[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:41

Haha mijn b-brevet da was wel beetje meeliften enzo. :+ Allez twas al in orde hé, ma tis niet dat ie rond liep. :') Gewoon ontspannen neusje vooruit :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:44

Nostalgie haha. :P Van 2009.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:50

Ik moet absoluut leren om meer mee te geven boven de sprong. Ik steun niet op de schoft maar ik reageer nét te laat volgens mij. Ik zet me recht bij de afzet en pas de seconde erna gaan mijn handen naar voor. Wanneer ik er op wil letten krijg ik echter vaak de opmerking "niet losgooien voor hij afzet", dus dan was ik blijkbaar te vroeg.

moeilijk moeilijk moeilijk :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:54

't Was toen niet eens het vaste parcours van het B-brevet nu. :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:12

Bij mij zou je ook geslaagd zijn voor Hanne ;)

A.lain is ook jurylid en neemt idd al lang brevetten af. De theorie is nu meer praktijkgericht buiten vroeger, ik vind de zaken die erin staan, zouden parate kennis moeten zijn als je met paarden omgaat. En idd, met een eigen paard is dat evidenter dan een manegepaard, maar dan moet je maar net wat meer inspanning doen om toch wat te leren. En op zich ben ik daar niet streng voor, ik bedoel, als de vraag is: geef 3 tips om je paard te verzorgen na de arbeid, dan ga ik niet kijken wat in het boek staat, maar als dat gewoon logische, correcte dingen zijn die er staan, dan is dat goed voor mij. Maar ik heb er al gehad die niets kunnen opnoemen van wat er in een poetsbox zit, ja, dan weet je toch niet met wat je bezig bent denk ik.

Wat rijden betreft, het grote idee in mijn achterhoofd is: is die combinatie veilig om mee op wandel te nemen in a brevet, en voor B: is die combi in staat om deel te nemen aan een wedstrijd. En dan mag er tijdens de proef gerust iets fout gaan, in het a brevet mogen ze zelfs nog eens vallen (gisteren nog gehad bij ene die struikelt na de sprong), maar als voor mijn gevoel voldaan is aan het grote idee/plaatje dan is dat geslaagd. Waar velen dan bij B dressuur de mist ingaan, is dat ze niet kunnen zitten en ganse proef is gezeten draf en dat het paard echt niets ontspannen loopt of eens nageeft. In het B brevet moet er toch al een beetje gereden worden, net idd omdat je op wedstrijd ook niets te zoeken hebt met een paard dat met de kop omhoog in buitenstelling loopt. Sommigen nemen doe brevetten heel licht op, die denken als het ware dat ze hun brevet betalen, nee, ze betalen hun deelname!
Iemand die achteraf openstaat voor feedback, kan ik gerust een kwartier mee babbelen en concrete tips geven waar ze iets aan hebben, in de hoop ze hiermee op de goeie weg te zetten. De anderen mogen van mij altijd gaan klagen bij het vlp :D
En heel soms zou je willen zeggen, zoek u ne andere lesgever, maar da mag ik nie :+

Varekaj: nog even terugkomend op eventingkalender: vlp seizoen loopt van half maart tot half okt, dus de wedstrijden moeten sowieso binnen deze periode vallen. Naar de warmte kunnen ze niet echt kijken he, ik herinner me nog een Pasen in 30° en anderzijds een volledig verregende juli-maand, da weet je nie op voorhand. En overigens,de internationale wedstrijden zijn ook doorheen de zomer, dat is nog een stukske warmer dan hier :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:52

@Varekaj: Gavere is een leuke om te rijden! :j In de 80 zo paar dingen waarvan ik dacht van oh my goood ik heb zulke nog nooit gesprongen en tis lijk hoog! :P 1 opsprong zag dr moeilijker uit dan dedie van de nationale B. Maar Shuddy pakte zooo goed aan, foutloos ritje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:44

