[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:47

En als je niet fijn kan zitten kun je er vaak ook niet fijn aan rijden. Maar wel balen dat ze dat steeds doet. Is het niet dat ze ergens last van heeft ofzo?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:50

Joehoe, De buurman brengt net mijn crosshelm :D
Anthea, Stuitje is inderdaad een vervelende plek om last van te hebben!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:50

Beetje bijgelezen.

Allemaal bedankt voor de felicitaties met mijn 4e plekkie. Ben nog steeds erg blij hoe de merrie rondging.
@ TG blij dat TG weer goed is.
@ Sannn balen dat vero kreupel is.
@ sim succes met je werkdag. Hopelijk bevalt de baan goed.
@ mootje balen van je laarzen

Ik heb Bathmen afgezegd. Na Barchem is het voor mij einde crossseizoen. Volgend jaar gaan we weer verder. vanmiddag de merrie even gereden om de eventuele spierpijn eruit te rijden aan de lange teugel. daar had zij geen zin in. Ruin wilde niet harder dan stap. Erg vervelend en oren in zijn nek. Zo ken ik hem niet. Op stal moest hij binnen 2 minuten plassen. Hopelijk was dat de reden. Woensdag voor de les even thuis rijden. Kijken of dat het was want niet veel geld uitgeven aan les met een paard dat niet wil lopen. Dan mag de merrie weer mee naar les. (normaal betaal ik minder voor les maar ben nu alleen)
Heb ook weer mot met de KNHS. Ben opeens weer wp kwijt met springen. Ze mailen ook nog niet terug. donderdag gemaild :(

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:51

Nee ze heeft lichamelijk nergens last van.
Maar het is een heel sensibel paard en zodra ik zelf niet helemaal 100% ben door het één of ander dan reageert ze daar heel erg op.
Het ging de laatste tijd juist wel weer goed dus ik denk dat ik gewoon weer wat vaker moet springen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:53

Avi moet ook zeker elke week springen. Maar ja, thuis spring ik nooit. Dus kan me daar wel wat bij voorstellen. Komt vast wel goed :j

@ caro: hoezo heb je Bathmen afgezegd dan?
En wat balen van je ruin. HOpelijk lag het aan het plassen.

@ mootje: super dat je crosshelm er is. Had je overigens nog crossen opgegeven dit najaar?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:59

Ik hoop het ook :D

Caro: Waarom heb je Bathmen afgezegd?
Ik heb Bathmen trouwens ook afgemeld... Ik wil eerst weer een paar keer gewoon springen voor ik me aan een cross waag.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:00

Caro, Wat balen van je ruin... Hopelijk was het alleen 't plassen!
Rowo, ankomend weekend BN bij Rob en heb PH opgegeven, maar of ik B of BB start wordt denk ik een verassing!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:00

Ik zou me persoonlijk niet eens opgeven als ik weet dat het springen bij mij niet zo goed gaat, of de kans heb dat ik niet eens mag crossen. :o Sowieso cross ik niet voordat het paard simpel in de B rondloopt... maar das persoonlijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:02

Rowo, met springen kom ik nog niet heel makkelijk een B parcours rond, maar crossen gaat zoveel fijner dan 't springen, en die struikelhoogte met springen kom ik wel mooi door!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:06

Ik heb me dat voor mezelf altijd gesteld: eerst minimaal L dressuur en goed B springen voor ik me aan een cross waag. Maar een springparcours bij een SGW is maar BB hoogte, dus daar kunnen ze in stap nog over :+

En je weet nog niet wat je start dus? Ligt eraan bij welke klasse je als eerste van de wachtlijst komt? :P De B in Lisse ging toch ook heel goed?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:08

Die van mij sprong ook wel goed rond toen ik me opgaf voor de sgw's. Ze heeft geloof ik ook 8wpen met springen en heeft een keer gewonnen in het B dus ik had geen problemen verwacht met een crossparcours dat op BB hoogte staat. Maar dat liep dus een beetje anders. Ik heb nu ook al 2,5 maand geen cc meer gesprongen. Alleen W'werf tussendoor nog gehad.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:08

Ik heb heel lang geleden gemaild voor de BB, dit was akkoord, maar heb na Lisse gemaild of ik B kon starten. Morgenavond maar even bellen denk ik :D
Lisse ging goed! 190, 1 balk en twee stops op 't water.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:10

@ anthea: is ze daar zo ineens mee begonnen dan, dat gekloot in het springen? Das wel onwijs zuur eigenlijk. Misschien helpt het als je vaker start, ook in de BB?

