3 weigeringen. Dan heb ik dus 120 strafpunten en sta ik 15e van de 28.

Helemaal niet ontevreden dus voor de 1e keer :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:33

Meningen zijn verdeeld, zo op die foto af te zien valt het me nog mee. Ik dacht minstens 30 cm weg te zakken. Maar dat is natuurlijk maar 5 meter op de 5000, geen reele verhouding.

Is inderdaad een prima uitslag!
Laatst bijgewerkt door Nessie op 08-10-11 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:35

Leonie: Was jij dat toch wel op die haflinger? Twijfelde nog aangezien je meestal op die vos rijdt. Zag je nog wel even stuntelen bij de parkeerplaats toen je haflinger niet door de waterplas wilde haha!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:45

Ik ga morgen waarschijnlijk wel starten, gewoon rustig aan en veel laag.
We wonen toch in de buurt, als ik daar ben en het toch niet vertrouw, dan kan ik dan altijd nog beslissen dat ik niet ga. :)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:52

Ben vanmiddag gestart met m'n C-tje maar vond het terrein wel érg zwaar hoor. Als je voor de tijd wil rijden moet je paar 5km ploegen en dan zou ik zelf m'n paard dat niet aan doet! Als je er geen problemen mee hebt om sommige stukken te stappen en als je gaat voor veiligheid (dus ook wat laag springt) is het wel te doen :j
Denk alleen dat het terrei not-done wordt als 't vannacht weer zo gaat regenen..