Goed gedaan Hilde 
Gefeliciteerd met je eerste prijzen!
Sam loopt nog steeds niet helemaal 100% helaas.
Had hem vrijdag hem even in de bak gelongeerd en het leek weer helemaal goed. Zag niks en ben er toen ook even opgestapt. Gewoon even wat basiswerk gedaan. Gewoon heel rustig wat gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Daarna lekker geborsteld en voor de zekerheid daarna nog even op het harde wat laten draven aan de longe. Schrok er wel van want toen liep ie dus wel weer kreupel
Met het rijden echter niks gemerkt...
Donderdag was trouwens de hoefsmid gekomen om hem van zijn ijzers af te halen. Hij geloofde echter niet al te veel van het hoefzweer probleem omdat zijn hoefje niet warm is en hij ook niet reageerd als je er met iets hards tegenaan tikte. Verder zou dat scheurtje eventueel wel op een oude hoefzweer kunnen wijzen. Maar als hoefzweren niet naar beneden gingen zouden ze volgens mijn hoefsmid naar de kroonrand gaan en niet een paar centimeter eronder.
Maandag is het echter al weer 2 weken geleden dat we voor het laatst bij de DA waren. Wil nu gewoon dat iemand naar zijn achterbeentje gaat kijken om te zien hoe het met de peesschede is. Vorige keer hebben ze er niks mee gedaan, ondanks dat we daarvoor kwamen. Ze konden er niks mee omdat ie niet helemaal goed liep. Verder wil ik ook duidelijkheid over die kreupelheid. Want ik twijfelde in het begin al aan die hoefzweer (Sam heeft hele goeie hoeven) en ben door mijn hoefsmid nog meer gaan twijfelen. Vandaag weer even eerst in de bak en toen op het harde gelongeerd. Kreupel liep ie gewoon niet meer maar hij liep wel heel voorzichtig op het harde. In de bak liep hij wel veel gemakkelijker. Maandag ga ik de DA maar weer bellen. Wil gewoon dat er naar zijn achterbeen gekeken wordt en misschien laten we hem ook wel even helemaal op foto's zetten ofzo. Gewoon voor de zekerheid, wil gewoon niet dat we iets over het hoofd zien. Kunnen nou eenmaal heel veel mogelijkheden zijn waarom ie niet helemaal goed loopt. Misschien heeft het zelfs wel met zijn achterbeen te maken. Ik weet het niet.
Verbetering zit er gelukkig wel in, maar naar mijn idee nog niet voldoende. Hij heeft gewoon nog ergens last van. Hij is verder ook gewoon heel tam. Rent zijn box niet meer uit zoals hij anders altijd deed en gedraagd zich verdacht rustig in de wei..
Houd jullie wel op de hoogte!