Schijnt of hoop je dat ivm WW Ik hoop het ook! Zaterdag paarden kijken en zondag oefenspringen, dus ben wel aardig wat buiten te vinden aankomend weekend!
Een meisje van stal had een waardebon gewonnen zondag op cc, zodat ze Anky een proef (op film) kan laten beoordelen. Meisje had mazzel, want er was zowaar iemand mee om te filmen! Eigenlijk een heel leuk initiatief! Ik had een mooie bling bling plastron-broche gewonnen. Deze prijs was voor de eerste proef en ik had de tweede proef gewonnen (gelukkig, want ik werd niet gefilmd).
_Noor
Geplaatst: 17-08-10 09:02
Simmie schreef:
Beide Mootje.
Idd beide, ook met het oog op de kermis dit weekend Zondag hebben we een borrel, grotendeels in de buitenlucht en een zonnetje erbij verhoogt de feestvreugde natuurlijk wel!
Leuke prijs Mootje, ik heb ook 2 ontzettende bling-blingplastronspelden (leuk galgjewoord)!
PB, jee wat schrikken! Arm beestje! Mootje, leuke prijs!
TG heeft in een grijs verleden finale gelopen van de VSN, erg goede punten voor exterieur en vrijspringen. Maar onder de man sprong ie te simpel over die lage sprongen.
Bari willen we waarschijnlijk Ibop laten lopen in november. Ze is 16 mei gedekt trouwens.
Caro, spannend dat je M en M2 gaat starten! Evie: haha die Bam!
kimdepim
Geplaatst: 17-08-10 10:32
goeiemorgen
Het is inderdaad niet echt lekker weer. Naja het is hier nog droog. Heb de paarden gewoon naar buiten gedaan . Zal zo even een paar uurtjes op kantoor helpen en daarna de stallen doen en met Sofietje wandelen. Gister vond ze het erg leuk haha .
Kim: Werk-ze nog vandaag ! TG: Wat super dat Bari toch drachtig is
Hoefsmid belde net, hadden om 13.00 uur afgesproken, maar zijn schema was omgegooid, dus hij had Woll maar even uit het land gehaald en wilde zonder mij beginnen met beslaan. Hij dacht dat hij het de vorige keer ook alleen had gedaan, maar toen was ik er toch wel echt bij geweest.. Toen de ijzers eraf waren en hij een ijzer van de grond raapte is Woll helemaal geflipt, vraag me niet waarvan... Was niks meer mee te beginnen. Dus hij belde maar even wat ie nu moest doen. Woll over de zeik en ik moet nog een halfuur fietsen voordat ik er ben dus hij zou kijken of hij eind van de middag dan nog langs kon komen. Baal er wel van.. Had gewoon even gebeld als je eerder wil komen, want zo'n stress situatie met alleen een nieuwe hoefsmid die ze niet goed kent (en man is) had ik van te voren al wel fout zien gaan Hoop maar dat het vanmiddag wel lukt.....
Vief: Jeetje, wat raar ook . Wat je zegt, bel dan gewoon even dat je eerder komt. Woll is ook wel een gekkerd, zomaar te flippen . Hopelijk lukt het vanmiddag.
Het is hier mooi rustig op kantoor. Dus mooi even wat administratie wegwerken .
Vorige keer met deze hoefsmid (eerste keer dat hij kwam) was Woll eerst ook heel strak en moesten er ook heel veel snoepjes, aaitjes en af en toe een tik aan te pas komen. Ze is dan gewoon helemaal strak (vd spanning) en dan is het lastig om haar te laten meewerken. Ze is sowieso al vrij ongedurig van zichzelf. Maar op mijn vorige stal in Enschede is ze ook wel eens zonder mij beslagen door de smid daar. En daarbij was ze wel heel braaf.. Echt een mannen-fobie heeft ze niet, maar heb wel het idee dat als je iets van Woll gedaan wil krijgen je beter vrouw kan zijn, want bij een man zal ze eerder niet mee willen werken
Verder reageert ze sowieso vaak wat anders als het 'gemiddelde' paard Hierbij is het altijd erg moeilijk om in te schatten in hoeverre het stress / angst is of gewoon niet willen meewerken.
