[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:45

Oh jeeh Ka. Zenuwbeschadiging is naar. Ik heb wel een pony gehad die dat had. Maar na 1,5 jaar is het uiteindelijk wel redelijk goed gekomen. Kon ook weer gewoon springen op Z niveau (ging alleen toen precies dood aan een hersentumor)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:45

Pff, het komt nu wel erg dichtbij Lau :oo
Dat klinkt inderdaad niet goed, Ka!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:46

Jeetje Karen, wordt er naar van... Arm vossie |(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:47

Oh dat klinkt niet fijn Karen :(:) .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:47

Het kan zijn dat ie het na 2 tot 4 weken weer aardig oppakt maar het kan nu ook nog erger worden en heel lang gaan duren.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:49

AntheaV schreef:
Danielle: Wat een pech! Hebben ze die ook niet ergens anders?

Nee, heb een afwijking van +2.50 en cylinder - 1.75, en ook nog eens aan maar 1 oog :+

Belachelijk trouwens dat de indoorkamioenschappen in Ermelo wel door gaan.
Bij ons op stal moeten er ook een paar heen. Kan het niet waarderen, wij onze crosstrainingen afzeggen, ze waren helemaal histerisch eerst..
Nu zijn wij het er niet mee eens dat ze gaan, en dan maakt het opeens niets uit..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

Jeetje Ka, wat balen zeg!

En over Rhino, kan alleen maar zeggen dat het belachelijk is dat de stalhouders geen meldingsplicht hebben! Kom aan zeg, waar ben je mee bezig als je het voor je gaat houden. Diegene die het niet zeggen, zijn straks degene die ´schuld´ hebben aan alle uitbraken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:15

Jeetje Karen, wat een kl*te nieuws :\ Hopelijk valt het allemaal mee en knapt Vos snel op.
Tientjeh, aan schuld heb je niks als je paard rhino krijgt. Die staleigenaren zijn echt niet goed bezig, maar het is niet hun schuld dat de ziekte er is. Ik hoop alleen maar dat iedere stal het meld, en vooral dat iedereen geen risico's neemt, en met zijn paard thuis blijft.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:16

Noor, waarschijnlijk ben ik te laat, maar succes.
Sussie, gefeliciteerd.
Margreet, nare berichten van je buurman en buurvrouw heeft hier geen familie in de buurt. Gelukkig ben jij der voor ze.
Ka, wat een domper van Vossie. Is dit nou vossie van Texel?
Lau, strakke actie, gelukkig ben je er met de schrik vanaf gekomen.

Wat betreft rhino, helaas geen meldingsplicht. Dat het NK doorgaat is een beetje onbegrijpelijk. Mensen zijn zo makkelijk in het verbieden, maar als het eigenbelang in gevaar komt zijn ze een stuk minder strikt. Zeker een NK waar ze overal vandaan komen is niet zo handig om daar heen te gaan.
Wij hebben sinds zondag ook een nieuw paard op stal. Wel ergens achter uit groningen, hopelijk is het daar niet. Staat ook nog naast de mijn drachtige merrie. Hopelijk niet helemaal een herhaling van vorig jaar. Toen kwam er ook een nieuw paard, lag ik ook met griep en verwierp ze op dag 228. Ze zit nu op 226 en ik lig met griep te bed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:18

Beterschap, Roos :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:18

wat een kl*e nieuws Ka! Hij heeft toch wel echt een paar rare stunts uitgehaald ;(
Niet fijn lau, al ben je er goed vanaf gekomen.
Rhino word ik ook niet vrolijk van.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:19

Schuld heb je niets aan. Maar als door zulke onbezonnen dingen als niet melden, mijn paard Rhino zou krijgen ( en natuurlijk ook alle andere paarden), dan hoop ik van harte, dat degene die het niet melden wel een schuldgevoel hebben. ( ik mag het misschien niet zeggen en je gunt niemand narigheid, maar kan me om zulke dingen zo boos maken). Als ze het zouden zeggen, zou je het aantal uitbreidingen nog enigzins kunnen beperken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:26

Ik vind het vooral van de KNHS belachelijk dat ze het NK laten doorgaan. Dat is juist een manier waarop t virus zich door NL zou kunnen verspreiden. Maar gids het is altijd hetzelfd met zo'n uitbraak. Er gebeurd te weinig totdat het (hopelijk deze keer niet) echt goed mis is en dan is t al te laat.
Hoorde ook al een gerucht in onze buurt. :(

Karen wat ontzettend klote zeg.. Sterkte! Hoop dat t toch mee gaat vallen.
Hoe is je solli gegaan Noor?

