[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:48

hee hee, ik was er net voor jou

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:49

wat naar dat jullie dat paard moesten afmaken, maar het is uiteindelijk wel beter voor hem. Sterkte ermee

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:58

Ja, ik zag dat je net eerder was, heb mijn bericht aangepast

Dat van dat paard was al een paar jaar terug, maar toch bedankt voor je medeleven. Wij hebben gemiddeld zo'n 80 paarden op stal staan, dan maak je wel het een en ander mee. Dat kan bijna niet anders met zoveel paarden, dan zie je de meeste ziektes/problemen wel een keer voorbijkomen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:18

Gisterenavond heb ik onverwachts toch nog een springles gehad. Ik zag het even niet meer zitten met die paarden. Ienie was kreupel, toen ze beter was hebben we een bosrit gemaakt en de volgende dag zaten er drukplekken op haar rug.

Dat komt omdat we tegenwoordig met bontje rijden. Dat bontje is zo dik dat de sjabrak een stuk naar voren wordt getrokken. En dan komt die rand van de sjabrak net onder de kussens van het zadel te liggen.
Ik zag het al somber in. Omdat we niet meer konden rijden heb ik haar deze week maar gelongeerd.

Maar Bitwise had gisteren in de plaatselijke ruitersportzaak een speciale Kiefferpad gevonden voor springzadels. Het is een soort pad, met alleen riempjes op de plaats waar de singel zit. En hij is een stuk langer dan een gewone sjabrak. Een donkerblauwe, want die kunnen we ook voor de cross gebruiken dan.

En die lag mooi over de drukplekken heen. Omdat hij zo lang is past het bontje er nog mooi onder en het zadel drukt niet op die plekken. Dus kon ze toch mee in de springles, en toen mocht ik op Online.

Die gedroeg zich echt superlief. Hij werd wel wat lang; ik kon hem moeilijk sluiten, maar hij sprong heel lekker en hij was voor de verandering eens niet zo drammerig. Ik weet wel wie op dit moment mijn favoriete paard is (sorry Hare majesteit....).

Ienie sprong ook fijn met Bitwise. Alleen op het einde werd ze een beetje te heet. Dus nu maar weer stressmix aan het voeren.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:46

wat lekker scum! ben benieuwd wat voor pad dat is... )kan me er ff geen voorstelling bij maken )

ik kom net uit het ziekenhuis, hechtingen eruit gehaald en de uitslag was verder goed

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:04

Mooi zo BT!

Scum: Fijn dat jullie een oplossing voor Ienie hebben gevonden, ze loopt nu dus ook weer regelmatig?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:11

Wat fijn BT
Scum gelukkig dat jullie er al zo snel iets opgevonden hebben
Ik ga me maar eens op m'n Duitse boek concentreren..

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:13

Ja, ze loopt weer regelmatig. Die pad is dus niet voor het kreupel zijn, maar voor de drukplekken op de rug. Waarom ze kreupel was weten we eigenlijk niet.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:07

Scum: ja, dat begreep ik van de pad Maar ik had nog niet gelezen of het verder alweer goed was met haar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:47

BT; ik heb net even op de site van Kieffer gekeken, maar ik kan ze daar niet op vinden. Hij is van hetzelfde materiaal als een gewone kieffer sjabrak, maar dan zonder de riempjes. Niet zadelvormig maar een soort van vierkant. Met de vorm van de rug mee. En een stuk langer aan de achterkant van het zadel.

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:22

gomir schreef:
Bento geloof ik niet, die vond het toch te ver? Of was dat MJ?

Biem: met wie ga je mee? We moeten wel even meeten iig
Nandoman van bokt komt wsl ook kijken en Deedejee en Niekie zijn met mij mee

Ik ga met Annemiek mee en Daphne..
Annemiek rijd dit keer niet mee maar daphne wel.. Maarja je zal ons niet kunnen missen !!

En even over drukplekken: mijne heeft witte haartjes waar het zadel ligt. maar zijn dat drukplekken

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:35

scum; heb je al eens een polypad geprobeerd? die zijn ook erg fijn.

BT; ben blij voor je dat de uitslag goed is!

