[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:38

Doe ik zeker! Deze week verwacht ik het niet, met wat geluk kan ik het wel aandoen naar F.onck de 21e. Dan gaat er een vriendin mee, die kan daar dan voor zorgen.

Heb net een paar foto's gehad van de shoot van vandaag. Er zijn er niet zo veel goed gelukt (slecht weer en geen ideale locatie) dus fotografe komt nog eens terug. Ondanks dat ben ik toch onwijs aan het genieten van mijn 4 karakterkopjes :D Benieuwd wat er nog uit komt bij de volgende sessie, want bedoeling is dat er van elk 1 uitvergroot wordt voor een ingekaderd plekje in huis.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:27

precies veel om bij te lezen :)

Antonius: om op je jasje terug te keren vindt ik ook het 2 het mooist :) persoonlijk heb ik een wedstrijdjas van BR. Die je naar eigen zin kan veranderen ( kraag en flapjes van de zakken dan wel). omdat ik persoonlijk echt kobalt blauw mooi vind heb ik mijn jas in het zwart met kobalt blauwe kraag en flapjes :)

voorlopig staan de wedstrijden hier op een laag pitje en ga ik nu het nog "mooi" weer is gaan wandelen voornamelijk :) juffie is nu van gisteren geschoren begon echt een teddy beer te komen :)

ook heb ik me dit jaar geen lid meer gemaakt van lrv. Ik heb dit jaar maar 2 tornooien kunnen meerijden en in de winter rijdt ik zowiezo weinig wedstrijden dus vindt ik het niet de moeite om dan lidgeld te betalen om maar 2 wedstrijden mee te rijden. Ik overweeg om me lid te maken van bloso waregem waar ik alle accommodatie kan gebruiken voor dezelfde prijs.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:31

Hanne, hoe ging je dressuur? E7 weet ik al, maar A heb ik niet zien passeren denk ik?

Mila: heb eens gekeken naar die br jasjes, maar softshell is niet zo mooi voor mij denk ik. Weeg zo net 5 kilo te veel voor het mooie en met zo een jasje valt dat nog meer op denk ik. Eigenlijk moet ik gewoon 5 kilo vermageren... Zucht :P
En die br is wel vertrekken van zwart of blauw jasje en ik wil graag iets anders, grijs of bruin. Maar het concept met die wisselende kraagjes is wel tof!
Van pilot denk ik kan je wel helemaal zelf customizen maar dan betaal je rond de 500 voor een jasje en dat heb ik er momenteel niet voor over.

Mijn springzadel is trouwens verkocht! Slechts voor 600 maar dan wel aan iemand die het direct meegenomen heeft zonder dat ze het kunnen terugbrengen als het niet past. Ben blij dat ik ervan af ben! Spaarrekening aanvullen na die cwd te kopen ;)

Varekaj: al een leuke foto om hier te tonen of wacht je de 2e shoot af?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:12

A7 18e van de 36 ruiters met 63,4%! Ben ik tevreden van tussen al die dressuurpaarden en pas voor 2e keer A7 ooit! :D En er zijn zeker nog wat werkpunten zoals lengtebuiging, niet te loperig en de middengalop (nog iets meer verruimen en het terugnemen + overgang naar draf :P ) keertwending was best goed, was een 6 waard! Nog iets vlotter doen, en het wordt een 7! :P Argh 'k vind die echt een stomme oefening. :P
Vooral nog wat spanningsfoutjes tussen, maar heb bewust niet te veel ingereden dat er nog wat vooruit in zat! De jury van de E7 vond ik een erg fijne jury! Ook leuke commentaar op m'n protocol! :D Eens een 7,5 voor mijn galop een bepaalde oefening. :P Vroeger scoorde ik veel meer rond de 6 punten, nu veel meer 6,5 en 7's. De slechte stukken 5,5 dan. :P Dat was dan ook het minste dat ik had. :) Dus iig erg blij dat we erop vooruit zijn gegaan! In de E7 vooral niet verwacht dat ik in de prijzen ging zitten, met die 48 deelnemers. :P Trouwens eigenlijk ben ik ex-aequo 9e in de E7. PP heeft me erop moeten wijzen haha. :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:15

