[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:56

MelanieB schreef:
Veiligheid gaat voor idd.

Hopelijk gaat het goed met het meisje.
En het paard?

ik had ook een licht trakehnertrauma, en dit was niet de juiste hindernis om dat op te testen Knipoog De trakehner ervoor ging wel goed, maar ik heb geen risico's willen nemen, zeker niet met Laquinta, die soms wel eens zomaar kon stoppen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:00

Bah wat naar Scheve mond Hoop ook dat het allemaal een beetje meevalt Ach gut

Anthea: Jammer dat ze het zo eng vond allemaal. Maar zeker wel een leerzaam dagje dus Lachen
Hopelijk is ze de volgende keer al wat minder onder de indruk van alles.

Ik heb mezelf overtroffen. Ben al de hele zondagmiddag aan het studeren.. Nerd
Straks nog wel even naar Woll na het eten Ja

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:35

Doei!
Vanmorgen vroeg nog even paardgereden en vanmiddag had ik voetbalwedstrijd, we hebben 14-0 gewonnen van wieringewerf. Haha!

Schrikken, hopelijk dat het meevalt met het meisje!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:48

net even mijn bronnen geraadpleegd, het was dus niet dezelfde trakehner als vorig jaar, maar een andere, en minder zwaar.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:45

Ben dan wel benieuwd hoe zwaar die andere was.. Ik vond zelf persoonlijk deze ook wel zwaar... Maar jah dat blijft natuurlijk persoonlijk...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:49

He wat naar is dat, als er helemaal een ambulance moet komen.

Jammer Anthea, dat het niet helemaal goed ging. Welke klasse startte je?

Gefeliciteerd met je glorieuze overwinning Biem!

Ik heb vandaag een springwedstrijd gehad. Olivier was in het parcours weer erg enthousiast, ik had mijn handen vol.
Eerste parcours hadden we een balk, maar er was slechts 1 foutloze rit, en wij waren de snelsten van de 4-fouters, dus zijn nog op de 2e plaats geëindigd!
Het 2e parcours ging foutloos en heel snel, we waren daar 1e!
Ik ben weer erg trots om mijn knappe paard! Pling

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:24

Bah wat vervelend voor de meisje.
Ben eigelijk nog nooit gevallen met pd, gelukkig maar.
Hij red me er altijd uit, ben wel eens met mijn vorige tinker gevallen, zo in de greppel, heb nu nog steeds greppel angst.

Heb eindelijk een afspraak met de tandarts voor pd voor zaterdag. Krijg toch steeds meer het idee dat het probleem al die tijd toch bij zijn gebit ligt.
Hoop dat ik gelijk heb en er na zaterdag gewoon een oplossing voor is.
Zat te lezen op de site en hij heeft wel veel simptonen van een gebitsprobleem.
Maar hij is nog nagekeken toen ik hem kocht en dat is pas 6 maanden geleden.
Maja wil het nu gewoon weten, straks is het wel wat aan zijn gebit en stel ik het elke keer weer uit.

Ook weer terug van de hockey, weer gewonnen. Ga zo maar eens richting bed. Slapen
Weltrusten iedereen.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 28-09-08 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:45

Ik kreeg het ook te horen idd van dat meisje.. Heb ook begrepen dat de ambulance pas na een halfuur ter plekke was, iets wat ronduit schandalig is!! Stoom uit je oren

Ik ben naar eigen zeggen lekker bezig Haha! : Wolin haar box is weer spik en span!! Heb de witte achtermuur helemaal schoon geschrobt!! Daar zaten nog allemaal poepstrepen van de vorige bewoner op de muur. En de hele box heb ik vanmorgen leeggehaald en een nieuwe dikke laag stro erin. Haar voerbak is uitgekookt en de ramen zijn aan de binnekant gelapt.. toen dacht ik: ik ga nu de buitenkant doen!! Dus ik met mn emmertje met sop, opstapje, zeem, spons en een bezem naar buiten om de buitenraampjes te lappen.. De bezem had ik meegenomen om de paar spinnenwebben van de ramen weg te halen, maar toen keek ik naar de bosjes onder de ramen, waar gewoon al een soort witte waas van spinnenwebben overheen lag, ben ik weer met stevige passen terug gelopen Bloos , ik zag het niet zitten om tussen duizenden spinnen te gaan staan. Mijn moeder vond dat wel een erg leuke klus Haha! . De staleigenaresse lag helemaal in een deuk toen ze me alweer terug zag komen met mn sop-emmertje en mn opstapje ROFL .
Wo kwam de box binnen en ze keek echt om d'r heen:"Er is wat verandert.. Maar wat? Nors opkijken " en toen bleef ze bij haar witte muur staan snuffelen en snurken hahaha Tong uitsteken , hij rook nog ietsje naar Dreft Bloos . Tijdens het eten, keek ze af en toe nog om haar heen en volgens mij heeft madame het goedgekeurd Knipoog .

