@Antonius: Ik ben ook redelijk klein (1m60) en ik heb op de matentabel gekeken. Voor mij zou een 34 normaal passen, de maat die ik anders ook heb. Ik heb gisteren de betaling overgemaakt, geen idee of ze die al hebben en dan is het max. 5 dagen tot verzending. Maar dat is wat lang gok ik om af te wachten? Ze hebben er net weer een reeks op FB gezet tegen €55 en €65. Zou zeggen, contacteer ze anders even. Ik kreeg best snel reactie via PB op FB.
Super Hanne! Hebben ze ook verklaard waarom het misgelopen is? Veel succes morgen!
Vandaag bespreking gehad van mijn eindwerk. Ik dacht dat ik een preek ging krijgen over mijn schrijfstijl, dat het nog veel te weinig ging zijn etc. Blijkt ze mijn schrijfstijl prima te vinden en hele goeie vooruitgang Dan nog even besproken in hoeverre ik het onderdeel genetica/erfelijkheid zou uitwerken omtrent dementie. Is heel interessant maar absoluut niet makkelijk, maar wel booming qua onderwerp in de wetenschap. Docente heel erg blij dat ik een presentatie had gevonden van dit jaar over mijn onderwerp door de Universiteit van Hasselt. Ze klikt ze open, krijg ik gelijk een dikke pluim dat ik die had weten te bemachtigen. Blijkt dat de auteur van die presentatie één van DE hoofdverantwoordelijken is van de masterproef waar mijn bachelor deel van gaat uitmaken Dus al bij al opnieuw een hele goeie feedback Tegen 10 december wil ze de eerste afgewerkte versie hebben. Wordt nog even aanpoten en doorwerken, maar zie het helemaal zitten.
Vandaag verder dagje boekenbeurs gedaan. Deze boekenwurm heeft weer een mooie collectie om de leesverslaving een tijdje zoet te houden
Anoniem
Geplaatst: 10-11-15 21:05
Vergeet het nu al 2 dagen, dus even melden.
Ik had een tijdje terug dus gemaild naar samshield over hoe en wat met die service na verkoop. Intussen een mailtje terug gehad. Ze hebben effectief een dienst na verkoop, waarbij je na een val je helm mag binnen brengen zodat zij de (binnen)schelp kunnen controleren en indien nodig vervangen. De melding op de site was niet meer up-to-date. Dit is geldig voor alle helmen die in Europa aangekocht zijn, ook dus de duurdere die alle keurmerken dragen. Alleen helmen aangekocht in Noord- en Zuid-Amerika hebben deze dienst na verkoop niet.
Dus voor diegene die een samshield hebben die nog geen 5 jaar oud is en je maakt een klapper: tegen vergoeding kan je helm waarschijnlijk dus wel hersteld worden Volgens mij stond er op de site €40 of je krijgt de restwaarde van je helm uitbetaald.
Ik ben er dus uit dat mijn nieuwe een samshield gaat worden. De goedkoopste Kep is bijvoorbeeld duurder dan de goedkoopste samshield (de shadowmat) en die hebben die service niet, of toch nergens iets over teruggevonden. GPA vind ik niet echt mooi + wisselende recenties ivm veiligheid en charles owen is vaak met stof bekleed. Niet handig als je alleen maar buiten rijdt in weer en wind ivm verkleuring.
Dus maar even flink aan het sparen en dan een keertje rondje ruitershop om te gaan passen
Ohh wat een goede service zeg! Ik heb wel een cCO met stof en rij ook altijd buiten in weer en wind maar tot nu toe geen verkleuring
Anoniem
Geplaatst: 10-11-15 22:13
Goed om te weten Daaphh! Mocht er geen samshield zijn die op mijn kleine hoofd past kan ik bij CO nog terecht. Heb wel al eens zo'n CO op gehad, die met de huidskleurige sluitingen en ik leek net een overmaatse paddenstoel Maar goed, liever dat en een goede helm dan een mooie die voor mijn ogen schuift.
Ohja, die hele dure exemplaren van 690 en 790€ van samshield, die stealth XC en XJ hebben alle keurmerken die wereldwijd vereist zijn, net omdat die 2 modellen specifiek gericht zijn op de "extremere" delen van de paardensport zoals eventing en paardenrennen. En die vallen ook onder de service na verkoop.
Antonius
Geplaatst: 10-11-15 22:53
Varekaj ik ben serieus jaloers op je maatje 34 ik heb via FB nu contact met horsea, denk dat ik het donkergrijze jasje met oudroze kraag ga bestellen, ook voor €55. Probleem met die matentabel is dat ik geen meter heb om dat te meten, heb alleen vouwmeters en da zal moeilijk werken vrees ik Goed seg voor je eindwerk! Beetje positieve feedback zal wel welkom zijn na alle eerdere problemen! En wel interessant om weten van die shamshield!
