[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:28

Hier is het nog droog en erg warm.

En idd begrijpelijk dat ie daar niet voor weg ging. Waarom koopt iemand zoiets duurs om het vervolgens weer te verkopen?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:30

echt geweldig vief! :+ voor de cross is hij perfect
iedereen met veulentjes proficiat
en alle foto's waren ook echt om in te lijsten
alle mensen/dieren die ziek zijn sterkte

ik ben net naar de ostheopaat geweest nah die heeft alle wervels en ribben die scheef zaten weer recht gekraakt maar nuau au au...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:50

Vief! jakkie, hoe heb je dat nou kunnen kopen?
Jij hebt wel zo'n gezicht waar alles bij staat, dus het zou me niets verbazen als deze cap jou prima staat. Zeker als je er zo'n leuk, via Ebay op de kop getikt, jasje bij aan trekt!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:04

Hihi :D :D

Lag ook weer een jasje op me te wachten :o Zo geweldig mooi. Dikke kwaliteit tweed van Pikeur.
Ruit met lichtblauw erdoor. Alle ruitjes lopen naadloos in elkaar over. Helaas valt hij klein.

Heb wel mijn wedstrijdoutfit compleet :D Eigen ruitjesjasje blijft toch echt het mooiste van allemaal :D
Afbeelding

Alleen jammer dat ik geen bruin tuig heb want vond mijn bruine laarzen er eigenlijk mooier bij staan :o
Sorry dat ik zo dom kijk.. Was net wat tegen de fotograaf aan het zeggen.. :+

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:52

Whiha gaaaaf Vief! Zou em inderdaad niet voor gewone concoursen gebruiken zelf maar voor crossen wel gaaf zeg!

He gatsie wat balen Benthe, even een dikke knuffel :(:)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:52

Wauw mooi zeg :j

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:56

WOW... := VIEFDEPIEF wat een ontzettend mooie combi voor je outfit. Ik wil ook wel graag tzt gaan shoppen voor een nieuw jasje maar dan wel naar een winkel waar van alles is en te passen valt.

Jemig JIPJE NIEKJE dat zit je niet mee zo.... balen man....

Ik en gisteren bij lammert haanstra geweest...ahhaha wat een grappige man is dat. Ik heb veel gehad aan zijn tips om voor Bul een stukje verder te gaan in zijn balans en wennen aan het bit. Bullie was zo braaf dat hij zelfs zei.....nou neem de volgende keer je zadeltje ook maar mee... := := := ik zeg....dat vind ik nog iets te spannend....ben al lang blij dat hij het thuis zo braaf doet. Hij moest ook 1 balkje lopen en daarbij zei lammert....de wijze waarop hij over dit ene balkje gaat zegt mij al genoeg over dit paard, ik moest er erg zuinig op zijn... :D Ook vond hij hem erg aanhankelijk aan mij , maar Bull deed braaf wat lammert van hem wilde toen moest ik de cirkel even uit., dat was wel grappig.
De Fries heb ik ook gedaan en ook bij haar vond ik het wel grappig hoe lammert bepaalde eigenschappen omhoog haalde bij dat paard, terwijl het beiden compleet andere paarden zijn.
een leerzame dag dus en ik ga er zeker mee aan de slag.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:40

@ vief: leuk jasje!

ben aan het twijfelen of we morgen naar Hooge Mierde zouden vertrekken of niet,
het weer is hier echt zo slecht, en ik heb geen goede bescherming gevonden voor gerald zijn koten (springschoenen helpen niet) hij trapt tijdens het springen altijd in zijn koot waardoor het gaat bloeden & gerald pijn heeft :s

en met hero alleen naar zo'n verre cross rijden is een beetje belachelijk

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:42

@ vief: bruin tuig erbij is idd wel mooi, maar ook heeeeel duur. Ik heb iig mijn bruine tuig nu compleet en dan ooit nog bruine laarzen. Ik ben helaas niet handig met ebay en mp :o

@ bianca: je hebt zelf dus nog niet weer op Bullie gezeten?

@ florence: dan zou ik iig beslissen voor je al je spul gaat poetsen en je pony's. Het weer wordt morgen wel goed geloof ik. Een beetje regen kan de bodem nu wel hebben, t is al zo lang droog.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:52

Vief; de cap is ook niet mijn smaak :n Maar ja, maar goed dat we allemaal anders zijn :D
Florence; je hebt toch speciale kootbeschermers? Helpt dat niet?
Benthe; wel balen dat je definitief geen NK kan rijden, maar je eigen hand is nu wat belangrijker. Daar moet je nog een leven mee verder. Wel echt balen daar niet van.. :(:)
Bianca; mooi dat het zo goed ging op cursus.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:13

@ JN; Balen dat je gips er nog niet af is, en dat je niet kan starten in HM! :(:)
@ Vief; Voor de cross vind ik hem wel mooi, maar voor zomaar niet echt. :)
Wel een super mooie wedstrijdoutfit!
@ Florence; Of je moet f bellen ofzo naar Canter of die ms beenbescherming meeneemt? ;)
@ Sussie; Eigenlijk heb ik er niet zoveel last van dat het dressuurzadel was.
Maar rijd nu f liever met mijn dressuurzadel omdat die goed past en mijn springzadel niet 100%.

