[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:58

Mandy: Tuurlijk gaat ze weg als er 'woest' veel geld geboden word. Maar daar wil ik liever nog even niet aan denken. Ik heb gewoon een super klik met dit paard. Veel meer dan ik bijv met Loempia gehad heb. Dat was dan ook meer een boefje, maar toch.
Met Sofie is het allemaal gewoon veel relaxter. Heeft zo op haar tijd ook wel streekjes, maar dat hoord erbij vind ik. Natuurlijk komen en zijn er wel weer andere paarden. Maar toch zal ik wel even moeten slikken als ze wel weg zou gaan.

Vief: lekker zo'n buitenrit :D. Veel plezier bij de muzical vanavond! :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:58

hey een nieuw topic!
Ik heb het zo druk met stage en de paarden dat ik helemaal niet meer aan bokken toe kom...
Ben al een tijdje niet geweest en de eerste tijd zal dat ook wel zo zijn ;(
Weten jullie nu waar ik uithang

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:59

Goede morgen :z

Kim geloof best dat het zwaar was voor jou en sofie :D maar goed wel netjes hoor dat je zo ver gekomen bent!!
Vief arme woll met der prik :(:)

JA geld maakt niet gelukkig maar wel makkelijk :D
Als ze mij een bod doen boven de 20 ga ik er toch wel even van achter mijn oren krabelen :j

Zo ik ga even bakie doen bij vrienden, en dan vanmiddag met jetske naar stal :wave:

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:05

Mo: ik vind het wel leuk om jonge paarden aan te rijden. Ik heb aantal jaren terug toen ik nog bij de pony's reed een pony alles geleerd. Die hadden we als veulen gekocht. Is toen weggeweest om te beleren (wat een draak :+ ). En toen die thuis kwam zou mijn broer erop. Die had alleen nog heeel weinig ervaring. Dus ik ben er eerst op gegaan. Het was echt geen makkelijke pony in het begin. Maar uiteindelijk heb ik hem tot het Z2 dressuur, L springen en M SGW gebracht. Toen werd ik er te groot voor, en hebben we hem verkocht. Ditzelfde heb ik ook met Loempia gedaan. Die was ook 4 toen we hem kregen en kende vrij weinig. Dit was helemaaaal geen makkelijk paard. Toch nog M1 dressuur, L springen en L SGW mee geworden. Iemand die hem een tijdje voor mij gereden heeft (meer een springruiter) die wou er niet meer mee springen. Dat wou niet met die 2. Bij mij deed hij het ook niet uitzichzelf. Maar hij deed het wel.
En nu heb ik dan Sofie. Ook alles zelf geleerd. Eigen fokproduct ook, dus dat vind mijn vader helemaal geweldig :P.
onze 3,5 jarige is nu ook beleerd en komt binnenkort thuis. Dus dan heb ik weer een jong paard om aan te rijden :). Maar sommigen vinden het niet leuk, kan ik ook wel begrijpen. Maar ik vind het wel erg leuk :). Maar het is dan niet zo dat ik ze tot de L in alles wil rijden en dan meteen verkopen.. ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:10

Goeiemiddag!! ;)

@Vief: Wat lekker zeg zo'n rit!! ;) En veel plezier bij Joseph vanavond!! Ben erg benieuwd hoe de musical is :j !!
@Kim: Die Sofie :D , wat een paard! De veer in haar kont deed weer z'n werk ;)

Schijnt volgende week weer richting de -10 tot -15 te kunnen gaan := .. na lekker is dat..

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:12

Tja zo'n weer is ook handig, brrrr, vooral als je om half negen als 2e moet.... %)

Ik heb ook alle pony's die ik gehad heb van niets tot 'nu' opgeleid. Was dat bij mijn kleine b-tje verrekte lastig omdat ik ook niets kende maar uiteindelijk toch heel veel plezier aan gehad als je dan het resultaat bekijkt :D Ook bij Blue in 1 jaar van het B naar M1 gereden, was trouwens ook een 'eigen' fokproduct.

Heleen: moet je zo maar bekijken, als je een schlecht debuut hebt kan het meestal alleen maar beter gaan!
Kim: Het is toch geweldig als je op zo'n weekend terug kan kijken, dat ze in de finale wat minder ging moet je haar dan ook niet kwalijk nemen...

Ze zeggen wel dat geld niet gelukkig maakt maar het maakt wel ongelukkig als je het NIET hebt.
Als ze hier een absurd bod voor een pony doen gaan we toch ook wel overstag.

Liene

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:20

Vief; Ik hoorde het hier ook op de radio!
Pfff.. weer die stomme vries :D Als het maar niet weer gaat sneeuwen want ik moet met de bus naar mijn examens dan :P Veel plezier met de musical!