Hanne alvast veel succes voor je dressuur! Laat je terug filmen?
Anoniem
Geplaatst: 10-11-15 22:59
Die maat 34 is soms ook horror. Ofwel zit ik tussen 34 en 36 in, ofwel alleen in kinderkleuren. En bij uitverkoop vaak al lang en breed uitverkocht. Of gewoon onbestaande maar in de 36 zwem ik dan weer.
Zocht je geen nieuwe set? BR heeft grijs zadeldek met roze bies. Een grijze cover over je BP en roze shirt en je bent echt helemaal in stijl tijdens alle onderdelen maar je moet er wel voor zijn natuurlijk.
Waarom zou een vouwmeter niet gaan? Stof platleggen, meter er op en voila? Ik zou het proberen in elk geval.
Antonius
Geplaatst: 10-11-15 23:01
Ja lap, ik kan weer nie kiezen... Wat vinden jullie het mooist? Moet op een witte passen en in de toekomst op een heel donkerbruine.
Van die samshields weet volgens mij veel mensen niet...
Mn 6j'ke gaat feitelijk super! Sinds half september niks meer gedaan en daarvoor ook al 2 weken heel rustig en die gaat al terug super fijn! Met hem is het toch toffer dressuur te trainen dan met mn springpaard . 5j maakt ook al vorderingen bij haar ruiter! Ik denk echt dat we gewoon te weinig ervaring hadden om alles zelf te doen met die jonge paarden... zeker als ze dan wat sensibeler zijn.
Hanne_SP
Geplaatst: 10-11-15 23:29
Tweede!
Dankjewel! En filmen, 't is te zien of er iemand kan filmen van mij. 'k Hoop toch alleszins wel van mijn A7. 't Ga de 2e keer zijn dan. 1e keer trok op niet veel. Dat 'k vergelijkingsmateriaal heb!
Toffe vestjes komen voorbij. Ik vind de eerste mooier, tweede is wat flets vind ik...
Amai goede service van samshield. Ik heb er nog nooit een opgehad. KEP wel trouwens en dat paste geen meter op mijn eierkop...
Eindwerken ken ik wel wat van mijn masterproef vorig jaar beviel me wel, nu doctoraat bezig... Als ik ergens mee kan helpen vraag je t maar..
Succes iedereen morgen! Wij doen voor de verandering weer verbouwen... We hebben een gat gemaakt in de muur van de hangaar voor rechtstreeks naar de weide te kunnen, dat moet afgewerkt zodat we de poort kunnen hangen. En verder is het badkamer afwerken nog en vloeren leggen .
Anoniem
Geplaatst: 10-11-15 23:57
Ofwel is her de foto maar 2e lijkt iets beige erin te hebben. Dat past dan weer bij een bruine later. Al vind ik het 1e zeker ook niet mis!
Bedankt voor de tip Oliefanter! Ga nu eerst mijn bachelorproef afwerken. Die wordt onderdeel van een masterproef die ze aan unief van antwerpen doen. Gaat over dementie, gedragsverandering, reminiscentie en kwaliteit van leven.
Om hoe laat moet je rijden Hanne? Misschien kan ik een gaatjes vinden in de agenda om de A7 te filmen, al is dat maar met een goedkoop digitaal fototoestel. Camera op gsm is al tijdje out
Ik zag op fb iets voorbijkomen over een indoor cross in gavere in februari. Iemand die daar iets van weet? Lijkt me leuk om als test mee te doen.
Gavere is da die binnenpiste waar da je kon eten bij de OCC? Da lijkt mij nu ook niet de grootste piste om zo een heel crossparcours te zetten. Ma kan miskeken hebben!
A7 begint om 16u, startnummer moet ik ter plaatse nog regelen hebben ze mij aan de telefoon gezegd. Maar ik ben er in de voormiddag al voor stalgenootje dus 't gaat dan direct in orde zijn en ga ik mijn startnummer weten.
'k Denk dat 'k wat meer gedurfder ga rijden, middengalop kan ie eigenlijk echt wel goed. Maar ben bang dat ik 'm niet terug nr arbeidsgalop ga krijgen. We zien wel hehe
Ik zal proberen om papa te laten filmen. Ie doet dat niet slecht alleszins! Paard gewoon volgen. Al weet ik nog van m'n winnende proef in Moorsele dat ie op stop geduwd heeft wanneer het moest beginnen. En op start wanneer ik had afgegroet. Maar de vriend van mijn vriendin heeft gefilmd in goede kwaliteit!
