[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:20

Simmie een beetje een dubbel gevoel bij de uitslag.
Mijn moeder heeft het wsl ook aan dr schildklier en is ook erg moe de laatste tijd.
Ik hoop dat je snel weer opknapt.

Bento hoe weet Karin dat nou????

Vief beterschap.

BT het is te hopen dat ze snel weer wat haar krijgt.

Talida ik zou het niet weten, ik huppel alleen maar met een springzadel

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:44

Simmie
Het is wel belangrijk dat die bloeddruk weer omlaag gaat, hoge bloeddruk is erg gevaarlijk. Laat je niet van het kastje naar de muur sturen hoor. Zelf een dossier bijhouden en opschrijven wie welke medicijnen voorschrijft en waarom en hoe ze wel of niet werken bij jou.
Het gekke vind ik vaak dat ze wel aan symptoom bestrijding doen, maar de oorzaak niet kunnen vinden of er verder niet naar zoeken. (hier komt vast een reactie op van Gomir )

GvdT: Karin heeft een mail gehad van Pleun

RK: gaaf zo'n trainingsweek. Het ruitertje dat mijn pony Bento (jaren geleden ) gekocht had ging in zijn vakanties vaak naar Rob Ehrens.

Mijn ouders hadden niks met paarden behalve dat ze het leuk vonden voor mij en mijn zus. Pas toen ik naar het Z springen en Z SGW moest kwamen ze pas op het idee om mij eens wat "bijles" te laten nemen ghehe

MissJUmpy: mijn paard is helaas ook een ruin (en pas M2...)
Voor zoveel geld zou ik het wel serieus overwegen

Beterschap voor het kneuterhoekje bij Vief

Talida: geen idee. Ik rij nog steeds met de Hubertus die ik zo'n 100 jaar geleden voor mijn pony Bento gekocht heb.
Ik overweeg ook een nieuwe ma ja

BT wel apart een rode bles

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:10

Zouden jullie hier even willen kijken? viewtopic.php?f=96&t=539617

En ik heb nog een vraagje. Ik reed Madine al een poos op een dubbelgebroken trens met plat middenstuk, maar m'n instructeur heeft me toen geadviseerd om er een gewone gebroken (beetje dikke) trens in te hangen omdat ze nogal fel kon reageren, vooral met springen, doordat het platte stukje te veel druk zou geven op de tong. Met het enkelgebroken bit ging het goed.
Maar ik heb haar nu toch weer een paar keer met het dubbelgebroken bitje gereden en ik heb het idee dat ze hierop veel ontspannener loopt, minder zoekend. Maar het is nog wel zo dat ze af en toe fel reageert. Nu vraag ik me af of een dubbelgebroken bitje met bol middenstuk dan beter zou kunnen zijn?

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:29

ik heb de USG van de paardendrogist. Die hebben superstevige klittenband en zijn niet zo gek duur 39,95 per paar

Hier de tekst:

USG 3-in-1 beschermer achter

Sterke beenbeschermer voor de achterbenen van Breathopren, een zeer sterk en goed ademend materiaal dat garant staat voor maximaal draagcomfort en een lange levensduur.

Afbeelding

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:31

Andrea: het was de bedoeling dat dit antwoord in het andere topic terecht zou komen, maar hier zul je het ook wel lezen

Je hebt de USG's uiteraard ook voor de voorbenen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:33

Haha, maakt niet uit. Zijn deze ook verstevigd met zo'n plaat dan?

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:35

Andrea: Mooi dat het springen weer beter ging

BT : hehe inderdaad niet erg charmant

Gomir: Ik ga daar heen om 's ochtends stalwerk te doen. Maar niet uitmesten, want daar hebben ze iemand voor En 's middags paarden rijden. Van jonge paarden tot 1.40 paarden. Dus daar leer ik wel super van. Dus ik ga er met een gerust hart opzitten altijd En ik denk dat ik idd Violin meeneem. Nog even met mijn ouders overleggen. Misschien vinden ze wel dat ik Violin een vakantie moet gunnen..