ik ben nog een stuk zwaarder dan jou hoor Antonius ;) en ik vindt die echt wel meevallen. maar das elk zijn keuze eh :) ik ben wss wel een stukje groter dan jou mss dat het daarom mee valt in mijn ogen. natuurlijk als je een ander kleurtje wilt ja dan heb je inderdaad iets anders nodig :)

had net je proef in de a niet gezien hanne, wel leuk resultaat! proficiat :)

vond de jury van de E7 inderdaad echt correct. nu waren er geen bizarre uitspattingen meer zoals de vorige keer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:41

Voor foto's van de shoot, zie profiel :P Heb er per paard 1 ingezet.

Ik vind softshell wel meevallen, vind niet dat het nadelige punten benadrukt. Het heeft maar 1 groot nadeel en dat is dat je je er kapot in zit te zweten als het een beetje warm is. Wel tof dat je zadel eindelijk verkocht is, is toch weer wat extra centen en een zorg minder.

Het viel precies goed mee Hanne :D Middenmoot voor een proef die je nog maar 2x gereden hebt, daar mag je trots op zijn! Ben content dat de jury nu een stuk beter was, dat geeft toch meer vertrouwen in je protocol.

Ik dacht deze namiddag te gaan longeren zodat ik in de ochtend en voormiddag boodschappen kon doen, in de bib rondlopen voor boeken ivm eindwerk en dan mijn artikels en rapporten uitprinten. Ik hik er enorm tegenaan om dat op de pc te lezen, papier is toch een stuk makkelijker. Daar kan ik ook veel bij krabbelen :') Zie nu echter dat er serieus donkergrijze wolken aan het overkomen zijn, dus met wat pech gaat het (flink) regenen en ben ik eraan voor de moeite.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:57

Mooie foto's, Varekaj! Knap zo in zwart-wit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:20

Heb er gelijk maar even een foto van mij en m'n merrie bij gezwierd. Dit is niet de zwart-wit die ik van haar heb, maar het geeft wel een beter beeld hoe ze er uit zag. (en ik ben al lang weer blond en 10kg zwaarder...)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:03

'k Ga vnvnd de filmpjes op fb zwieren, jullie zullen ze dan kunnen zien. :)
Idd de E7 heel correct! Vind ik echt leuk zo! De procenten wel dicht op elkaar! Dan is het wel jammer van de spanningsfouten inderdaad. :P Maar ik vind 't leuk zo dat 'k wel kan meerijden voor de prijzen in zo'n groot deelnemersveld van bijna 50 ruiters in 1 proef! Om dat in de A7 te verwezenlijken wordt wel heel moeilijk. :+ Maar ah het gevoel telt hé! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 10:20

Leuke foto's in je profiel! Leuk zo zwart-wit!
Eens kijken naar je dressuurvideo Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:52

Antonius, ik heb zonet mijn jasje ontvangen en ik moet zeggen, het zit super! Degelijke, stevige stof (50% wol en 50% polyester) maar ik heb idd niet teveel overschot op borsthoogte. Ik gok dat die 6cm nipt gaat zijn. Het is echt heel mooi getailleerd. Ik merk wel dat het een echt dressuurjasje is, er is niet zoveel schoudervrijheid voor springen, maar het is wel mogelijk.
Wanneer ik mijn armen strek op schouderhoogte komen de mouwen tot net voor mijn polsen, dus ze zijn ook niet superlang.

Straks maak ik een foto, nu eerst even een nieuwe gsm halen. Mijn stiefpa heeft de mijne per ongeluk naar de hemel geholpen dus mag eentje gaan uitkiezen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:49

Mooie foto's varekaj!

