[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:18

MargreetW schreef:
Mootje, wish me pick? Is dat een slip of the phone of wishfull thinking? :D

:') :=

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:19

Komt me bekend voor wat je allemaal moet doen Lau, heb ook een soort gelijke pt op stage. ;)
Hardlopen in het begin valt echt tegen. Ik dacht ook dat ik het wel zou kunnen, later gaat het beter.
Bunschoten ga je toch ook heen Karen? Die heb ik ook op de lijst staan. :)
Margriet. :(:)

Weekend. :D
Sinds ik stage loop ben ik zelf ook veel alerter op het sporten bij mezelf. Wil nu eigenlijk 2x p/ w hardlopen en daarnaast om de dag buik-, rug- en beenspieren doen. Gaat me goed af. Kan nu al merken dat ik fitter ben, hoop dat zo door te zetten zodat ik het volgend seizoen met crossen ook merk. Maar je wordt automatisch ook actiever als je mensen zelf moet laten trainen. Ben zelfs bezig met een eigen trainingsschema voor mezelf. Vond het daarom ook heel grappig dat er artikel in de Paard en Sport over stond.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 11-11-11 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:21

Ja Bunschoten en Houten :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:25

Dat artikel was interessant he San, voelde me ook gelijk aangesproken om zelf te gaan trainen!
Ik heb het artikel wel 3x gelezen, heb ook op hun site gekeken en ze geven ook trainingen in Bodegraven nu, heb ze een mailtje gestuurd en wil een keer gaan kijken en als het bevalt wil ik zo'n trainingsprogramma gaan doen :) .
Ik wil ook wat fitter de cross in volgens jaar heb nog best veel moeite met mijn houding en balans en op het eind van de cross ga ik steeds belabberder rijden lijkt het wel, terwijl ik aan het begin nog heel scherp en alert ben, ben ook echt heel moe als ik over de finish kom

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:27

Wanneer is Houten dan? Dat is 2 parcoursen of niet? Ook nog wel wat misschien... Ben de dressuur wedstrijden aan het ontwijken. ;)
Vond het ook een leuk artikel, kon er ook heel veel dingen in terug zien die we zelf ook doen. Daarom ook zelf een trainingsschema gemaakt. Ik weet wel welke oefeningen waarvoor zijn. Vind ik dan zonde van mijn geld om dat daaraan uit te geven. :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:27

Ka: Ik voor Chaam met 3 (wellicht 4) paarden. Hoop in januari weer echt fanatiek te kunnen rijden en trainen.

Merk wel dat ik dagelijks gewoon heel veel paarden rijd en kom dan ook echt niet moe over de finish. Mijn condities was ook heel goed zeiden bij de fysio. Ik roei in 10min tijd 2km. Dat vonden ze heel bijzonder voor iemand die 6 weken niks had gedaan :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:31

Bij mij op stage zeiden ze ook dat je van paardrijden geen spieren kreeg. Ik was het er niet mee eens en de enige manier van bewijzen was testen. Dat hebben we toen gedaan, het is terug genomen. Heb ze niet gezegd dat ik die dag erna gigantische spierpijn had. ;)

Kwam dit net tegen: http://www.horses.nl/disciplines/artike ... ewaardeerd

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:35

Lau: Wow, 4 paarden in Chaam, dat lijkt me geweldig!

Dat is ook een beetje mijn nadeel denk ik, ik rijd maar een paard en ben daarnaast verder eigenlijk niet sportief als student met gratis ov. Ik ken verder geen oefeningen en heb ook geen verstand van trainen wat dat betreft, dus ik heb wel echt begeleiding nodig.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 11-11-11 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:35

Ik moet ook weer eens beginnen O:) op het werk zit een fitnesscentrum, dus het is makkelijk te regelen. Maar het komt er nooit van :oo

Zit nu trouwens bij de kapper, kleurtje laten inwerken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:38

Eef_Bam schreef:
Dat is ook een beetje mijn nadeel denk ik, ik rijd maar een paard en ben daarnaast verder eigenlijk niet sportief als student met gratis ov. Ik ken verder geen oefeningen en heb ook geen verstand van trainen wat dat betreft, dus ik heb wel echt begeleiding nodig.

Ookal zou je bv 10 heen en 10 km terug naar school fietsen dagelijks, dan train je nog niet de spiergroepen die je met paardrijden gebruikt. Je traint dan andere dingen. Maar het is maar goed ook dat niet iedereen er verstand van heeft, dan zitten de fysio's en personal trainers straks zonder werk! ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:45

Danielle wat goed van je cijfers zeg! :oo

Paardrijden traint inderdaad weer heel andere spieren. Nu ik in de manegeles zit, voel ik ook nog dat ieder paard andere spieren traint :P De ene keer voel ik mijn rug, de andere keer mijn kuiten, en gisteren voelde ik mijn onderbuik en bovenbenen. Elk zadel en paard laat je anders zitten en je anders werken, daarbij ligt het natuurlijk ook nog aan je training.
Vies is nogal vermoeiend moet ik zeggen, als ik les met hem had, dan was ik na een half uur helemaal kapot.