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:36

Andrea: Sorry maar van die bitten heb ik niet zo veel verstand. Daar heb ik mijn moeder voor . Maar ik rijd ze nu eigenlijk allemaal op een normaal dubbelgebroken bitje. Die van Sprenger.
Laatst bijgewerkt door renskek op 14-02-06 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:41

Oja ik heb me trouwens ingeschreven voor KNHS SGW trainingsweek samen met een vriendin. Heb wel gehoord dat het niveau erg laag lag, maar dat is niet erg. Ik kon niet naar een andere week, want dan heb ik herkansingen. Weten jullie mensen die ook gaan?

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:43

Vet remi-gesprek hier

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:44

Renskek: Mijn nichtje zou gaan maar het was al vol. Ze staat voorin de reservelijst.
Ik rij ook met de dubbelgebroken sprenger, nu de 18MM ipv 21mm om druk op tong wat te verlichten.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:45

Nier meer Remi dus!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:46

JJ: Ah balen.. Ik had al gelezen dat je nichtje ging. Maar die had zich al eerder opgegeven dan ik geloof ik. Sh*tzooi.. Maar gelukkig nu even niet meer remi

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:46

andrea16 schreef:
Haha, maakt niet uit. Zijn deze ook verstevigd met zo'n plaat dan?

Geen plaat, maar wel stevig materiaal!
Wellicht kun je er ook via Canter aan komen, want ik heb van de zomer ook sporen van USG bij haar gekocht

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:47

Heb je al opgegeven? Zij had binnen 3 dgn bericht dat ze reserve stond.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:48

Niet meer remy idd..

Ik weet eik niet zoveel over bitjes ik weet da utah op een dubelgebroken watertrens te sterk voor me word. EN sinds ik deze watertrens er bij beide dames in heb hangen ze vri jgoed luisteren.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:53

JJ: Ik heb me al wel opgegeven. En heb nog geen bericht. Maar heb ook pas vrijdag op de post gedaan.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:55

Van bitten heb ik ook niet zoveel verstand, Britt loopt op een 'gewoon' enkelgebroken bit, maar wel behoorlijk dik, omdat ze fel op het bit is met dressuur..
Met springen en cross zit ik er al een tijdje over te denken om er een ander bitje in te doen.. zodat ze wat beter terugkomt..
maar geen idee wat voor 1.. jullie ideeen?

Andrea; over die beschermers, ik heb gewone 3 in 1 beschermers, net als Bento, die bevallen me goed, maarja, ik cross L-pony's, nog niet erg hoog en moeilijk dus

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:00

haha leuk remi gesprek renske
andrea: ik rijd nu sinds 2 weken ook met een dubbelgebroken met plat tussenstuk, redelijk dun, water trens, dressuur loopt ze er tot nu toe goed op! lekker ontspannen, vandaag dus voor het eerst gesprongen, maar dat was dus niet zon succes, ik had hiervoor een watertrens, dubbelgebroken met half maantje met koperbeslag, dit was voor dressuur te heftig, maar met springen iets beter, alhoewel ze snel hard wil en de rug wat weg wil drukken,waardoor ze haar hoofd omhoog gooit en als ik dan een ophouding wil maken, dan reageert ze heel heftig maar toch rent ze er dwars doorheen.. ik ben er dus ook nog niet achter wat goed voor haar is,
dubbelgebroken met bol stukje(knevel) was te zacht voor haar

misschien dat een kunststof dubbelgebroken bitje wat is??

jitske: niet al te veel veranderen, misschien het zelfde bit alleen een slag dunner?

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:01

jitske : ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien ene pessoa-bitje (weet niet hoe je het schrijft)? Ik heb wel eens gehoord dat ze dan ook kunnen afstoeken(als je begrijpt wat ik bedoel). en dat je een hele gevoelige hand moet hebben om met dat bit te rijden. Maar misschien is het het proberen waard...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:22

Hoi Bento
Heb jij zondag nog in Moordrecht gereden?