Ik heb mijn moeder zover gekregen dat we toch naar HM gaan,
Mogen 2 vriendinnen mee. :)
Het is echt wel rotweer hier echt super harde regen!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:22

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:31

Thanks!

Leuk filmpje karen! Ik heb ooit bij een dressuurwedstrijd deze uitleg al eens van een jury gekregen. Hij gaf me een 5 voor het teugels opmaat maken omdat ik het niet op deze manier deed := Had er werkelijk nog nooit van gehoord :o Toen ik dat vertelde kwam hij met een heel verhaal dat hij het vroeger zo geleerd had en dat het altijd moest, vooral met viertallen was dit de manier om op hetzelfde moment de teugels weer op maat te hebben. Heb hem vriendelijk bedankt voor zijn wijze woorden, al was ik het niet zo eens met mijn 5 :+
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 15-05-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:51

Die manier gebruik ik idd ook met dressuur :j Ook ooit door een jury op gewezen en krijg idd vaak wel goed cijfer.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:27

rowo schreef:
@ bianca: je hebt zelf dus nog niet weer op Bullie gezeten?

Jawel, gewoon thuis, maar doe het 2 of 3 keer per week dat vind ik voorlopig genoeg. Ik hoef hem nog niet door te rijden, dat komt van de winter wel. Maar ik zie mezelf er niet opstappen in een gewoon omheinde buitenbak en ook nog eens vreemd terrein als bij lammert, want bij ons klimt hij met galop ook nog een beetje als een slang omhoog, dat word hem net iets te spannend nog die galop. Ik kan hem nog net te weinig sturen en inhouden daarin voor mijn gevoel.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:10

Als je er zelf niet goed bij voelt zou ik het inderdaad niet doen :) Vind het wel erg leuk om te lezen hoe je het allemaal aanpakt.

Woll was blij met haar poetsbeurt. Het regende me te hard om te gaan rijden :o
Ene dagje extra vrij maakt ook niet zo veel uit.. Morgen maar weer :D

Voor Wolles is trouwens een veiligheidshalster besteld. Schijnt dat het elastiek breekt als er heel veel spanning op komt te staan.
Omdat ze 24 uur p/d haar halster om heeft leek het me wel een veilig idee :) Iemand ervaring met zo'n halster?

Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:15

ik ga niet gaan, ik geef gerald liever nog wat meer tijd om de wonde volledig te laten herstellen.

MAAR we gaan morgen wel naar een paardje gaan kijken :P
de moeder heeft 2 sterren eventing gelopen en zijn vader is Toulon :)

super afstamming dus! en het is een ideale groote voor mij 1m61 (ik wil niet direct zo'n groot paard) want ik ben zelf maar 15 jaar xD

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:46

Good evening!!

@Vief: Hahaha je cap is in ieder geval bijzonder en ik denk dat ie voor de cross best stoer is 8-) en dat jasje vind ik echt om te kwijlen :~ . Ik ben nu ook aan het rondneuzen voor een mooi dressuurjasje, vind die van jou toch wel echt heel erg mooi. En ik heb al bruine rijlaarzen in het vizier.. als ik dan toch bruin ga :o ...
En ik denk dat het halster heel veilig is in het weiland +:)+ !! Als ze vast komt te zitten, kan ze in ieder geval gewoon loskomen. Als halster om haar mee te nemen, vind ik het een onding :o .. Heb meerdere paarden in de ankers zien gaan en toen schoof zo de neusband over de neus omdat er rek zit in het kopstuk.. Weg was het paard _O- .
@TG: Ik ga eens even uitgebreid dat filmpje bekijken zo :j .
@JN: Jeetje wat een pech zeg!! :(:)

Nou ik ben terug van een opfriscursus trailertraining, ik denk dat we weer een heel stuk vooruit kunnen.
Morgen over overmorgen gaan we gewoon weer met een frisse start beginnen :) . Was weer enorm leerzaam!!! :D

Ik luisterde net mijn voicemail af en hier was op ingesproken door mijn buitenrij-vriendin dat Wo binnen was gehaald, op dat moment net aan het ontsnappen was en toen hoorde ik echt een gierende slappe lach.... := vervolgens hoorde ik... "Wolin... toe nou!!.. Nou Lot... lekkerding hoor die Wo... oh nu gaat ze weer... nou ik ga hangeeeeennn!!" Gevolgd door een slappe lach en toen tuut-tuut-tuut-tuut :)) .
Ik had nog maar weer even teruggebeld of alles helemaal goed was gegaan :D .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 21:46

