Jeetje Texelse dat is goed balen. 3 maanden weer onder de pannen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EvelienH schreef:Dat is inderdaad jammer.... ik vind het echt stom dat er in de buurt niets is. Wacht de startlijst van Santpoort even af, als ik nou op een normale tijd weg kan rijden tuf ik daar maar heen. Ik sponsor de tankstations toch al dus wat dat betreft maakt het ook niet veel uit.
Ik heb zin in Nokere!
_Noor schreef:Sannn, 11 augustus heb ik een dressuurwedstrijd staan. Hopelijk dan de laatste keer Z1 en dan in het indoorseizoen Z2 (eind september staat er een wedstrijd bij mijn eigen vereniging, daar schrijf ik me voor in en dan kijk ik wel of hij klaar is. Zo niet, zeg ik weer af).
Texelse, ben (nog) niet naar De Burd geweest. We gaan nu bij 1 in Hensbroek kijken, lekker dichtbij en daar zou het vorige veulen van Nudine eigenlijk heen.
Citaat:Het is verboden gedurende zomertijdvak (Het zomertijdvak is het tijdvak gedurende de periode van 15 mei tot 15 september van elk kalenderjaar) met rij- en trekdieren over het strand te rijden of zich bevinden tussen de strandpalen HP 91.50 en HP 92.75 tussen 7.00 en 19.00 uur.
Citaat:Gedurende de periode 1 april tot 1 oktober mogen op het strand langs de Boulevard alleen tussen 19.00 en 24.00 uur paarden rijden. Op het strand ten noorden van de uitwatering mogen paarden in deze periode alleen tussen 19.00 en 9.30 uur rijden. Hiervoor is geen vergunning meer nodig. Buiten deze periode mogen paarden onbeperkt op strand rijden. Bij evenementen kunnen afwijkende tijdstippen worden bepaald.
De strandvakken ten zuiden van strandvak 1 (de KRB-zuidpost) blijven een uitzondering op bovenstaande regeling. Op dit strandgedeelte is het onbeperkt toegestaan om met paarden over het strand te rijden.
Een uitzondering op de regel is dat in genoemde periode van 1 april tot en met 1 oktober paardrijden op het strand ook langs de Boulevard en ten noorden van de Uitwatering is toegestaan bij slecht weer. Van slecht weer is sprake als de temperatuur 18 graden Celcius of lager is of als er neerslag valt. Dit wordt aangegeven met een blauwe ruitervlag bij "Manege Jonker", bij parkeerterrein "De Noordduinen"aan de Noordduinseweg 9 te Katwijk en bij de KRB-posten. Manege Jonker en de KRB zijn verantwoordelijk voor het hijsen en strijken van de vlag. Door middel van borden wordt uitgeleg gegeven over wat een gehesen vlag betekent. Hangt de vlag in top dan mag er in de zomer ook overdag met een paard over het strand gereden worden.