Wo heb ik daarna ook nog even onder handen genomen, manen zijn weer ietsje gekortwiekt met de schaar en het ene kleine pluimpje aan haar kogel is wat bijgepunt OK dan! .

Morgen beginnen op mijn nieuwe afdeling, spannend!! Iets totaaaaaaal anders!! Ik ga nu naar een interne afdeling, heb tot nu toe alleen maar op chirurgische afdelingen gezeten.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:32

mijn sgw neede verslag staat in het topic.

ik was diegene die een nat pak kreeg, helaas.
maar verder een super braaf paard heeft Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:01

Lotte: Zooo!!! Je bent wel echt goed bezig geweest zeg Haha! Fijn dat madame je geschrob kon waarderen Knipoog
Ingrid: Beter 1x te veel gecheckt toch Knipoog Fijn dat het zo goed gaat met de hockey Lachen
Andrea: En?? Hoe bevalt je appartementje?

Net lekker op Woll gereden. Had haar nu voor het eerst weer echt aan het werk. Was ook wel even nodig. Merkt toch altijd dat ze na een halfuur echt werken pas écht fijn gaat lopen Lachen Zal van de week eens wat verslagen gaan lezen, nu nog even een uurtje hard aan de studie Dromen

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:16

Hier nog iemand met trakhener angsten!
Ik heb het nooit echt gehad tot ik enkele weken geleden erin duikte nadat mijn paard erg kort stopte!
Mijn hoofd volgeneteld, kin aan het bloeden blabla.
Vriend van mij erop (die stukken beter rijdt) net hetzelfde. er ook over en paard er niet over te krijgen...
Ik weet niet hoe het kwam, normaal heeft ze dat niet zo erg en ik had die trakhener al eens gesprongen met haar? Rolleyes

Ik had dit weekend cross in Theux en ben derde geworden! Haha!
Vierde na dressuur, correct gecrosst maar vier strafpunten omdat ik te snel binnen was Knipoog Clown en correct gesprongen Lachen
Fijn paard Lovers
Ik vond de cross leuk te rijden met mooie verschillende hindernissen, heuvelachtig tereind en Bipje heeft zeker bijgeleerd! Ja
Er was een serieuze afsprong en het water was ook inspringen (wel een optie op maar die namen we niet Knipoog )
Bipje begint haar afsprong-angsten volledig te overwinnen want ze ging in een vlotte galop de steps naar beneden Haha! En in vier galopsprongen stond een dik smalletje waar ze ook heel simpel overheen sprong! Lachen
Ik ben tevreden!

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:44

Hallooow ! Haha!
Mag ik mij hierbij voegen Schijnheilig ??
Ik ben ook fanatieke SGW fan !! Haha!
Ik ben Sophia (15 jr) en rijd L SGW met mn D pony ! Haha!
Als je meer wilt weten, zeg het maar Schijnheilig ..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:45

Hoi Pollemaster. Welkom bij de SGWayers!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:46

welkom pollemaster

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:47

Hallo

Schaamschaam Bloos

Ik ben hier al echt lang niet meer geweest Bloos
Mag ik weer gezellig mee komen kletsen?

Zie dat Sophia er ook is, welkom Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:47

Nou vooruit, Mistid.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:49

Simmie schreef:
Nou vooruit, Mistid.

Afgod

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:49

welkom pollemaster!

Ben net terug van dagje bij vriend. Ga zo even bijlezen. ben benieuwd naar de prestaties van jullie allemaal dit weekend Haha!

