[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:08

't Is een njet voor nu zaterdag. ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 23:30

Wij zijn ook aan het kijken voor naar zee te gaan. Alleen moet het voor ons wel met overnachting zijn want anders is het veel te ver

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:47

We gaan wss staluitstap maken naar de rodeberg of beernem. :) de zee is beetje ongunstig hoogwater voor ons.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:35

Zee heb ik met mijn paard nog nooit gedaan, zal er wel eens van komen denk ik, maar eerder in het voorjaar... Als jullie dan nog eens plannen, wil ik wel eens mee ;-).

Ik heb ook van de zon genoten, snel voor we de bouw weer introkken om half 9 vertrokken in de ochtendzon gaan wandelen! Pistewerk zal nog even moeten wachten :)

Foto's nu gelukt hoop ik...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:51

Tof paard! Sprekend hoofd ook vind ik, vooral op die foto als hij uit het water springt!
Wat voor afstamming zit erachter?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:56

VDL groe..p V..erdi x Touch of F..airway xx (volbloed). Komt wel uit fijn lijntje ook (moeder 130 spr, en zussen en broers allemaal op niveau naar leeftijd). Maar vooral karakter is zalig, ik kan er alles alleen mee, ze is nooit bang en heel betrouwbaar. Ik heb geen piste thuis dus ga vaak gewoon in het donker de weg op (met fluo en verlichting) en ook dan schrikt ze nooit, zelfs van honden die achter de haag springen niet, terwijl ik vaak harder verschiet!) En ook in haar dressuurwerk heel simpel, soepel en zacht. Heel tof paard dus! Alleen nogal merrie-achtig en bij inrijden kon ze wel héél hard bokken maar dat is er redelijk goed af ondertussen!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:25

Hallo iedereen! Jullie gaan snel!
Welkom Oliefanter! Ik ken het lijntje achter je paard toevallig heel goed :). We zijn vaste klant (zowel pension af en toe als dierenarts als KI) bij haar fokker! Ben ook zot van V*erdi! Heb geprobeerd ermee te dekken maar niet gelukt helaas... We deden ook mee tijdens het BK en hebben toen nog speciaal voor de fokker op je paard gelet ;) (bij ons ging het BK wel minder succesvol...).

Proficiat Daaaaph met de aankoop!

Nog gecondoleerd met je grootvader Katharinaa. Veel sterkte! Ik denk trouwens dat ik je zus ken... was al heel de tijd aan het denken dat ik je van ergens kende, maar denk dat je zus een ex-collega van me is (groot advocatenkantoor in Brussel...?)! Kom haar af en toe op de LRV wel tegen dus dan jou ook waarschijnlijk!

Ik ga dit weekend met m'n springpaard eerste jumping in meer dan een jaar! Ze is nog niet volledig in form maar het begint te komen. Ga gewoon 80/90 meedoen. Moet het nog altijd doen zonder les dus nog niet echt veel kunnen oefenen... Daarna gaan we dan de 6j op stal zetten en m'n springpaard terug thuis. Misschien dat ik met haar dan 1x in de week naar de LRV training ga (is gewoon vrij rijden maar wel verlicht en betere piste dan thuis), en thuis is het makkelijker les te nemen dus dat kan ik dan ook af en toe doen. Hopelijk krijg ik ze dan tegen de zomer terug in form voor wat LRV springen te starten...

Verder: jullie gaan veel te snel kan niet volgen :p !

Varekaj: van die toks: ik zou gewoon voor een goedkope harry's horse ofzo gaan (die hebben zo één heel tof model de challanger ofzo, kost rond de 70 euro). Alle toks zijn echt wel even veilig volgens mij (heb zelfs slechte dingen gehoord qua veiligheid van een GPA), en als ie dan vervangen moet worden is het ook geen ramp als je er minder dan 100 eur aan hebt uitgegeven...

Ik heb een GPA (een te lichte blauwe :+ ), en ben er al mee gevallen maar heb hem nooit vervangen hoor... Is zeker 7 jaar oud. Voor de cross zou ik nu wel met een helm rijden die in orde is, maar voor gewoon te rijden denk ik niet dat het veel kwaad kan. Je ziet er toch niets kapot aan... Heb ook een hele donkerblauwe CO, zo'n champignon model (rijd er lrv mee dus is echt zo goed als zwart). Ook al mee gevallen maar niet hard op m'n hoofd ofzo.
Voor m'n vriend heb ik een echte crosstock gekocht van Gate*house, is ie nog niet mee gevallen :). Van dat merk hebben ze ook fijne gewone caps: http://www.gatehouserange.co.uk/conques ... p-294.html
Die hebben twee vriendinnen van me en zijn ze heel tevreden van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:40

Heb net even gekeken naar die van G*atehouse, zitten idd mooie tussen! Maar mijn maat (52) is er alleen bij een kinderhelm :+ en dan 1 in fluweel. En die 2 vallen net uit de boot. De kinderhelm ziet er eerder plastic uit, al heeft ie wel beide keurmerken waar ik dus naar zoek (BSEN1384 en PAS015). De andere valt af omdat de kinbandjes in het wit zijn. Was dit nu huidskleur geweest of zoals bij CO, dan was het zeker wel een kanshebber.