Eventjes gespiekt, dit is wat ik er uit kan opmaken van de lrv:
3 april overpelt B-L-M-Z
9 en 10 april Lille A-B-L en Vechmaal A-B-L-M-Z
17 april Gavere A-B-L en Lummen A tot Z
24 april zou nationaal kampioenschap zijn in Minderhout

Nu ga ik moeten zien wat die A(spiranten) is qua hoogte, want normaal gezien als er een wedstrijd is van lrv op zelfde moment als vlp moet ik die van lrv starten. Als de aspiranten 70 is en pittiger staat, dan toch liever eerst de occ60... 't is misschien maar 10cm, maar als onervaren combi kan dat veel uitmaken denk ik.

14 november heb ik trouwens mijn B1-debuut bij LLyda haha, heb al stress :')

Ik ga denk ik deze week eens kijken of ik weer kaarten kan bestellen voor de cross op chio aachen met dan 's avonds het springprogramma. zal tegen dan wel zien of ik iemand vind die mee wil.

Ik heb miserie gehad in mijn B omdat hij in kruis of contra bleef na de landing ipv rechtergalop en dan achteraf 2x geweigerd op een spierwitte oxer. Nu had ik mij er al op voorhand aan verwacht dat ik ging buizen, had nog nooit zo hoog gesprongen en de routine was ook ver zoek. Heb het meegepakt als een ervaring. Ik vond dat A.lain het technisch gedeelte van dressuur heel goed kon uitleggen. Je kreeg zo het beeld voor ogen wat hij bedoelde. Op zich vind ik de brevetten absoluut niet moeilijk, in die zin het staat er duidelijk wat ze verwachten. Ik gok dat veel mensen denken dat je voor een wandeling genoeg hebt aan sturen en blijven zitten, maar dat ze er geen rekening mee houden dat buiten rijden vantijd pittiger is dan verwacht. Als uw paard op hol slaat of verschiet, je zit niet veilig tussen 4 randen van een piste eh.
Met B juist hetzelfde, "tis een simpel proefke en mijne knol springt vanzelf". Moest ge die mensen meepakken naar een dagje wedstrijd en laten zien waar ze tussen terecht komen, al is dat ne simpele E-proef, tgaan veel ogen open gaan volgens mij.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:59

Dat gaat gaan B1, mega gemakkelijk! Maarja die stress hé idd 'k snap da! :+

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:03

Hoi! Lees regelmatig mee op de telefoon, maar reageren schiet er een beetje bij in :o ...

Zag een tof paard passeren van Olifanter, welkom nog. Ook foto's van een uitgroeiende blein of kroonrandkneuzing bij Daaphh (kan bvb ook na serieus aantikken/ beschadigen kroonrand, hoef je op dat moment niet superveel aan te zien, maar kroonrand maakt dan even geen hoorn aan, waardoor er dus een spatie ontstaat. Zal enkel even vervelend zijn op t einde van uitgroeien, dan is gewoon weghalen soms beer dan wachten tot het stuk omplooit en afbreekt...).

Was ook nog vraag over zadel meegeven om te passen. Ik heb in de zoektocht naar een springzadel zeker een zadel of 6 op proef gehad, ik betaalde die dan telkens, met 'garantie' dat ik de som terug kreeg als zadel niet paste.

Versta de brevetten-frustratie... Denk dat je af en toe wel wat speciaals te zien krijgt...

Verder alles op laag pitje hier, nog steeds geen dressuurzadel :(, bospony is compleet ontploft nu, dinsdag scheren als alles goed gaat en dan trainigsfrequentie toch weer beetje opdrijven (of toch proberen :)). En dan les terug oppikken en eens bekijken waar en wanneer we af en toe eens een parcourtje gaan meepikken!