@ mootje: oh dat kun je de B zat toch in PH? Dat water komt vanzelf wel..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:12

Ja, inderdaad :j Ik heb alleen geen mail terug gehad van het secretariaat! Zondag nog even oefenen in BN en nog een buitenritje hier in de buurt... Moet goedkomen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:15

Was eigenlijk niet de bedoeling maar vind het dit jaar toch wat laat in het seizoen. Vorig jaar wel naar barchem geweest maar toen was het najaar veel beter qua weer. Daarnaast lopen mijn ouders (vooral moeders)een beetje te zeuren na de valpartijen die zij hebben gezien in Neede. Volgend jaar ga ik lekker opnieuw beginnen in Westerbork. Merrie heeft ook 3-11 een fysio afspraak staan. De lessen bij mijn nieuwe springinstructrice en de crossen vallen een beetje pittig bij haar. We gaan ons concentreren op de M2 en het M springen. Volgend jaar stop ik met crossen na Vasse of barchem als die nog in oktober is. Moet je trouwens promoveren als je 1 paard start in de SGW? Heb wel meerdere startkaarten maar niet in deze discipline.

Mijn paarden lopen meestal pas hun 1e cross als zij minimaal L1 dressuur zijn en het B springen simpel rondspringen. Daarnaast cross ik niet met een paard jonger dan 5 jaar. Die gaat dan eerst mee naar wat terreinen. Aan oefencrossen/BB doe ik niet :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:16

Wil IEMAND mijn opdracht voor me afmaken?? ;(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:16

Oefencrossen en BB heb ik qua SGW ook nog nooit gestart en dat is puur omdat die hier in het oosten niet in de buurt zijn.

@ mootje: komt helemaal goed! PH is volgende week of dit weekend?

@ caro: ach lekker springen en dressuren is ook niet verkeerd. En dubbel M is een goed doel :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:19

Noor, Wat voor opdracht O:)
Caro, Als je maar actief bent met 1 startkaart in 't springen is er GEEN verplichting tot promoveren!
Rowo, PH is volgend weekend.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:20

Een oersaaie opdracht over "algemene begrippen bestuursrecht" Man man, wie DIT verzonnen heeft?!

;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:21

Nou Noor, ik voel me eigenlijk niet zo geroepen :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:21

Mijn doel is eigenlijk voor outdoor de punten voor Z1 hebben en Z spr. Moet ik wel even wedstrijden gaan opgeven want heb voor mijn doen heel weinig gestart dit jaar. Daarnaast heb is er opeens veel belangstelling voor de merrie. Ik wil haar eigenlijk niet weg dus heb een megavraagprijs gezegd. (mensen verkleurden er niet van) Dus ik hoop dat ik mijn doelen haal.

@ mootje ik heb wel 2 paarden in het springen lopen maar cross met 1 paard. Moeders is de enige die blij was met het feit dat ik na Gorssel op -2 sta. want zegt zij dan duurt het langer voor ik over moet naar het M. Fijn een moeder die lijkbleek wordt bij de start.. :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:21

Ow, klinkt heel erg interessant ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:24

Dat vind ik nou l*llig Mandy ;)

Ik denk dat ik er voor vanavond maar mee stop. Ben niet in de stemming na een weekend lang bikkelen. Morgen lekker rijden en daarna fanatiek doen! Dan moet het ook wel en ik presteer het beste onder druk :=

Heb Jer na mijn werk nog even gelongeerd. Hij had er zin in. Volgens instructrice bruist hij van de energie en had hij zich behoorlijk misdragen in de paddock <3 Wordt weer een gezellig ritje morgen hahaha (galopperen!).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:24

@ caro: dat zijn nog eens doelen :oo Mij niet gezien voor het Z springen, voor de M schijt is al 20.000kleuren _O- Maar als er woest veel geld wordt geboden gaat ze ook niet weg?

En je hebt vast wel meer gestart dan ik afgelopen jaar :P

@ noor: klinkt idd alsof er niet veel nuttigs meer uit je vingers komt. Morgen nieuwe ronden nieuwe kansen :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:26

Caro, volgens mij geldt die niet-promotie regel niet voor de cross. Ik ga wel even zoeken: I <3 reglementen!