Ik weet het niet of ik mijn schattie zou verkopen met een goed bod, ik zou er echt super hard over moeten nadenken.
Ga leren :wave:

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:22

@ lotte: ik zag die temperaturen idd ook al op internet. Echt niet grappig.... heb er de schurft hekel aan :+

@ kim: ik snap wat je bedoelt met die band. Kan me goed voorstellen dat het dan veel moeilijker is, dat heb ik nu ook wel met Zetje.

@ heleen: zelfs toen de paarden niet verkocht? Dat vind ik toch wel erg knap!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:40

@ Tientje; Zo dat is snel gegaan, hoop voor je dat ie goedgekeurd word! :)
@ Kim; Vervelend dat de finale niet fijn ging, maar de rest ging volgens mij echt wel super ;)

Heb net ff gereden, ging weer heel lekker, straks naar jumping mechelen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:16

@ Tientje: Die is snel weg.
@ Kim: 7 parcoursen is inderdaad wel heel veel, super gereden toch!
@ WL: Echt zo koud :wow: , ik heb zo'n hekel aan de kou dat ik rond deze tijd nieteens meer naar de weersvoorspellingen wil kijken :+
@ Vief: lekker zo'n buitenrit, ik wil ook graag weer naar buiten maar heb nog niemand gevonden die mee wil (Bam zal der wel veel zin in hebben na zo lang niet te zijn geweest }> )

Ik vind dat ook moeilijk, als iemand veel geld bied voor je paard.
Ik heb het 1x gehad toen we Bam net hadden , mijn instructeur heeft er een flinke som geld voor geboden, terwijl we hem toch voor weinig hadden gekocht in januari als bijna 5-jarige die beleerd was en vervolgens een jaar op het land had gestaan ivm overlijden van de eigenaar.
Hij zag er wel wat talent in, ook zijn en nuchtere karakter en dat hij graag wil weken voor je was heel fijn, dus het was wel verleidelijk, maarja, waar vind je vervolgens weer zo'n goed paard.

Nu ik erover nadenk had ik ook een paard kunnen kopen met wat meer springtalent, en Bam was waarschijnlijk al een heel stuk verder in de dressuur geweest met mijn instructeur, maar spijt?
Echt niet, ik ben hartstikke blij met mijn grote vriendelijk reus :D
(en hij is nog knap geworden ook, toen ik hem kocht was hij lelijk, echt niet normaal := )

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:20

@Mandy: Ik kan je de hand schudden.. :)) van mij hoeft het ook echt niet weer te gaan vriezen!! Die paarden kunnen hier geen kant op dan die stomme binnenbak.. mijn andere paarden lopen gewoon lekker in de paddock of op het land, maar Wo moet het weer doet met die bak..

Wolin zal ik ook nooit kunnen verkopen :n , die blijft bij mij.. denk ook niet dat mij dat ooit zal lukken, daar heeft ze wel de reputatie voor ;) .. Ik reed Wo voor de verkoop voordat ik haar kocht, ze stond voor een aardig bedrag te koop als 3 jarige nikskunner, maar ze heeft dan ook wel een paar mega-gangen. Het is gewoon een erg moeilijk paard om te rijden, het is continue comprissen sluiten en ze is echt super intelligent, daar heeft niet iedereen het geduld voor.. Ook haar kleur was niet bepaald 'hot' in de dressuursport. Ik vind het echt helemaal leuk om jonge paarden op te leiden, om ze te zien groeien zowel qua karakter en lichamelijk. Wo was gewoon een speciale, een uitdaging :) , met haar had ik meteen een band. De meeste jonkies settelen zich uiteindelijk, accepteren meer en gaan meewerken.. Wo niet bepaald, dat was elke keer weer een uitdaging, nu nog rijd ik met een bokketouw. Ik ben goed in het aanschaffen, maar slecht in het weg doen.. ik zal ook nooit een dier naar het asiel kunnen doen :n , daar zijn ze mij gewoon veelste dierbaar voor.
Die ouwe is nu 27 jaar en hebben we 15 jaar en die Tinker is 12 jaar en hebben we vanaf haar derde, maar ook zij gaan nooit meer weg, die ouwe is mijn leerpaard geweest en die Tinker is gewoon de grote hond van de familie :) .
Vorige week zei de stalbaas nog "Lot... Wo heeft wel de juiste baas getroffen.. anders had het heel anders afgelopen met haar" en toen ik haar net had gekocht zei ze "Het had gewoon zo moeten zijn denk ik.. ik weet niet waar wo anders terecht was gekomen" en dat is toch een behoorlijk no nonsens nuchter persoon :) .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:23

CoriienRN schreef:
Goede morgen :z

JA geld maakt niet gelukkig maar wel makkelijk :D
Als ze mij een bod doen boven de 20 ga ik er toch wel even van achter mijn oren krabelen :j

:

Ze moeten inderdaad wel boven de 20 zitten ja.
Mijn merrie gaat trouwens niet meer weg denk ik. Daar heb ik zo'n historie mee. Met Jer ook, maar dat is toch anders..Maar goed (voorlopig) is dit niet aan de orde!!