Nog mensen in Meer gereden vandaag?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:03

Niet in Meer geweest dit jaar! Mooie cross wel altijd!
Zee klinkt als een avontuur PP

Brevetten: ik heb jaren kamp gegeven in een manege als initiator en instructeur B, en vond dat het er echt van vanaf hing welk paard de kinderen kregen. Je had er waarvan ik in de week vond dat die helemaal niet goed deden, die dan op het brevet zelf een brave hadden en geslaagd, en er waren er die hele week met kop en schouders bovenuit staken en toch gebuisd door enorme pech op het examen...
En de theorie -inderdaad, er zitten echt mensen bij die ZO hun laars eraan lappen! Op zich zijn sommige antwoorden wel grappig, maar toch...

B1 is inderdaad easy, dat gaat lukken!

Zadels meegeven: doe ik ook, maar net als de meesten hier een contract opstellen en heel goed de staat beschrijven.

Hopelijk kan ik in het voorjaar ook terug van start in LRV/VLP crossen, al zal het wel terug B zijn nu. Als ze ook nog de wedstrijden jonge paarden moet lopen zal het anders wat veel zijn gok ik.

Hier een heel weekend weide afgespannen (doeme das een werk met een omtrek van 500m!) en aan de stal begonnen. Heb een gekeken naar de stallen die ik wil bij het andere (Poolse) bedrijf, maar offerte was toch weer 1000€ duurder dan dan bij geert en henk trading (voor 2 stallen :( )

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:06

Hallo allemaal!

Over die brevetten kan ik niet meepraten, maar klinkt niet zo fijn allemaal.
Jammer van je wandeling PP, met zo'n gestresst paard onder je kont, kan je zelf natuurlijk ook niet echt ontspannen.

Meer was geen succes. Dressuur was niet super, maar wel 1ste plaats. Springen een balk, paard had tijdens parcours zitten bokken en dan was hij niet aan t opletten voor de sprong. Hij was weer superhevig. Dus al met een dubbel gevoel naar de cross. Op de 1 ging hij wat lopen, maar daarna was hij oké, was weer gewoon goed te rijden. Alleen iets leer gestresst dan in Grobbendonk. Hij heeft het dus echt niet zo voor putten onder sprongen en in Meer zijn er er veel, sprong altijd heel hard en veel te hoog over zo'n hindernissen. De 6 een stop, was gewoon een plaat, stomme weigering. Dan nog een heel aantal mooie sprongen, moeilijkere lijntjes echt goed kunnen rijden. Maar aan de 19 stonden we stil. Was rechte, coffin, rechte. En die coffin wou hij niet nemen. Stond stil, niet vooruit te krijgen. Kreeg hem zelfs niet over alternatief. Maar uiteindelijk toch wel erover en luid applaus gekregen. 20 was de waterbak, was afsprong en dan een hoge insprong. Maar ik ben zelfs niet van de afsprong geraakt. Uiteindelijk er langs gereden en alternatieve insprong genomen, die deed hij wel zonder twijfelen.
Ondanks de slechte resultaten toch geen superslecht gevoel. Ben benieuwd naar volgende week, Kasterlee.

Varekaj, maar weinig mogelijkheden voor lrvcrossen dit jaar vind ik. Als er 1 binnen je provincie is, moet je die nemen (als er er 2 tegelijk zijn). Ik moet dus naar Lille, terwijl Vechmaal volgens mij leuker is. Gavere of Lummen zal ik tegen dan wel kiezen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:09

Varekaj aspiranten is echt niet hoog hoor. En een B1 dressuurproefjes als je ook,wel lukken!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:28

Mooie foto's Katharinaa! Ben wel jaloers nu, moet zalig zijn nu de crossen met dat mooie weer! Zo balen dat we Meer en Kasterlee niet kunnen meedoen dit jaar. Die hebbe we nog nooit gemist, en deze keer dan met bijna mooi weer garantie... (vorig jaar Kasterlee zal je je ook nog wel herinneren... - toen werden we gejureerd door je zus ;-) !).