Ik heb vandaag weer braaf hard gelopen, maar ik had het wel zwaar. Ik snap niet waar ik last van heb, misschien toch een beetje grieperig ofzo, want mijn maag speelde op. Vaag gedoe. Ik heb nu 10-12-12 gerend met Evy in mijn oren om te zorgen dat ik het in elk geval volhield. Mijn spieren zijn echt niet moe, maar mijn buik/ademhaling deed wel weer heel moeilijk.
Ik wil eigenlijk om de dag (dus ongeveer 3x per week) hardlopen, maar als mijn lijf het daar niet mee eens is houdt het een beetje op. Ik fiets wel 4x per week naar het station en loop van het station naar de uni toe, maar verder zit ik eigenlijk altijd stil.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:01

Goedenavond!
Ik was niet voor de leuk in Brabant, we moesten terug op controle bij de DA ;)
Eerste keer heen draven leek ze goed, maar toen ik haar omdraaide en terug wilde draven gleed ze onderuit. Daarna liep ze niet slecht, maar nog/weer niet helemaal goed. Voor de zekerheid foto's gemaakt, en dat was gewoon in orde. Ik moet nu nog 4 weken stappen, en daarna bellen we even hoe ze is. Als het goed is moet ik dan zeker wel weer op kunnen gaan bouwen. Baal er wel een beetje van, want ik ging er bijna van uit dan ze weer helemaal goed was, en nu nog langer stappen (wat we allebei goed zat zijn) en nog langer niet rijden.

Fijn dat het toch wel goed was zo Margriet
:= Eef, hardlopen is dus tegengevallen
Slimme actie Lau :Y)
Fijn dat Jer weer nagekeken is Noor
Goed bezig met sporten San

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:05

Wat een tegenvaller Snoek. :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:08

Bah Snoek wat balen... :(:)
Bij welke DA/kliniek zit je?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:10

Beetje wel idd. Alhoewel als het hierna goed is, is het prima. Ik had me alleen gewoon heel erg verheugd om weer te kunnen rijden. @ Annetje, ik zit bij de Lingehoeve.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:11

Hè wat balen Snoek :(:)
Danielle mooie cijfers!

Hardlopen staat bij mij helaas op een heel laag pitje.. -O- Kom er echt niet aan toe op het moment. Tis niet anders.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:21

Balen Snoek :(:) .

Lingehoeve is niet in Brabant hoor, maar in de Betuwe, Gelderland 8-) . Ben je vlak bij mij geweest!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:26

Oeps, dacht dat het onder Brabant viel :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:33

Shanouk wat een domper :(:)

Sanne, Bunschoten heb ik 18 december en Houten de week ervoor volgens mij.

Lau, cool :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:42

Laura: Dat is gaaf!
Shanouk: Wat vervelend :(:)
Eef: Vind het in ieder geval stoer dat je begonnen bent!
Annetje: Jammer dat het bij jou niet zo wilde :(:)

Ik heb vandaag mijn startkaart nadat ik hem eind 2010 had opgezegd maar weer geactiveerd voor 2012 :#

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:46

Gaaf vief!! Ik had die van Bari ook eind 2010 opgezegd, ook maar weer activeren :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:47

allemachtig wat is het hard gegaan in twee dagen.... := nog een hele discussie gelezen over allerlei onderbroeken hahaha....

Margriet @ sterkte met de verkoop, jammer dat je hem niet mocht houden om wat langer mee te kunnen rijden, maar wel begrijpelijk.
Lau @ wat gaaf eenster op Castenray, maar mogen wij dan ook nog rijden.... -O-
Evelien @ goed bezig dus..... :D
Mo @ veel plezier, lekker hoor... :P
Snoek @ balen meis, sterkte nog ermee... :+:

ik ben gisteravond bij een ladies night geweest.... ;) wel grappig al die "dingetjes". Wat sporten betreft ik doe dus heel veel. Ik doe gerust 30 minuten hardlopen 6 km, 6 km roeien in 30 min en dan ook nog 30 minuten cross trainer interval of zo, daarna ga ik smiddags nog fitnessen. Die setjes wissel ik af met zwaar of veel herhalingen. Op mijn vrije dagen thuis train ik meestal 1 keer per dag of soms een dag niet.
Mijn rijlaarzen zijn besteld, worden De Niro's in het zwart met royal blue accenten, de strass stenen laat ik maar achterwege, dat werd me toch te duur. Was weer 90 euro erbij en dat vond ik het niet waard.

Sann @ ik ga 18 december ook naar Bunschoten, de week ervoor zit ik in Portugal dus kan ik verder niet, wilde einde december wel wat doen, maar weet nog niet echt wat en waar.......

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:56

@Vief: goed gedaan!!
@Daniëlle, wauw, wat een goede cijfers!! Knap hoor!!
@Shanoek: balen meid, maar zolang er zich is op een goed eind van dit blessureleed, is het gewoon even iet anders.

Lekker weekend!! Met helemaal niks! Feestelijk diner van zaterdagavond gaat niet door, jammer, zeker omdat een zus van het feestvarken heel ernstig ziek is, zodat het niet gepast is om te gaan feesten. Maar morgenavond niets vind ik eigenlijk wel lekker. Zondag alleen even mee naar de dressuurwedstrijd. Proefjes voorlezen en de 21-jarige "ouwe tijger" (c-pony) van middelste voor het eerst in de dressuur in actie zien met een allerliefst 9-jarig meiske.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:57

Snoekiej: Balen :(:) .
Bianca: Leuk dat je laarzen besteld zijn!
Vief en TG: Leuk de startkaart weer actief!

Ik ga zo naar stal, heb express gewacht, zometeen gaat iedereen the Voice kijken en is het lekker rustig op stal, heerlijk :) .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:08

@ snoek wat balen
@ Vief en TG leuk de startkaarten weer actief. Ik heb die van de bruine weer afgemeld. Ben bang dat die knop in haar hoofd niet meer omgaat en anders kan ik hem zo weer activeren

Het artikel in P&S vond ik ook erg interessant. Jammer dat het zo ver weg is. Sportschool lijkt mij ook wel wat maar hik tegen het abonnement aan. Daarnaast wil ik wel iemand mee hebben zodat ik ook echt ga. Ik weet niet of ik die discipline al heb om alleen te gaan. Ik rij nog maar 1 paard en kwam echt compleet buiten adem bij Barchem over de finish (wel met verkoudheid)