[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:20

We hebben haar niet gereden. Maar dat kwam omdat we dachten dat ze een blessure had - wat dus achteraf niet zo bleek te zijn.
Ik moet je dus helaas een advies hierover schuldig blijven.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:28

Veel plezier Mandy!! :wave:
Ik had eigenlijk maar 1 week vakantie en ik mocht twee weken niet werken vanwege mijn kinkhoest.. Dus ja.. eigenlijk wel gewoon 3 weken legaal 'vakantie'..
Ach in augustus krijg ik weer 3 weken échte (zomer) vakantie ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 14:28

Goeiemiddag!
Vorstin weer gereden vandaag *\o/*
Ze was niet lekker los in haar lijf, rust roest :\ Nog even een blokje om gegaan, daar was ze braaf :)
Heb in totaal een half uurtje gereden ofzo :)

Nog een vraagje: Heeft iemand hier van die coolpacks/sets/bandages? Ik heb die van de Paardendrogist besteld (van Indra), maar na een half uur waren de benen nog steeds niet koud :? Dus ik ga op zoek naar andere. Ik kan alleen niet echt iets vinden! Doel: preventief gebruiken voor een betere doorbloeding van de benen. Wil ze ook op de trailer gebruiken na een cross(training), dus moet wel een beetje stevig zijn.

edit: En iemand ervaring met deze? Lijken me erg fijn (helaas wel prijzig, wil ze voor 4 benen namelijk): http://www.canter-equipment.nl/koeling/ ... boots.html

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:38

Dat zijn hele goede koelbandages, worden veel gebruikt bij paarden die uit de cross komen (dus direct erom na de finish) Je moet nooit te lang ijs om de benen houden. Dus een uur erop en dan er weer een poosje vanaf. Voor op de trailer zou ik toch adviseren om de benen dan in de klei te zetten (met daar bandages omheen), dit koelt en geeft steun. Dit kan je ook gerust de hele nacht eromheen laten zitten.

Heb trouwens nog nooit gezien dat iemand de coolsport om de achterbenen doet. De voorbenen krijgen toch meer te verwerken en hebben daardoor meer koeling nodig dan de achterbenen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:42

Wij zetten de benen na de cross in de klei met natte kranten er omheen en bandages. Die laat ik er omheen zitten tot we thuis zijn. Dat duurt meestal een paar uur en thuis haal ik de bandages er dan vanaf.
De volgende morgen spoel ik met koud water de klei er vanaf.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:56

Vorstin's achterbenen worden vrij snel dik. Als Vorstin vervelend is geweest op een cross(training) waardoor ik kort heb moeten draaien, zijn heel vaak de dag erna haar achterbenen dik. Hoe ik het nu doe na een cross:
- Benen (en lichaam) afsponzen
- Op de trailer klei + kranten + transportbeschermers erover of alleen transportbeschermers om
- Thuis klei er af spuiten als het droog is en nog een keer kleien, anders nog een laagje erover
- Volgende dag klei eraf spuiten

Was niet van plan de beschermers langer dan een uur om te laten, als ik ze op heb op de trailer wilde ik ze er na een half uur/uur afhalen. Het is eigenlijk niet alleen bedoelt voor het crossen, maar ook voor als ze weer eens een dik been heeft, en soms gewoon ipv afspuiten. Ik wil echt alles super koelen, maar 10 min. per been afspuiten duurt wel weer erg lang.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:58

Daar zijn het gewoon super dingen voor!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:52

@Billy1: Het lijken me ook enorm fijne dingen :j , ziet er mooi stevig uit en eigenlijk alles wat van Canter komt weet ik dat het gewoon supergoeie kwaliteit is. Iets om in gedachte te houden voor de toekomst :) .

Ik heb deze cap besteld, vind 'm wel stoer zo met dat kinbandje, lijkt me een fijne cap... nu nog even afwachten of die het waarmaakt natuurlijk := . Ik heb ook al mooie bruine handschoenen bestelt.. Echt erg :P , mijn zadel is er nog niet eens...
Afbeelding Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:03

@ Vief: comforabel bed :)
@ Wol: ik heb die handschoenen oowk :Y) past bij myn bruin tuig,
maar ik rij met rubberen teugels, en ik vind persoonlijk dat de handschoenen zeer snel kapot gaan (en zeker vergeleken met de prijs)

gisteren wou het veulen niet drinken :( het had nog geen biestmelk gedronken want de moeder gaf geen goede melk (alleen zo'n doorzichtige,dikke, plak-vloeistof :s ) dus we zijn naar een fokkerij gegaan voor een zakje biestmelk :Y) en dat hebben we hem uit de fles gegeven.