Hier zijn de cross paarden gisteren ook weer in het "werk gezet". M'n 16j springpaard staat terug op de wei, gaan we zo rustig opbouwen tegen de zomer. Op die leeftijd gaat het blijkbaar niet meer zo snel ze terug in form te krijgen en dat had ik wel serieus onderschat!

De 6j staat nu in T*emse op stal en ga ik terug wat oppakken en hopelijk ook leren springen met hem :+. De 5j staat bij een springruiter die er hopelijk terug wat rust en vertrouwen inkrijgt, zodat m'n vriend haar terug kan meepakken volgend seizoen... Wegens te weinig ervaring (en tijd) lukt het ons zelf niet...

Amai van die brevetten klinkt echt mottig! Ik had ook een pony geleend van iemand omdat daar springen toen beter mee lukte als met mijn eigen paard op dat moment. Moet wel zeggen dat ik met die pony toen ook al wedstrijden meereed (zonder brevet, in de tijd ging dat nog), en al jaren reed en wandelde aan zee op manegepaarden bvb (ook zonder brevet :+) - dus had wel een jaar of 6 rijervaring toen ik eraan begon, gewoon nog weinig springervaring. Maar met een brave pony ging het dus wel :+. Initiator heb ik ooit in W*aregem behaald na een kamp zo. Heb nooit de opleiding gevolgd dus ben het officieel wel niet!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:32

Ah Varekaj: kan je me eens (per pb ofzo) de gegevens van die springlesgever in Op*wijk doorgeven? Is dat ook daar ter plaatse dat hij de lessen organiseert? Of als je nog andere adressen weet, ik denk dat we toch ook ongeveer in dezelfde regio zoeken :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:34

Zal je een PB sturen :)
Eigenlijk is dat iemand die vooral dressuur rijdt, maar zelf springt hij ook nog regelmatig tot 1m en 1m10. Kennis van me staat daar met haar springpaard en die zijn op een jaar tijd immens vooruit gegaan. Ze hebben binnen- en buitenpiste, dus op zich moet het altijd wel kunnen.

Je hebt ook B*enjamin P.ieters maar daar ben ik zelf niet zo zot van. Paar discussies en voorvallen mee gehad toen ik er nog volpension stond en nee, er zijn nettere manieren om behandeld te worden als klant. Met P*eter en co ging het eigenlijk beter, maar dat zal ook aan hun persoonlijke karakter liggen.

In Ternat zit er ook nog iemand waar een oud-stalgenootje van mij les ging volgen. Paar keer mee gaan kijken en dat was ook een heel correct, rustig persoon. Toen zat hij echter vol en nam geen nieuwe klanten aan, zal bij haar eens informeren of dat nog steeds zo is. Die heeft ook alles ter plekke, maar alleen buitenpiste.

Gisteren via FB een zwart wedstrijdjasje van Horsea gescoord aan €55 ipv €150 8-)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 18:04

Mooie foto's van meer! Ideale weertje om te starten!

De aspiranten in de LRV stelt idd niets voor hoor. Ik vind die van Overpelt heel leuk om te beginnen. Is in een bos, fijne hindernissen om aan te rijden.
Vechmaal is op een open veld, Ook een mooie, springterrein ligt wel een beetje berg op( of af, hangt ervan hoe je dat wilt bekijken :p )
Lummen is ook weer in het bos, wel geen water voor de A.
Dat zijn natuurlijk wel de crossen in Limburg.

Ohh fijn van je wedstrijdjasje.
Bij mijn botten zijt de veters aan het loskomen en ik heb geen idee hoe ik ze terug door het gaatje krijg. Misschien eens proberen met een naald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:11

Naald met draadje er aan en een knoopje. Door je veter stoppen in de lengte zodat je naald er uitkomt aan het uiteinde zeg maar, en je draadje het verlengde vormt. Naald door vetergaatje en klaar.

