[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pietpiraat

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:27

trouwens, mn nieuwe cap is binnen ( na bijna 3 weken) die ik had besteld op piafferuitersport.nl

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:28

Ghehehe Hoe zit je cap PP?

Maar Kim jullie bitje paste trouwens goed, dank voor het lenen
Heb vandaag met dit Afbeelding gereden, had opeens zoiets van misschien dat ik met zo'n bitje wat meer controle heb als ie wil uitbreken.. Maar hij liep er fijn op, geen ontsnappingspogingen gehad dus ik weet niet of het echt werkt, maar hij liep er verder wel lekker op

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:30

Had nog een vraagje voor jullie
Wat doen jullie je paarden voor bescherming om in de trailer?
Had m'n vorige pony altijd kleine (niet van die hoge) transportbeschermers om, Sam was nogal panisch in het begin van die dingen, dus toen deed ik hem maar gewoon peesbeschermers om.. Heeft hij nu nog steeds om, maar zat te denken om transportbeschermers te gaan halen.

Was benieuwd of jullie je paardjes wat omdeden en wat dan precies..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:31

goed!
veel beter dan die afschuwelijke casco. Ik had zaterdagavond nog hoofdpijn omdat ik hem 5 minuten op had gehad in de cross.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:33

vief, -> helemaal niets! FF is zo mak als een lammetje, die verzet geen poot onderweg. opzich wel ideaal.

we hebben wel 1 menpony van mn vader die we hoge transportbeschermer omdoen, want die gaat altijd wel erg te keer.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:41

nou als ik naar de vereniging ging(15 min met de trailer) alleen peesbeschermers en achter strijklappen
op concours die indoctro wel eens transportbeschermers....

ik heb niet eens transportbeschermers...
ik denk dat die vos ze het hardst nodig had...die liet zich in de trailer vallen, maar nooit met iets eruit gekomen gelukkig!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:57

Ohw.. tsjaa, ik weet het ook nog steeds niet hoor

Maar deze foto kreeg ik net van Kimdepim, had ze gemaakt toen ik van de zomer bij haar was
Sam kan dus wel netjes over slootjes springen (whahaha en ik maar denken dat ie erin zou gaan staan

Afbeelding
Keer hierna nam ie ook niet meer de moeite om erover te springen

Maar ik ga stoppen, krijg vierkante oogjes..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:01

Ik heb Madine zaterdag voor het eerst transportbeschermers omgedaan. Nadat ze in de trailer had gelegen was ze namelijk erg onrustig in de bochten, heel erg gespannen. Ze kwam heel erg bezweet en stijf van de spanning de trailer af. Nu is dat (2 weken) gelukkig over (afkloppen ) Maar naar Neede toch maar bescherming omgedaan omdat ze af en toe wel wat kleine wondjes had gehad. Ging uitstekend! Naar de les doe ik de gewone beenbescherming (peesbeschermers+strijklappen) alvast om zodat ze toch iets bescherming hebben.

Ik heb net een dressuurlesje gehad, ging best lekker. Instructrice was positief over hoe rustig ze al is geworden de laatste tijd

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:05

Beterschap Kim, ik hoop dat het allemaal meevalt voor jullie.

Vief, ik zou eerst kijken of je eens hoge kunt lenen van iemand om te kijken of je paardje er nu wel tegen kan. Voor hetzelfde geldt vindt hij het nog steeds niks en dan zit je met een paar transportbeschermers die je niet kunt gebruiken.
Als ik ga springen dan heb ik op de heenweg voor de peesbeschermers en springschoenen om, en achter hoge beschermers. Dat vindt ik toch wel makkelijk op de wedstrijd zelf. Op de terugweg heb ik hem rondom in de hoge beschermers. Voor dressuur of crossen ook gewoon rondom de transportbeschermers.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:08

Aaaargh, ik wou vanavond mijn zandkleurige rijbroek aandoen (had ik een paar weken niet aangehad), is ie te klein!!! Ik krijg em niet meer om mijn kuiten heen Is mijn eigen stomme schuld, ik hockey te veel (in ieder geval 3 keer in de week, soms 4 of 5) en daardoor worden mijn kuiten (te) gespierd. Grrr, dure broek en nog hartstikke goed. Ik denk dat ik hem maar ga verkopen dan want ik kan er dan toch alleen maar in de winter- en zomerstop mee rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:32

Canter, hoe gaat het eigenlijk met jouw buikje? Toont het nu een beetje?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:34

andrea16 schreef:
Aaaargh, ik wou vanavond mijn zandkleurige rijbroek aandoen (had ik een paar weken niet aangehad), is ie te klein!!! Ik krijg em niet meer om mijn kuiten heen Is mijn eigen stomme schuld, ik hockey te veel (in ieder geval 3 keer in de week, soms 4 of 5) en daardoor worden mijn kuiten (te) gespierd. Grrr, dure broek en nog hartstikke goed. Ik denk dat ik hem maar ga verkopen dan want ik kan er dan toch alleen maar in de winter- en zomerstop mee rijden.

whaaa, dan sta je toch raar te kijken met je net nieuwe broek op je enkels! Ik hoop inderdaad dat je hem nog goed kan verkopen dan!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:38

haha arme kuitjes!! wel balen!

misschien wel een idee voor als die Goodtimes goed wordt gekeurd om transportbeschermers te nemen...met die witte voeten...