Softshells zijn wel veel comfortabler voor te springen idd, dat beweegt zalig goed mee.

Ik dacht dat 10/11 de kalender online ging komen, mr hij staat er nog steeds niet precies.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 00:38

Parijs Y;(
Hier word ik echt bang van! Zoveel onschuldige mensen die nu in angst zitte ...

"Stress" voor de jumping morgen is gelijk weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:41

Je bent niet de enige. Ik ben nog wakker om m'n proef voor morgen te leren, maar die concentratie is intussen al lang gevlogen.
Normaal kan ik zo'n dingen nog relatief goed plaatsen, maar voor 1x zou ik verdomd niks liever willen dan mijn vriend hier veilig thuis. Kroatië is een heel eind dichter bij die gekken van IS (die er wss achter zitten vermoed ik) en daarnaast woont mijn tante in Frankrijk. Wel geheel de andere kant, in het zuiden, maar toch.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:43

Ik heb er ook kippenvel van... :s
Die band die in de concertzaal speelt, daar ging m'n broer normaal naar kijken. :s Gelukkig zou ie ze morgen maar pas zien in BE. Brrr 'k zou dr echt niet aan moeten denken...
Dees is echt niet te vatten...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 00:45

En ze zitten precies overal in Parijs! Het houdt maar niet op... Hoop echt dat ze ze snel levend hebben... Al vrees ik daarvoor..
Wel mooi initiatief van die # op twitter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:48

Ik heb geen twitter, dus kan daar niet volgen. Ben op hln aan het meekijken, al is dat eigenlijk een sensatiekrant.

Heb mijn vriend maar een smsje gestuurd, je weet nooit dat hij een collega heeft die daar vandaan komt of wat dan ook. Ze zitten momenteel op zee ivm trials van apparatuur, dus gok dat ze misschien nog niet op de hoogte waren.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 00:49

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:52

Op één extra journaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:54

Zag net in het topic hier op bokt over Parijs dat een jongen die in het theater zit heeft gepost dat ze iedereen 1 voor 1 afslachten.

Mijn God, dit is gewoon een nachtmerrie.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:53

Is idd een nachtmerrie. Ben daar nooit niet goed van. Eigenlijk cynisch want toen ik dit jaar op tommorowland was zei ik nog tegen m'n vriend: "allé dat men nog niet geprobeerd heeft bij een concert ofzo een aanslag te plegen of in een stadion"... (ik heb dat ooit ook al over de trein gezegd - heb me vroeger nooit op m'n gemak gevoelt op de spits trein brussel-antwerpen). En nu zie je... pffff! Ik begeef me zowiezo al niet graag in de massa maar zal daar nu nog meer me opletten vrees ik... Hoewel je er niet te hard en te lang bij mag blijven stilstaan. Je kan morgen ook onder een auto terechtkomen zeggen ze dan zeker?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 18:17

Jaa mogen er niet te veel bij stilstaan, als is het de laatste tijd wel erger en erger.
Ik ben vandaag op jumping geweest. Was leuk, blits fijn kunnen rond rijden, alleen in de barrage was er een stomme wendig ofwel heel kort ofwel heel lang, dus ik dacht ik pak de korte, maar blits keek naar de B sprong van een dubbel en was afgeleid, hij stond niet stil maar ik zag dat het niet uit kwam dus maar een rondje gedraaid. En beter aangereden.

2De parcours ook in de barrage, daar ging het rondje wel goed.
Daarna nog met icarus gaan rijden. Heb de proef van op het WK gereden. Lukt wel al aardig, natuulijk niet voor WK punten maar ik kan de onderdelen al goed met hem rijden, alleen de contra vind ik nog wat moeilijk met de eenvoudige wissel. Daarna in een lijntje gesprongen tot 110, het hoogte wat ik ooit met hem gesprongen had (ookal was het een lijntje )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:56

"Heb de proef van het WK gereden" :') Moet heerlijk zijn met zo'n goed paard onder je kont! Leuk dat Blits het ook goed doet verder.

