Ik merk het bij Tal allene omdat de buurruinen ineens zoveel interesse tonen en als ik dan ff weg ben en terug kom ligt er een enorme plas! Maar verder met rijden echt nog nooit verschil gemerkt
Ja er is weer een casantos bij! Hij heet Coldplay, gister geboren om 23.00 uur. Het ging allemaal heel vlot. Merrie heeft het wel zwaar gehad, ze bleef ook lang liggen. Het veulen stond bijna eerder dan zijn moeder. Voor de merrie was het vreemd (eerste veulen) maar ze was heel lief en rustig, en ondanks dat het pijn deed liet ze het drinken gelijk toe. Ja ik hou van mijn merrie! Nu eerst maar eens een middagtukkie doen. Ben benieuwd naar de verhalen van Etten-Leur. (foto staat in de kraamstal, bij veulens 2007)
Wij zijn vanmorgen met Kaatje naar een CH geweest, gewoon om haar daar wat te laten kijken. Ze was hartstikke braaf. De losrijdende dressuurruiters lieten ons niet in de steek. Er reden er een paar heel lomp iedereen voor de voeten, maar daarvoor waren we ook gegaan. Kijken hoe ze daarop reageert.
Ook even bij het losspringen een paar sprongetjes meegepakt. Daarna paard platgeknuffeld en weer naar huis. Ik heb wel foto's gemaakt maar ik weet nog niet of ik tijd/zin heb op ze te uploaden.
Lijkt me een maf gezicht Scum! Waren jullie dan ook helemaal in tenue gegaan?? Judenjul: proficiat! Ibonn: verstandig besluit!
Vandaag heb ik samen met mijn nicht en een andere meid in de bak even springles gekregen van Madelene. Het was vooral voor die andere twee, die hadden nog nauwelijks (met dit paard) gesprongen en moeten over 3 weken toch echt een A parcours rijden! . Bij mij ging het ook wel aardig, alleen kreeg ik af en toe niet helemaal een mooie afstand op de eerste van de dubbel. Maar ik merk dat mijn houding echt enorm vooruit is gegaan! Ik kukel nu niet meer na zowat elke hindernis eraf .
Heb eindelijk de moed gehad een afpsraak bij de tandarts te maken. Morgen ben ik aan de beurt. Wordt een foto gemaakt van hoe mn kiezen staan en krijg een verwijzing voor de kaakchirurg omdat er 2 verstandskiezen uitgezaagd moeten worden... Hoop stiekem dat vriendje mee wil want tandarts is niet helemaal mn grootste vriend...
Scum: Dat is handig, kunnen ze mooi ervaring opdoen.
Mijn bosrit met Waula is een bosrit met Laros geworden. Waula had vanmorgen een zwelling aan de binnenkant van haar achterbeen net boven de kogel. Ik denk dat ze zichzelf heeft aangetikt met rollen ofzo. Wauwtje rolt zo'n 3 a 4 x per dag in haar box dus dan is dat zo gebeurd. Ze liep er niet helemaal goed dus moest Laros eraan geloven. En voor het eerst in 6 jaar was hij Relaxed en braaf met een buitenrit. Dus toch wel lekker genoten!!!
mijn schimmeltje was ook weer erg helder vandaag...hard harder hardst dressuur rijd ik haar met mylerbit...ideaal hoor, super in de aanleuning enz. maar als ik 5 mm toegeef is ze weg dus kan er niet mee springen paard nummer 2 was ook erg braaf ze wordt al aardig dik
volgens mij die ene die als eerste werd goedgekeurd voor de wedstrijden wel bustrens uitvoering hij is niet van mij, ze loopt er heel fijn op, super in de aanleuning(wat een groot probleem was) en ook nog eens evenveel druk op beide teugels (met andere bitjes heb ik alles op rechts) het probleem is alleen dat als ze er zin in heeft dat ze er vandoor gaat ik kan bij wijze in de teugels gaan hangen terwijl als ik dat met een ander bit doe, dan is ze wel zo beledigd dat ze overeind gaat moet wel zeggen doordat ze beter in de aanleuning enz is, galoppeert ze ook een stuk beter(meer ontspanning)
ja ik had dus veel moeite met de aanleuning, mocht er ook niet aanzitten, of ze pakte juist 1 kant vast... toen ben ik naar zon man geweest , bitverzorger en tevens uitlegde hoe de myler werkte.. best interessant. Hij heeft Muis haar bekkie even bekeken, smal klein mondje, hij kon niet zeggen of een myler zou werken, hij had het ook over een rechte stang... met de myler kan ik dus niet springen, want met dressuur pakt ze me soms al maar als ze lief is,loopt ze er heel fijn op misschien dat je er eentje kun lenen...?
