[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:53

een van de instructrices ken ik
tja wat zal ik er van zeggen...ze heeft mij 4 jaar geleden daar les gegeven(bij de ponys nog) dat ging echt super!!! ze kon het netjes uitleggen enz
ze geeft ook nog wel les aan mijn oude pony en ze heeft het zusje van mijn oude pony gereden,v andaar dat ik haar ken

maar oke genoeg geluld. weet nite eens of ze wel paarden doen? maar idd gewoon regulier. niks speciaals ofzo!! en zeker niet in de allroundweken(is mijn ervaring hoor)
dressuur viel het meest op, de sgw en springen vond ik dus echt helemaal niks..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:59

jawel, er is wel paarden.
maargoed, wij waren even benieuwd naar de instructie. Uiteraard gaan wij ook voor de lol, maar een beetje een goeie instructeur of instructrice is natuurlijk niet verkeerd.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:19

@pietpiraat, ben nu 2 jaar achter elkaar naar de KNHS allroundweek voor pony's geweest! was erg tevreden over de instructie! maar is elk jaar anders wel een paar dezelfde, maar meeste andere..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:23

hmmm raar, ik kwam op bokt en toen moest ik inloggen, en steeds zei die dat ik wwas ingelogd...maar ik was helemaal niet gelogd
toen heb ik maar gebprobeerd een berichtje te plaatsen en toen vroeg die natuurlijk naar het inloggen, en toen pakte die hem wel...gelukkig, want ik had een telefoonnummer nodig en die staat alleen op bokt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:55

reddytobias schreef:
hmmm raar, ik kwam op bokt en toen moest ik inloggen, en steeds zei die dat ik wwas ingelogd...maar ik was helemaal niet gelogd
toen heb ik maar gebprobeerd een berichtje te plaatsen en toen vroeg die natuurlijk naar het inloggen, en toen pakte die hem wel...gelukkig, want ik had een telefoonnummer nodig en die staat alleen op bokt

Er zijn er meerdere die daar last van hebben. Ik heb het ook steeds sinds gisteren. Op FZ staat er een speciaal topic voor. Het heet "in- en uitlog problemen". Bart vraagt ook om reacties van mensen die daar last van hebben.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:02

Even een casus.

Paard, 5 jaar, recent (3 mnd. geleden) röntgenologisch gekeurd, 1-tjes en 2-tjes, maar wel een klein fragmentje in het kootbeen linksvoor. Volgens de DA zou dit niet erger worden: de kans is heel klein dat het paard er last van krijgt.

Zouden jullie zo'n paard durven in te zetten in de eventing?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:03

Hmm ik moet me wel vaak opnieuw aanmelden op bokt, terwijl mijn compu thuis mij normaal standaard aanmeld als ik op bokt kom... Maar goed dat is dus niet echt het probleem wat sommige anderen wel hebben.

Ik heb het echt druk.... pfff, aan de ene kant oké hoor, maar heb zo wel weinig tijd om te bokken! Maar goed de tijd is over het algemeen wel verdeeld in leuke dingen...

Karin --> Daar heb ik echt geen idee van...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:03

Karin schreef:
Even een casus.

Paard, 5 jaar, recent (3 mnd. geleden) röntgenologisch gekeurd, 1-tjes en 2-tjes, maar wel een klein fragmentje in het kootbeen linksvoor. Volgens de DA zou dit niet erger worden: de kans is heel klein dat het paard er last van krijgt.

Zouden jullie zo'n paard durven in te zetten in de eventing?

Dat fragmentje, is dat een chipje? Zo ja, dan zou ik die laten verwijderen en daarna gewoon mee de cross in.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:06

[quote="chantal_cs"]Hmm ik moet me wel vaak opnieuw aanmelden op bokt, terwijl mijn compu thuis mij normaal standaard aanmeld als ik op bokt kom... Maar goed dat is dus niet echt het probleem wat sommige anderen wel hebben.

quote]

Dat heb ik dus ook en als ik me dan opnieuw aanmeldt zegt ie: "je hebt het verkeerde gebruikersnaam ingevoerd". Als ik het dan weer opnieuw doe en nog een keer opnieuw, dan pakt ie het wel.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:06

oh ja ik weet niet wat ik onder een fragmentje moet verstaan(blondT) ik zou hem in ieder geval in springen dan uitbrengen,voordat je de sgw in gaat..

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:08

Apart.. ik hoef dan alleen maar 1 keer weer gebruikersnaam + wachtwoord in te voeren en dan pakt bokt hem gelijk..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:13

nee dat had ik dus niet! hij zei wel steeds dat ik was ingelogd...?!?! heel maf!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:15

Tja, fragmentje, chipje... Idd iets van die orde. Laten verwijderen... dan is het paard wel meteen een paar maanden uit de running. Kan me voorstellen dat zoiets wel loont als je het paard al hebt, maar stel dat je zo'n paard kunt kopen, is het dan de moeite om eraan te beginnen en hem meteen te laten opereren, vraag ik me dan af.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:19