Vervelendste vind ik gewoon dat hij niet even gebeld heeft. Als hij had gezegd ik wil haar alleen gaan bekappen had ik gewoon kunnen zeggen dat het me geen goed plan leek en nu zal er weer heel veel rust aan te pas moeten komen wil het vanmiddag wel lukken
het is ook inderdaad wel heel vreemd dat hij niet heeft gebeld, ik zou toch altijd eerst even bellen voordat ik ergens een paard uit de stal trek!
viefdepief
Geplaatst: 17-08-10 12:18
Ergens snap ik het ook wel. Want het was een mooie oplossing voor zijn schema en waarschijnlijk had het bij geen enkel ander paard op stal echt problemen opgeleverd... Maar blijf erbij dat je zoiets in overleg hoort te doen, want dit is niet netjes
Wat een gedoe Vief, zou het ook echt niet grappig vinden!
Sussie85
Geplaatst: 17-08-10 12:59
Vief: vind het echt niet netjes van je smid. Hij had toch even kunnen bellen?
Hier is er ook altijd iemand bij als de smid komt. Kan ook niet anders want Pancho kan je niet vastzetten en als je hem los laat staan denk ik niet dat hij in de buurt van de smid blijft. Voor Vivre heb je ook wel een extra persoon nodig, want die heeft geen geduld voor vier hoeven te beslaan. Die begint op een gegeven moment te klieren.
Vivre schijnt ook nogal bijzonder te zijn. Die heeft veel vertrouwen in mannen, maar van vreemde vrouwen moet ze niets hebben. Vrouwelijke veearts blijft een ramp, met name als er iets in de ader gespoten moet worden. Dan heeft ze gewoon geen vertrouwen. Een mannelijke veearts daarentegen mag alles met haar doen.
Vief das idd niet echt slim van je smid. Arme woll hoop dat het vanmiddag wel lukt. Moorje das wel leuk toch? Je proef laten beoordelen door anky
WolinLotte
Geplaatst: 17-08-10 13:10
Vief, daar ben je lekker mee.. Ik laat ook niemand aan mijn paard zitten (op uitzondering van een aantal mensen) zonder dat ik er bij ben.. De smid die ik nu heb, durf ik Wolin volledig toe te vertrouwen, die is hardstikke rustig en lief voor Wolin en Wolin werkt echt super mee bij hem ('rust kan je redden' zegt hij altijd). De vorige smid was een draaaaama.. Telkens nagels verkeerd slaan helpt ook niet mee in het vertrouwen van een smid .. Maar bij de smid die ik nu heb ben ik zelfs steeds bij. Wolin kan namelijk ook heel onverwachts reageren, daarnaast is ze bang voor trekkers/shovels, dus als deze voorbij komt dan breekt de pleuris uit.
Hier ook hardstikke nat, als het weekend inderdaad maar mooi is , want dan zit ik in Antwerpen.. moet natuurlijk wel droog zijn als we over de Vogeltjesmarkt lopen .
Lielle
Geplaatst: 17-08-10 13:13
nav wat bezorgde PBtjes en telefoontjes, het gaat hier allemaal goed hoor! Ik ben nog steeds beurs, hoewel het lijkt dat de last van mijn onderrug die er al jaren zit ineens weg is Verder is het achter de schermen even druk ivm dit topic [LZP] Bokker Pollewoppy overleden vandaar dat ik er weinig ben.
Dat topic heb ik gezien, Lielle. Ontzettend heftig. Misschien door de val iets op zijn plek geknakt? :p
Vief, je hebt gelijk. Hij had je gewoon eerst even moeten bellen. Mijn paarden zijn allebei supermak bij de HA. Jer ook bij de DA, Nudine niet!!!!!!!! Daar moet ik wel even bij zijn. Hoewel het sinds ze drachtig is, vele malen verbeterd is.