Antonius
Geplaatst: 11-11-15 00:14
Had nog een berichtje gemist van Varekaj: grijs met roze is geen slecht idee!! Ik ben wel pro roze
Ga morgen bij mijn meme, een ouder mens heeft wellicht wel zo een kledingmeter
Ik vind gelijk da 2e jasje ook het mooist, mss wat bleek op mijn schimmel... Langs andere kant, voor 55 € kunt ge nie echt sukkelen zeker? Als het niet mooi is op Fiona, kan ik nog een jaartje wachten tot ik mijn bruine heb.
Als je indoor cross wil doen, kan ik de cross in zeeland warm aanbevelen! Is jumping buiten en indoor cross binnen, zeer grote pistes! Moet hij wel al wat lef voor hebben, zo een indoor vind ik veel meer kijkerig dan een gewone cross. Gavere is iets nieuw, dus daar zal je niet veel info nog rond vinden. Maar lijkt mij wel de moeite waard, die mensen zitten al lang in het crosswereldje, dus verwacht dat dit wel goed komt.
Succes nog olifanter met de verbouwingen! Het werk is vaak niet leuk, maar eens het resultaat er is, is het het wel waard geweest!
Er komen vriendinnen al, dus je moet niet speciaal komen ze Varekaj!
Anoniem
Geplaatst: 11-11-15 15:52
Veel succes Hanne! Mijn lesgeefster zei dat haar dochter vandaag schrijver is, ze dacht tot 16u maar was niet zeker. Moest het zijn dat ze 1 van jouw proeven ook nog schrijft, en je wil tips, denk wel dat je haar daarvoor kan aanspreken. Ze kan soms bot overkomen, maar al bij al weet ze wel waar ze mee bezig is. En die heeft zelf ook jaren met een volbloed in de dressuur meegedraaid.
Vanochtend zijn er foto's gemaakt, ben benieuwd. Icaro en Tibs hadden niet zoveel zin om mee te werken Tibor was daarna wel echt braaf in de les! Enige werkpunt voorlopig, als hij iets ziet en hij schrikt dan staat die abrupt stil. Flink been er aan houden en een stevige zit kweken... galop nog niet geprobeerd, 30min met stap en draf is voorlopig meer dan genoeg ivm zijn conditie. Met rondrennende paarden in de paddock, hordes mountainbikers die aardig snel door het paadje naast stal vlogen, een traktor met zwaailichten die ineens ging bloten (bloteren?) op het veld naast dat pad, in het bos plots kettingzagen en luid gebonk. Was echt heel veel van alle kanten tegelijk, hij heeft zich heel goed gehouden.
Icaro loopt (gelukkig) al een stuk beter dan maandag maar nog niet helemaal top. Morgen en vrijdag stapwerk en longeren en dat komt wel in orde. Oef.
Antonius: ter inspiratie:
BR
HH
Antonius
Geplaatst: 11-11-15 21:06
Nog eens snel jullie hulp gevraagd: op die matentabel van horsea staat 90 borstomtrek, mijn meme heeft mij gemeten en ik heb 96, wel met sweater aan. Zou ik dat durven bestellen? Taille en schouders komen perfect overeen...
Anoniem
Geplaatst: 11-11-15 21:24
Pfoe 6cm is toch al redelijk. Moest het op de borst gemeten zijn of er onder? Dat kan nogal schelen! Zit er veel verschil in met een maat groter eventueel als die er nog is? Taille kan je altijd oplossen door de knopen eventueel een klein stukje te verzetten als dat te groot is. Bij te klein echter niet.
Antonius
Geplaatst: 11-11-15 22:03
Meme is naaister geweest dus ben wel zeker dat het goed gemeten is. Maat groter zou 42 zijn, lijkt mij dan weer heel groot, heb in niets een 42. En dan is taille weer te groot. Ergens toch te riskant om te bestellen zeker... Maar tis zo goedkoop
Anoniem
Geplaatst: 11-11-15 22:14
Mailen en vragen?
Ik zeg niet dat uw meme het fout heeft gemeten, maar de plek waar je moet meten kan per merk wel eens verschillen heb ik al ontdekt. Wat het meest logische lijkt is het niet altijd Ja ze zijn niet duur, ik vind ze mooi gemaakt en als je ziet hoeveel er van de prijs af gaat...
Ik baal nu dat het mijne nog niet binnen is, dan kon ik laten weten of ze klein of groot vallen.