Verder heb ik niet erg veel te melden, alleen dat ik het behoorlijk druk heb opt moment... met werk en mn paarden.
Gister van het werk op een bedrijvendag gestaan op een hogeschool. Was wel geslaagd en vandaag nog leuke reacties erop gehad

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:44

RK; die heb ik nog nooit geprobeerd. Ze zijn recht op de rug, en dus zijn ze niet geschikt voor Online. Ik wil mijn spullen zoveel mogelijk voor 2 paarden kopen (lekker gemakkelijk als de ene 1.83 is en de andere 1.62 en superfijn gebouwd )

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:32

haha, scum. dat word idd lastig.

sorry niet zoveel tijd om te zwammen.. moet mee slopen / verbouwen / verplaatsen En we hebben er zin an

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:23

leuk RK!!
oke scum, begin het een beetje te snappen..

wij hebben vanmiddag de indoctro gehaald...ze ziet er niet uit ze was zo mooi bespierd...(zie profiel) en nu is het een teddybeer zonder spiertje of grammetje vet
ik denk dat ik er vanavond toch even op klim

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:48

Ik doe inderdaad mee met de indoor cross bij Beukers, heb er zin in! (Hoewel ik er niet veel van verwacht, heb zo'n vermoeden dat het paard een indoor cross toch wel een heel vreemde ervaring gaat vinden! )
Wordt gelijk een druk weekend voor het peerd want we gaan de vrijdag ervoor een training doen bij Wendela Schlimmer in Ede, lijkt me ook wel erg leuk. En ik zit nu ook te dubben of ik die zaterdag dan niet naar de oefencross naar Alice zal gaan met 1 van de jachtpaarden... Yep, het seizoen gaat beginnen!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:55

Zo canter jij laat er zeker geen gras over groeien That's the Spirit

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:03

Anja: Jeetje dat is echt wel schrikken!!!

Scum: Fijn dat je les zo goed ging

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:36

BT : Jammer dat de Indoctro nu zo weinig spiertjes heeft. Ik had vroeger een indoctro E-pony. Die heeft 1 keer 3 weken stil gestaan en toen waren de spieren ook heel wat minder! Piet heeft veel langer stilgestaan en die ziet er nog net zo uit als daarvoor. Dus dat is best wel per paard verschillend.

Canter : Wordt dus een leuk weekend

Ik heb vanmiddag weer nieuwe kleren gekocht. Een broek en truitje en oorbellen. Was weer leuk
Vanavond heb ik weer springles met Violin.. best wel zin in

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:42

BT fijn dat de uitslag goed was.

Canter: je bent weer helemaal back hoor ik wel Toppie! Veel plezier!

Ken die kieffer dekjes helemaal niet.
Ben er eik wel benieuwd naar. Is het alleen voor de drukplekken? Ik neem aan dat het ook een gewone druk verdeler is?

Renskek: is bij jullie ook uitverkoop? dan heb je je nog best netjes gedrage .

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:45

CD : Nouja de uitverkoop is zo goed als over. Alles wat er nu nog is, vind ik vet lelijk. Dus de uitverkoop zat er voor mij helaas niet meer in...

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:46

Canter; veel plezier, je bent weer helemaal terug

Scum; ik ben ook wel benieuwd wat voor dekje dat is

Renskek; altijd leuk even shoppen

Vief; succes met je duits

BT; jammer dat de spieren van de Indoctro zo erg minder zijn geworden, maar dat is er wel weer aan te rijden

viewtopic.php?f=34&t=440986&hilit=&start=4175 de rest gaat inlopen dus als jullie nog niet gestemd hebben

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:50

renskek schreef:
CD : Nouja de uitverkoop is zo goed als over. Alles wat er nu nog is, vind ik vet lelijk. Dus de uitverkoop zat er voor mij helaas niet meer in...

Ja dat is hier idd ook. Ging van de week schoenen in de uitverkoop kopen. Heb welgeteld 1 paar gevonden dat me aansprak (ook qua prijs).. Das echt een Unicum!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:07

Zo, heb nog een beetje bijgelezen.

Spannende tijden Lielle, fijn dat het er bijna opzit. Tis ook best rustig hier zonder jouw aandeel.

Anja, wat een naar verhaal. Je zou die gasten...

Scum, fijn dat je lekker gesprongen hebt. Enne, komt vast wel weer goed tussen jou en Ienie!

Spannend Jitske, ik mag helaas maar 1 keer stemmen.

We hebben vanochtend trouwens de sleutel van ons huis gekregen! Wordt dus klussen en inpakken de komende tijd, 1 april willen we definitief over. Heeft Mas eindelijk zijn kinderkamer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:18

Gomir ik moet zaterdag om 19.45 parcours lopen.
Ik ben 18de en ik denk dat het ijdele hoop is dat ik laatste starter ben. Wordt wel nachtwerk denk