[SGW] SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:43

Tis wel B he Mo, voor sommigen kan dit juist wel een lastige hindernis zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:44

Ja dat snap ik Sim, misschien moet ik gewoon mijn mond dichthouden ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:46

Als het goed is mag het L ook de oxer pakken van het M als we goed gekeken en geluisterd hebben?

Mootje dat is dus het grappige hij is niet zo wijd als in gorssel die takken zijn niet zo lang dus je schiet er zo langs ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:48

Ik ben wel benieuwd hoe die hindernis 11 nou is, wat ik me kan herinneren van vorig jaar toen ik de B reed, maar wel langs deze hindernis ben gelopen, weet ik alleen dat er een flinke greppel voor ligt met inderdaad een mooie grondlijn. Maar is de hindernis zelf ook echt zo groot?

Een grote greppel vind ik niet zo erg, daar heeft mijn grote vriendelijk reus doorgaans niks van :) .

edit: ik zie dat goedzak in Gorssel is veranderd.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 15-10-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:49

Gorssel ken ik niet, maar deze heb je in boomstamvorm in Lelystad, maar dan 3 ipv 2. Hoe breed is hij dan, Corien?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:51

Nou gok nog geen twee meter van vlag tot boompjes waar je op de tekening tussen door moet...

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:55

het is zeker niet zo simpel, en voor de M en Z vind ik hem juist weer te makkelijk..
Die bij de gewone route is best wel krap, je zal het wel zien als je gaat parcourslopen! en het gangetje is denk ik anderhalve meter..

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:00

hey mark zijn wij nou de enigste 2 bokker in t M ?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:02

Leuke teken kunsten Mark ;). Ik ben benieuwd hoe de sprong in het echt is. Hangt er ook even van af hoe schuin de sprongen van elkaar staan (de snelste route). Ik ga denk ik voor rechtdoor ;). Dat kwam je in Gorssel in het L tegen. Dus dan weet ik ook of ze dat aankan :).

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:05

crossmiep schreef:

Peanutbutter start ook in de M! Dus wel zijn al met 3! Teegee zou ook starten, maar helaas toch niet!

@ kimdepim bedankt voor je compliment :P en succes!

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:11

MARKdeGROOT schreef:
crossmiep schreef:

Peanutbutter start ook in de M! Dus wel zijn al met 3! Teegee zou ook starten, maar helaas toch niet!

@ kimdepim bedankt voor je compliment :P en succes!

O kijk het worden er dus meer, ja teegee had ik gelezen, die zit het ook allemaal niet mee :(:)

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:16

Zit haar zeker niet mee!

Mij hopelijk dit weekend wel!
Heb afgelopen 2 crossen die ik heb gereden afgekapt omdat men paard niet meer wilde springen! Maar nu van de week training gehad, en hij pakte alles weer super aan! Hij sprong zelfs dat huisje ( die afsprong in minderhout ) en dat had ik dus nooit gedacht dat hij dat zou doen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:16

Over niet al te lange tijd hoop ik ook bij jullie exclusieve clubje te horen O:) !

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:17

Dat huisje in MH is een beste sprong Mark! Dan wil je paard zeker aanpakken. Moet dan goedkomen in PH.

Wil je gelijk al over bij 10 dan Evie?
Laatst bijgewerkt door Sim op 15-10-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:18

haha zeg maar gerust V.I.P. clubje *D

haha nee hoor! Waar wil je je debuut gaan maken? of zit dat nog niet helemaal in je planning?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:23

Ga je gelijk over evie?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:23

Ik heb er nog over zitten twijfelen om te kijken of Bathmen nog om te zetten was naar M, toen besloten om toch maar even L te blijven om nog wat ervaring op te doen en Chaam nog L te starten om in te komen en EL M,maar het begint nu toch wel behoorlijk te kriebelen om over te stappen := !

IK wacht het weekend nog even af, wie weet haal ik die laatste 2 punten niet eens :+ !
( En er zou dan eerst nog een plek vrij moeten komen in de M in Bathmen)

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:27

Bathmen is volgends mij erg pittig! Dus die zou ik niet gebruiken als overstap... en chaam en etten leur hebben ze mij afgeraden toen ik wilde over stappen naar de M! Ik ben in Belgie overgestapt! Vrouwenpolder schijnt ook goed te doen zijn in de M! Maar als je toch snel M wilt gaan, dan zou ik zeker eens kijken voor een wedstrijd in Belgie!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:31

Dacht dat België niet mee telde voor de Knhs punten :o?
Evie zou idd dan zelf VP doen gewoon nog wat L crossen doen voor het M

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:33

van belgie tellen je punten gewoon mee hoor!
En denk echt niet te makkelijk over de M! Ik schijt nu zelf ook nog soms in men broek bij die hindernissen :+

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:36

ik wil ook graag in het buitenland starten, is dat heel ingewikkeld om dat voor elkaar te krijgen...k merk wel meer dat ik beter in het zuiden vant land kan wonen, daar heb je alle crossen (zit er nu pas voor het 2e jaar in...beetje snel doorgestroomd....) bij ons (noordholland kop) heb je bijna niets, en helemaal niet op training of Z gebied.....dus als ik een tripje belgie wi doen dan ben ik toch wel 2 dagen kwijt.....maar ja meschien is het t overwegen waard, het is wel een ervaring en ik doe het dan niet voor niets.