Ik had ook al wat problemen met inloggen Wordt ook iedere keer uitgelogd

Hangt helemaal van het röntgenbeeld af Karin. MIjn vorige paard bleek het ook te hebben, daar kwam ik pas achter bij de verkoopkeuring(bij aankoop alleen klinisch gekeurd toen). Paard werd zonder meer geaccepteerd door de verzekering van de koper, was geen probleem, zou hij toch geen last van krijgen.
Maar je hebt fragmentjes en fragmentjes....Opereren is soms ook nog een optie(als ze last krijgen ben je meestal te laat), maar daar zou ik denk ik niet aan beginnen als ik het paard nog aan moest schaffen Veel te veel kosten en risico's, tenzij de prijs ernaar is natuurlijk

Succes morgen RT! Stuur me even een sms-je als je eraan denkt, anders zit ik zo in de stress bij communicatie. Zit ik heel de tijd voor niets te duimen

Ik baal echt van die farmacotoets Zo poedersuiker, kan niet eens even een keer kijken hoe het eraan toegaat. En ook nog de dag na een zwaar tentamen
Maar goed, ik heb iig nog een examenplek. Twee minuten later en dat was ook niet meer gelukt Dan heb je nog een veel groter probleem

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:20

O ja, ik vind de instructie in Ermelo weinig voorstellen over het algemeen. Het is wel altijd erg gezellig
Kon me zelf ook nooit zo vinden in het ORUN-systeem waar ze nogal strak aan vast bleven houden(weet niet hoe dat nu is). Werkt voor mij en mijn paarden gewoon niet lekker

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:23

ja zal het doen...als ik het niet vergeet! maar laten we er over ophouden

ik zou nu overigens denk ik geen paard kopen met framentje(gheghe wat klinkt dat stom) maja het blijft moeilijk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:26

Ja dat is onze gedachte dus ook... Het kan dan wel niets voorstellen, maar voor je gevoel is er toch 'iets' mee. We zijn nog niet gaan kijken, op zich is het een kleine moeite om er even langs te gaan (zo ver weg is het niet) maar toch.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:30

Als je het paard nog niet gezien hebt zou ik denk ik niet gaan, nu heb je nog niets met het beestje. KOmt het er bij de keuring pas uit en je bent er al gek van is de beslissing lastiger.
Het hangt voor mij heel erg van de situatie, prijs en kwaliteiten van het paard af. Is moeilijk te zeggen zo.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:15

Tja, lastig Karin....maar als je gaat kijken en je vindt hem geweldig dan gaat het alleen nog maar méér knagen. Ik zou hem laten staan en verder zoeken. Als het een topper was die zich al bewezen zou hebben is het een ander verhaal (kijk maar naar chico hoeveel daarmee gedokterd is, maar dat is dan ook een pony waarvan je weet dat hij een medaille zou kunnen halen) Maar zelfs dán blijft het vervelend, want een operatie lijkt een peuleschilletje, maar als je bedenkt wat er allemaal fout kan gaan...

Dat met dat inloggen had ik ook, heel vreemd!

Gomir: vind het wel erg raar geregeld daar bij jullie, staat er niet in het examenreglement dat je de kans moet krijgen om in de gevolgde vakken examen af te leggen? Dit is wel erg frustrerend!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 08:19

ben het wel met Marieke en gomir eens. Met zo'n bemerking zou ik hem toch laten staan, zeker als je hem nog helemaal niet gezien hebt. Verder las ik allerlei vragen, wij gebruiken iig normaal gesproken hoge transportbeschermers, soms op weg naar een springles peesbeschermers en springschoenen, na de cross bandages (met coolpacks) en heel soms helemaal niets. Die van ons staan wel braaf stil, dat scheelt ook. Knevelbitje ken ik ik niet, Pablo loopt met pessoa en Raimaer op een gewone dubbelgebroken trens.

Gomir, slecht geregeld zeg!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:12

Vief, je komt er wel uit denk ik he?

Ik ga met de anderen mee Karin, zeker als je hem nog niet gezien hebt zou ik gewoon verder kijken. Er zijn zoveel paarden te koop dat er ook vast wel ergens een geschikte rondloopt waar niks op aan te merken is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:27

Ik sluit me ook bij de anderen aan. Kan me ook voorstellen dat je je blijft afvragen of het wel goed zal blijven gaan met zo'n paard in de SGW. Er zijn genoeg andere paardjes te koop.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 10:27

wb het les geven in Ermelo: ik was niet bijzonder onder de indruk. Het was niet slecht, maar ook niet echt opvallend goed, muv de eventingles trouwens van iemand waarvan de naam me acuut ontschoten is. Dressuurles vond ik op zich correct, maar ik heb iig niet nieuws gehoord en er wordt idd erg sterk vast gehouden aan de ORUN principes. Ronder en achter de LL is een vloek

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:30

haha ja ga helemaal met je mee Lielle
ik had toendertijd wel meer dressuurles nodig! ik was toen L2, maar ging niet van zijn lije dakje! dus dat dressuur was idd niet extreem bijzonder, voor mij wel goed, heb er toch wat dingen ogestoken. maar het springen en sgw daarentegen vond ik dus 3x niks! ze hebben me totaal niks nieuws verteld...ze hebben uberhaupt niet veel gezegd
het was dat die instructeur zo leuk was!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 10:32

ik moet erbij zeggen dat ik al jaren erg goed dressuurles heb, dus ook niet echt verwachtte om veel nieuws te horen. Springles heb ik niet gehad toen, de eventingles was echt erg leuk en leerzaam, net als de les bij Alice