[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:46

Les van een eventingruiter is doorgaans minder kostbaar als les van een dressuurtopper of springruiter die op hoog niveau rijdt. Als Merel bij jou in de buurt lesgeeft kun je altijd informeren naar de prijs. Voor een B cross hoef je nog geen galoptraining te doen als je paard verder een goede basiscondititie heeft. Zelfde geldt voor voer. Als hij het er nu prima op doet zou ik het gewoon zo laten.

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:20

Je kunt kijken op equilog.nl daar heb ik mijn M400 hartslagmeter vandaan. Horloge en sensoren.

Is wel kostbaar maar gebruik het wekelijks.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 11:56

Durf te vragen:

Wie weet wanneer het eventing ruiterbal is en waar?
Hier wordt toch ook de prijs vd eventing cup uitgereikt?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:06

SusanH schreef:
Les van een eventingruiter is doorgaans minder kostbaar als les van een dressuurtopper of springruiter die op hoog niveau rijdt. Als Merel bij jou in de buurt lesgeeft kun je altijd informeren naar de prijs. Voor een B cross hoef je nog geen galoptraining te doen als je paard verder een goede basiscondititie heeft. Zelfde geldt voor voer. Als hij het er nu prima op doet zou ik het gewoon zo laten.

Ik heb jarenlang gegroomd bij verschillende stallen en hierdoor gelukkig ook les gehad van deze mensen of van het rijdend personeel.
De spring lessen ga ik volgen bij mij op stal, deze man heeft zelf ook super veel ervaring. En er staat altijd een parcourtje klaar om te springen.
Dressuurlessen wil ik de komende tijd gaan volgen bij een vrouw die zelf st georg heeft gereden.
En dan idd de eventing lessen. Ik heb meerdere tips gehad. Maar het seizoen stopt, dus ik kan me dan op mijn en mijn paard zijn conditie gaan focussen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:44

CalvinenGino schreef:
Durf te vragen:

Wie weet wanneer het eventing ruiterbal is en waar?
Hier wordt toch ook de prijs vd eventing cup uitgereikt?

plek en datum zijn nog niet bekend. In ieder geval niet in Andelst zoals vorige paar jaren. Er is wel een locatie maar nog niks bekend. Daar wordt de eventing cup uitgereikt. Prijswinnaars krijgen vaak een uitnodiging.

Ik heb vandaag een super dag gehad in Hattem. Mijn eigen club dus wou wel mee doen, dan maar in de B hc.
Even gekopieerd uit hattem topic.

Ben zo blij dat ik deze cross op mijn manier heb gereden. Lekker HC in de B rond gehobbeld. Dressuur al prima score 191, bij de jury die altijd best wel streng is..

Springen is onze achillespees, daarom ging ik B hc, dan kon ik mijn merrie er nog overheen drukken. Nou dat was ook goed gelukt ;) Foutloos binnen de tijd. Eigenlijk kon toen mijn dag al niet meer stuk!!
In de cross lekker genoten. We hadden sinds augustus al niet meer gecrosst dus dan zijn de eerste paar altijd even wennen. Ik hing er dus goed naast bij hindernis 2. Gelukkig kon ik mijzelf terug heisen na de hindernis en daarna ging het beter en foutloos naar de finish. Wel dus flinke tijdfouten maar alsnog een 7e plek! Door mijn HC had nummer 8 geluk en kreeg mijn prijs ;) Je moet een ander ook wat gunnen he?! :P

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:22

Ik heb een filmpje gebrouwen.. Streep kun je toch beetje mee rijden in de cross!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:34

thx

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:58

Leuk Elke om te zien, mooie locatie ook!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:14

Leuk filmpje, hebben ze jou geen weigering aangerekend omdat ze er vanuit stilstand overheen ging? Wel geluk dat je weer terug het zadel in kon komen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:30

Nee was foutloos. Heb het nog wel even nagevraagd maar ze stond ook niet echt helemaal stil. Ik dacht echt neeeeee IK GA HIER ER NIET AFVALLEN haha gelukkig lukte dat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:43

Dit staat in het reglement:

Citaat:
Weigering:
a. Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halt houdt voor een te springen hindernis. Het stilstaan,
onmiddellijk gevolgd door het springen vanuit stand wordt eveneens als een weigering bestraft.

Ze springt vanuit stilstand, dus ik had je wel een weigering aangerekend als ik hindernisjury was geweest :j

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:01

Elke heeft gewoon geluk gehad bij deze jury.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:27

Daar is ook niks mis mee :) ze zullen ook wel mee hebben genomen dat je HC startte en het is bij je eigen club toch? Belangrijkste is dat je een fijn rondje hebt kunnen rijden en dat het springen goed ging. Dat pakt niemand je meer af.