Mijn pauze zit er weer bijna op dus ga weer aan de bak.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:34

Veehouderij bedrijven moeten ook alles melden. Dat de verkoudheidsvorm niet gemeld wordt is logisch, dat is moeilijk na te gaan. Voor de neurologische variant mag het wel verplicht worden, maar zolang dat geen gevaar is voor de volksgezondheid zie ik het niet gebeuren.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:34

jeetje karen wat erg! Totaal niet verwacht hoop dat het alsnog mee gaat vallen ;(

Lau, das ook schrikken met de auto :(:)

verder Rhino,zei het gister al tegen mijn moeder dat ik het echt niet begreep.. perfecte kans voor het hele land om besmet te raken :n (snap 't echt niet :P)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:43

Danielle: Wat stom van je lens zeg :\
Roos: Beterschap :(:) Kan me voorstellen dat je er de kriebels van krijgt als de situatie zo op vorig jaar lijkt. Ik zal voor je duimen dat alles gewoon goed gaat dit jaar :)
Karen: Wat een rot-nieuws.. Hopelijk zijn de zenuwen niet te zwaar beschadigd :(:)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:56

Oh TG wat een afknapper -O- . Hopelijk valt het mee en sterkt hij weer goed aan :(:) .

Tja, die rhino........ Ik denk aan een kant ook wel dat we met z'n allen iets te hysterisch doen. Het is een ziekte die al jaren steeds voorkomt. Moet dan echt alles plat? Dat ze wedstrijden afzeggen, kan ik inkomen, maar lessen waar alleen mensen uit de regio komen, dat zou toch gewoon moeten kunnen? Of een les bij bijvoorbeeld Rob waar je alleen buiten bent en verder niet in contact met paarden of stallen komt.
Alleen zo'n NK waar dan juist uit het hele land alles bij elkaar komt............ tja: die zou ik er nou wel uit gooien 8)7 .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:06

Roos, beterschap :(:)
Nee, die vos is eigenlijk vrij snel na Texel verkocht. Deze vos heb ik op Jumping gereden.

Danielle, wat balen van je lens zeg. Kan je nu wel op pad vanavond?

Ik ga donderdagmiddag naar de Lingehoeve om het verder te bespreken...
Vos staat nu wel lekker dicht bij het Rhino gebeuren maar ja. Neem aan dat ze daar wel voorzichtig zijn. Ik heb voor Bari geen wedstrijden gepland en voor de Vos moet ik alles afmelden. Blijven voorlopig maar veilig thuis.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:06

ja idd. Zo'n buitenles kan niet supersnel veel kwaad. En mensen laten zo'n nk echt niet zomaar schieten uit voorzorg

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:11

Roos, beterschap! En komt goed met Rabette. Keep the faith!
Karen, wat een rotnieuws zeg. Sterkte meis :(:) Ik hoop dat het goed komt.
Lau, jij hebt dus dikke mazzel gehad!!!!!!!! :(:)

Ging wel goed (denk ik :+ ). Nog vier kandidaten, dus nog wel even spannend.
Snel wat eten en naar stal, heb er koppijn van.. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:19

Noor, Ze kiezen vast jou, en anders zijn ze gewoon dom :D Hoe is de reistijd naar Bergen?
Pff, geen zin meer en dan moet ik ook straks nog hardlopen....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:24

Fijn dat t goed ging Noor! Heb uurtje vrij. :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:27

Hopen dat de concurrentie het minder goed doet noor. Spannend!

Als nu die geruchten de wereld eens uit geholpen worden, en er een duidelijk overzicht komt van waar het nu wel/niet is. Als het aan bokt ligt, is heel nederland nu zo ongeveer wel besmet.
Onze staleigenaar heeft de mensen bij ons verzocht om dan lekker 2 weken daar een stal te huren. Als het paard daarna nog niks vertoont mogen ze terugkomen. Gelukkig dat hij er zo streng in is.

Karen, ja kan nog wel op pad. Heb 1 oog dat helemaal goed is, maar krijg zonder lens heel erg hoofdpijn.
En als ik situaties in moet schatten moet ik links wel even dichtknijpen, anders zit ik er maar zo een meter naast. :o

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:28

hopelijk gaat het snel beter met vossie karen.
noor zit in spanning

wat rhino betreft zou het wel handig zijn om het te melden. Zodat de paarden niet onnodig in die gebieden komen en het weer verder verspreiden.

vanmorgen ol gereden, was wat sloompjes maar wel heel fijn te rijden. bay daarna ook nog gepakt maar toen ging de buurman de bomen eruit trekken dus bay vloog alle kanten op want dat is eng. dus maar afgestapt voordat ik er langs lig. daarna stalletjes gedaan dus alles is alweer schoon.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:30

Haha, wat bokt betreft is alles stukken erger en zieliger. Dat is altijd zo, kijk ik niet meer van op. :P