[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:24

Goedemorgen!

Vief, Balen van de proefpersoon. Sta je daar met je goede gedrag.
Heleen, Gefeliciteerd met je prijs met de endurance. Mooie hartslag van Olivier!
Tientjeh, Is het opvangen al gelukt?
Rowo, Ik moest altijd wel creatief boekhouden om onder de stufi grens te blijven... Gewoon elk jaar een dure bril aanschaffen waardoor ik voor de BD chronisch ziek was (helaas mag dat nu niet meer!)
JN, Fijn dat de cursus goed ging!

Gisteren weer les gehad met mijn paard. Op een gegeven moment ging hij lopen als een malle (nadat ik hem even had verteld dat ik de baas was!). Woensdag weer springen. Nog een hele discussie met mijn instructeur gehad over het crossen (aangezien ik wat groene paarden-trainingen heb opgegeven). Hij dacht dat ik al wilde starten dit jaar en was daarom niet heel enthausiast. Ik heb hem maar even duidelijk gemaakt dat ik eerst de B dressuur uit wil, dan B ga springen en als ik de punten voor het L heb, pas officieel wil gaan crossen. Hij was er wel blij mee om dat te horen! Volgens hem gaat hij namelijk nog aardig groeien en vindt hij hem nu nog te slap!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:26

Goeiemorgen!
De cursus (management rondom het veulenen) was echt ontzettend leerzaam gisteren! Als Vorstin een veulen zou krijgen, zou ik nu aardig voorbereid zijn :D Ook over allerlei problemen, allerlei verkeerde liggingen. Dé oplossing was vaak gaan stappen met je merrie, zodat het veulen weer terugzakt. Maar niet altijd hoor! Ik vond het heel erg interessant.
Vorstin had ik trouwens weer lekker buiten losgegooid, die was weer retedruk. Vandaag mag ik weer een stukje meerijden met de clubles!

:(:) voor Vief
Gefeliciteerd met je plaats Heleen
Leuk zo'n mamapaard PB :+ Veel plezier met trainen! Met welke ga je?
Dat is een lange rit Lotte! Kan me voorstellen dat Wolin nu moe is ;)
Veel plezier vanavond met het proefje Noor! Is vast heel leerzaam :)
Succes met stage en werken Benthe!
Fijn dat je instructeur nu weet wat je plannen zijn Mo

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:40

Werkze allemaal!! ;)

Ik ga even de 'financiën' doen (Papa-praat :)) ) en dan naar bed toe :) . Wilde misschien meteen door naar Wo, maar dan is het bijna een uur fietsen en dan kan ik wachten tot ze los kan.. had er niet zoveel trek in.. dus eerst maar even pitten zo!! HET IS ZULK LEKKER!! :):)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:46

Nog geen veulen hier....
Ik ga trainen met Hetje en Amati Shanouk. Zal kijken of m'n moeder de camera meeneemt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:48

Veel plezier ;) , jullie boffen met het weer! Ben benieuwd naar foto's!!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:05

@Lotte: Welterusten voor nu! Hopelijk is het vanmiddag ook zo lekker als nu en kan je er ook nog lekker van genieten!
@PB: Balen dat er nog geen veulen is! En ik ben benieuwd naar foto's!!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:15

Ik ga vrijdagochtend nog even met Jer natte voeten halen in het Dijkgatbos denk ik. Hopelijk is het dan ook zulk mooi weer!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:43

Goeiemiddag!
Tentamen ging volgens mij goed :D Het is hier weer heerlijk weer! Vandaag weer hardlopen, maar verder zit ik helaas bijna de hele dag binnen om te leren :\

Lekker PB! Heb je al eerder gecrosst met Amati inmiddels?
Slaap ze Lotte

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:19

@Noor: Dan ga ik met Tark en Bep ook maar mee denk ik. 8-)

Zou dit ook gelden als een nuttig bericht? 'k Moet er nog 20 dan mag ik meetaarten :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:23

Moeders doet alles om toegelaten te worden in het taartentopic haha. Even voor de duidelijkheid: dat kleinkind is niet van mij afkomstig. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:25

nee, deze tellen niet mee.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:26

Lotte: jij bent goed bezig! dat je daar nog puf voor hebt na een nachtdienst.... slaap lekker!
Snoekiej: het is idd heerlijk weer :D sportief ja, maar je kan wel buiten gaan zitten om te leren toch? Lekker uit de wind in de zon :D

Ben net weer van stal, heb thuis even gesprongen :D ging erg fijn, niet hoog maar gewoon lijntjes en controle, en een slootje. Dat ging erg goed :D Wat een heerlijk weer zeg, we hadden het allebei erg warm :+

Zal zo even boodschappen doen, auto uitmesten :+ en moet om 4 uur werken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:32

Fijn dat je lekker gesprongen hebt Ilse!