HH, BR, Lamicel en co... ofwel vind ik ze niet zo mooi, ofwel passen ze gewoonweg niet. Een klein smal hoofd is echt geen zegen. Mijn motorhelm is een zwarte met paarse spoken op, omdat ik een XS nodig had bij de kindermaten. Al de rest was te groot :+

De helm die ik nu zou aanschaffen wordt dan standaard mijn wedstrijdhelm voor alle disciplines + doorrijden van mijn tinker. Bij hem ben ik er 99% zeker van dat ik (fikse) rodeosessies te verteren ga krijgen en ik ben er even zeker van dat ik er dan geheid naast ga liggen. De oorzaak van bokken is bij hem meestal paniek/schrikken. Heb al een keer, met mijn merrie nog, een val gehad waarbij ik slecht op de bakrand ben geland en de helm was mooi in 2. De huidige bakrand zijn betonnen palen met draad tussen.

Anders zou ik gewoon mijn huidige uvex blijven gebruiken en een soortgelijke in het zwart aanschaffen voor de lrv.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:26

Leuk paard Oliefanter!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:47

se, voor die tokken discussie.. Volgens mij mag je in LRV gewoon een niet-zwarte tok hebben hoor... als de LRV website terug online is, zoek ik het op. Onze clubtokken zijn gewoon grijs met blauw... En daar rijden we toch al een jaar of 4 mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:03

Hier in het reglement staat zwarte tok, zwarte jas en zwarte laarzen. Die laarzen en jas zijn het probleem niet. Mijn zwarte tok heeft het echter vorig jaar ergens begeven.
En ik moet die sowieso aanschaffen als ze verwachten dat ik meerij in het viertal of achttal.

Voor de VLP is er weer wisseling in de reglementen. De ene zegt alleen nog zwart, donkergrijs en donkerblauw. De ander zegt bruin mag ook, als de laarzen ook bruin zijn. Dan speel ik eerlijk gezegd liever op zeker met een zwarte tok, dan wie weet bruine laarzen aan te schaffen en er alsnog nergens mee te mogen starten...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:56

Ik heb gehoord dat het in het regelement niet uitdrukkelijk staat (laarzen en jas moeten wel zwart zijn), maar de club kan het opleggen EN sommige jury kan er moeilijk over doen... mijn donkerblauwe is in elk geval zo donker dat hij niet echt opvalt tussen alle zwarte in het achttal. Maar een bruine in het achttal kan mss wel minder wenselijk zijn voor je club.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:40

Kan het nog eens vragen aan stalbaas, die zit in het bestuur :P Maar voor zover ik tot nu toe ook op alle foto's heb gezien, start iedereen in het zwart. Allesinds toch voor dressuur. Springen weet ik niet zeker en bij cross zijn eigen kleuren ook gewoon toegestaan.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:14

Woow wat gaan jullie snel.

Ik heb alvast dit gevonden ivm de discussie zwarte toque of niet. Komt rechtstreeks uit het wedstrijdreglement:

Het ruiteruniform bestaat uit
- een ruiterpet met een correct gesloten driepuntssluiting (verplicht voor alle disciplines
vanaf het moment dat iemand een paard/pony bestijgt, ook geldig voor grooms,
eigenaars,… en dit op het hele terrein) voorzien van het St.-Jorisschild, centraal op de
voorzijde.
- een witte rijbroek (evt. met grijs zitvlak)
- zwarte rijlaarzen met of zonder bruine bovenrand, (bestaand uit één deel of twee bij
elkaar horende delen, al dan niet met veters)
- een zwarte ruitervest
- een wit hemd met witte das of sjabot, wit hemd met opstaand kraagje of een witte polo,
eventueel afgebiesd en klein logo op de borst met witte das.
- Detailversiering op het uniform (rijbroek, rijlaarzen, ruitervest, hemd) is toegelaten
- Al dan niet handschoenen (voor de dressuur zijn het bij voorkeur witte handschoenen).

Toque hoeft dus niet zwart te zijn!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:17

Afbeelding

Ik heb zo ooit een keer 4tal gereden. Was mijn tok en jas vergeten. Niemand heeft er iets van gezegd.
Ik geloof zelf dat dit op het provinciaal kampioenschap was dat we toen nog wonnen in de L hahahaha maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:30

En voor de rest:

Mooie foto's en mooi paard Oliefanter! Die waarbij je uit de waterbak komt is echt heel stoer!

Ik rij met deze helm: http://www.divoza.com/english/harrys-ho ... kle-helmet
Ik vind hem eerlijk gezegd super. Staat niet zo belachelijk groot op mijn hoofd, past heerlijk, is lekker luchtig en was niet duur. Maar inderdaad voor de crossen kijk ik waarschijnlijk beter eens naar een steviger model.