Hier zijn de veters van mijn zwarte laarzen net stukgegaan -O- Zou je dat bij een gewone ruitershop kunnen vinden, of iemand een alternatief? Heb geen zin om hiervoor gelijk een nieuw paar aan te schaffen, ben net aan het sparen voor mijn helm. Jasje was ook niet direct voorzien maar aan 1/3 van de prijs kon ik 'm niet laten liggen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 18:22

Ohh goede tip! want de veters zouden niet door het naaldoog gaan..

Ik denk bij een gewone schoenmaker? Ik bracht mijn oude botten altijd binnen bij een schoenmaker als ze iets aan was.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:58

Wat een mooie foto's katharina! Jammer dat het resultaat in de cross wat tegenviel. Is hij anders ook kijkerig op water/coffin? Goed dat je nu nog een cross hebt, hopelijk gaat het dan allemaal wat simpeler!

Olifanter: ja het paard speelt een rol bij het brevet, vind ik ook logisch aangezien paardrijden toch een sport is dat je met 2 doet. Maar als een paard eens stout doet of wegloopt ofzo, is de ruiter daarom niet per definitie gebuisd he, je kijkt hoe ze dat dan kunnen oplossen. En het mooie is als je 3 ruiters na elkaar met hetzelfde paard ziet rijden, bij 2 ervan loopt hij weg en bij de 3e is er geen vuiltje aan de licht, tja, dan zijn die andere ruiters nog niet klaar voor dit paard. Goed mogelijk dat ze met een ander type paard wel slagen, maar das dan ook beetje de verantwoordelijkheid van de manegehouder, die moet dan de paarden maar verdelen volgens rijkunsten van zijn deelnemers. Uiteindelijk gaat dat op wedstrijd ook zo he, het is niet per definitie het beste paard of beste ruiter die wint, het gaat om de beste combinatie.
En als ze niet slagen is de uitleg 9 op de 10 keer door een moeilijk paard, weinigen hebben de zelfkennis om toe te geven dat het idd aan hun eigen rijden ligt. Terwijl het wel die laatsten zijn, die op korte tijd het verste zullen komen.
Maar goed, was beetje klaagzang van mij, heb op korte tijd teveel brevetten afgenomen denk ik :+ daarentegen kom ik soms op stallen waar die kindjes morgen op wedstrijd kunnen en zelfs winnen, zo goed rijden ze! Dat is dan weer heel plezant om zien en om zowel de kindjes als lesgever een pluim te kunnen geven. En daar doe je het uiteindelijk wel voor!

Steph: komt wel goed met je paarden! Als de 5 jaar eens goed kan doorgereden worden, herken je die niet meer!

Varekaj: ik ken dat merk van je nieuw jasje niet, heb je een foto? Wil eigenlijk ook wel nieuw jasje, mijn 'oud' spant een beetje :o maar momenteel geen geld om extra uit te geven. Enneuh, een goede schoenmaker zoeken! Die lossen dat veterprobleem snel en goedkoop op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:33

Is een Nederlandse webshop http://www.horsea.nl, maar tegelijk ook fokkerij/stoeterij. De webshop gaat fors minderen omdat ze terug meer met de stoeterij aan de slag gaan, dus er staat redelijk wat in de aanbieding. Je kan echter beter hun FB-pagina in de gaten houden. Soms hebben ze van iets maar een paar stuks meer en gooien ze die tegen echt lage prijzen in de aanbieding, maar dan alleen op FB. Zo zijn er een aantal stang en trens hoofdstellen voor €30 gepasseerd, in zwart en bruin. Of met mexicaanse neusriem in cognac voor soortgelijke prijs. Kwestie van snel zijn is dan de boodschap. Als je zoiets ziet, direct PB sturen via FB en dan heb je het aan die prijs + €8,20 verzendkosten (dat was toch bij mijn jasje).