Goedenavond!
Vorstin's been ziet er al iets beter uit :) Heb gisteren ook gelijk anti-oxidanten en koelbeschermers gekocht bij de Paardendrogist. Ik verwacht ze morgen binnen. Ik blijf nog wel een aantal dagen stappen, zowiezo tot zondag! De foto's komen er trouwens binnenkort aan, alles wordt nu nog nabewerkt etc! Heb ze wel al gezien om foto's uit te kiezen.
Enn ook niet onbelangrijk nieuws: Maandag beginnen de examens :=
Ik stress er aardig voor, want ik ben echt nog niet goed voorbereid! Maandag heb ik Nederlands, dinsdag Geschiedenis en woensdag Biologie. Daarna weer een paar dagen vrij :)

Fijn dat je springles zo super ging Andrea!
Balen dat Voodoo kreupel is Rosalie :(:)
Mooi dat Jackson het leuk vond Corien!
Gaaf dat je (onderling) Z gaat starten Marloes!!
Getver wat balen Benthe!
Wat een cap Vief :=
Klinkt goed bij Lammert Bianca! Fijn dat Bullie ook zo goed gaat
Leuk dat je nog naar HM mag Marieke!
Leuk filmpje Karen! Handig dit!
Sorry Vief, ik heb geen ervaring met dat halster.
Fijn dat de trailerlaadcursus weer leerzaam was Lotte :D
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 15-05-09 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:54

@ vief: waarom heeft Woll 24 uur per dag een halster op dan :? Ik vind dat maar eng, na veel verhalen van paarden die zich zelf per ongeluk ophangen aan waterbakken of voerbakken :\ Lijkt me overigens wel een fijn halster :j

@ florence: verstandige keus! Nog genoeg andere leuke wedstrijden voor de boeg!

@ bianca: oh okee, dat wel. Dat had ik niet meegekregen. Verder gaat alles wel goed met bullie?
Wat staat jou paardje trouwens op een mooie accomodatie :j

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:00

Zo wij zijn weer terug van het rijden. Pancho loopt weer iets beter maar in draf nog net niet helemaal regelmatig. Even morgen afwachten en anders toch maar afmelden voor zondag. Vivre is echt megahengstig dus die staat de hele tijd te plassen en staat de hele tijd met Pancho te kroelen. Wel lief om te zien hoor die twee.

Vief: die cap zou echt niets voor mij zijn. Maar met een bijpassende crossoutfit denk ik wel dat hij geweldig gaaf staat.
Zie dat Voodoo van Rosalie ook kreupel is. Sterkte! En dat ook het been van Vorstin van Snoekie niet helemaal mee wil werken, maar dat het geluk al weer wel beter gaat. Ook sterkte!
Wollin van Lotte heeft iedereen op stal weer aan het lachen gemaakt!
Florence: jammer dat Hoge Mierde niet doorgaat. maar een nieuw paard kijken is ook erg leuk!
Bianca: klinkt als een leerzame cursus! Fijn dat Bullie ook onder het zadel al goed gaat!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:03

rowo schreef:
@ bianca: oh okee, dat wel. Dat had ik niet meegekregen. Verder gaat alles wel goed met bullie?
Wat staat jou paardje trouwens op een mooie accomodatie :j

Dank je wel.. :o ben er ook erg blij mee dat het zo dicht bij mij thuis is en het leent zich uitstekend ook voor hengsten.

Alles gaat heerlijk met Bullie, hij luistert nu zeer goed en laat zich eigenlijk alles begaan wat ik van hem wil, dus dat wil ik graag respecteren door het rustig aan te doen. Ik wil er graag een fijn sportpaard aan hebben voor de toekomst en nu forceren werkt me straks dan tegen. Wil hem eigenlijk pas van de winter echt aanrijden. Hij mag nu heerlijk genieten van de paddock naast alle andere paarden. Daar kan hij zich heerlijk uren aan wegdromen..."paardjes kijken"

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:27

Mooi jasje Vief.

Ben net naar de Film geweest met Hilde. Leuke film en was erg gezellig :)). We hebben alwee een nieuwe film uitgekozen die we binnenkort ook nog willen zien haha.

Nu lekker op bed en morgen concours met Sofie in Marum :).

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:40

Bianca, mooi dat het zo goed gaat met Bullie :)
Ik heb binnenkort ook een longeercursus van Lammert Haanstra, een paar weken achter elkaar elke woensdagavond. Lijkt me erg leuk en leerzaam!

Kim, mooi dat het gezellig was met Hilde! Welke film hebben jullie gezien? Alvast succes in Marum, ik had ook graag mee willen doen maar ik moet 's ochtends werken en ga 's middags naar de open dag van Justitie (rondleiding in de gevangenis). Helaas dus geen cc.. en had toch al niet gekunt omdat Voodoo nog niet weer rad is.

Ik ga lekker douchen en op bed, mag morgen om 07.15 weer aan het werk! Welterusten allemaal :evaw:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:50

Welke film hebben jullie gezien? Zodra ik tijd heb wil ik graag naar Angels & Demons - Het Bernini Mysterie!!