ow mark dat is niet zo fijn, keer slechte bodem gehad waardoor het vertrouwen wat verloren is gegaan ?? wou dat die van mij een keer stopte om even arogant te zijn, die denderd overal maar door en overheen wat vaak tot veel balken lijdt....

ik hou barchem ook nog even M en wil bathmen dan in het Z afsluiten.

bij wie train je mark ?

groetjes

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:38

België wil ik volgend seizoen ook gaan starten, maar aangezien ik daar nog nooit geweest ben zou ik daar niet zo snel overstappen. Chaam en EL ken ik beide van vorig jaar (toen wel B, maar je kijkt toch rond naar de hindernissen van de andere klasse's) dus daar wet ik wat ik ongeveer kan verwachten, bovendien vond ik Etten-leur erg fijn gebouwd.

Vrouwenpolder vond ik een onwijs onvriendelijke cross, de hindernissen waren wel laag maar de lijnen niet fijn en soms vlak langs prikkeldraad en de grond was ook keihard. Bovendien zit ik tijdens VP midden in mijn eindexamens, dus ik doe zoiezo niet mee (maar vind het vanwege bovenstaande redenen ook niet zo erg om deze te laten schieten eerlijk gezegd ;) )

Maar ach we zien het wel, eerst nog maar zorgen dat ik nog 2 winstpunten haal, je weet nooit hoe het gaat lopen...

edit:
Er ligt over denken doe ik zeker niet, maar als ik zo terugkijk op 4 foutloze crossen op een rij (en als ik dit weekend weer 2 winstpunten zou mogen halen worden dat er 5 op een rij), dan doet mijn paard het allemaal vrij makkelijk, in IJsselstein ging het allemaal zo soepel terwijl dat best een flinke cross was.

Of is de L-cross op het Nk in IJsselstein niet te vergelijken met Batmen-M van afgelopen jaren, als iemand mij dat kan vertellen?
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 15-10-10 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:45

Evie slim idd om die dan niet te doen!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:48

crossmiep schreef:
ik wil ook graag in het buitenland starten, is dat heel ingewikkeld om dat voor elkaar te krijgen...k merk wel meer dat ik beter in het zuiden vant land kan wonen, daar heb je alle crossen (zit er nu pas voor het 2e jaar in...beetje snel doorgestroomd....) bij ons (noordholland kop) heb je bijna niets, en helemaal niet op training of Z gebied.....dus als ik een tripje belgie wi doen dan ben ik toch wel 2 dagen kwijt.....maar ja meschien is het t overwegen waard, het is wel een ervaring en ik doe het dan niet voor niets.

ow mark dat is niet zo fijn, keer slechte bodem gehad waardoor het vertrouwen wat verloren is gegaan ?? wou dat die van mij een keer stopte om even arogant te zijn, die denderd overal maar door en overheen wat vaak tot veel balken lijdt....

ik hou barchem ook nog even M en wil bathmen dan in het Z afsluiten.

bij wie train je mark ?

groetjes

je moet gewoon een mail sturen naar pleun van de marel, of even wedstrijden selecteren op http://www.sgw-eventing.nl veel belgische crossen zijn 2 of soms 3 dagen! Wat wel fijn is! Owja, en s`avonds heeeeele gezellige feesten! :+

Met de bodem heb ik eigenlijk niks gehad, maar hij zat gewoon niet lekker in zijn vel denk ik!
De mijne denderde ook eerst overal dwars door heen, en waar ik toch veel aan heb gehad is heeeeeeel veel dressuren! en veel balken galloperen, en gewoon zo beter de rem erop gezet!

Ik train bij Jan van Beek! Vind hem persoonlijk heel fijn lesgeven!
Nu krijg ik van de rabobanktalentendinges ook lessen aangeboden, heb gekozen voor martin, tim of jan! Dus ben benieuwd wat eruit komt!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:53

Evie_Bandido schreef:
edit:
Er ligt over denken doe ik zeker niet, maar als ik zo terugkijk op 4 foutloze crossen op een rij (en als ik dit weekend weer 2 winstpunten zou mogen halen worden dat er 5 op een rij), dan doet mijn paard het allemaal vrij makkelijk, in IJsselstein ging het allemaal zo soepel terwijl dat best een flinke cross was.

Of is de L-cross op het Nk in IJsselstein niet te vergelijken met Batmen-M van afgelopen jaren, als iemand mij dat kan vertellen?

wat ik hoor van heel veel mensen, is dat de M in bathmen erg pittig is! Maar dit is ook van horen zeggen!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik achteraf ook wat te snel naar de M ben gegaan, maargoed ik moest en zou, en vond dat ik het makkelijk kon! en luisterde natuurlijk naar niemand :+
Het gaat wel, maar vergeleken met het L, kon ik alles zo op men pinken rijden! en nu moet ik er echt zoveel meer voor doen om rond te komen!
Maar je ziet ook bij heel veel mensen, die te vroeg naar de M gaan, dat hun paarden helemaal in de stop raken, en helemaal niks meer willen springen!
Dus als ik jou was, zou ik gewoon lekker nog wat L crossen rijden, ook al gaat het super goed!