Ik heb Hercules nou op een K&K scholingsbit lopen. Ik merk dat de aanleuning ook een stuk beter is dan bij een gewoon trens. Maar het blijft toch werken (tov pessoa bit )
Bij de ruiterzaak bij ons kun je idd bitten proberen, dus ik zal eens wat gaan doen. Ik overweeg idd ook een ongebroken trens, vind dat een heel fijn bit.
Biertabje: heb nog nooit zo'n speciaal bit geprobeerd maar kan uit ervaring zeggen dat een rechte stang erg goed werkt bij een smalle kleine mond. Plato heeft best een goede aanleuning (als hij wil ) maar bij een dikker bit of een gebroken trens puilt z'n tong er aan de zijkant eruit omdat z'n tanden wel op elkaar blijven maar er simpelweg niet genoeg ruimte is voor tong en bit. Wat doet zo'n Myler precies?
Ben tevreden over de Fries, 174 ptn en niet laatste , dat is al lang niet meer gebeurd. Ze bleef heel erg goed bij me, was wel wat afgeleid door het springparcours dat vlak tegen de ring aanlag en waar het A-parcours werd gesprongen. Niet alles ging daar vlekkeloos Maar omdat ze nu een keer lekker liep, wilde ik alles uit de kan halen Ze maakte zelfs een wissel op de hoefslag omdat ik haar teveel op buitenteugel wilde krijgen om goed de hoek in te kunnen rijden, zou thuis nooit gelukt zijn. Maar ja, weten we ook weer dat ze dat kan Verder de nodige slordigheidsfoutjes zoals uitzwaaien en net een pas te laat reageren op mijn hulpen maar daar kan aan gewerkt worden nu ze zich laat rijden op wedstrijd. Zie haar toekomst weer heel wat vrolijker in !!
Bij de ruiterzaak bij ons kun je idd bitten proberen, dus ik zal eens wat gaan doen. Ik overweeg idd ook een ongebroken trens, vind dat een heel fijn bit.
Hey, welke maat heb je nodig? Voor zover ik weet heb ik thuis nog een ongebroken D trens liggen die ik te sterk vond voor Nickje. Ben morgen thuis en kan even kijken of hij er nog ligt en welke maat het is...
Hallo, Ben net erug van de tandarts met een nieuwe verwijzing voor de kaakchirurg. Recht moeten mn verstandskiezen er uit gezaagd worden... Heb moed verzameld en wou meteen maar een afspraak maken in de hoop dat dat dan voor mn coschappen eind mei achter de rug is... Eerste afspraak die ik hier in Leiden in het LUMC pas kan maken is 2 augustus!!! Nu maar op zoek naar een ziekenhuis waar ik eerder kan... Alleen weet ik niet helemaal hoe ik dat zoeken aan ga pakken. Beginnen op Google denk ik maar...
Gisteren hebben we de paarden nog eens gemeten. Oro is 1.86 en nog iets (pas geleden kort bekapt maar wel MET ijzers). Dus ik denk ruim 1.85 zonder ijzers.
Kaatje is 1.68,5 met de ijzers en 6 weken geleden voor het laatst bij de smid geweest. Dus zonder ijzers is ze denk ik maar 1.67/1.68. Kleintje
Scum: ik zie er ook als een enorme berg tegenop en heb het al 2 jaar uitgesteld in de hoop dat die ene kies toch recht zou groeien. Maar hij groeit nu mn andere kies in en druk de boel scheef terwijl ik 9 jaar lang beugels heb gehad... Beetje zonde als ik dat nu scheef laat drukken...
Maar heb nu een ander ziekenhuis in Leiden gebeld en kan daar 14 mei al terecht. Dus dan heb ik het voor mn co's achter de rug...
Over paardenmaten gesproken: Nickje is officieel 1.63... Helemaal ukje dus...