Ik ga vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer springen. Ben benieuwd.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:24

Gaat dat crossen toch even lekker! Gister een foutloos L debuut gereden in Diepenheim, overal mooi rechtuit kunnen rijden daardoor wat hindernissen uit het M kunnen springen en geen alternatieven gereden. Dik tevreden en de eerste winstpunten in het L zijn binnen. Kan niet blijer zijn. :)

Op naar Barchem volgende week, zijn er meer mensen te vinden?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:50

Hoe zit dat als je een L cross rijdt, maar wel ook M hindernissen springt? Mag dat gewoon in je cross? Ik dacht dat dat als parcoursfout gold?

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:53

Darkadia, als je ze niet mag springen dan klopt het zeker wat je zegt :j, maar er waren opties om de hindernissen te springen uit de M vaak dan wel met een alternatief.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:00

Ah zo, dus je had dan zeg maar keuze uit een moeilijkere M hindernis en als dat toch niet lukte de L ala alternatief met waarschijnlijk ook wat tijdverlies? Wist niet dat dat weleens zo gedaan werd (ben redelijk nieuw in de sport, en enkel wat BB gestart). Wel handig om op gegeven moment te zien of je klaar bent voor een niveau hoger, naast je winstpunten.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:17

SusanH schreef:
Dit staat in het reglement:

Citaat:
Weigering:
a. Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halt houdt voor een te springen hindernis. Het stilstaan,
onmiddellijk gevolgd door het springen vanuit stand wordt eveneens als een weigering bestraft.

Ze springt vanuit stilstand, dus ik had je wel een weigering aangerekend als ik hindernisjury was geweest :j

Ik heb dat stukje ook nog eens heel goed bekeken. Ben ook hindernisjury. Ik had geen weigering aangerekend, aangezien het paard in een voorgaande beweging bleef. Echt stilgestaan heeft ze niet, naar mijn mening.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:44

Ik zie een paard wat mooi voorwaarts aan komt galopperen, maar ze ik vind haar wel vanuit stilstand over de hindernis gaan. In het instructiefilmpje van de KNHS zijn ze hier ook niet heel duidelijk over, een weigering is echt niet altijd zo zwart wit als een duidelijke stop of langsloper.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:59

Ja leuk hè, hindernisjury zijn.
Je hebt altijd maar een fractie van een seconde om een momentopname te jureren. Daarom is het maar goed dat je met meerderen op een hindernis zit. Twee paar ogen zien meer dan één.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:59

Is zeker waar, daarom maak ik naast overleg met mijn collega als ik twijfel altijd een korte aantekening en overleg ik met de wedstrijdleiding. Had ik in dit geval ws ook gedaan. Maar doet niks af aan jouw gevoel hoor Elke, wilde hier geen discussie van maken. Jij hebt er een fijn gevoel aan over gehouden, en dat is het enige wat telt.

CioccolatoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:01

Op afsprongen zijn ze er vaak ook niet zo strikt in. Beter vanuit kalm zakken dan springen vanuit een vaart.

Heb ook eigenlijk nooit meegemaakt dat vanuit stilstand springen als weigering wordt aangerekend. Vind ik ook geen weigering als ze eigenlijk gelijk doorgaan.
Zou het zelf pas als weigering rekenen als er achterwaarts bij komt of enkele seconden halt is zonder beweging.

K ga je filmpje straks ook bekjken elke!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:59

Leuk filmpje elke, en wat betreft die rare klautering, ik vind ook dat het er een beetje aan ligt welke klasse je rijdt als ik eerlijk mag zijn.

goed gedaan steph! zeker als je de M hindernissen erbij hebt genomen, super!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:25

Ik ben zelf ook hindernis jury en als ik dit zie dan zou ik het niet als weigering rekenen. Maar ik voelde het natuurlijk zelf vanaf het paard. Ze stond niet stil, remde wel erg veel maar in het remmen van de achterbenen klauterde ze erover heen.
Misschien een kwestie van geluk en eigen club maar ik zou dit bij andere niet als weigering rekenen en zoals Carola zegt zodra ze achterwaarts gaan of opzij pas weigering tellen. Maar ik ben het er ook mee eens dat het er niet fraai uit ziet en dat het voor verwarring kan zorgen.

Eigenlijk wel een leuke discussie voor de knhs hinderniscontroleurs ! ;)

Ik heb er zeker een goed gevoel aan overgehouden. Het springen was echt verbeterd. Volgende week eerste keer oefenparcours binnen rijden.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:29

_Elke schreef:
Eigenlijk wel een leuke discussie voor de knhs hinderniscontroleurs ! ;)

Dit is inderdaad een goed filmpje voor een voorlichting voor hinderniscontroleurs.