Net springles gereden, Os gaat steeds fijner lopen. Nu moet ik zelf ook beter op hem gaan vertrouwen. Ik heb te vaak het gevoel dat het niet klopt/past, terwijl het volgens laurens wel goed klopt. Dan geef ik een te grove ophouding (onbewust) waar Os gewoon door heen stampt met weggedrukte rug. Ik weet ook niet of ik nu wel het beste bit gebruik (gewoon dubbelgebroken watertrens). Ik durf in ieder geval geen scherper bit, want mijn handen doen nog wel eens waar ze zelf zin in hebben Maar tegen dit bit kan Os ook wel eens flink zijn kop in de lucht gooien.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 00:36

Bento, ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de USG beschermer. Blijven ze goed zitten in de cross, en nemen ze geen water op?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 01:30

renskek schreef:
Gomir: Ik ga daar heen om 's ochtends stalwerk te doen. Maar niet uitmesten, want daar hebben ze iemand voor En 's middags paarden rijden. Van jonge paarden tot 1.40 paarden. Dus daar leer ik wel super van. Dus ik ga er met een gerust hart opzitten altijd En ik denk dat ik idd Violin meeneem. Nog even met mijn ouders overleggen. Misschien vinden ze wel dat ik Violin een vakantie moet gunnen..

Super zeg! Dat is echt ontzettend leuk en leerzaam
(doe het zelf ook in mijn vrije tijd dus weet hoeveel je er van opsteekt Vooral de afwisseling is zo fijn, altijd andere paarden te rijden en het ene moment zit je op een rillerige 3-jarige en het volgende op een fijn doorgereden ZZ-paard )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 01:34

Bento1988 schreef:
Simmie
Het is wel belangrijk dat die bloeddruk weer omlaag gaat, hoge bloeddruk is erg gevaarlijk. Laat je niet van het kastje naar de muur sturen hoor. Zelf een dossier bijhouden en opschrijven wie welke medicijnen voorschrijft en waarom en hoe ze wel of niet werken bij jou.
Het gekke vind ik vaak dat ze wel aan symptoom bestrijding doen, maar de oorzaak niet kunnen vinden of er verder niet naar zoeken. (hier komt vast een reactie op van Gomir )

Nog even voor het slapen gaan dan
Bij de meeste mensen met hypertensie wordt geen oorzaak gevonden voor de hypertensie(ik meen iets van 80 of 90% van de mensen met hypertensie).
Bij hele jonge mensen(>35 bij aanvang hypertensie) worden de bekende oorzaken(mn hart en nieren) altijd onderzocht, maar in het merendeel van de gevallen is geen oorzaak te vinden. Dat noemen ze dan essentieële hypertensie.

Het klinkt heel stom, maar ze hebben geen idee waar ze zoeken moeten en het is dus wachten totdat er weer eens wat oorzaken ontdekt worden.
Doe onderzoek dat hier een raakvlak mee heeft en heb er aardig wat recente artikelen over gelezen, maar ik ben nog geen doorbraken en nieuwe inzichten op dit gebied tegen gekomen (wel een hoop dingen die het na een aantal jaren onderzoek dus niet blijken te zijn )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 01:38

Heb je les van Laurens Gräper(oid) of van een andere Laurens MJ?
Fijn dat je les zo fijn ging!

Ik rij Otje ook gewoon op een simpel bustrensje, daar is hij in het parcours fijn op te rijden
Dressuurmatig heb ik nog niets gevonden dat fijn werkt

Simmie: een beetje een dubbel gevoel denk ik, aan de ene kant fijn dat ze in je bloed niets geks gevonden hebben, maar aan de andere kant natuurlijk balen dat ze niet iets gevonden hebben en dus ook niets kunnen doen.