Ons eerste veulentje is geboren :D Wel toeval hoor, precies na de lezing over het veulenen. Het is een hengstje van Royal Dance uit een Farrington moeder.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:35

Snoekiej: gefeliciteerd! ben benieuwd naar foto;s :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:44

PB, Leuk dat je gaat/bernt wezen crossen vandaag. Alles goed gegaan en heeft mams nog foto's gemaakt?
LZ, Fijn dat je lekker gesprongen hebt!
Snoek, Leuk dat het eerste veulen bij jullie is geboren. Wij hebben er nu al twee (eentje 2weken en de ander 1 dag oud)!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:33

Hier is het ook heerlijk weer 8-)
Leuk Snoek! Gefeliciteerd :)
Ilse: Fijn dat je zo lekker gesprongen hebt!

Ons internet ligt er thuis uit :\ Nu op school alles maar even inhalen :Y)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:49

Middaaaag!! :D

Ik kon om 14.00 uur niet meer slapen.. heb toen nog even gelegen, maar ben daarna wel mijn bed uit gesprongen, het is veels te lekker weer!!
Mijn moeder is zo'n schat, die heeft om 13.00 uur Wo met vriendin naar buiten gegooid, is de boel gaan mesten etc.. Wo staat net pas binnen!! :D Echt zalig!! Rond 18.00 mag ze wéér lekker buitenspelen ;) .

Zo maar eens een beetje shoppen enzo.. Ik denk dat ik met mijn moeder ergens een hapje ga eten straks :) , er is verder niemand thuis!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:53

Gezellig met moeders op stap dus Lotte! Fijn dat Wolin lekker van de zon heeft kunnen genieten!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:00

@ snoekiej Leuk een veulen. Ik mag weer een jaar wachten voor een levend veulen.

Ben net even op CC geweest. Rondje L springen in Emmen. Merrie w snelheidsrecord weer gaan verbeteren. Geen houden aan dus heb voor de laatste maar verkeerd parcours gereden. Dat beest neemt lijntjes die op 5 staan gewoon op 3. Ga van de week op les 1x met pessoa (3 rings dus niet zo scherp) rijden en dinsdag in emmen ook een keer. Moet er toch een keer een rem op krijgen. Loopt gewoon door mijn hand heen in haar enthousiasme.

Ga nu ff in de zon zitten voor ik les moet geven. Lees vanavond wel even bij

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:21

Noorwijdenes schreef:
Gezellig met moeders op stap dus Lotte! Fijn dat Wolin lekker van de zon heeft kunnen genieten!

Inderdaad even met moeders op stap.. 8-)
Mijn moeder is ook echt gek op Wolin, die twee zijn ook twee handen op één buik, echt superleuk!! :D Ben dan ook wel erg blij dat mijn mams ook zo gek is met Wo ;) ..

@Caroline: Lekker rondje gescheurt dus 8-) ..
@Snoekiej: Wat leuk :D .. wij verwachten dit jaar geen veulens op stal, voor zo ver ik weet.. vorig jaar hadden we er 5 of 6..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:21

Heerlijk he Lotte! buiten zijn met dit weer!
Shanouk, leuk hoor die veulentjes!
PB, hoe was je training?
Caroline, ondanks dat de merrie niet zo goed eet, dus flink fanatiek? Als je toevallig volgende week dinsdag kan rijden in Boekelo? dan wil ik ook wel en dat is mijn dag vrij.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:58

Hoe was het bij de DA Jantine? Al wat wijzer geworden?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:03

Sim, Uk heeft waarschijnlijk een blaasontsteking, maar daarvoor moest urine worden onderzocht. Het is me niet gelukt om dat op te vangen. Dus morgen word er bloed geprikt en aan de hand daarvan bepaald de D.A of antibiotica nog nodig is. Ik moet zeggen dat hij nu al 2 dagen zijn voer weer netjes op heeft en hij ook weer beter te pas is.

Vanmiddag hadden we een penny moment. Wilde hem longeren, maar de lijn was niet nodig. Kon hem zo rondjes laten lopen in alle gangen en op de andere hand laten draaien. Daarna kwam hij bij me, dus ik liep een rondje en zig zag door de bak. Hij liep achter me aan en heel oplettend zette hij elke pas die ik ook deed. Tot aan stal. Soms is hij ook wel schattig en maf!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:23

Zo ik ben weer terug!
Ik ben nu nog véééél verliefder op Amati dan ik al was :D
Daarnaast ben ik volgens mij niet de enige. Rob was ook erg gecharmeerd van hem. Hij vond het een heel mooi paard met een super techniek.
Amati heeft van alles gedaan van de boompjes en kruisjes achterelkaar (in 1x!), tot de piano af, boomstammen, trakehner, gaten en water. Het meeste deed hij in 1x en soms rende hij erlangs, maar nooit echt stoppen.
Daarnaast gaf hij een fantastisch gevoel en trok hij er ook echt op aan.

Daarna nog even met de Hattrick wat voor mezelf gespeeld en op het laatst nog 2 rondjes met Rob. Alles zonder twijfel en op de hindernissen super aanpakken. Tussen de hindernissen moet nog wat meer controle komen, maar goed was weer de eerste keer sinds november.

Foto's komen straks.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:28

Ben benieuwd naar de foto's PB!! ;)