Sim

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:48

Ik had vandaag trouwens weer springles met Killea.
Ik was heel benieuwd hoe het zou gaan na die "straftraining" van vorige week. Het ging goed. Ze heeft 1x gestopt (op een steil die op 1 meter was gezet) maar na twee waarschuwingstikjes (ik moet nu voorlopig met de springtraining even met een lange dressuurzweep rijden, zodat ik haar bij kan tikken indien nodig, maar dan wel mooi mijn hand stil kan houden en de verbinding voor mooi in tact) ging ze als een speer. Ze heeft echt goed haar best gedaan en sprong huizenhoog. Ze basculeerde mooi en dacht mooi mee.
Ook had ik een fijn gevoel met het aanrijden op een sprong. Ze trok nu mooi aan op de hindernis en sprong alles (ze kwam wel een paar keer dicht en een keer groot, maar sprong toch). Volgende week weer een springles en dan hoop ik dat het in Ysselsteyn ook lekker gaat.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:49

Kim --> Jee wat balen, hopen dat het morgen nog steeds mee valt!

Piet --> Heb ik ook gekeken, mn broertje was ermee aan het kijken.... sjonge kheb echt in een deuk gelegen....

Ik gebruik altijd hoge transportbeschermers op de trailer, alleen het kleine stukje naar de manege gewone peesbeschermers.

Andrea --> Sorry hoor daar moet ik even op lachen... slimmerd!! Krijg je je laarzen nog wel dicht?

Kneveltrensje kan trouwens erg fijn zijn, heb ik Murphy ook altijd op gereden en ik hoop dat Lucky er in de toekomst op kan lopen in de cross, deze bitjes liggen erg stil in de mond!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:50

Goed plan van die dressuurzweep Sim. Bitwise moest dat ook van zijn springinstructrice.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:58

lekker simmie!! ik reed die vos ook met een korte dressuurzweep! dat voelde iets prettiger aan, ik heb er een klein stukje van afgeknipt zodat ik er mee op concours kon!

kneveltrens vind ik zelf ook hele fijne bitten! ik reed die vos ermee en die liep er zeker beter op!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 23:29

Klinkt goed, Simmie! Dat geeft de burger weer stapels moed.

Ik gebruik eigenlijk altijd hoge transportbeschermers. Oeste wil zich wel eens onhandig verstappen/evenwicht verliezen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:15

Haha Chantal, mag je best om lachen hoor Het is ook een stomme actie, maar mijn laarzen pas ik gelukkig nog wel

Ik heb niet zulke goede ervaringen met een kneveltrens, dat bitje is te scherp voor Madine. Ligt wel lekker rustig in de mond!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 07:59

zo, vandaag weer audit (scum, geen ST dus ) en dan heb ik weer tijd voor bokt

Pablo heeft trouwens nergens meer last, die loopt heel fijn en de tijden voor Minderhout staan in het topic

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:31

Dank voor de tip Canter
Zal vanmiddag eens kijken of ik wat transportbeschermers van iemand kan lenen om te kijken hoe hij erop reageerd!

@ Simmie, wat fijn dat het springen alweer zo'n stuk beter ging
@ Andrea, hahahaha, vind het wel heel komisch..

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:42

Kim sterkte ermee!!

Op de vrachtwagen hebben ze bij ons ook altijd hoge transportbeschermers om. Die van mij doe ik meestal bandageren...
Als we naar de manege gaan hebben we inderdaad ook alleen peesbeschermers en strijkklappen om.

Ik rij alle paarden in de B L M met een kneveltrens..
Ik Belgie rijdt ik die volbloed ook vaker met een ophaaltrens.. Werkt ook heel fijn. Maar in Belgie mag je in alle klasse overal mee rijden..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:46

Ik rijd Killea in de cross ook met een dubbelgebroken kneveltrens en voor Djin gebruik ik een dubbel gebroken yankee-bitje.

Ik heb altijd bij beide paarden hoge transportbeschermers, al hoef ik maar 10 minuten met de trailer te rijden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:47

De foto's van Neede staan er nog steeds niet op
Ben zo benieuwd naar mijn foto
Maar ik ga naar school

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:49

Klinkt positief Simmie!

Scum, buikje is ondertussen wel buik geworden.... Paardrijden begint ook al wat minder soepel te gaan hier en daar. Heb gisteren een sjaal om mijn buik gebonden voor de stevigheid, ziet er niet uit, maar helpt wel! (Ben nl. nog steeds niet voor een buikband wezen kijken. )