Gisteren kwam dus dat jasje er op, maar er is ook een lichtgrijs bij.
Afbeelding

Was er gisteren nog in maat 34 en 38, ook voor €55. Weet niet of ze al verkocht zijn intussen of niet.
Mijne is zelfde model, zwart met hele fijne krijtstreep, witte kraag en witte biesjes op de zak. Versieringen mogen volgens het reglement, dus zou goed moeten zijn.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:23

Gisteren kwamen startlijsten online voor de dressuur van morgen, en ik stond er gewoon niet tussen, maar had wel immens vroeg ingeschreven zodat 'k dr zeker bij zou zijn voor de A7! 17 oktober, toen bekend was dat de A7 volzet was van de vorige wedstrijd, en ik meteen denken van oh nee te laat, 'k ga mij direct inschrijven voor het volgende. Maar 'k sta dr gewoon niet tussen. _-:(
Vorige keer hebben ze avond ervoor laat nog aangepast. Maar 'k ga lijk toch nog bellen (gisteren 3x geprobeerd maar pakten niet op). En ken nog iemand die er niet op stond en mocht mr 1 proef rijden. Dus 'k ga maar bellen dat 'k zeker de A7 wil! Want ben ook ingeschreven voor de E7. Ben ik nu speciaal voor de A7 te trainen... Al bezig met L7 ook, dus logisch gezien dat 'k liever A7 wil dan de E7. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:34

Heb je je inschrijving gemaild? Desnoods die af printen zodat de datum er op staat en mee langs gaan. Of de mail opnieuw opzoeken en forwarden, dan staat de originele verzendingsdatum er normaal ook bij.

Ik heb me ook al een tijd geleden ingeschreven voor de E7 en A6 bij ons om zeker te zijn dat ik plekje heb op de startlijst. Dressuur is booming heb ik de indruk.

Icaro is eind vorige week door de draad gegaan. Paarden waren allemaal aan het crossen, hij kon niet stoppen ivm gladheid en poging om over draad te springen. Hij moet een deel van de omheining mee gehad hebben. Heb het pas 2 dagen later van stalbaas gehoord in elk geval. Ik zag er niks aan, dus geen zorgen gemaakt.
Gisteravond les... en meneer loopt dus onregelmatig :( in stap zie je weinig maar hij wil absoluut niet draven, zet heel korte passen en valt direct in stap als hij kan. Het is niet kreupel of mank maar zeker niet zuiver.
Als het woensdag nog zo is kan ik mijn wedstrijd bij de lrv al afbellen. Ben niet blij dat ik dus niet direct gebeld ben toen het gebeurde.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:41

Uhu dat is te begrijpen!
Ja inderdaad heb bewijs van inschrijvingsbevestiging met datum erbij. En 'k heb al via fb pb gestuurd en 't is bekeken maar geen antwoord. Gisteren 3x proberen te bellen, en nu ook al 2x maar niemand pakt op. Maar ken iemand die ze toch al heeft kunnen bereiken, dus 'k ga blijven proberen...
En vanavond laat nog eens naar startlijsten kijken, als ik er nog niet op sta. Dan ga ik morgenochtend met afgeprinte mail ernaartoe gaan. De A7 is toch mr vanaf 16u dus tis niet dat 'k op laatste moment ga gaan. Moest 'k te laat geweest zijn geen probleem, maar op 17 oktober kon ik écht niet te laat zijn. ;) Ze moeten dan maar begindatum inschrijvingen zetten hé als 't te vroeg is... 'k Zou in feite moeten blij zijn dat 'k E7 mag rijden, ma 2 keer de A7 niet kunnen rijden is ook niet meer leuk. 1e keer is dan wel mijn fout. :) En 'k wil nu gewoon zo graag die A7 morgen wel rijden omdat 'k die vorige keer niet kon rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:47

Weet jij hoe die maten vallen Varekaj? Heb er een heel mooi jasje gezien voor €100 maat 40 en ik heb ofwel 38 ofwel 40, beetje afhankelijk van merk/model... Zouden die lang komen? Want ik ben vrij klein dus lange jasjes vind ik niet zo mooi bij mij.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:02

Whoop whoop ik mag E7 en A7 rijden! :)