EDIT: alsjeblieft gééééén regen/sneeuw/vorst meer........ Heb nèt weer twee dagen gereden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:41

Inderdaad stom dat er van dat koude weer aan zit te komen :(
Zie ook al een grote bui op buienradar naderen dus het zal ook wel weer lekker glad worden :\

Woll zou ik trouwens wel verkopen als er een heel goed bod zou komen :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:49

Kim, je rondje ging super, echt balen van het einde. Vond ik ook wel een gemene lijn, maar het is natuurlijk wel een finale. De kleine finale stond veeeeeel lichter idd, ik had het idee dat wij wel een zwaarder parcours hebben gesprongen in de gewone rubrieken. Sofie is echt een superdier!

Bij mij ging het ook niet lekker. Ondanks dat ik nog niet als slechtste de finale in was gegaan moest ik wel als 1e starten. Ik moest losrijden tegelijk met de barrage van de kleine finale. Elke keer als er iemand foutloos was ging er keiharde muziek waardoor Ul heel erg spacete :):) . Toen ik de ring in kwam ging de openingstune ook nog aan, waardoor hij weer over de zijk was. Had dus ook veel te weinig tijd aan 45 seconden dus ben gewoon begonnen. Hij had ook al in 2 dagen 5 parcoursen (incl barrages) in de benen, zoveel heeft hij nog nooit gedaan. Had meteen een balk op 1, toen kwam hij nog te dicht onder 5, dus had hij nog een balk. Bij mij wilde de laatste lijn ook niet lukken, hij kreeg op de tweede dubbel op de A hindernis een balk, en toen liep hij er uit. Toen nog een balk weer op de eerste, en wel goed over de tweede. Ook nog 2 tijdfouten, helaas.
Stond een goed pittig parcours op goeie hoogte. Heb menig M parcoursen lager zien staan. Weten we ook weer dat hij dat wel kan. De balk op de eerste was nog door spanning, door dezelfde spanning ook op hindernis 5. Daarna was hij weer een stuk fijner te rijden, en had ik weer controle. De laatste lijn was gewoon jammer.

Ik zal vanavond nog even bijlezen, ik ben op. Werd ook pas om half 12 wakker, lag er vannacht om kwart voor 1 in. :O

Wat betreft verkopen. Als ik goed geld krijg gaat alles weg, behalve Yoeri. Daar kan mam geen afstand van doen en hij heeft een moeilijk karakter. En voor Yoer hebben we juist iemand die heel geintresseert is.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:52

@Mo: Ik heb in april mijn hand gebroken, toen werd er gezegd dat ik met 3 weken gips weer helemaal 'heel' zou zijn :o Ondertussen dus 9 maanden verder en het is er nog niet echt beter op geworden moet ik bekennen :o
@Kim: Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden, ondanks het wat mindere resultaat! Maar 7 parcoursen in de benen is ook heel wat, zowel voor jou als Sofie!
@Vief: Fijn dat je weer lekker in het bos hebt gereden met Woll!

Ik zei eerder ook altijd dat Nika nooit weg zou gaan, zoveel met dat dier meegemaakt. Maar ik was 'uitgereden' met haar en vond het niet eerlijk haar dan maar te laten staan als weidepaard. Daar vind ze niks aan, dus toen toch het besluit genomen om een goed nieuw huisje voor haar te vinden, wat dus inmiddels gelukt is ;) Overigens gaat Jipje echt nooit weg! Hij wordt ondertussen alweer bijna 19 en met al zijn kwaaltjes kan ik hem dat niet aandoen, al lopen er nog geregeld mensen achteraan :o Maar wanneer ze dan zijn leeftijd horen is het gauw weer over :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:29

Goedemiddag :wave:
Mijn paardje ging gisteren goed met les :D Instructeur zei nog: Ze lijkt wel braaf :D haha. Ze deed ook heel goed haar best en wordt achter ook steeds beter

Jasses, van mij hoeft het ook echt niet meer zo koud te worden!!!
Mistid: Jammer dat het niet helemaal goed ging in de finale.
Kim: Super van je parcoursen. Denk dat Sofie in de finale het een beetje had gehad. 7 parcoursen is niet niks.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:40

Ik krijg net goed nieuws: er wordt een spontane oudjaarsborrel georganiseerd op het werk (ja zit te bokken op het werk :o ). Dus ik ga zo maar eens even kijken wat er geserveerd wordt :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:15

Dat is altijd goed nieuws :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:15

Altijd vervelend zo'n oudejaarsborrel :+

@ anthea: fijn dat je paardje lekker ging. Had je al met haar gestart in het springen?