* even editten om bijleesverhaal eraan te plakken *

Jenga ik scheer mijn paard niet, maar die krijgt ook amper wintervacht. Ze staat wel al onder 100grams regendeken.
Bianca: fijn dat het goed ging! Succes voor Texel OK dan!
Martine: ik ben benieuwd hoe het ging (ga zo even dat topic zoeken met verslagje). Ik heb mijn debuut over 2 wkn Nagelbijten / Gniffelen
Rosalie Ach gut Heb je je pijn gedaan of schade geleden aan je brommer? Wel erg van de politie dat ze pas na 3 uur konden komen Verward
BuenaVista: maar goed dat er zo'n wagen vd politie reed Scheve mond Ach gut
Melanie: coole foto!! Cool
Snoekiej: mooi dat je niet teveel last meer hebt van je hoofd(pijn)
Marielle: gefeliciteerd met je foutloze cross!
jipje_nikje (benthe?) gefeliciteerd!!
Anthea: jammer dat het niet zo goed ging Ach gut
TeeGee: gefeliciteerd!!
WolinLotte: mooi dat de stal helemaal schoon is Lachen Succes op je nieuwe afdeling!
Shanna: gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Coberlina op 28-09-08 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:13

Lielle schreef:
Hij was wel te doen (weinig fouten vorig jaar) maar voor een verder vrij lichte M cross vond ik hem buiten verhouding en sowieso toch al aan de zware kant. heb er toen nog met Boonzaaijer naar staan kijken dat het wel heel nauw kwam hoe je hem aanreed.

@BV, ik vind de cross daar slecht in verhouding. Waterbak is lastig in het M, vorig jaar was de driesp[rong op het veld ook lastig (k*t afstand) en dan die trakehner, terwijl de rest eigenlijk veel te simpel was.

Dit jaar weer.
Ik heb er een paar in het L op 1 galopsprong zien gaan en hield mijn hart vast. Kreeg Rabette wel mooi terug en die liep eigenlijk heel fijn op 3 en aansluitend 2 galopsprongen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:15

Over de trakehner. mijn moeder heeft 4 combinaties er gekeken en 3 daarvan zijn in het gat terechtgekoemn. 1 meisje sloeg over de kop toen haar paard stopte en uit stilstand sprong. Het volgende paard lande met één voorbeen in het gat en ging gelukkig niet over de kop maar viel wel en de derde sloeg wel alles. Paard stopte ruiter sloeg paard eroverheen. Vervolgens landt paard met achterbenen in het gat. Ruiter begint paard te slaan en te trappen, paard klauetert eruit, ruiter geeft paard nog een klap en flink de sporen en rijdt verder!!!!
Ik weet dat in de eerste trakehner ook een ruiter in het gat is geschoven en het paard aan de andere kant eruit klom.

Kortom er is veel gebeurt in een dagje Neede.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:53

Welkom pollemaster Doei!

Klinkt niet echt lekker PB! Vooral dat laatste, wat een bizarre mensen heb je toch ook Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb mijn opdracht af.. Eindelijk lekker slapen Lachen Doei, doei

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:20

PB: liep jij zaterdagmorgen met je moeder de cross? in je witte ( cremekleur?) rijbroek?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:28

viefdepief schreef:
Ingrid: Beter 1x te veel gecheckt toch Knipoog Fijn dat het zo goed gaat met de hockey Lachen

Ja idd, heb nu liever dat ie er nog een keer goed naar kijkt en dat ik gewoon weet dat dat het echt niet is dan dat ik maar steeds aan het twijfelen ben. En straks is het gewoon wel wat aan zijn gebit, dan is dat ook meteen duidelijk.

Welkom Pollemaster.
En nog goedemorgen
Heb vandaag 2 1-uurs colleges maar zit 2 uur pauze tussen Clown
Zit ik nog 4 uur op school.
Ga zo maar even douche, aankleden en de hond uitlaten.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:41

Goeiemorgen! Lachen

Melanie: welkom terug nog! Haha! Heb je topic gezien, mooie foto's! Gefeliciteerd met je debuut!
Marielle: gefeliciteerd met je prijs!
Anthea: balen dat het niet lekker ging met springen en dat ze alles eng vond Ach gut
Biem: wow das pas een overwinning! Haha! Gefeliciteerd!
Lotte: fanatiek bezig geweest zeg!
Shanna: fijn dat je zo lekker hebt gecrosst! Gefelicteerd met je 3e plaats!
Pollemaster: welkom! Haha!
Brr enge verhalen over de trakhheners in Neede Scheve mond

Heb een leuk weekend gehad Haha! Gister de hele dag lekker aan het strand geweest, was echt heerlijk Haha! We waren met een grote groep, vrienden van mijn ouders. Inclusief kinderen met 23 mensen Tong uitsteken Maar was wel heel gezellig!
Straks van half 11 tot 1 uur naar school:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:12

tientjeh schreef:
PB: liep jij zaterdagmorgen met je moeder de cross? in je witte ( cremekleur?) rijbroek?

Haha, ja dat was ik. Was jij degene die voor ons liep?