Maar het wou nog steeds niet van haar uier drinken.
Daarnet probeerden we nog eens het veulen aan de uier te zetten en het dronk! :D ben echt zo blij.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:05

Ik heb ze ook, maar dan in het zwart :) , ik doe er al ruim 2 jaar mee. Beginnen nu wel echt op te raken ja, maar ik vind ze erg fijn.

Gelukkig dronk het veulen Florence!! Is toch altijd spannend, die kleintjes!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:16

Ik heb ze ook Lotte :) Van Roeckl zijn ze toch? Bij mij slijten ze heel hard, maar dat komt doordat ik rubberen teugels heb. De handschoentjes van Rodney Powell zijn ook wel fijn, misschien dat ik die hierna koop :)

Maarrrr, ik ga slapen! Dan kan ik morgen fris aan Nederlands beginnen, mijn eerste eindexamen!
Daarna superhard leren voor Bio en GS, daar moet ik echt nog een hoop (= alles) aan doen :\

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:31

snoekiej = OHoh nog niet geleerd :+ maar alvast veel succes

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:32

:wave:

HM was erg geslaagd, NK puntjes zijn binnen :D Nu lekker douchen en naar bedje. Was een vermoeiend dagje.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:19

@ Sussie; balen van je zus! & pancho! :(:)
@ Vief; leuk bed! :D
Proficiat TG!

Ben vandaag hindernisjury geweest op CIC in Minderhout.
Wat heeft Mirella Vrolijk een gaaf bont paard zeg! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:23

Gefeliciteerd Ka! Goed gedaan in HM.

Marieke, welke bonte had Mirella bij zich? Pow Wow of die ander bonte? Ik ben helemaal weg van Pow Wow.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:31

Ja Pow wow. Echt een te gek beest :)
En ze had ook nog een vos bij, die was ook chique. *D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:32

@Snoekiej: Ik heb de coolpacks van Indra ook. Ik kan ze er ongeveer 20 minuten omhouden, daarna worden ze weer langzaam aan de temperatuur van het been. Ik vind ze wel fijn, maar zou ze niet op de trailer omdoen. Wanneer de coolpacks wat ontdooien willen ze nog wel eens een klein beetje zakken. Veel succes alvast met je examens!
@Mandy: Toen Nika werdt gedekt heb ik al die tijd ook gewoon doorgereden, volgens mij kan het niet zoveel kwaad. Hopelijk heeft het nu gepakt bij Zetje.
@Karen: Nogmaals gefeliciteerd met je NK punten.
@Florence: Fijn dat het beter gaat met het veulen.
@Lotte: Mooie cap + handschoenen.

Vandaag alle paarden gelongeerd, Nika was wel erg brutaal, later deed ze gelukkig weer een beetje normaal. Maar was blij dat ik er niet op zat :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:37

Marieke_xXx schreef:
Ja Pow wow. Echt een te gek beest :)

:~ Echt een gaaf dier ja! Ze had hem ooit te koop (gehad), maar helaas boven mijn budget.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:57

Simmie schreef:
Gefeliciteerd Ka! Goed gedaan in HM.

Marieke, welke bonte had Mirella bij zich? Pow Wow of die ander bonte? Ik ben helemaal weg van Pow Wow.

Pow Wow is de enige bonte die Mirella op dit moment heeft ;)
Simmie, hij is vast nog wel te koop hoor ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:19

Dat zag ik later ook Billy, kon er niet meer opkomen hoe die andere bonte heet en keek even op haar site en toen zag ik 'm bij "expaarden" staan.

Zal best dat Pow Wow nog te koop is, maar het zal nog steeds boven mijn budget zijn. Tevens heb ik er nog steeds alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met Sims en mij in de SGW, dus voorlopig komt er geen nieuw paard (bij).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 23:23

The Da Vinci Code weer 's gekeken...

Pow Wow is gaaf inderdaad 8-) !! Jetske heeft haar eigen 'Pow Wow' sinds kort :+ .

Wil iemand nog deze frontriem overnemen? ;)
Ik was zo blij toen ik hem had :):) (Mirella Vrolijk heeft ze ook op haar hoofdstel(len) :D ) ... Wolin heeft alleen een enorm breed voorhoofd met flinke bulten, no way dat ze hem dus past := . Het is een Full. Nog helemaal nieuw.
Het is de tweede van boven, bruin met gouden schakeringen
Afbeelding
http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_ ... 7cb2a5d686

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 23:27

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 07:54

Ik heb dezelfde ervaring met Roeckl. Meteen kapot met 2x rijden. Ik heb nu Rodney Powels, en die zijn niet stuk te krijgen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 07:57

Morgen!

Ik heb gister ook een vermoeiend dagje Hooge Mierde gehad. Ben altijd redelijk aan de latten 's avonds. Toch helemaal tevreden. Alles foutloos en binnen de tijd. En een mooie 4e prijs!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:37

Goedenmorgen.
Shanouk heel veel succes!!!