Ik ga zo snel ff eten (van de pizzeria alweer :)) ) en dan met Zetje naar oefenspringen op de vereniging. Gewoon voor de lol...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:51

hoi,

@ Kim ik denk dat ik wel weet wie er achter jouw paard aan loopt en als dat is wie ik denk dan wil hij nog wel eens veel geld biedenvoor jouw paard. Hij is vorig jaar voor mijn ruin geweest maar toen was ik er zeg maar nog niet aan toe. veel werk erin gestoken enz. hij wordt nu 10 jaar en denk dat ik hem dit jaar wel verkoop. momenteel heb ik hem steeds achter de merrie aan zitten maar die wil ik juist nog niet verkopen. Ik heb gezegd: kom maar terug als we Z zijn en dan begint hij te lachen...
@ tientjuh Fijn dat zij zo snel verkocht is. De markt is zo onvoorspelbaar.

Net naar Leer duitsland geweest. Gave paars geruite jas van st.Oliver gekocht met ruim 60% korting. :D
Qua operatienieuws: heb nu op de planning gestaan bij 4 verschillende chirurgen en op 4 verschillende data's: 30-12/31-12/4-1 en nu wordt het 5-1 want dan is de arts er met de meeste ervaring. de rest had of geen zin of durfde het niet aan ivm mijn andere mankementen. ik ben benieuwd of het doorgaat.

Ga nu de rest ff bijlezen

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:01

Blacky komt terug! :D
Mirthe balen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:43

Tja over verkoop. Zoals Rowo zegt, als je uitgereden bent met een paard, dan is het gewoon tijd voor de verkoop. Ik ben ook gewoon toe aan een nieuwe uitdaging. Ook al ben ik supergek op dat beest en zullen de tranen rijkelijk vloeien. Hij krijgt een fijn huis en die mensen starten hem lekker weer in de B. Dus voor hem ook veel leuker. Dressuur deden wij toch al niet meer, springen bleven we ook hangen en alleen cross ging super goed! maar dat is gewoon te weinig in het jaar om hem voor te houden.

Overigens had ik niet gedacht dat Uk zo makkelijk verkocht zou worden. De markt lag zo op zn gat en vroeg nog aardig wat geld voor hem. En bij de eerste de beste kijker is hij al verkocht.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:49

Kim, was dus een heftig dagje gister! Maar goed gedaan hoor, kan me voorstellen dat het op het laatst niet meer goed wil.

Bij mij mogen paarden ook wel weg als er veel voor geboden wordt. Alleen is me dat tot nu toe nooit overkomen.. mijn paard is op dit moment ook niet veel waard zo. Ik zie wel wat de tijd me brengt, hoop dat ik straks eerst weer lekker wat verder kan komen in de wedstrijden.

Vandaag weer hele dag gewerkt. Morgen vrij, ga 's middags nog met een vriendin shoppen en daarna ergens eten. Wordt vast wel gezellig :) En dan donderdag weer de hele dag werken!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:09

Wo heeft even een paar dagen vrij i.v.m. de osteopaat, en dan hoop ik na mijn nachtdiensten wel weer te kunnen rijden, maar als het dan weer zo gaat vriezen.. Sh*tzooi :P , mag nu echt afgelopen zijn!!

Wo slobber gegeven :9 .

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:14

Hallo, ik kom me hier ook maar eens voorzichtig melden. Ik heb nl vandaag een superleuk paard gekocht waar ik komend jaar de SGW mee wil ontdekken. Ik zou vorig jaar al de trainingen bij Gert Boonzaaijer rijden, maar toen kreeg ik problemen met mijn paard. Zij heeft inmiddels een fijne plek als fokmerrie omdat ze niet meer actief in de sport mag. :(:)

Mijn nieuwe paardje heeft al wel Z gesprongen, maar nog geen crossen gelopen. Ze is wel supernuchter en een echt typje voor de cross (Julio Mariner x Concorde x Nimmerdor). Komende weken gaan we rustig aan onze combinatie werken en de conditie!

Als jullie het goed vinden lees ik lekker mee en hoop van het voorjaar de eerste trainingen en misschien wel oefencrossjes te kunnen rijden. ;)

Groetjes, Yvet