Hier op wedstrijd geweest, mijn 1e lrv. 7e van 18 met ongeveer 63,08%. Ik had 164/260, de eerste had 185. Ik vond de proef bagger. Icaro liep niet echt vlot, paar fouten gemaakt die serieus zijn afgestraft ook met 2x een 3. Dan een aantal 5jes, maar ook 7'en en 8'en. Vond het echt zo raar gejureerd, er staat ook nergens iets van commentaar bij. Ja, bij de 3'tjes: ipv middendraf schoot hij in galop (mijn fout) en bij het hals strekken zakte hij niet genoeg en staat er bijgevolg "teugels hangen door". Maar de rest? Niks.
Heb er echt iedereen over horen klagen. Niks tegen lage punten, maar zet er dan wel bij waarom.
Sfeer onderling was wel heel leuk!

Verder heb ik twijfels ivm Icaro. Gisteravond was hij al beetje "nukkig", wel zijn krachtvoer opeten maar er niet op vliegen zoals hij anders doet. Hij trapt wel vaker als hij dat opeet, maar gisteren was het gedurig aan. Hooi keek hij niet naar, wel rond drentelen en komen kroelen. Vreemd, hij is een kroelkont, maar op stal? Met etenstijd? Daarna ging hij plots liggen. Even bij gezeten, toch weer laten rechtstaan voor een snoepje. Ging heel vlot, daarna ook gemest. Toen ging hij hooi eten en ben ik vertrokken.
Vanochtend had hij nog de helft over van zijn hooi van gisteravond. Hmz. Hij was wel weer alert voor zijn korrels, maar nog altijd niet zo zot als anders. Hooi at hij tijdens het vlechten en poetsen. Heeft nog prima gemest op de camion, bij het inrijden en uitstappen. Hij liep de proef wel, maar moest er veel meer aan rijden zeg maar.
Thuis op stal, weer hetzelfde: wel korrels eten, hooi negeren. Na het drinken met zijn hoofd schudden en tanden laten "klapperen". Stevig trappen naar de buik, schrapen, maar wel gewoon plassen en mesten. Hij is ook weer even gaan liggen, maar stond heel fit recht om de boel bijeen te brullen naar een merrie van de buren.
Hij glanst, zoekt vrolijk naar snoep, ik hoor darmgeluid als ik mijn oor tegen zijn buik leg... maar toch is er iets, en ik kan er geen vinger op leggen WAT.

Dacht eerst aan krampen maar zowel mesten als plassen lijkt nog steeds gewoon normaal te gaan, zonder extra moeite.

Iemand een idee? Ga zo dadelijk naar stal bekijken hoeveel hooi er op is. Morgen tem donderdag moet ik steeds werken van 9u30 tot 19 à 19u30, dus ga stalbaas sowieso belletje geven om ook oogje in het zeil te houden en indien nodig DA laten komen.

Edit: hij is nog altijd nieuwsgierig en wakker. Hij ging op wedstrijd even proberen of hij een lege plastic bloempot mocht meenemen door er in te bijten en mee weg te wandelen onder het zadel :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:29

Moest Shuddy dit doen, zou dit duiden op maag/darmproblemen. ;) Maar ieder paard reageert wel anders. Lijkt wel hard op kolieksymptomen. Hij 'lijkt' precies wel in orde? Mss bellen naar DA voor info? Moet ie dan nog niet perse komen, via telefoon kan die ook al wat dingen vermoeden. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 19:44

Misschien dat er een kat ofso op het hooi heeft gepist? Dan zouden ze dat ook niet willen eten.. Wat het trappen naar de buik en al de andere symptomen natuurlijk niet verklaren... Misschien zen lichte koliek?

Het is inderdaad zalig op zo paard te kunnen rijden. Ik voel dat il er veel van leer.