Ah Steph, leuk dat je mijn zus kent! Op tornooi zijn we inderdaad meestal wel samen te vinden. Dus waarschijnlijk zal ik je dan ook wel eens gezien hebben?
Heel veel succes op je jumping dit weekend! Komt wel goed!

Over wandelen aan de zee. Ik ben nog maar 1 keer geweest. Mijn schoonouders wonen in Koksijde, dus daar overnacht natuurlijk. Ik heb mijn paard toen gestald bij Manege ter Duinen, nogal een rommelige manege, maar paard stond proper, stal was mooi ingestrooid en kreeg genoeg hooi (en KV evt ook, maar ik geef liever mijn eigen KV, wat hij gewoon is). Van daaruit kan je recht de duinen in en zo verder naar het strand. Echt heel leuk om daar te wandelen! Vlak bij Oostduinkerke he. We zijn toen op de toeristische dienst een plan gaan halen met ruiterroutes. Gaat doorheen verschillende gemeentes.
Er is daar ook een (naar het schijnt) heel goede B&B daar in de buurt. http://www.beachhouse.be/nl
Misschien iets voor jou Daphne?
Ik ga 21 en 22 november naar Koksijde (voor een familiefeest op zaterdag en de cyclocross op zondag) en dan neem ik Io Vivat ook mee. Moest 1 van jullie dan toevallig ook zin hebben om te gaan, laat het me weten!!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:34

Daphne, ook nog vergeten te antwoorden op je foto. Inderdaad een flinke scheur. Lijkt mij ook van een blein te komen. Wel niet zo goed dat het groter wordt. Ik zou even de smid laten kijken, zodat hij zo kan bijvijlen dat die scheur naar boven toe niet groter wordt.

En nog proficiat me je aankoop! Foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:52

21e heb ik me ingeschreven voor dressuur en 22e twijfel ik nog om op dezelfde stal een parcours 50-60 mee te doen, om weer wat routine te krijgen. Het is vlakbij pension, vandaar.

Die HH is idd wel leuk! Bij zwart jasje en zwarte laarzen hoort een zwarte helm vind ik. En als ik dan toch eentje aanschaf, waarom dan niet gelijk eentje die wat steviger is... Al ben ik wel erg blij over mijn uvex:
https://www.reitsport-blank.de/reiter/r ... -exxential

Ironisch genoeg zag ik gisteren een andere Uvex, bruin met oranje tekening er op. De kleuren waarmee ik wil gaan crossen _O- Helaas dus niet wat ik nodig heb, en die zat ook in de prijsklasse rond €300 als ik me niet vergis. Beetje duur om "voor de heb" aan te schaffen op dit moment.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:55

Ik zou t gewoon doen hoor. :) Op de 1 daagse crossen doe je het allemaal op 1 dag met dan nog de cross erbij. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:10

Maar het is helaas een bruine en ik zoek een zwarte :P

Tenzij die ook in het zwart met oranje bestaat natuurlijk! Denk dat ik ongeveer weet wat ik zoek en binnen welk budget. Nu dus maar eens kijken of ik een leuke kan vinden in mijn maat, dat wordt nog het grootste probleem.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:39

Ik vind di helmen van BR mooi :j zou eerder voor zo ene gaan dan dan een HH, HH staat niet voor kwaliteit in mn ogen :+.

Dat is zo een stomme regel van de LRV dat zwart, ik zou het mij niet aantrekken, zeker niet voor helm kleur. Zolang je maardat sint joriske draagt zeker :P

Mooi paard Olifanter! mooi type :)! EN zalig karakter precies :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:39

Seg Varekaj, als jouw bruine uvex zo goed zit, waarom die dan niet in het zwart kopen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:32

Ik heb iemand die mijn springzadel wil kopen, het is te zeggen, hij zou het komen afhalen en betalen, dan thuis passen en mocht het niet goed liggen, dat hij het dan terug komt brengen en zijn geld terug krijgt.
Zouden jullie dat doen? Moet zeggen dat ze niet in de rij staan om te kopen, zou nu voor 650 weg gaan...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:40

Ik zou het wel doen hoor. Je loopt weinig risico want je hebt het geld... enige risico is dat hij het zadel beschadigt en dan zijn geld terug eist. Om hierop voorbereid te zijn zou ik nu uitgebreid foto's nemen van je zadel (met de krant of iets dergelijks erbij met datum van vandaag (dan heb je toch een soort van "vaste datum")). Je zou een contractje kunnen maken maar als de man verder betrouwbaar overkomt is dat misschien niet nodig?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:05

Ja hoor, wij hebben zelfs ons dressuurzadel al meegegeven zonder dat hij vooraf betaalde. Wel een foto van zijn paspoort. Maar geen problemen mee gehad. Hij heeft het gepast en iets later het geld gestort.
Maar ze zijn natuurlijk ook niet allemaal te vertrouwen..